Mumie, Mumienfürst


Diese ausgemergelte, einst edle Gestalt ist von Kopf bis Fuß inschmutzige Leinenstreifen gewickelt. In ihren Augen glüht unheiliges Licht.

Mumienfürst HG 10

EP 9.600
Menschlicher Mumienfürst-Kleriker 9
RB Mittelgroßer Untoter[link1] (Verbesserter Mensch[link2])
INI +2; Sinne Dunkelsicht[link3] 18 m; Wahrnehmung[link4] +5
Aura Große Verzweiflung (9 m, SG 19)

VERTEIDIGUNG

RK 24, Berührung 14, auf dem Falschen Fuß 21 (+1 Ablenkung,+1 Ausweichen, +2 GE, +4 Natürlich, +6 Rüstung)
TP 103 (9W8+63)
REF +7, WIL +11, ZÄH +11
Immunitäten wie Untote[link5], Elektrizität, Kälte; SR 10/—;
Verteidigungsfähigkeiten Resistenz gegen Fokussieren[link6] +4, Wiederkehr

ANGRIFF

Bewegungsrate 9 m
Nahkampf Speer[link7] +1, +12/+7 (1W8+8/×3 plus Heimtückische Mumienfäule oder Hieb +11 (1W6+7 plus Heimtückische Mumienfäule)
Besondere Angriffe Brennend heißer Wüstensand (SG 19,6W8 Feuer- und Hiebschaden), Heimtückische Mumienfäule (SG 19), Mumienfäule übertragen, Negative Energie fokussieren[link8] 8/Tag (SG 21, 5W6), Sense des Bösen[link9] (4 Runden,1/Tag), Untotenmeisterschaft (SG 19)
Zauberähnliche Domänenfähigkeiten (ZS 9; Konzentration +14)
8/Tag — Hauch der Dunkelheit[link10] (4 Runden), Hauch des Bösen[link11](4 Runden)
Vorbereitete Klerikerzauber (ZS 9; Konzentration +14)
5. — Gutes bannen[link12]D (SG 20), Mächtige Ansteckung[link13]ABR (SG 21),Schneller Tod[link14] (SG 21)
4. — Gift spucken[link15]ABR (SG 19), Göttliches Macht[link16], Schattenbeschwörung[link17]D(SG 19), Vergiften[link18] (SG 20)
3. — Fluch[link19] (SG 19), Magisches Schutzgewand[link20], Sand der Zeit[link21]ABR, Tiefere Dunkelheit[link22]D, Tote beleben[link23]
2. — Bärenstärke[link24], Geschoss des Bösen[link25]ABR (SG 17), Ort entweihen[link26],Person festhalten[link27] (SG 18), Stille[link28] (SG 17), Waffengesinnung[link29]D(nur Böse)
1. — Befehl[link30] (SG 17), Furcht auslösen[link31] (SG 17), Göttliche Gunst[link32],Gutes entdecken[link33], Heiligtum[link34] (SG 16), Schutz vor Gutem[link35]D,Verfluchen[link36] (SG 17)
0. (beliebig oft) — Göttliche Führung[link37], Magie entdecken[link38],Magie lesen[link39], Resistenz[link40]
D Domänenzauber; Domänen Böses[link41], Dunkelheit[link42]

SPIELWERTE

ST 20, GE 14, KO —, IN 10, WE 20, CH 20,
GAB +6; KMB +11; KMV 25
Talente Abhärtung[link43]B, Ausweichen[link44], Blind kämpfen[link45], Blitzartige Reflexe[link46], Im Kampf zaubern[link47], Verbessertes Fokussieren[link48],Zauberfokus[link49] (Nekromantie[link50]), Zauberfokus[link49] (Verzauberung[link51])
Fertigkeiten Einschüchtern[link52] +17, Heimlichkeit[link53] +16, Motiv erkennen[link54] +20, Zauberkunde[link55] +12, Wissen (Religion)[link56] +12,
Volksmodifikatoren Einschüchtern[link52] +8, Heimlichkeit[link53] +8,Motiv erkennen[link54] +8
Sprachen Gemeinsprache
Besondere Eigenschaften Augen der Dunkelheit[link57] (4 Runden/Tag)

LEBENSWEISE

Umgebung Beliebig
Organisation Einzelgänger oder Hofstaat (Mumienfürst und 6-14 Standardmumien oder Mumifizierte KreaturenMHB IV)
Schätze NSC-Ausrüstung (Mithralbrustplatte, Speer[link7] +1, Stirnreif der erwachten Weisheit[link58] +2, Schutzring[link59] +1, Schriftrolle: Monster herbeizaubern III[link60], Schriftrolle: Waffe des Glaubens[link61])

Viele Kulturen praktizieren die heilige Kunst der Mumifizierung. Die finsteren magischen Techniken, mit denen Leichen die Kraft des Untodes verliehen wird, sind aber weitaus weniger verbreitet. In manchen uralten Ländern wurden solche blasphemischen Techniken im Laufe von Jahrhunderten voller Zeremonien und zahllosen Todesfällen verfeinert, was zu Mumien von entsetzlicher Macht führte. Wenn in seltenen Fällen ein Verstorbener einen hohen Rang innehatte und von gewaltiger Bösartigkeit war, so erhebt er sich als furchtbarer Mumienfürst aus seiner Gruft. Auch ein für seine Boshaftigkeit bekannter Herrscher oder einer, welcher in einem Moment großer Wut gestorben ist, könnte sich spontan als solch ein rachedurstiger Despot wieder erheben. Unabhängig von den genauen Umständen seiner Auferstehung behält ein Mumienfürst die Fähigkeiten, welche er zu Lebzeiten besessen hat. So wird er zu einer Kreatur, die von dem Verlangen zu herrschen verzehrt wird und die Lebenden wie die Toten beherrschen will.

Einen Mumienfürsten erschaffen

„Mumienfürst“ ist eine Schablone, welche jeder lebenden, körperlichen Kreatur (fortan als Grundkreatur bezeichnet) mit wenigstens 8 TW verliehen werden kann. Der Vorgang zum Erschaffen eines Mumienfürsten erfordert seltene Kräuter, Öle und andere Materialien im Wert von 50.000 GM. Der Mumienfürst behält alle Spielwerte und besonderen Fähigkeiten, sofern im Folgenden nicht anders vermerkt.
HG: HG der Grundkreatur + 2.
Gesinnung: Jede Böse.
Art: Die Kreaturenart wird zu Untoter (Verbessert). Berechne GAB, Rettungswürfe oder Fertigkeitsränge nicht neu.
Sinne: Ein Mumienfürst erhält Dunkelsicht 18 m.
Aura: Ein Mumienfürst erlangt die folgende Aura:
Aura der Großen Verzweiflung (ÜF): Alle Kreaturen innerhalb eines 9 m-Radius, welche einen Mumienfürsten sehen, müssen einen Willenswurf[link62] ablegen oder erhalten für 1W4 Runden vor Furcht den Zustand[link63] Lähmung[link64] und dann die folgenden 1W4 Runden den Zustand Erschüttert[link65]. Unabhängig vom Erfolg des Rettungswurfes ist diese Kreatur danach gegen die Aura dieses Mumienfürsten für 24 Stunden immun. Dies ist ein geistesbeeinflussender Lähmungs- und Furchteffekt. Der SG des Rettungswurfes basiert auf Charisma.
RK: Ein Mumienfürst besitzt entweder einen Natürlichen Rüstungsbonus pro 2 TW oder den Natürlichen Rüstungsbonus der Grundkreatur, sofern dieser höher ist.
TW: Verändere den Volkstrefferwürfel der Kreatur zu W8. Alle Klassentrefferwürfel bleiben unverändert. Als Untote nutzen Mumienfürsten ihren Charisma-Modifikator, um Bonustrefferpunkte zu bestimmen.
Verteidigungsfähigkeiten: Ein Mumienfürst erhält Resistenz gegen Fokussieren +4, SR 10/—, Immunität gegen Elektrizität und Kälte (neben den Immunitäten, welche Untote erlangen) und die folgende Verteidigungsfähigkeit:
Wiederkehr (ÜF): Einen Tag nach Zerstörung des Mumienfürsten beginnen die nekromantischen Energien, welche die Abscheulichkeit erschaffen haben, mit dem Neubau des Körpers. Dieser Prozess dauert 1W10 Tage. Sollte der Körper während dieses Vorganges zerstört werden, beginnt dieser erneut. Nach Abschluss dieser Zeit erwacht der Mumienfürst vollständig geheilt in seiner Gruft. Um einen Mumienfürsten dauerhaft zu zerstören, muss er zerstört werden, danach müssen Ort weihen[link66], Weihen[link67] und schließlich Böses bannen[link68] in dieser Reihenfolge und in aufeinanderfolgenden Runden gewirkt werden.
Angriffe: Der Mumifizierungsprozess verhärtet die Knochen des Mumienfürsten zu steinharter Dichte; sollte die Grundkreatur über keinen anderen Natürlichen Angriff verfügen, so erlangt sie einen kräftigen Hiebangriff. Dieser verursacht Schaden nach der Größenkategorie des Mumienfürsten (MHB, S. 302), als wäre dieser um eine Kategorie größer. Wer vom Hiebangriff eines Mumienfürsten getroffen wird, läuft ferner Gefahr, sich mit Heimtückischer Mumienfäule zu infizieren.
Besondere Angriffe: Ein Mumienfürst erhält die folgenden Besonderen Angriffe; der SG des Rettungswurfes gegen diese Angriffe ist 10 + ½ TW des Mumienfürsten + der Charisma-Modifikator des Mumienfürsten, sofern nicht anders vermerkt.

Brennend heißer Wüstensand (ÜF): Ein Mumienfürst kann drei Mal am Tag als Standard-Aktion einen 12 m-Kegel brennendheißen Sandes ausatmen. Diese Explosion verursacht 2W8 Punkte Feuer- und Hiebschaden pro 3 TW des Mumienfürsten (REF, halbiert). Misslingt einer Kreatur der Rettungswurf, erhält sie für 2W4 Runden den Zustand Blind[link69].

Heimtückische Mumienfäule (ÜF): Flucht und Krankheit — Hieb; RW ZÄH, SG 10 + 1/2 TW des Mumienfürsten + sein Charisma-Modifikator; Rücksetzer 1 Minute; Frequenz 1/Tag; Effekt 2W4 KO- und 2W4 CH-Schaden; Heilung —.
Heimtückische Mumienfäule ist zugleich ein Fluch[link70] und eine Krankheit[link71] und kann nur kuriert werden, indem zuerst der Fluch gebrochen und dann die Krankheit geheilt wird. Selbst nach Brechen des Fluchelements kann eine unter Heimtückischer Mumienfäule leidende Kreatur sich nicht auf natürliche Art erholen. Wer einen Beschwörungszauber der Kategorie Heilung[link72] auf die betroffene Kreatur wirkt, muss einen Wurf auf die Zauberstufe gegen SG 20 (oder 11 + HG des Mumienfürsten, sofern höher) ablegen, andernfalls ist der Zauber verschwendet und hat keinen Effekt. Wer an Heimtückischer Mumienfäule stirbt, verwandelt sich in einen Sandhaufen und kann nur mittels Auferstehung[link73] oder mächtigerer Magie ins Leben zurückgeholt werden.

Mumienfäule übertragen (ÜF): Ein Mumienfürst kann seine Heimtückische Mumienfäule mittels Nahkampfwaffen, seinem Hieb- und all seinen Natürlichen Angriffen übertragen.

Untotenmeisterschaft (ÜF): Als Standard-Aktion kann ein Mumienfürst versuchen, jede untote Kreatur innerhalb von 15 m Entfernung seinem Willen zu unterwerfen. Die untote Zielkreatur muss einen Willenswurf[link62] ablegen oder fällt unter die Kontrolle des Mumienfürsten (der SG des Rettungswurfes basiert auf Charisma[link74]). Ein Untoter mit einem Intelligenzwert[link75] kann jeden Tag einen zusätzlichen Rettungswurf[link62] ablegen, um aus der Kontrolle auszubrechen. Gelingt einer Kreatur der Willenswurf[link62], ist sie für 24 Stunden gegen diese Fähigkeit dieses Mumienfürsten immun. Ein Mumienfürst kann pro TW 6 TW an Untoten kontrollieren. Sollte er diese Obergrenze überschreiten, werden überzählige, früher übernommene Untote freigelassen (wie bei Tote beleben). Sollte ein Untoter gegenwärtig von einer anderen Kreatur kontrolliert werden und dem Untoten der Rettungswurf[link62] misslingen, so muss der Mumienfürst einen konkurrierenden Charismawurf[link74] gegen den aktuellen Meister ablegen; gelingt dies, so erlangt er die Kontrolle über den Untoten, andernfalls hat der Einsatz von Untotenmeisterschaft keinen Effekt.

Attributswerte: Stärke[link76] +8, Charisma[link74] +6. Als untote Kreatur besitzt ein Mumienfürst keinen Konstitutionswert.
Fertigkeiten: Ein Mumienfürst erhält einen Volksbonus von +8 auf Fertigkeitswürfe für Einschüchtern[link52], Heimlichkeit[link53] und Motiv erkennen[link54]. Einschüchtern[link52], Fliegen[link77], Heimlichkeit[link53], Klettern[link78], Motiv erkennen[link54], Verkleiden[link79], Wahrnehmung[link4], Wissen (Arkanes)[link56], Wissen (Religion)[link56] und Zauberkunde[link55] sind für ihn Klassenfertigkeiten. Ansonsten verfügt er über die Fertigkeiten der Grundkreatur.
Talente: Ein Mumienfürst erhält Abhärtung[link43] als Bonustalent.


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Pathfinder Roleplaying Game Bestiary 3 © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Jason Bulmahn, Adam Daigle, James Jacobs, Michael Kenway, Rob McCreary, Patrick Renie, Chris Sims, F. Wesley Schneider, James L. Sutter, and Russ Taylor, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


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Pathfinder Roleplaying Game Advanced Player''s Guide. © 2010, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn


Pathfinder Roleplaying Game Advanced Race Guide © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Jim Groves, Tim Hitchcock, Hal MacLean, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Owen K.C. Stephens, Todd Stewart, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game NPC Codex © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Alex Greenshields, Rob McCreary, Mark Moreland, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Magic © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jason Bulmahn, Tim Hitchcock, Colin McComb, Rob McCreary, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Sean K Reynolds, Owen K.C. Stephens, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Campaign © 2013, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Ryan Costello, Adam Daigle, Matt Goetz, Tim Hitchcock, James Jacobs, Ryan Macklin, Colin McComb, Jason Nelson, Richard Pett, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, F. Wesley Schneider, James L. Sutter, Russ Taylor, and Stephen Townshend.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Combat © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Brian J. Cortijo, Jim Groves, Tim Hitchcock, Richard A. Hunt, Colin McComb, Jason Nelson, Tom Phillips, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Equipment © 2012 Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Ross Byers, Brian J. Cortijo, Ryan Costello, Mike Ferguson, Matt Goetz, Jim Groves, Tracy Hurley, Matt James, Jonathan H. Keith, Michael Kenway, Hal MacLean, Jason Nelson, Tork Shaw, Owen KC Stephens, and Russ Taylor.


Anger of Angels © 2003, Sean K Reynolds.


Book of Fiends © 2003, Green Ronin Publishing; Authors: Aaron Loeb, Erik Mona, Chris Pramas, Robert J. Schwalb.


The Book of Hallowed Might © 2002, Monte J. Cook.


Monte Cook''s Arcana Unearthed. © 2003, Monte J. Cook.


Path of the Magi © 2002 Citizen Games/Troll Lord Games; Authors: Mike McArtor, W. Jason Peck, Jeff Quick, and Sean K Reynolds.


Skreyn''s Register: The Bonds of Magic. © 2002, Sean K Reynolds.


The Book of Experimental Might © 2008, Monte J. Cook. All rights reserved.


Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors: Scott Greene, with Clark Peterson, Erica Balsley, Kevin Baase, Casey Christofferson, Lance Hawvermale, Travis Hawvermale, Patrick Lawinger, and Bill Webb; Based on original content from TSR.


Kobold Quarterly Issue 7, © 2008, Open Design LLC, www.koboldquarterly.com; Authors: John Baichtal, Wolfgang Baur, Ross Byers, Matthew Cicci, John Flemming, Jeremy Jones, Derek Kagemann, Phillip Larwood, Richard Pett, and Stan!


The Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Adherer from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Guy Shearer.


Amphisbaena from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Angel Monadic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Angel Movanic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Animal Lord from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games,Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Ascomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Atomie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Aurumvorax from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


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Baphomet from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Bat Mobat from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Peterson and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Beetle Slicer from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Blindheim from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Basidirond from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Brownie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


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Carbuncle from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


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Cave Fisher from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Crypt Thing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Crystal Ooze from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Daemon Ceustodaemon (Guardian Daemon) from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Derghodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Hydrodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Piscodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Dark Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Rik Shepard.


Dark Stalker from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Death Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley.


Decapus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Demodand Shaggy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Slimy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Tarry from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demon Nabasu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dire Corby from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jeff Wyndham.


Disenchanter from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Dragon Faerie from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Brian Jaeger and Gary Gygax.


Dragon Horse from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dracolisk from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dust Digger from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Flail Snail from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Tilbrook.


Flumph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian McDowell and Douglas Naismith.


Froghemoth from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Foo Creature from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Forlarren from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone.


Genie Marid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Slug from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Wood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Wizards of the Coast.


Gloomwing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Grippli from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nereid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Gryph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Peter Brown.


Hangman Tree from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Hippocampus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Gary Gygax.


Huecuva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Underworld Oracle.


Ice Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Iron Cobra from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Philip Masters.


Jackalwere from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Jubilex from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kamadan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Nick Louth.


Kech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kelpie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Korred from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Leprechaun from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Magma ooze from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Marid from the Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Mihstu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Mite from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone and Mark Barnes.


Mongrelman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nabasu Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Necrophidius from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Simon Tillbrook.


Nereid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Pech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Phycomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Poltergeist from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lewis Pulsipher.


Quickling from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Quickwood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Rot Grub from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Russet Mold from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Sandman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Scarecrow from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Shadow Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Neville White.


Skulk from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Slime Mold from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Slithering Tracker from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Soul Eater from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by David Cook.


Spriggan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Roger Moore and Gary Gygax.


Tenebrous Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Tentamort from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Mike Roberts.


Tick Giant & Dragon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Troll Ice from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Russell Cole.


Troll Rock from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Vegepygmy from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wolf-In-Sheep''s-Clothing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wood Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Patrick Lawinger.


Yellow Musk Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yellow Musk Zombie from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yeti from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Zombie Juju from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.

Häufig gestellte Fragen zur OGL

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