Kerker beschwören oft Bilder von tödlichen Fallen[link1] und lauernden Monstern herauf. Dennoch dienen sie in erster Linie als Gefängnis für Kriminelle und andere Gefangene. Ein Gefangener muss sich einzigartige Fähigkeiten zum Überleben aneignen, um in Gefangenschaftzu überleben, egal ob er von einem bösen Fürsten weg gesperrt und vergessen wurde oder in einer schwer bewachten Zelle seine Strafe absitzt. Ebenso eignen sich die Wachen, welche auf gefährliche Insassen aufpassen, ihre eigenen Fähigkeiten an, indem sie mit hinterlistigen Gefangenen zu tun haben und auch von den unkooperativsten Verurteilten bekommen, wonach ihnen verlangt.

Gefangener HG 2

EP 600
Mensch Experte[link2] 4
N Mittelgroßer Humanoider[link3]
INI -1; Sinne Wahrnehmung[link4] +8


VERTEIDIGUNG


RK 9, Berührung 9, auf dem falschen Fuß 9 (-1 GE)
TP 26 (4W8+8)
REF +0, WIL +5, ZÄH +3


ANGRIFF


Bewegungsrate 9 m
Nahkampf Improvisierter Dolch[link5] +2 (1W4)


SPIELWERTE


ST 9, GE 8, KO 14, IN 13, WE 12, CH 10,
GAB +3; KMB +2; KMV 11
Talente Ausdauer[link6], Improvisierter Nahkampf[link7], Unverwüstlich[link8]
Fertigkeiten Beruf[link9] (nach Wahl) +8, Entfesselungskunst[link10] +5, Fingerfertigkeit[link11] +5, Handwerk[link12] (nach Wahl) +8, Klettern[link13] +5, Schwimmen[link14] +5, Überlebenskunst[link15] +8, Wissen (Baukunst)[link16] +8, Wissen (Gewölbekunde)[link16] +8
Sprachen Aklo, Gemeinsprache
Gefallen Ein Gefangener kann Geheimnisse über ein Gefängnis, in dem er gelebt hat, weitergeben, so dass man einen Situationsbonus von +2 auf Fertigkeitswürfe[link17] für Überlebenskunst[link15], Wahrnehmung[link4] und Wissen (Baukunst oder Gewölbekunde)[link16] in diesem Gefängnis erhält. Ein Gefangener kann auch eine Karte des Gefängnisses zeichnen, Informationen über andere Gefangene liefern oder wissen, welche Wachen korrupt sind.


Gefangene sind arme Schlucker, die viele Jahre weg gesperrt in den tiefsten Zellen verbracht haben. Geschwächt und verzweifelt, ihr Verstand unter dem Ansturm der endlosen Gefangenschaft und des wirren Gebrabbels ihrer willensschwächeren Zellengenossen gebrochen, halten Gefangene nur dank reiner Willensstärke und der Hoff nung, eines Tages die Freiheit wiederzuerlangen, durch. Gefangene findet man in städtischen Zellenkomplexen, großen Gefängnissen oder unterirdischen Kerkern, entweder als verurteilte Verbrecher, politische Gefangene oder unglückliche Festgehaltene.


Gefangene können als entflohene Verurteilte, Bettler, Sklaven auf einer Galeere, Überlebende eines Schiffsunglücks, entkommene Gefangene oder ähnliche Gesetzlose oder Verzweifelte verwendet werden. Indem man ihnen das Talent Improvisierter Fernkampf[link18] gibt, werden sie fähig mit improvisierten Nah- und Fernkampfwaffen zu kämpfen. Wenn man ihnen Fertigkeitsfokus[link19] gibt, erhält man einen Experten, der aufgrund seiner Fertigkeit oder seines Wissens gefangengehalten wird - vielleicht jemand, den die SC retten sollen. Gefangene können die Talente Blitzschnelle Reflexe[link20], Eiserner Wille[link21] n oder Große Zähigkeit besitzen, um die von ihnen überstandenen schweren Zeiten zu repräsentieren.


Gefangene können alleine oder als Gruppe von einem halben Dutzend unter der Aufsicht eines Sklavenjägers[link22] angetroffen werden (HG 6). Fünf Gefangene können als verrückte Anhänger eines Kultanführers[link23] auftreten (HG 7). Ein Dutzend Gefangene mit Mistgabeln und anderem Erntegerät ergibt einen wütenden Bauernmob (HG 9).


Schließer HG 3

EP 800
Mensch Krieger[link24] 5
N Mittelgroßer Humanoider[link3]
INI +0; Sinne Wahrnehmung[link4] +4


VERTEIDIGUNG


RK 19, Berührung 10, auf dem falschen Fuß 19 (+9 Rüstung)
TP 37 (5W10+10)
REF +1, WIL +0, ZÄH +5


ANGRIFF


Bewegungsrate 6 m
Nahkampf Guisarme[link25] [Meisterarbeit] +9 (2W4+4/x3) oder Stachelhandschuh[link26] +8 (1W4+3) oder Totschläger[link27] +8 (1W6+3 nichttödlicher Schaden[link28])
Angriffsfläche 1,50 m; Reichweite 1,50 m (3 m mit Guisarme[link25])


SPIELWERTE


ST 16, GE 11, KO 12, IN 8, WE 9, CH 10,
GAB +5; KMB +8 (+10 bei Ansturm[link29]); KMV 18 (20 gegen Ansturm[link29])
Talente Einschüchternde Kraft[link30], Mächtiger Angriff[link31], Verbesserter Ansturm[link32], Wachsamkeit[link33]
Fertigkeiten Einschüchtern[link34] +10, Motiv erkennen[link35] +4, Wahrnehmung[link4] +4
Sprachen Gemeinsprache
Kampfausrüstung Verstrickungsbeutel[link36] (2)
Sonstige Ausrüstung Plattenpanzer[link37] +1, Guisarme[link25] [Meisterarbeit], Totschläger[link27], Stachelhandschuh[link26]
Gefallen Ein Schließer kann den SC erlauben, Gefangene aufzusuchen, mit ihnen zu sprechen und sie vielleicht sogar zu befreien. Wie Gefangene besitzen auch Schließer detailiertes Wissen über „ihre“ Gefängnisse.


Schließer sind Gefängniswärter und -aufseher, die durch ein Gefängnis wandern und die Insassen durch öff entliche Prügelstrafen unter Kontrolle halten. Obwohl meistens nicht der hellste, ist ein Schließer erfahren genug, um Täuschungsversuche zu erkennen, sofern der Sprecher nicht ziemlich clever ist.


Schließer können als bewaffnete Pförtner, Torwachen oder gut bewaffnete Lagerhauswachen eingesetzt werden. In nicht gutgesinnten Städten könnten sie als verbrecherische Stadtwachen oder Schlägertruppen genutzt werden.


Wenn man die Talente verändert, erhält man eine Vielzahl unterschiedlicher NSC. Ein Schließer mit Fertigkeitsfokus[link19] (Motiv erkennen[link35]) statt Verbesserter Ansturm[link32] kann Charaktere besser einschätzen, während Fertigkeitsfokus[link19] (Einschüchtern[link34]) einen noch furchteinflössenderen Schließer erschafft. Wenn man Verbesserten Ansturm[link32] gegen Verbessertes Überrennen[link38] oder Verbessertes Gegenstand zerschmettern[link39] austauscht, kann der Schließer andere Kampfmanöver[link40] anwenden. Durch das Talent Blind kämpfen[link41] kann er besser in finsteren Gewölben agieren und Kampfreflexe[link42] und Kein Vorbeikommen[link43] sorgen dafür, dass nahezu kein entflohener Gefangener an dem Schließer vorbeikommt.


Ein Schließer wird auf seiner Patrouille für gewöhnlich von zwei Wachen[link44] begleitet (HG 5). In besonders gefährlichen Kerkern kann er auch von vier Wachen[link44] begleitet werden (HG 6). Vier Schließer kann man in einem gut ausgestattenen Aufenthaltsraum für Wachen antreffen (HG 7). Ein Sklavenjäger[link22] kann von zwei Schließern als Wachen begleitet werden (HG 6) und ein Folterknecht[link45] hat oft zwei Schließer dabei, die auf seine „Klienten“ achtgeben (HG 7).


Folterknecht HG 5

EP 1.600
Mensch Experte[link2] 5/Kämpfer[link46] 2
NB Mittelgroßer Humanoider[link3]
INI +1; Sinne Wahrnehmung[link4] +11


VERTEIDIGUNG


RK 19, Berührung 11, auf dem falschen Fuß 18 (+1 GE, +8 Rüstung)
TP 52 (7 TW; 2W10+5W8+19)
REF +2, WIL +5, ZÄH +6; +1 gegen Furcht
Verteidigungsfähigkeiten Tapferkeit[link47] +1


ANGRIFF


Bewegungsrate 6 m
Nahkampf Schwerer Streitflegel[link48] +1, +10 (1W10+7/19-20) oder Waffenloser Schlag[link49] +9 (1W3+4 plus Skorpionstachel[link50]) oder Peitsche[link51] [Meisterarbeit] +10 (1W3+4 nichttödlicher Schaden[link28])
Reichweite 1,50 m (4,50 m mit Peitsche[link51])


SPIELWERTE


ST 18, GE 13, KO 14, IN 8, WE 12, CH 10,
GAB +5; KMB +9 (+11 beim Ringkampf[link52]); KMV 20 (22 gegen Ringkampf[link52])
Talente Beredsamkeit[link53], Einschüchternde Kraft[link30], Fertigkeitsfokus[link19] (Beruf (Folterknecht)[link9]), Skorpionstachel[link50], Umgang mit exotischen Waffen[link54] (Peitsche[link51]), Verbesserter Ringkampf[link55], Verbesserter waffenloser Schlag[link56],
Fertigkeiten Beruf (Folterknecht)[link9] +19, Diplomatie[link57] +6, Einschüchtern[link34] +16, Handwerk (Fallen)[link12] +4, Heilkunde[link58] +6, Motiv erkennen[link35] +11, Wahrnehmung[link4] +11, Wissen (Gewölbekunde)[link16] +3
Sprachen Gemeinsprache
Kampfausrüstung Alchemistenfeuer[link59] (2), Grünblutöl[link60] (2 Anwendungen), Säurefläschen[link61] (2), Verstrickungsbeutel[link36] (2)
Sonstige Ausrüstung Bänderpanzer[link62] +1, Schwerer Streitflegel[link48] +1, Peitsche[link51] [Meisterarbeit], Folterwerkzeuge [Meisterarbeit] (+5 Kompetenzbonus auf Beruf (Folterknecht)[link9])
Gefallen Ein Folterknecht kann ein Wesen, welches die SC zu ihm bringen, befragen, oder dafür sorgen, dass ein NSC bis zur 6. Stufe für 24 Stunden festgehalten wird, aber auch einen Gefangenen aus der Folterkammer entlassen.


Folterknechte werden nahezu von allen gehasst. Sie halten sich in den dunklen Winkeln der Festungen tyrannischer Fürsten auf, um ihre Gefangenen unaussprechlicher Folter mit Feuer, Säure, Überredungskunst, Einschüchterung, delikaten Werkzeugen oder blanken Fäusten auszusetzen. Manchmal geht es dabei um die Wahrheit, manchmal nur um das Vergnügen, im Grunde aber stets darum, jemandem Schmerzen zuzufügen.


Folterknechte können als Grubenkämpfer, königliche Aufseher, Gladiatorenausbilder oder Schleifer in grausamen Armeen eingesetzt werden. Sie können auch sadistische Burgwachen oder sogar Angehörige der Stadtwache in besonders brutalen Orten sein. Auch im Kerker unter dem Tempel einer bösen Gottheit kann sich ein Folterknecht aufhalten, um sich an (un)heiligen Ritualen zu beteiligen.


Ein Folterknecht hat oft einen Schließer[link63] oder ein Paar Schläger[link64] als Assistenten (HG 6). Manche werden stattdessen von vier Wachen[link44] oder zwei Sklavenjägern[link22] begleitet (HG 7). Ein Folterknecht könnte mit einem Meuchelmörder[link65] zusammenarbeiten (HG 9) oder zwei Folterknechte könnten einem Gildenmeister[link66] dienen (HG 11).




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Pathfinder Roleplaying Game Bestiary © 2009, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary 2 © 2010, Paizo Publishing, LLC; Authors Wolfgang Baur, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Graeme Davis, Crystal Frasier, Joshua J. Frost, Tim Hitchcock, Brandon Hodge, James Jacobs, Steve Kenson, Hal MacLean, Martin Mason, Rob McCreary, Erik Mona, Jason Nelson, Patrick Renie, Sean K Reynolds, F. Wesley Schneider, Owen K.C. Stephens, James L. Sutter, Russ Taylor, and Greg A. Vaughan, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary 3 © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Jason Bulmahn, Adam Daigle, James Jacobs, Michael Kenway, Rob McCreary, Patrick Renie, Chris Sims, F. Wesley Schneider, James L. Sutter, and Russ Taylor, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game GameMastery Guide © 2010, Paizo Publishing, LLC; Author: Cam Banks, Wolfgang Buar, Jason Bulmahn, Jim Butler, Eric Cagle, Graeme Davis, Adam Daigle, Joshua J. Frost, James Jacobs, Kenneth Hite, Steven Kenson, Robin Laws, Tito Leati, Rob McCreary, Hal Maclean, Colin McComb, Jason Nelson, David Noonan, Richard Pett, Rich Redman, Sean K reynolds, F. Wesley Schneider, Amber Scorr, Doug Seacat, Mike Selinker, Lisa Stevens, James L. Sutter, Russ Taylor, Penny Williams, Skip Williams, Teeuwynn Woodruff.


Pathfinder Roleplaying Game Advanced Player''s Guide. © 2010, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn


Pathfinder Roleplaying Game Advanced Race Guide © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Jim Groves, Tim Hitchcock, Hal MacLean, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Owen K.C. Stephens, Todd Stewart, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game NPC Codex © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Alex Greenshields, Rob McCreary, Mark Moreland, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Magic © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jason Bulmahn, Tim Hitchcock, Colin McComb, Rob McCreary, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Sean K Reynolds, Owen K.C. Stephens, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Campaign © 2013, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Ryan Costello, Adam Daigle, Matt Goetz, Tim Hitchcock, James Jacobs, Ryan Macklin, Colin McComb, Jason Nelson, Richard Pett, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, F. Wesley Schneider, James L. Sutter, Russ Taylor, and Stephen Townshend.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Combat © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Brian J. Cortijo, Jim Groves, Tim Hitchcock, Richard A. Hunt, Colin McComb, Jason Nelson, Tom Phillips, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Equipment © 2012 Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Ross Byers, Brian J. Cortijo, Ryan Costello, Mike Ferguson, Matt Goetz, Jim Groves, Tracy Hurley, Matt James, Jonathan H. Keith, Michael Kenway, Hal MacLean, Jason Nelson, Tork Shaw, Owen KC Stephens, and Russ Taylor.


Anger of Angels © 2003, Sean K Reynolds.


Book of Fiends © 2003, Green Ronin Publishing; Authors: Aaron Loeb, Erik Mona, Chris Pramas, Robert J. Schwalb.


The Book of Hallowed Might © 2002, Monte J. Cook.


Monte Cook''s Arcana Unearthed. © 2003, Monte J. Cook.


Path of the Magi © 2002 Citizen Games/Troll Lord Games; Authors: Mike McArtor, W. Jason Peck, Jeff Quick, and Sean K Reynolds.


Skreyn''s Register: The Bonds of Magic. © 2002, Sean K Reynolds.


The Book of Experimental Might © 2008, Monte J. Cook. All rights reserved.


Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors: Scott Greene, with Clark Peterson, Erica Balsley, Kevin Baase, Casey Christofferson, Lance Hawvermale, Travis Hawvermale, Patrick Lawinger, and Bill Webb; Based on original content from TSR.


Kobold Quarterly Issue 7, © 2008, Open Design LLC, www.koboldquarterly.com; Authors: John Baichtal, Wolfgang Baur, Ross Byers, Matthew Cicci, John Flemming, Jeremy Jones, Derek Kagemann, Phillip Larwood, Richard Pett, and Stan!


The Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Adherer from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Guy Shearer.


Amphisbaena from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Angel Monadic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Angel Movanic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Animal Lord from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games,Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Ascomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Atomie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Aurumvorax from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Axe Beak from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Baphomet from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Bat Mobat from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Peterson and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Beetle Slicer from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Blindheim from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Basidirond from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Brownie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Bunyip from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Dermot Jackson.


Carbuncle from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Caryatid Column from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Cave Fisher from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Crypt Thing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Crystal Ooze from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Daemon Ceustodaemon (Guardian Daemon) from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Derghodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Hydrodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Piscodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Dark Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Rik Shepard.


Dark Stalker from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Death Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley.


Decapus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Demodand Shaggy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Slimy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Tarry from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demon Nabasu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dire Corby from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jeff Wyndham.


Disenchanter from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Dragon Faerie from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Brian Jaeger and Gary Gygax.


Dragon Horse from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dracolisk from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dust Digger from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Flail Snail from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Tilbrook.


Flumph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian McDowell and Douglas Naismith.


Froghemoth from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Foo Creature from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Forlarren from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone.


Genie Marid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Slug from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Wood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Wizards of the Coast.


Gloomwing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Grippli from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nereid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Gryph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Peter Brown.


Hangman Tree from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Hippocampus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Gary Gygax.


Huecuva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Underworld Oracle.


Ice Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Iron Cobra from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Philip Masters.


Jackalwere from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Jubilex from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kamadan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Nick Louth.


Kech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kelpie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Korred from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Leprechaun from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Magma ooze from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Marid from the Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Mihstu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Mite from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone and Mark Barnes.


Mongrelman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nabasu Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Necrophidius from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Simon Tillbrook.


Nereid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Pech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Phycomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Poltergeist from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lewis Pulsipher.


Quickling from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Quickwood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Rot Grub from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Russet Mold from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Sandman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Scarecrow from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Shadow Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Neville White.


Skulk from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Slime Mold from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Slithering Tracker from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Soul Eater from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by David Cook.


Spriggan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Roger Moore and Gary Gygax.


Tenebrous Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Tentamort from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Mike Roberts.


Tick Giant & Dragon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Troll Ice from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Russell Cole.


Troll Rock from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Vegepygmy from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wolf-In-Sheep''s-Clothing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wood Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Patrick Lawinger.


Yellow Musk Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yellow Musk Zombie from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yeti from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Zombie Juju from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.

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