Kampfschulen bevorzugen Schüler mit starken Armen und disziplinierten Geistern, und geben jenen mit Talent und Können die Geheimnisse der Kampfkunst weiter. Egal obein tief in den nebligen Bergen[link1] verstecktes Kloster oder unter den Straßen der Stadt[link2] gelegene Kampfgruben, Kampfschulen verwandeln ihre Schüler in lebende Waffen. Während viele Kampfschulen darauf ausgerichtet sind, exotische Kampfkünste zu lehren, erlernen manche Schüler ihre Fähigkeiten durch die Brutalität der Straße, den Pfaden der Bestien oder auch durch die Techniken längst verstorbener Kriegsgelehrter.

Schüler HG 1

EP 400
Mensch Mönch[link3] 2
RN Mittelgroßer Humanoider[link4]
INI +2; Sinne Wahrnehmung[link5] +7


VERTEIDIGUNG


RK 15, Berührung 15, auf dem falschen Fuß 12 (+1 Ausweichen,+2 GE, +2 WE)
TP 13 (2W8+4)
REF +5, WIL +5, ZÄH +4
Verteidigungsfähigkeiten Entrinnen[link6]


ANGRIFF


Bewegungsrate 9 m
Nahkampf Waffenloser Schlag[link7] +3 (1W6+2) oder Waffenloser Schlaghagel[link8] +2/+2 (1W6+2) oder Kurzspeer[link9] [Meisterarbeit]
+4 (1W6+2)
Fernkampf Leichte Armbrust[link10] [Meisterarbeit] +4 (1W8/19-20) oder Kurzspeer[link9] +4 (1W6+2)
Besondere Angriffe Schlaghagel[link8], Betäubender Schlag[link11] (2/Tag, SG 13)


SPIELWERTE


ST 15, GE 14, KO 12, IN 10, WE 15, CH 8,
GAB +1; KMB +3; KMV 18
Talente Ausweichen[link12], Betäubender Schlag[link11], Geschosse abwehren[link13], Kampfreflexe[link14], Kein Vorbeikommen[link15], Verbesserter waffenloser Schlag[link16]
Fertigkeiten Akrobatik[link17] +7, Entfesselungskunst[link18] +7, Heimlichkeit[link19] +6, Klettern[link20] +6, Motiv erkennen[link21] +7, Wahrnehmung[link5] +7
Sprachen Gemeinsprache
Kampfausrüstung Öl:[link22] Magische Fänge[link23] +1, Trank[link22]: Leichte Wunden heilen[link24], Alchemistenfeuer[link25] (2)
Sonstige Ausrüstung Leichte Armbrust[link10] [Meisterarbeit] mit 10 Bolzen, Kurzspeer[link9] [Meisterarbeit], 3 GM
Gefallen Schülern können die SC in einem einzelnen Kampf unterstützen oder ihnen vorübergehend kostenlose Unterkunft in ihrer Schule anbieten.


Schüler sind die Lehrlinge der Kampfschulen oder Klöster, wo sie den waffenlosen Kampf, Geschicklichkeit, Meditation und Bescheidenheit von ihren Lehrmeistern erlernen. Sie können ihr ganzes Leben im Kloster verbringen, um ihren Körper und Geist zu Perfektion zu bringen.


Schüler können in Gegenden, wo Waffen verboten sind, als Leibwächter auftreten oder als unkonventionelles Fußvolk und Plänkler. Sie könnten unbewaff nete Faustkämpfer, Boxer, Gladiatoren oder Grubenkämpfer sein.


Man kann das Bonustalent des Schülern durch ein anderes Talent ersetzen, beispielsweise Improvisierter Nahkampf[link26] und Improvisierter Fernkampf[link27] für einen Meister improvisierter Waffen, Verbesserter Ringkampf[link28] für einen Ringer oder Skorpionstachel[link29] für einen anderen Kampfstil.


Ein Schüler kann ein Paar Novizen[link30] eskortieren (HG 3), vier Schüler könnten eine Gruppe von sechs Pilgern[link31] auf einer Pilgerreise zu einem fernen Tempel begleiten (HG 9). Sechs Schülern könnte man auch der Reise zwischen zwei Klöstern begegnen (HG 6) und fünf Schüler könnten eine Trainingsklasse unter Anleitung eines Kampfmönchs[link32] bilden (HG 7).


Kampfmönch HG 4

EP 1.200
Mensch Mönch[link3] 5
RN Mittelgroßer Humanoider[link4]
INI +2; Sinne Wahrnehmung[link5] +12


VERTEIDIGUNG


RK 19, Berührung 18, auf dem falschen Fuß 16 (+1 Ausweichen,+2 GE, +1 Rü stung, +4 WE)
TP 32 (5W8+10)
REF +7, WIL +9, ZÄH +6; +2 gegen Verzauberung[link33]
Verteidigungsfähigkeiten Entrinnen[link6]
Immunitäten Krankheit[link34]


ANGRIFF


Bewegungsrate 12 m
Nahkampf Waffenloser Schlag[link7] +5 (1W8+1) oder Unbewaffneter Schlaghagel[link8] +5/+5 (1W8+1) oder Kama[link35] +5 (1W6+1) oder Kama[link35]- Schlaghagel[link8] +5/+5 (1W6+1)
Fernkampf Leichte Armbrust[link10] [Meisterarbeit] +6 (1W8/19-20)
Besondere Angriffe Schlaghagel[link8], Betäubender Schlag[link11] (5/Tag, SG 16, Erschöpft[link36])


SPIELWERTE


ST 13, GE 14, KO 12, IN 10, WE 18, CH 8,
GAB +3; KMB +6; KMV 22
Talente Ausweichen[link12], Betäubender Schlag[link11], Blind kämpfen[link37], Kampfreflexe[link14], Pfeile abwehren[link13], Skorpionstachel[link29], Verbesserter waffenloser Schlag[link16], Waffenfinesse[link38]
Fertigkeiten Akrobatik[link17] +10 (+19 beim Springen), Entfesselungskunst[link18] +7, Heimlichkeit[link19] +10, Klettern[link20] +7, Motiv erkennen[link21] +12, Wahrnehmung[link5] +12
Sprachen Gemeinsprache
Besondere Eigenschaften Hochsprung[link39], Ki-Vorrat[link40] (6 Punkte, magisch), Manövertraining[link41], Schnelle Bewegung[link42], Sturz abbremsen[link43] 3 m
Kampfausrüstung Alchemistenfeuer[link25], Rauchstäbe[link44] (2)
Sonstige Ausrüstung Leichte Armbrust[link10] [Meisterarbeit] mit 10 Bolzen, Kama[link35], Rüstungsarmschienen[link45] +1, Resistenzumhang[link46] +1
Gefallen Ein Kampfmönch kann den SC in einem einzelnen Kampf helfen (oder mehrere Schüler[link47] schicken), falls dies den Interessen seiner Schule oder seinem Meister dient. Ein Kampfmönch könnte die SC auch dem Großmeister[link48] ihrer Schule, einem Diplomaten, Händler oder anderen NSC aus dem Ursprungsland seiner Kampfkunst vorstellen.


Kampfmönche sind Lehrer in Kampfschulen und Klöstern, wo sie die Kunst der Schnelligkeit und Perfektion an ihre Schüler[link47] weitergeben. Sie stellen ebenso die Ehrengarde ihrer Großmeister[link48] und treten als Boten und Gesandte ihrer Schulen und deren Ideologien auf.


Kampfmönche sind exzellente Jäger von Diebesgut und mittelstufige Kopfgeldjäger, die ihre Beute einfangen und unschädlich machen und zur Befragung zurückbringen. Ein Kampfmönch kann auch ein unbewaffneter und dennoch gefährlicher und effektiver Leibwächter sein.


Ein Kampfmönch reist oftmit einem Trio Schülern[link47] (HG 6). Zwei Kampfmönche könnten einen Heiligen Krieger[link49] begleiten, der mit ihrer Schule verbündet ist (HG 8).


Großmeister HG 14

EP 38.400
Mensch Mönch[link3] 15
RN Mittelgroßer Humanoider[link4]
INI +3; Sinne Wahrnehmung[link5] +23


VERTEIDIGUNG


RK 25, Berührung 24, auf dem falschen Fuß 22 (+1 Ablenkung, +3 GE, +5 Mönch, +1 Rüstung, +5 WE)
TP 112 (15W8+45)
REF +13, WIL +15, ZÄH +12; +2 gegen Bezauberung[link33]
Immunitäten Gift[link50], Krankheit[link34]
Verteidigungsfähigkeiten Verbessertes Entrinnen[link51]; ZR 25


ANGRIFF


Bewegungsrate 24 m
Nahkampf Waffenloser Schlag[link7] +15/+10/+5 (2W10+3/19-20 plus 1W6 Elektrizität) oder Waffenloser Schlaghagel[link8] +17/+17/+12/+12/+7/+7 (2W10+3/19-20 plus 1W6 Elektrizität) oder Kama[link35] +14/+9/+4 (1W6+4) oder Kama[link35]- Schlaghagel[link8] +16/+16/+11/+11/+6/+6 (1W6+3)
Fernkampf Schleuder[link52] +1, +15 (1W4+4)
Besondere Angriffe Betäubender Schlag[link11] (16/Tag, SG 22, Erschöpft[link36], Kränkelnd[link53], Wankend[link54]), Schlaghagel[link8], Vibrierende Handfläche[link55] (SG 22)


SPIELWERTE


ST 17, GE 16, KO 14, IN 10, WE 20, CH 8,
GAB +11; KMB +18 (+22 beiZu-Fall-bringen[link56]); KMV 38 (40 gegen Zu-Fall-bringen[link56])
Talente Ausfallschritt[link57], Betäubender Schlag[link11], Fertigkeitsfokus[link58] (Akrobatik[link17]), Geschosse fangen[link59], Gorgonenfaust[link60], Konzentrierter Schlag[link61], Mächtiges Zu-Fall-bringen[link62], Medusenzorn[link63], Skorpionstachel[link29], Tänzelnder Angriff[link64], Verbesserter Kritischer Treffer[link65] (Waffenlos), Verbesserter Konzentrierter Schlag[link66], Verbesserter waffenloser Schlag[link16], Verbessertes Zu-Fall-bringen[link67], Waffenfokus[link68] (Waffenloser Schlag[link7])
Fertigkeiten Akrobatik[link17] +25 (+60 beim Springen), Beruf (Gärtner)[link69] +10, Entfesselungskunst[link18] +10, Heilkunde[link70] +10, Heimlichkeit[link19] +20, Klettern[link20] +10, Motiv erkennen[link21] +20, Schwimmen[link71] +10, Überlebenskunst[link72] +6, Wahrnehmung[link5] +23, Wissen (Geschichte)[link73] +5, Wissen (Religion)[link73] +5
Sprachen Gemeinsprache
Besondere Eigenschaften Hochsprung[link39], Ki-Vorrat[link40] (12 Punkte, Rechtschaffen, magisch), Manövertraining[link41], Schnelle Bewegung[link42], Sturz abbremsen[link43] (21 m), Unversehrtheit des Körpers[link74], Weiter Schritt[link75]
Kampfausrüstung Öl:[link22] Waffengesinnung[link76] (2), Trank[link22]: Leichte Wunden heilen[link24] (2)
Sonstige Ausrüstung Kama[link35], Schleuder[link52] +1 mit 10 Steinen, Amulett der mächtigen Fäuste[link77] (Schock[link78]), Gürtel des perfekten Körpers[link79] +2, Rüstungsarmschienen[link45] +1, Resistenzumhang[link46] +1, Stirnreif der erwachten Weisheit[link80] +2, Mönchsrobe[link81], Schutzring[link82] +1
Gefallen Großmeister können ihren eigenen Ruf und den ihrer Schule für die SC einsetzen, so dass diese für einen Monat einen Bonus von +2 auf ihre Würfe in Anführen[link83] erhalten, um Gefolgsleute oder eine Mönchskohorte anzuziehen.


Meister sind die unangefochtenen Streiter des waffenlosen Kampfes. Sie können ihre innere Stärke in einen einzelnen vernichtenden Schlag konzentrieren oder in einen Schlaghagel[link8], welche ihre Gegner benommen und taumelnd zurück lässt.


Ein Meister kann der Matador einer Kampfarena sein oder ein Botschafter aus einem fernen Reich. Meister können mit zehn Kampfmönchen[link32] aus ihrer Schule reisen (HG 16).




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System Reference Document Copyright 2000, Wizards of the Coast, Inc.; Authors Jonathan Tweet, Monte Cook, Skip Williams, based on material by E. Gary Gygax and Dave Arneson.


Pathfinder Roleplaying Game Reference Document © 2011, Paizo Publishing, LLC; Author: Paizo Publishing, LLC.


Pathfinder Roleplaying Game Core Rulebook © 2009, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary © 2009, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary 2 © 2010, Paizo Publishing, LLC; Authors Wolfgang Baur, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Graeme Davis, Crystal Frasier, Joshua J. Frost, Tim Hitchcock, Brandon Hodge, James Jacobs, Steve Kenson, Hal MacLean, Martin Mason, Rob McCreary, Erik Mona, Jason Nelson, Patrick Renie, Sean K Reynolds, F. Wesley Schneider, Owen K.C. Stephens, James L. Sutter, Russ Taylor, and Greg A. Vaughan, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary 3 © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Jason Bulmahn, Adam Daigle, James Jacobs, Michael Kenway, Rob McCreary, Patrick Renie, Chris Sims, F. Wesley Schneider, James L. Sutter, and Russ Taylor, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game GameMastery Guide © 2010, Paizo Publishing, LLC; Author: Cam Banks, Wolfgang Buar, Jason Bulmahn, Jim Butler, Eric Cagle, Graeme Davis, Adam Daigle, Joshua J. Frost, James Jacobs, Kenneth Hite, Steven Kenson, Robin Laws, Tito Leati, Rob McCreary, Hal Maclean, Colin McComb, Jason Nelson, David Noonan, Richard Pett, Rich Redman, Sean K reynolds, F. Wesley Schneider, Amber Scorr, Doug Seacat, Mike Selinker, Lisa Stevens, James L. Sutter, Russ Taylor, Penny Williams, Skip Williams, Teeuwynn Woodruff.


Pathfinder Roleplaying Game Advanced Player''s Guide. © 2010, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn


Pathfinder Roleplaying Game Advanced Race Guide © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Jim Groves, Tim Hitchcock, Hal MacLean, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Owen K.C. Stephens, Todd Stewart, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game NPC Codex © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Alex Greenshields, Rob McCreary, Mark Moreland, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Magic © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jason Bulmahn, Tim Hitchcock, Colin McComb, Rob McCreary, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Sean K Reynolds, Owen K.C. Stephens, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Campaign © 2013, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Ryan Costello, Adam Daigle, Matt Goetz, Tim Hitchcock, James Jacobs, Ryan Macklin, Colin McComb, Jason Nelson, Richard Pett, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, F. Wesley Schneider, James L. Sutter, Russ Taylor, and Stephen Townshend.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Combat © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Brian J. Cortijo, Jim Groves, Tim Hitchcock, Richard A. Hunt, Colin McComb, Jason Nelson, Tom Phillips, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Equipment © 2012 Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Ross Byers, Brian J. Cortijo, Ryan Costello, Mike Ferguson, Matt Goetz, Jim Groves, Tracy Hurley, Matt James, Jonathan H. Keith, Michael Kenway, Hal MacLean, Jason Nelson, Tork Shaw, Owen KC Stephens, and Russ Taylor.


Anger of Angels © 2003, Sean K Reynolds.


Book of Fiends © 2003, Green Ronin Publishing; Authors: Aaron Loeb, Erik Mona, Chris Pramas, Robert J. Schwalb.


The Book of Hallowed Might © 2002, Monte J. Cook.


Monte Cook''s Arcana Unearthed. © 2003, Monte J. Cook.


Path of the Magi © 2002 Citizen Games/Troll Lord Games; Authors: Mike McArtor, W. Jason Peck, Jeff Quick, and Sean K Reynolds.


Skreyn''s Register: The Bonds of Magic. © 2002, Sean K Reynolds.


The Book of Experimental Might © 2008, Monte J. Cook. All rights reserved.


Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors: Scott Greene, with Clark Peterson, Erica Balsley, Kevin Baase, Casey Christofferson, Lance Hawvermale, Travis Hawvermale, Patrick Lawinger, and Bill Webb; Based on original content from TSR.


Kobold Quarterly Issue 7, © 2008, Open Design LLC, www.koboldquarterly.com; Authors: John Baichtal, Wolfgang Baur, Ross Byers, Matthew Cicci, John Flemming, Jeremy Jones, Derek Kagemann, Phillip Larwood, Richard Pett, and Stan!


The Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Adherer from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Guy Shearer.


Amphisbaena from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Angel Monadic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Angel Movanic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Animal Lord from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games,Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Ascomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Atomie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Aurumvorax from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Axe Beak from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Baphomet from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Bat Mobat from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Peterson and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Beetle Slicer from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Blindheim from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Basidirond from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Brownie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Bunyip from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Dermot Jackson.


Carbuncle from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Caryatid Column from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Cave Fisher from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Crypt Thing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Crystal Ooze from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Daemon Ceustodaemon (Guardian Daemon) from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Derghodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Hydrodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Piscodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Dark Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Rik Shepard.


Dark Stalker from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Death Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley.


Decapus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Demodand Shaggy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Slimy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Tarry from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demon Nabasu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dire Corby from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jeff Wyndham.


Disenchanter from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Dragon Faerie from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Brian Jaeger and Gary Gygax.


Dragon Horse from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dracolisk from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dust Digger from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Flail Snail from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Tilbrook.


Flumph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian McDowell and Douglas Naismith.


Froghemoth from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Foo Creature from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Forlarren from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone.


Genie Marid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Slug from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Wood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Wizards of the Coast.


Gloomwing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Grippli from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nereid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Gryph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Peter Brown.


Hangman Tree from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Hippocampus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Gary Gygax.


Huecuva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Underworld Oracle.


Ice Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Iron Cobra from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Philip Masters.


Jackalwere from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Jubilex from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kamadan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Nick Louth.


Kech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kelpie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Korred from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Leprechaun from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Magma ooze from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Marid from the Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Mihstu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Mite from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone and Mark Barnes.


Mongrelman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nabasu Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Necrophidius from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Simon Tillbrook.


Nereid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Pech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Phycomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Poltergeist from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lewis Pulsipher.


Quickling from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Quickwood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Rot Grub from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Russet Mold from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Sandman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Scarecrow from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Shadow Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Neville White.


Skulk from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Slime Mold from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Slithering Tracker from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Soul Eater from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by David Cook.


Spriggan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Roger Moore and Gary Gygax.


Tenebrous Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Tentamort from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Mike Roberts.


Tick Giant & Dragon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Troll Ice from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Russell Cole.


Troll Rock from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Vegepygmy from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wolf-In-Sheep''s-Clothing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wood Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Patrick Lawinger.


Yellow Musk Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yellow Musk Zombie from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yeti from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Zombie Juju from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.

Häufig gestellte Fragen zur OGL

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