Häufig gestellte Fragen – Monsterhandbücher






Die hier vorgestellte FAQ ist eine FAN Übersetzung der Paizo Bestiary FAQ[link1]. Die Übersetzung wurde von blackbot, Daehsquinn und redtoaster angefertigt. Vielen Dank für euer Engagement.

Wer selbst gerne mithelfen möchte, schaut am besten im Ulisses Forum – Thema FAQ Übersetzung[link2] vorbei.

Contents




Allgemein

Anspringen: Wenn ich diese Fähigkeit habe (Seite 298), kann ich dann als Teil meines Vollen Angriffs mit Waffen die iterativen Angriffe machen?


Jede Folge von Nahkampfangriffen, die bei einem Vollen Angriff möglich ist, ist als Teil eines Sturmangriff[link3]- Anspringen[link4]-Vollen Angriffs erlaubt. Ein Barbar[link5], der mit dem Mächtigen Bestientotem[link6] die besondere Fähigkeit Anspringen[link4] erhält, kann seine iterativen Angriff mit hergestellten Nahkampfwaffen als Teil seines Sturmangriff[link3]- Anspringen[link4]-Vollen Angriffs machen.

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Anspringen und Hast: Wenn eine Kreatur mit Anspringen unter einem Hast-Effekt steht und einen Sturmangriff ausführt, bekommt sie dann den zusätzlichen Angriff durch Hast?


Ja.


Bearbeitung 9.9.13: Dies ist eine revidierte Fassung zur Regelung wie Hast[link7] mit Effekten interagiert, die im Grunde genommen Volle Angriffe sind, auch wenn die Kreatur nicht namentliche die Volle Angriff-Aktion benutzt (wie von Hast[link7] gefordert). Die frühere Regelung implizierte, dass Anspringen[link4] keinen zusätzlichen Angriff von Hast[link7] erlaubt, weil Anspringen[link4] keine Volle Runde-Angriffsaktion war.

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Anspringen und Verlangsamen: Wenn eine Kreatur mit Anspringen unter einem Verlangsamen-Effekt steht und einen Sturmangriff ausführt, kann sie dann noch den Vollen Angriff von Anspringen machen?


So wie die Regel geschrieben ist, würde Anspringen[link4] der Kreatur, trotz des Verlangsamens[link8], den Vollen Angriff erlauben.


(Dies kommt daher, das es es im Pathfinder-Rollen keine Aktion "Teil-Sturmangriff" gibt.)

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Ergreifen: Die Regel für Ergreifen im Monsterhandbuch 1 besagt, dass die Fähigkeit nur gegen Kreaturen wirkt, die kleiner als das Monster ist, aber die Regel für Ergreifen im Monsterhandbuch 2 lautet, dass es mit Kreaturen bis zur Größe des Monstern selbst geht. Was ist richtig?


Monsterhandbuch 2[link9] ist die neuere aktualisierte Fassung: Ergreifen[link10] funktioniert mit Kreaturen bis zur gleichen Größe wie das Monster mit der Ergreifen[link10]-Fähigkeit. In der nächsten Auflage des Monsterhandbuch 1[link11], werden alle Erwähnungen von Ergreifen[link10] und ähnlichen Effekten entsprechend dieser Änderung aktualisiert.

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Klauen und Krallen: Wenn ich einen Klauenangriff bekomme, kann ich diesen auf meine Füße legen?


Wenn Du eine zweifüßige Kreatur bist (grob humanoide Gestalt, mit zwei Armen und zwei Beinen), musst Du die Klauen auf Deine Hände legen. Du kannst sie nicht anderen Gliedmaßen oder Körperteilen zuordnen.


Wenn Du vierfüßig bist (oder mehr als vier Beine hast), kannst Du Klauen an Deinen Füßen haben. Wenn Du Klauen an allen Deinen Füßen hast, kannst Du normalerweise nicht alle diese Klauenangriffe in einer Runde machen, es sei denn Du hast eine besondere Fähigkeit wie Anspringen[link4] oder Krallen[link12].


Krallen[link12] sind ähnlich wie Klauen, befinden sich aber an den Füßen einer Kreatur. Gewöhnlich ist dies eine zweifüßige Kreatur, vor allem eine fliegende, zweifüßige Kreatur wie ein Riesenadler[link13] oder eine Harpyie[link14]. Eine Fähigkeit, die Dir einen Klauenangriff gibt kann nicht wie ein Krallenangriff benutzt werden. Mit anderen Worten, Du kannst nicht die Spielmechanik einer Fähigkeit umwandeln, um sie mit anderen Gliedmaßen zu benutzen.

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Verbundenheit mit negativer Energie: Wie soll diese Fähigkeit (Monsterhandbuch 2, Seite 302) funktionieren?


Die Absicht dieser Fähigkeit ist, dass eine Kreatur durch negative Energie geheilt wird (wie ein Untoter[link15]) und von positiver Energie Schaden nimmt (wie ein Untoter[link15]). Dies ist automatisch und hat nichts zu tun mit der Absicht des Ziels oder des Verursachers der Energie. So wie sie geschrieben ist, ist die Fähigkeit jedoch etwas verwirrrend, denn sie enthält die Formulierung "reagiert auf" für die es keine klare Definition gibt. Die Fähigkeit wird in der nächsten Auflage des Monsterhandbuchs 2[link9] geändert.


Aktualisierung: Seite 302. In der Beschreibung der Verbundenheit mit negativer Energie[link16] ersetze den derzeitigen Eintrag mit dem folgenden:


Verbundenheit mit negativer Energie (AF[link17]): Die Kreatur lebt, wird aber für alle Effekte, die auf Untote[link15] anders wirken, als auf lebende Kreaturen als Untoter[link15] betrachtet, wie zum Beispiel Wunden-heilen-Zauber und Energie fokussieren[link18].


Format: Verbundenheit mit negativer Energie; Platzierung unter: Verteidigungsfähigkeiten.

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Würgen: Wann macht eine Kreatur mit der besonderen Fähigkeit Würgen Würgeschaden wenn sie erfolgreich einen ##Ringkampf mit einem Gegner beginnt?

Eine Kreatur macht den zusätzlichen Schaden durch Würgen[link19] jedesmal wenn sie einen erfolgreichen Ringkampfwurf[link20] gegen einen Feind macht. Dies schließt den ersten Wurf für den Versuch zu umklammern mit ein (wie als wenn sie die allgemeine Monsterregel Ergreifen[link10] verwendet).

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Wie funktioniert Schadensreduzierung (SR) mit magischen Effekten, die Wucht-, Stich- oder Hiebschaden machen?

Auch wenn die Definition von SR im Monsterhandbuch (Seite 303)[link21] sagt "Kreaturen mit SR erleiden durch Energieangriffe (auch nichtmagische), Zauber oder zauberähnliche Fähigkeiten sowie durch übernatürliche Fähigkeiten den normalen Schaden" meint das tatsächlich Schaden, der nicht von einer bestimmten Art, wie es Feuer- oder Stichschaden sind, ist. Mit anderen Worten, SR schützt nicht gegen "artlosen" Schaden von magischen Angriffen.


Wenn jedoch ein magischer Angriff speziell erwähnt, dass er Wucht-, Stich- oder Hiebschaden verursacht, wirkt die SR ganz normal gegen den Schaden, als sei der Angriff von einer materiellen Waffe.


Ansonsten könnte der magische Angriff genauso gut keine Schadensart haben, da die einzigen Schnittstelle mit H/S/W in einigen wenigen Grenzbereichen wäre, wie z.B. ob ein Schlick[link22] durch den Angriff gespalten würde oder nicht.


Der Zauber Eissturm[link23] verursacht 3W6 Punkte Wuchtschaden und 2W6 Punkte Kälteschaden. Wenn Du den Eissturm[link23] auf eine Gruppe Zombies[link24] zauberst, schützt die SR 5/Hiebwaffen sie gegen 5 Punkte vom Wuchtschaden des Zaubers. Die SR hilft nicht gegen den Kälteschaden des Zaubers, da die SR nicht gegen Energieangriffe wirkt.

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Zauber: Kann ein Monster mit der Klassenfähigkeit Zauber zu wirken, auch zauberauslösende und zauberwirkende Gegenstände verwenden?

Ja, eine zauberwirkende Kreatur mit Klassenstufen zählt als Mitglied einer Klasse für jeden Effekt oder jede Fähigkeit, die sich auf das Zauberwirken dieser Klasse bezieht. Beispielsweise kann sie zauberauslösende und zauberwirkende Gegenstände verwenden, wie es dieser Klasse möglich ist und sie kann magische Gegenstände verwenden, die das Zauberwirken dieser Klasse beeinflusst, wie zum Beispiel Meditationsweihrauch[link25] und eine Perle der Macht[link26].

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Monster

Archon: Ist seine Fähigkeit "Mächtiges Teleport" eine zauberähnliche oder eine übernatürliche Fähigkeit? Einzelne Archons haben sie als zauberähnliche Fähigkeit, aber bei Kreaturenart ist sie als übernatürliche Fähigkeit eingetragen.


Es ist eine zauberähnliche Fähigkeit[link27].

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Sehr kleine Kreaturen, Klettern und Schwimmen: Sollten nicht alle sehr kleinen Kreaturen Geschicklichkeit statt Stärke bei Fertigkeitswürfen zum Klettern und Schwimmen verwenden oder gilt das nur für Vertrautentiere?

Alle Kreaturen, die sehr klein oder noch klein sind, sollten ihren Geschicklichkeitsmodifikator[link28] statt ihres Stärkemodifikators[link28] für Fertigkeitswürfe[link29] auf Klettern[link30] und Schwimmen[link31] verwenden. Dies wird im Monsterhandbuch 4[link32] zu den Allgemeinen Monsterregeln[link33] hinzugefügt.

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Vampir: Bekommt ein Waldläufer mit dem Erzfeind "Humanoider (Mensch)" seinen Erzfeind-Bonus gegen in Vampire verwandelte Menschen?

Nein, nach der Vampir[link34]-Schablone verliert der in einen Vampir[link34] verwandelte Mensch[link35] seine Kreaturenunterart "Mensch", so dass der Bonus des Waldläufers[link36] nicht mehr zutrifft. Der Vampir[link34] ist einfach nicht mehr menschlich genug. Allgemein gilt, "Erzfeind[link37]: Humanoider" wirkt nicht gegen Kreaturen mit einer anderen Kreaturenart als "Humanoider", wie eben Vampir, dessen Art "Untoter" ist

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Vampir: Tötet der Zauber Auflösung einen Vampir permanent?

Nein. Hier ist die Frage welche spezielle Ausnahme Priorität hat. Da die Beschreibung des Vampirs[link34] angibt, wie ein Vampir[link34] dauerhaft getötet werden kann (und Auflösung[link38] ist keiner dieser Wege) und Auflösung[link38] nicht besagt "er kann eine Kreatur dauerhaft töten, die nur unter besonderen Umständen getötet werden kann" hat die Regel des Vampirs[link34] in der Monsterbeschreibung Priorität. Einen Vampir mit Auflösung auf 0 TP zu bringen, zwingt ihn nur, gasförmig zu werden, wonach er sich in seinen Sarg zurückzieht.

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Verschlingen: Welche Art von Aktion ist es, aus einer verschlingenden Kreatur zu entkommen, nachdem genug Schaden zum Freischneiden erzielt wurde?

Ein verschlungener[link39] Charakter muss eine Standardaktion, eine Bewegungsaktion oder eine 1,50 m-Schritt machen, um zu entkommen. Dies gilt unabhängig davon, ob der Charakter jener ist, der den Weg freigeschnitten hat, oder ein anderer verschlungener Charakter.

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Erschaffung und Verbessern

Gestalt wechseln: Verwendet eine Kreatur mit dieser Fähigkeit die Dauer des Zaubers Gestaltwandel und und muss sie stets neu anwenden, wenn sie abläuft?

Nach den ursprünglichen Regeln zum Gestalt Wechseln[link40] müsste eine Kreatur mit dieser Fähigkeit sie alle paar Minute erneuern, da sie auf einem Zauber mit einer Wirkungsdauer beruht. Dies benachteiligt Kreaturen wie den Doppelgänger[link41], der für längere Zeitperioden in einer anderen Gestalt lebt. Müsste die Fähigkeit reaktiviert werden, würde es sein falsches Spiel ruinieren, besonders da er es im Schlaf nicht könnte.


Die Weise, wie diese Fähigkeit wirkt, wird im Monsterhandbuch 2[link9] aktualisiert. Jede Kreatur mit der Fähigkeit Gestalt wechseln[link40] kann auf unbestimmte Zeit in ihrer alternativen Gestalt bleiben, ohne dass sie die Fähigkeit reaktivieren muss, es sei denn die Beschreibung der Kreatur besagt etwas anderes. (SKR, 23.10.10)

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Pathfinder Roleplaying Game Core Rulebook © 2009, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary © 2009, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary 2 © 2010, Paizo Publishing, LLC; Authors Wolfgang Baur, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Graeme Davis, Crystal Frasier, Joshua J. Frost, Tim Hitchcock, Brandon Hodge, James Jacobs, Steve Kenson, Hal MacLean, Martin Mason, Rob McCreary, Erik Mona, Jason Nelson, Patrick Renie, Sean K Reynolds, F. Wesley Schneider, Owen K.C. Stephens, James L. Sutter, Russ Taylor, and Greg A. Vaughan, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary 3 © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Jason Bulmahn, Adam Daigle, James Jacobs, Michael Kenway, Rob McCreary, Patrick Renie, Chris Sims, F. Wesley Schneider, James L. Sutter, and Russ Taylor, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game GameMastery Guide © 2010, Paizo Publishing, LLC; Author: Cam Banks, Wolfgang Buar, Jason Bulmahn, Jim Butler, Eric Cagle, Graeme Davis, Adam Daigle, Joshua J. Frost, James Jacobs, Kenneth Hite, Steven Kenson, Robin Laws, Tito Leati, Rob McCreary, Hal Maclean, Colin McComb, Jason Nelson, David Noonan, Richard Pett, Rich Redman, Sean K reynolds, F. Wesley Schneider, Amber Scorr, Doug Seacat, Mike Selinker, Lisa Stevens, James L. Sutter, Russ Taylor, Penny Williams, Skip Williams, Teeuwynn Woodruff.


Pathfinder Roleplaying Game Advanced Player''s Guide. © 2010, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn


Pathfinder Roleplaying Game Advanced Race Guide © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Jim Groves, Tim Hitchcock, Hal MacLean, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Owen K.C. Stephens, Todd Stewart, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game NPC Codex © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Alex Greenshields, Rob McCreary, Mark Moreland, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Magic © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jason Bulmahn, Tim Hitchcock, Colin McComb, Rob McCreary, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Sean K Reynolds, Owen K.C. Stephens, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Campaign © 2013, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Ryan Costello, Adam Daigle, Matt Goetz, Tim Hitchcock, James Jacobs, Ryan Macklin, Colin McComb, Jason Nelson, Richard Pett, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, F. Wesley Schneider, James L. Sutter, Russ Taylor, and Stephen Townshend.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Combat © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Brian J. Cortijo, Jim Groves, Tim Hitchcock, Richard A. Hunt, Colin McComb, Jason Nelson, Tom Phillips, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Equipment © 2012 Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Ross Byers, Brian J. Cortijo, Ryan Costello, Mike Ferguson, Matt Goetz, Jim Groves, Tracy Hurley, Matt James, Jonathan H. Keith, Michael Kenway, Hal MacLean, Jason Nelson, Tork Shaw, Owen KC Stephens, and Russ Taylor.


Anger of Angels © 2003, Sean K Reynolds.


Book of Fiends © 2003, Green Ronin Publishing; Authors: Aaron Loeb, Erik Mona, Chris Pramas, Robert J. Schwalb.


The Book of Hallowed Might © 2002, Monte J. Cook.


Monte Cook''s Arcana Unearthed. © 2003, Monte J. Cook.


Path of the Magi © 2002 Citizen Games/Troll Lord Games; Authors: Mike McArtor, W. Jason Peck, Jeff Quick, and Sean K Reynolds.


Skreyn''s Register: The Bonds of Magic. © 2002, Sean K Reynolds.


The Book of Experimental Might © 2008, Monte J. Cook. All rights reserved.


Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors: Scott Greene, with Clark Peterson, Erica Balsley, Kevin Baase, Casey Christofferson, Lance Hawvermale, Travis Hawvermale, Patrick Lawinger, and Bill Webb; Based on original content from TSR.


Kobold Quarterly Issue 7, © 2008, Open Design LLC, www.koboldquarterly.com; Authors: John Baichtal, Wolfgang Baur, Ross Byers, Matthew Cicci, John Flemming, Jeremy Jones, Derek Kagemann, Phillip Larwood, Richard Pett, and Stan!


The Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Adherer from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Guy Shearer.


Amphisbaena from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Angel Monadic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Angel Movanic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Animal Lord from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games,Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Ascomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Atomie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Aurumvorax from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Axe Beak from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Baphomet from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Bat Mobat from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Peterson and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Beetle Slicer from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Blindheim from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Basidirond from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Brownie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Bunyip from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Dermot Jackson.


Carbuncle from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Caryatid Column from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Cave Fisher from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Crypt Thing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Crystal Ooze from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Daemon Ceustodaemon (Guardian Daemon) from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Derghodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Hydrodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Piscodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Dark Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Rik Shepard.


Dark Stalker from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Death Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley.


Decapus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Demodand Shaggy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Slimy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Tarry from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demon Nabasu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dire Corby from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jeff Wyndham.


Disenchanter from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Dragon Faerie from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Brian Jaeger and Gary Gygax.


Dragon Horse from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dracolisk from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dust Digger from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Flail Snail from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Tilbrook.


Flumph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian McDowell and Douglas Naismith.


Froghemoth from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Foo Creature from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Forlarren from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone.


Genie Marid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Slug from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Wood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Wizards of the Coast.


Gloomwing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Grippli from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nereid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Gryph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Peter Brown.


Hangman Tree from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Hippocampus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Gary Gygax.


Huecuva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Underworld Oracle.


Ice Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Iron Cobra from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Philip Masters.


Jackalwere from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Jubilex from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kamadan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Nick Louth.


Kech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kelpie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Korred from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Leprechaun from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Magma ooze from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Marid from the Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Mihstu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Mite from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone and Mark Barnes.


Mongrelman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nabasu Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Necrophidius from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Simon Tillbrook.


Nereid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Pech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Phycomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Poltergeist from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lewis Pulsipher.


Quickling from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Quickwood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Rot Grub from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Russet Mold from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Sandman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Scarecrow from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Shadow Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Neville White.


Skulk from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Slime Mold from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Slithering Tracker from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Soul Eater from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by David Cook.


Spriggan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Roger Moore and Gary Gygax.


Tenebrous Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Tentamort from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Mike Roberts.


Tick Giant & Dragon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Troll Ice from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Russell Cole.


Troll Rock from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Vegepygmy from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wolf-In-Sheep''s-Clothing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wood Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Patrick Lawinger.


Yellow Musk Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yellow Musk Zombie from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yeti from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Zombie Juju from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.

Häufig gestellte Fragen zur OGL

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