Egregor


In einem Lichtwirbel pulsiert und pocht ein in Lichtbögen eingewickelter Klumpen Gehirnmasse. Davor schwebt die Impression eines geöffneten Auges.

Egregor HG 10

EP 9.600
N Große Aberration[link1]
INI +7; Sinne Dunkelsicht[link2] 18 m, Lebensgespür[link3]; Wahrnehmung[link4] +21
Aura Mentales Störfeld[link5] (9 m, SG 22)

VERTEIDIGUNG

RK 27, Berührung 13, auf dem Falschen Fuß 23 (–1 Größe, +1 Ausweichen, +3 GE, +6 Natürlich, +4 Rüstung, +4 Schild)
TP 123 (13W8+65), Schnelle Heilung[link6] 5
REF +9, WIL +15, ZÄH +10
SR 5/—; Verteidigungsfähigkeiten Formlos[link7]; ZR 21

ANGRIFF

Bewegungsrate 9 m, Fliegen 12 m (perfekt)
Nahkampf 4 Lichttentakel +14 (1W8+6)
Angriffsfläche 3 m; Reichweite 3 m
Besondere Angriffe Hypnotisches Oszillieren, Lichttentakel
Mentalmagie (ZS 13; Konzentration +19)
24 ME — Heilung[link8] (6 ME), Massen-Ausdauer des Ochsen[link9] (6 ME), Massen-Bärenstärke[link10] (6 ME)
Zauberähnliche Fähigkeiten (ZS 13; Konzentration +19)
Immer — Magierrüstung[link11], Mentale Barriere I[link12]ABR VII
Beliebig oft — Mittelschwere Wunden heilen[link13]

SPIELWERTE

ST 22, GE 17, KO 18, IN 19, WE 20, CH 23
GAB +9; KMB +16; KMV 30
Talente Abhärtung[link14], Ausweichen[link15], Blitzschnelle Reflexe[link16], Eiserner Wille[link17], Große Zähigkeit[link18], Kampfreflexe[link19], Verbesserte Initiative[link20]
Fertigkeiten Bluffen[link21] +19, Einschüchtern[link22] +22, Entfesselungskunst[link23] +19, Fliegen[link24] +25, Motiv erkennen[link25] +18, Wahrnehmung[link4] +21, Wissen (Arkanes)[link26] +20, Zauberkunde[link27] +20
Sprachen Abyssal, Celestisch, Gemeinsprache, Infernal; Telepathie[link28] 30 m
Besondere Eigenschaften Kultbewusstsein, Mentalmagieüberträger

LEBENSWEISE

Umgebung Beliebig
Organisation Kult (1 plus 13–20 Kultanhänger)
Schätze Standard

BESONDERE FÄHIGKEITEN


Hypnotisches Oszillieren (ZF[link29]) Als Standard-Aktion kann ein Egregor mittels seiner Lichtbänder in einem Radius von 3 m um sich herum ein Hypnotisches Muster[link30] erzeugen. Angehörige seines Kultbewusstseins sind immun gegen diesen Effekt und zählen nicht gegen sein TW-Limit, ansonsten funktioniert die Fähigkeit wie der Zauber.

Kultbewusstsein (ÜF[link31]) Ein Egregor wird aus der kombinierten Willenskraft einer Anzahl von Kultmitgliedern erschaffen, welche der Zahl seiner Trefferwürfel entspricht (Minimum 13). Er kann maximal eine Anzahl an Angehörigen in seinem Kultbewusstsein in Höhe der Zahl seiner Trefferwürfel besitzen. Jeder Angehörige muss dabei eine intelligente, lebende Kreatur sein. Diese Kultanhänger nutzen ihr kollektives mentales Bewusstsein zur gemeinsamen Erschaffung des Egregors; dies verleiht jedem von ihnen eine Reihe von Vorteilen. Das Ritual zum Erschaffen eines Egregors dauert 1 Tag und kostet 1.000 GM pro Trefferwürfel des Egregors. Neue Kreaturen können dem ultbewusstsein nur hinzugefügt werden, wenn frühere Mitglieder sterben oder ihn verlassen. Das Hinzufügen eines neuen Angehörigen zum Kultbewusstsein erfordert ein 1tägiges Ritual und kostet 1.000 GM. Alle anderen Angehörigen des Kultbewusstseins müssen während des Rituals zugegen sein, andernfalls scheitert es.
Solange sich wenigstens ein Angehöriger des Kultbewusstseins innerhalb von 1,5 km Entfernung zum Egregor befindet, kann dieser unabhängig von der Reichweite des fraglichen Zaubers alle zauberähnlichen Fähigkeiten auf das Kultmitglied nutzen. Sollte ein Angehöriger des Kultbewusstseins Ziel eines geistesbeeinflussenden Zaubers werden, kann der Egregor ebenfalls einen Willenswurf ablegen; das Kultmitglied verwendet dann das bessere der beiden Ergebnisse. Sollte der Rettungswurf immer noch scheitern, so kann ein anderer Angehöriger des Kultbewusstseins wählen, stattdessen betroffen zu werden.
Ferner teilen sich alle Angehörigen des Kultbewusstseins eine eingeschränkte Form der Telepathie; sie können einander einfache Botschaften und Gefühle zusenden, ähnlich der Empathischen Verbindung[link32] zwischen Magier und Vertrautem.
Sollte ein Mitglied des Kultbewusstseins getötet werden oder sich weiter als 1,5 km vom Egregor entfernen, wird seine Verbindung zum Kultbewusstsein getrennt. In diesem Fall muss jeder andere Angehörige einen Willenswurf gegen SG 20 ablegen; misslingt dieser Rettungswurf, so erhält der fragliche Angehörige den Zustand Kränkelnd[link33] für eine Runde. Sollte die Anzahl der Mitglieder des Kultbewusstseins weniger als die Hälfte der Trefferwürfel des Egregors betragen, muss dieser einen Willenswurf gegen SG 20 ablegen; misslingt dieser Rettungswurf, unterliegt der Egregor Verwirrung[link34]. Der Egregor kann zu Beginn jeder Runde einen neuen Rettungswurf ablegen, um wieder zu Sinnen zu kommen. Solange die Anzahl der Mitglieder weniger als die Hälfte der Trefferwürfel des Egregors beträgt, muss dieser einen neuen Willenswurf jedes Mal ablegen, wenn ein Mitglied getötet wird oder anderweitig das Kultbewusstsein verlässt. Sollte der letzte Angehörige des Kultbewusstseins getötet werden oder es verlassen, löst sich der Egregor binnen 1W4 Runden harmlos auf.

Lichttentakel (ÜF[link31]) Ein Egregor erschafft mittels konzentrierter Mentalenergie angetriebene Bänder aus Licht. Er kann diese Bänder solide werden und wie Tentakel peitschen lassen. Diese Tentakel folgen den normalen Regeln für Tentakel, funktionieren aber zudem, als besäßen sie die besondere Waffeneigenschaft Strahlendes Licht[link35].

Mentalmagieüberträger (AF[link36]) Jeder Angehörige des Kultbewusstseins kann von ihm gewirkte mentalmagische Zauber durch den Egregor wirken, solange er nicht weiter als 9 m vom Egregor entfernt ist. Behandle in diesem Fall den Egregor als Quelle des Zaubers hinsichtlich Reichweite, Ausgangspunkt und andere Variablen, die vom Aufenthaltsort des Zauberwirkers abhängig sind. Der zaubernde Angehörige provoziert aber immer noch Gelegenheitsangriffe und eventuelle andere negative Konsequenzen seines Tuns. Der Egregor erleidet aufgrund der durch ihn hindurchfahrenden Energie 1W6 Punkte Hiebschaden pro Zaubergrad (seine Schadensreduzierung kommt aber zur Anwendung; ein durch ihn fokussierter Zauber des Grades 0 fügt dem Egregor keinen Schaden zu).

Führt ein besonders mächtiger Mentalist eine Gruppe gleichgesonnener Individuen an, kann diese Gruppe in einer gemeinsamen Willensanstrengung einen Egregor erschaffen. Der Egregor ist ein mächtiger Verteidiger und Fokuspunkt für die übernatürlichen Fähigkeiten aller Mitglieder der Gruppe, welcher ihnen Zugang zu weiteren magischen Fähigkeiten und einer gemeinschaftlichen Verbindung verleiht.
Das Äußere von Egregoren variiert zwar, jeder besitzt aber in der Regel einen Kern, der einer Ansammlung von Gehirnen ähnelt; Anwender von Phrenologie[link37]ABR VII können anhand der Charakteristika der Hirne Rückschlüsse auf die Angehörigen des Kultbewusstseins ziehen. Dieser Kern projiziert zudem ein Abbild, welche die Ideale reflektiert, auf deren Basis der Egregor ausgebildet wurde – ein starrendes Auge für Wachsamkeit, ein Wappenschild für Schutz oder ein anderes Emblem, um die Ziele der Gruppe widerzuspiegeln. Aus dieser bizarren, schwebenden Masse treten einige pulsierende Bögen aus Licht hervor, welche sich in unheimlichem Gleichklang bewegen und mit ihrer Kadenz ein fast hypnotisches Muster bilden.
Die vom Hirnkern des Egregors ausgehenden, synchronisierten Synapsenimpulse manifestieren sich als elegante Lichtbögen, die von einer Hirnform zur nächsten in einem rhythmischen Tanz springen. Der Egregor kann aber auch einen Bogen nach außen richten und in ein halbfestes Lichtband umwandeln mit dem er seine Gegner peitscht. Diese Bänder können durch Gegenstände hindurchfahren, doch wenn der Egregor sich stärker konzentriert, kann er einen Bogen sogar fest genug ausformen, um damit Gegenstände manipulieren zu können.
Kulte, welche Egregoren erschaffen, bestehen normalerweise aus einer kleinen Gruppe von Individuen unter der Führung eines willensstarken, mentalmagisch begabten Anführers, welcher die willensschwächeren Anhänger in einem Ritual anführt, um ihre latente Mentalenergie bei der Erschaffung eines mächtigen Wesens anzuleiten, das die Ziele der Organisation unterstützt.
Der Egregor ist eine völlig eigenständige Kreatur, ähnlich dem Eidolon[link38] des Paktmagiers[link39]. Es scheint aber ein Lebewesen der Materiellen Ebene und kein wahrer Externar[link40] zu sein. Zum Erschaffen eines Egregors ist ein Kult aus wenigstens 13 Mitgliedern erforderlich – 1 Anführer und 12 Anhänger. Größere Kulte können mächtigere Egregoren erschaffen – die Legenden sprechen von Weltuntergangskulten, bei denen hunderte Mitglieder zusammenarbeiten, um eine Abscheulichkeit zu erschaffen, dann aber die Kontrolle verlieren und von ihrer eigenen Schöpfung ausgelöscht werden. Der Egregor existiert nur so lange wie der Kult, der ihn erschaffen hat; sobald der Kult nicht mehr besteht, verblasst er wieder zurück in den mentalen Äther, aus dem er hervorgebracht wurde.
Ein Egregor durchmisst 3,60 m, wobei die um ihn fluktuierenden Lichtbänder seine Größe effektiv auf 3,90 m bis 4,50 m ausdehnen. Er wiegt trotz seiner Größe nur 300 Pfund. Die Gehirne, die seinen Leib bilden, sind nicht wie menschliche Gehirne aufgebaut und besitzen eine weitaus geringere Dichte – wahrscheinlich nehmen sie nur deshalb das Aussehen von Gehirnen an, weil sie eine konzeptuelle Verbindung repräsentieren. Ebenso sind das starre Auge und die Lichtbänder des Egregoren eher metaphorisch statt körperlich.

Egregormeister

Erschafft ein größerer Kult eine Egregor, so ist dieser oft deutlich gefährlicher als die Standardversion. Nutze die folgenden Richtlinien bei der Erschaffung eines Egregormeisters. Ein Egregormeister wird aus der vereinten Willenskraft eines mächtigen Kultanführers und seiner Anhänger erschaffen. Auch hier werden mindestens 13 Kultangehörige benötigt; doch je mehr sich freiwillig dem Kultbewusstsein anschließen und je stärker sie an die Ideale ihres Anführers glauben, umso mächtiger ist das Ergebnis.




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Pathfinder Roleplaying Game Advanced Player''s Guide. © 2010, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn


Pathfinder Roleplaying Game Advanced Race Guide © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Jim Groves, Tim Hitchcock, Hal MacLean, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Owen K.C. Stephens, Todd Stewart, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game NPC Codex © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Alex Greenshields, Rob McCreary, Mark Moreland, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Magic © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jason Bulmahn, Tim Hitchcock, Colin McComb, Rob McCreary, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Sean K Reynolds, Owen K.C. Stephens, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Campaign © 2013, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Ryan Costello, Adam Daigle, Matt Goetz, Tim Hitchcock, James Jacobs, Ryan Macklin, Colin McComb, Jason Nelson, Richard Pett, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, F. Wesley Schneider, James L. Sutter, Russ Taylor, and Stephen Townshend.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Combat © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Brian J. Cortijo, Jim Groves, Tim Hitchcock, Richard A. Hunt, Colin McComb, Jason Nelson, Tom Phillips, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Equipment © 2012 Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Ross Byers, Brian J. Cortijo, Ryan Costello, Mike Ferguson, Matt Goetz, Jim Groves, Tracy Hurley, Matt James, Jonathan H. Keith, Michael Kenway, Hal MacLean, Jason Nelson, Tork Shaw, Owen KC Stephens, and Russ Taylor.


Anger of Angels © 2003, Sean K Reynolds.


Book of Fiends © 2003, Green Ronin Publishing; Authors: Aaron Loeb, Erik Mona, Chris Pramas, Robert J. Schwalb.


The Book of Hallowed Might © 2002, Monte J. Cook.


Monte Cook''s Arcana Unearthed. © 2003, Monte J. Cook.


Path of the Magi © 2002 Citizen Games/Troll Lord Games; Authors: Mike McArtor, W. Jason Peck, Jeff Quick, and Sean K Reynolds.


Skreyn''s Register: The Bonds of Magic. © 2002, Sean K Reynolds.


The Book of Experimental Might © 2008, Monte J. Cook. All rights reserved.


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Kobold Quarterly Issue 7, © 2008, Open Design LLC, www.koboldquarterly.com; Authors: John Baichtal, Wolfgang Baur, Ross Byers, Matthew Cicci, John Flemming, Jeremy Jones, Derek Kagemann, Phillip Larwood, Richard Pett, and Stan!


The Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Adherer from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Guy Shearer.


Amphisbaena from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Angel Monadic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Angel Movanic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Animal Lord from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games,Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Ascomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Atomie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Aurumvorax from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Axe Beak from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Baphomet from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Bat Mobat from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Peterson and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Beetle Slicer from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Blindheim from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Basidirond from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


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Bunyip from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Dermot Jackson.


Carbuncle from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Caryatid Column from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


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Crypt Thing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Crystal Ooze from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Daemon Ceustodaemon (Guardian Daemon) from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Derghodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Hydrodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Piscodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


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Dark Stalker from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


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Decapus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


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Demodand Slimy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Tarry from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demon Nabasu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dire Corby from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jeff Wyndham.


Disenchanter from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Dragon Faerie from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Brian Jaeger and Gary Gygax.


Dragon Horse from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dracolisk from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dust Digger from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Flail Snail from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Tilbrook.


Flumph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian McDowell and Douglas Naismith.


Froghemoth from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Foo Creature from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


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Genie Marid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Slug from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Wood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Wizards of the Coast.


Gloomwing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Grippli from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nereid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Gryph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Peter Brown.


Hangman Tree from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Hippocampus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Gary Gygax.


Huecuva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Underworld Oracle.


Ice Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Iron Cobra from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Philip Masters.


Jackalwere from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Jubilex from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kamadan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Nick Louth.


Kech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kelpie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Korred from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Leprechaun from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Magma ooze from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Marid from the Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Mihstu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Mite from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone and Mark Barnes.


Mongrelman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nabasu Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Necrophidius from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Simon Tillbrook.


Nereid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Pech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Phycomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Poltergeist from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lewis Pulsipher.


Quickling from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Quickwood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Rot Grub from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Russet Mold from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Sandman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Scarecrow from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Shadow Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Neville White.


Skulk from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Slime Mold from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Slithering Tracker from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Soul Eater from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by David Cook.


Spriggan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Roger Moore and Gary Gygax.


Tenebrous Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Tentamort from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Mike Roberts.


Tick Giant & Dragon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Troll Ice from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Russell Cole.


Troll Rock from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Vegepygmy from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wolf-In-Sheep''s-Clothing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wood Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Patrick Lawinger.


Yellow Musk Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yellow Musk Zombie from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yeti from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Zombie Juju from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.

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