Chen


Dieser schlangenartige, goldgeschuppte Drache windet sich zu Mustern aus Ringen und Knoten.

Chen HG 24 (LG 9)

EP 1.228,800
N Gigantischer Drache[link1] (Aquatisch[link2], Legende[link3], Wasser[link4])
INI +15ABR V; Sinne Dämmersicht[link5], Dunkelsicht[link6] 36 m, Geruchssinn[link7], Nebelsicht[link8], Unsichtbares sehen[link9], Wahrer Blick[link10]; Wahrnehmung[link11] +38
Aura Unheimliche Ausstrahlung[link12] (90 m, SG 30)

VERTEIDIGUNG

RK 44, Berührung 8, auf dem Falschen Fuß 44 (+2 GE, –4 Größe, +38 Natürlich)
TP 568 (29W12+380)
REF +20, WIL +24, ZÄH +26
Immunitäten Lähmung[link13], Schlaf; SR 10/Episch; ZR 35

ANGRIFF

Bewegungsrate 15 m, Fliegen 75 m (durchschnittlich), Schwimmen 24 m 
Nahkampf Biss +41 (2W10+22/19–20), 2 Klauen +41 (2W8+15/19–20), Durchbohren +40 (2W10+22), Schwanzschlag +38 (2W10+22)
Angriffsfläche 6 m; Reichweite 4,50 m (6 m mit Biss und Durchbohren)
Besondere Angriffe Drachenangriffe, Erdrücken[link14], Legendenkraft[link15] (9/Tag, Kraftschub[link16] +1W10), Nachwirkender Odem[link17] (4W6 Kälte, 9 Runden), Nebel des Wahnsinns, Odemwaffe[link18] (18 m-Kegel, 25W6 Kälte, Reflex, SG 34, halbiert, alle 1W4 Runden), Schwanzstreich[link19] (SG 34, 2W6+22), Wildes Arkanum[link20]ABR V, Wolkenodem
Zauberähnliche Fähigkeiten (ZS 29; Konzentration +35)
Immer — Wahrer Blick[link10]
Beliebig oft — Auf Wasser gehen[link21], Wasser erschaffen[link22], Wasser kontrollieren[link23], Wasserstrahl[link24]EXP
Bekannte Hexenmeisterzauber (ZS 17; Konzentration +23)
8. (4/Tag) — Irrgarten[link25], Mächtige Schattenhervorrufung[link26] (SG 28)
7. (6/Tag) — Legendäre Wetterkontrolle[link27]ABR V, Legendäres Regenbogenspiel[link28]ABR V (SG 23), Mächtige Schattenbeschwörung[link29] (SG 27)
6. (7/Tag) — Legendäre Kugel der Unverwundbarkeit[link30]ABR V, Mächtiges Magie bannen[link31] Massen-Einflüsterung[link32] (SG 22), Vorherbestimmtes Trugbild[link33] (SG 26)
5. (7/Tag) — Dauerhaftes Trugbild[link34] (SG 25), Legendäre Telekinese[link35]ABR V (SG 21), Person beherrschen[link36] (SG 21), Schattenhervorrufung[link26] (SG 25)
4. (7/Tag) — Legendäre Dimensionstür[link37]ABR V, Mächtige Unsichtbarkeit[link38], Regenbogenmuster[link39] (SG 24), Schattenbeschwörung[link29] (SG 24)
3. (7/Tag) — Legendäre Hast[link40]ABR, Legendärer Tiefschlaf[link41]ABR V (SG 19), Mächtiges Trugbild[link42] (SG 23), Magie bannen[link43]
2. (8/Tag) — Einfaches Trugbild[link44] (SG 22), Euphorische Wolke[link45]ABR VI (SG 18), Hypnotisches Muster[link46] (SG 22), Legendäres Spiegelbild[link47]ABR V, Legendäre Unsichtbarkeit[link38]ABR V
1. (8/Tag) — Lautloses Trugbild[link48] (SG 21), Sprachen verstehen[link49], Unauffälliger Diener[link50], Verhüllender Nebel[link51], Verschwinden[link52]EXP

SPIELWERTE

ST 41, GE 14, KO 30, IN 23, WE 22, CH 23,
GAB +29; KMB +48; KMV 60 (64 gegen Zu-Fall-bringen[link53])
Talente Angriff im Vorbeifliegen[link54], Ausfallschritt[link55], Blitzschnelle Reflexe[link56], Eiserner Wille[link57], Heftiger Angriff[link58], Konzentrierter Schlag[link59], Legendäre Blitzschnelle Reflexe[link60]ABR V, Legendärer Eiserner Wille[link61]ABR V, Legendärer Konzentrierter Schlag[link62]ABR V, Legendäre Verbesserte Initiative[link63]ABR V, Legendärer Zauberfokus[link64] (Illusion[link65])ABR V, Mächtiger Zauberfokus[link66] (Illusion[link65]), Mehrfachangriff[link67], Schnappen[link68], Verbesserte Initiative[link69], Verbesserter Kritischer Treffer[link70] (Biss), Verbesserter Kritischer Treffer[link70] (Klauen), Waffenfokus[link71] (Biss), Waffenfokus[link71] (Klaue), Zauberfokus[link72] (Illusion[link65])
Fertigkeiten Bluffen[link73] +38, Einschüchtern[link74] +38, Fliegen[link75] +28, Heimlichkeit[link76] +22, Mechanismus ausschalten[link77] +31, Motiv erkennen[link78] +38, Schwimmen[link79] +55, Wahrnehmung[link11] +38, Wissen (Arkanes)[link80] +38, Wissen (Geographie)[link80] +38, Wissen (Geschichte)[link80] +38, Wissen (Natur)[link80] +38
Sprachen Aqual, Aural, Celestisch, Drakonisch, Gemeinsprache, Sylvanisch, Terral
Besondere Eigenschaften Drachenzaubertrick[link81], Gasförmige Gestalt, Gestalt wechseln, Illusionäres Schloss, Kompetenter Zauberkundiger[link82]ABR V, Legendäre Zauberkunst[link83]ABR V, Perlengestalt

LEBENSWEISE

Umgebung Beliebiges Wasser
Organisation Einzelgänger
Schätze Dreifach

BESONDERE FÄHIGKEITEN


Drachenangriffe (AF[link84]) Ein Chen verfügt über alle natürlichen Angriffe[link85] eines Wahren Drachen seiner Größenkategorie, sowie über einen Durchbohrenangriff, welcher wie der Bissangriff[link86] eines Wahren Drachen funktioniert.

Gasförmige Gestalt (ÜF[link87]) Ein Chen kann nach Belieben Gasförmige Gestalt[link88] annehmen (wie der Zauber) und unbegrenzt beibehalten. Er besitzt in dieser Form eine Bewegungsrate für Fliegen[link75] von 36 m (perfekt).

Gestalt wechseln (ÜF[link87]) Ein Chen kann nach Belieben die Gestalt eines Fasans, einer Schwalbe oder eines Schalentiers annehmen (wie Bestiengestalt III[link89]).

Illusionäres Schloss (ÜF[link87]) Ein Chen kann ein Mal am Tag als Volle Aktion ein illusionäres Schloss erschaffen (wie Arkane Spiegelung[link90] mit ZS 20, aber mit dem zehnfachen Volumen). Der Chen muss sich nicht konzentrieren, um seine Schöpfung zu erhalten. Das Schloss besteht, bis der Chen als Freie Aktion diese Fähigkeit beendet oder sie erneut einsetzt. Durch Einsatz einer Anwendung seiner Legendenkraft kann der Chen die Illusion für 24 Stunden quasireal machen, als wäre es eine Schattenbeschwörung[link29] mit 90% Realitätsgehalt bei einem erfolgreichen Willenswurf.

Nebel des Wahnsinns (ÜF[link87]) Ein Chen kann als Freie Aktion eine Anwendung seiner Legendenkraft nutzen, um einen Angriff mit seiner Odemwaffe mit Wahnsinn zu erfüllen. Kreaturen im Wirkungsbereich der Odemwaffe müssen einen Willenswurf gegen SG 30 ablegen; misslingt dieser Rettungswurf, erhalten sie den Zustand Verwirrt[link91], solange sie sich in der Wolke aufhalten plus weitere 1W4 Runden. Dies ist ein geistesbeeinflussender Effekt. Der SG des Rettungswurfes basiert auf Charisma.

Perlengestalt (ÜF[link87]) Wenn der Chen eine Anwendung seiner Legendenkraft als Standard-Aktion nutzt oder er unter 0 TP reduziert wird, nimmt er die Form einer Perle an. Der Chen nimmt seine Umgebung wahr, wird ansonsten aber behandelt, als hätte er den Zustand Versteinert[link92] inne. Die Perle kann nicht beschädigt werden und ist gegen die meisten Zauber und Fähigkeiten immun; der Chen kann aber mittels Wunder[link93] oder Wunsch[link94] in Drachengestalt zurückgezwungen werden. In Perlengestalt heilt er auf natürliche Weise; ist er ausgeheilt, kehrt er automatisch in seine Drachengestalt zurück.

Wolkenodem (ÜF[link87]) Wenn ein Chen seine Fähigkeit Nachwirkender Odem nutzt, erzeugt sein Odem eine Nebelwolke (ähnlich Verhüllender Nebel[link51]). Diese Wolke verschwindet mit Ablauf der Wirkungsdauer des Nachwirkenden Odems.

Chens sind geheimnisvolle und distanzierte Drachen, welche mächtiger und rätselhafter sind als die mit ihnen verwandten Kaiserdrachen. Man begegnet einem Chen nur selten in seiner wahren Gestalt, da er es vorzieht, als Vogel, Schalentier oder sogar als Perle zu erscheinen. Seine wahre Gestalt ist die eines gewaltigen schlangenhaften Drachen mit grün und golden glänzenden Schuppen. Ein Chen ist ständig in Bewegung, da er sich windet und seinen langen Körper zu schillernden Mustern und komplexen Knoten verbiegt.
Chens sind in der Regel wohlwollend. Sie reagieren zuweilen auf Gebete um Regen, wenn die Götter sich taub stellen, und treiben manchmal sogar Fische in die Netze bedürftiger Fischer. Diese stolzen Kreaturen können aber auch launisch und sogar gemein werden, wenn sie glauben, sie werden beleidigt oder respektlos behandelt. Solche Überschreitungen wirken oft zufällig, sei es dass jemand eine Schwalbe verzehrt (das Lieblingsessen eines Chens), die Jagdgründe eines Chens an bestimmten Feiertagen uneingeladen betritt oder kleinliche Akte des Vandalismus begeht – all dies kann den Zorn eines Chens erwecken. Aus diesem Grund glauben manche Philosophen, Chens seien Kreaturen des Gleichgewichts, welche die natürliche Ordnung zu erhalten versuchen. Sie bringen nach einem harten Winter frühzeitiges Tauwetter oder zerstören Kreaturen, die über ein Dorf herfallen, um den Status Quo wiederherzustellen. Unabhängig von ihren Motiven werden sie von den meisten Leuten gefürchtet und respektiert. Sehr oft wird den Chens ungewöhnliches Glück oder Unglück zugeschrieben.
Auch wenn Chens körperlich mächtig sind, werden sie am meisten ob ihrer beeindruckenden Magie gefürchtet und respektiert. Sie sind mächtige Illusionisten und Manipulatoren von Wetter und Klima. Chens bevorzugen die stille Meditation in Meeren oder anderen großen Gewässern, in selteneren Fällen trifft man sie auch in großen Flüssen an. Sie müssen nur wenig essen, genießen es aber, kleine Mengen an Fisch und Geflügel zu verspeisen. Wenn sie sich für eine Beleidigung rächen, fressen sie Nutzvieh und lassen die Ernte gefrieren, allerdings neigen sie normalerweise nicht zu solcher Völlerei oder mutwilliger Zerstörung.
Chens können sich in große Perlen verwandeln, was sie oft tun, statt zu schlafen. Ein Chen kann sich für Jahre oder Jahrzehnte in eine Perle verwandeln, ehe er sich wieder der normalen Welt stellt.
Wie die meisten Drachen sammeln auch Chens große Schatzhorte. Das meiste stammt dabei aus Dankesgaben für große Hilfeleistungen, aber auch aus Plündergut, das sie denen weggenommen haben, die sie erzürnt haben, oder von ihnen getöteten Monstern. Auch wenn Chens eher gesellig und freigiebig sind, vergeben sie niemandem, der sie bestiehlt oder ihre Horte auch nur stört, und unternehmen große Anstrengungen, auch den wertlosesten Gegenstand zurückzuholen, der aus einem Hort entfernt wurde.
Um ihre Schätze zu schützen, erschaffen Chens gewaltige illusionäre Schlösser auf oder in den Gewässern, in denen sie leben. Diese Schlösser sind oft riesig und bestehen aus dutzenden menschenleerer Räume, die mit illusionären Möbeln gefüllt sowie mit illusionärer Seide und Gold geschmückt sind und von simulierten Kerzen in unechten Kerzenleuchtern erhellt werden. Niemand weiß genau, warum die Drachen ihre Trugschlösser nach dem Vorbild menschlicher Gebäude ausrichten – vielleicht weil die oberflächliche Ähnlichkeit Besucher nur noch mehr verwirrt und aus der Bahn wirft…
Obwohl Chens Einzelgänger sind, mischen sie sich öfter als die Vertreter vieler anderer Drachenarten unter andere Wesen. Manchmal verschwören sie sich sogar mit Ihresgleichen, eine große Aufgabe oder Mission anzugehen. Solche Chengruppen interagieren nur selten mit schwächeren Völkern, zeigen aber dennoch in Zeiten großer Not Mitgefühl und bringen beispielsweise während der Dürre Regen oder säubern die Umgebung ihrer Heimstätten von besonders lästigen Kreaturen. Aufgrund dieser Taten und aus Furcht vor den großen Bestien werden sie von den Einheimischen stark verehrt, welche den Drachen Tribut in Form von Opfergaben oder Schätzen leisten.


Open Game License

Product Identity

The following items are hereby identified as Product Identity as defined in the Open Game License 1.0a, Section 1(e), and are not Open Content: All trademarks, registered trademarks, proper names (characters, deities, etc.), dialogue, plots, storylines, locations, characters, artworks, and trade dress. (Elements that have previously been designated as Open Game Content are not included in this declaration.)

Open Content

Except for material designated as Product Identity (see above), the game mechanics of this Paizo Publishing game product are Open Game Content, as defined in the Open Game License version 1.0a Section 1(d). No portion of this work other than the material designated as Open Game Content may be reproduced in any form without written permission.

OPEN GAME LICENSE Version 1.0a

The following text is the property of Wizards of the Coast Inc. and is Copyright 2000 Wizards of the Coast, Inc ("Wizards"). All Rights Reserved.


1. Definitions (a) "Contributors" means the copyright and/or trademark owners who have contributed Open Game Content; (b) "Derivative Material" means copyrighted material including derivative works and translations (including into other computer languages), potation, modification, correction, addition, extension, upgrade, improvement, compilation, abridgment or other form in which an existing work may be recast, transformed or adapted; © "Distribute" means to reproduce, license, rent, lease, sell, broadcast, publicly display, transmit or otherwise distribute; (d) "Open Game Content" means the game mechanic and includes the methods, procedures, processes and routines to the extent such content does not embody the Product Identity and is an enhancement over the prior art and any additional content clearly identified as Open Game Content by the Contributor, and means any work covered by this License, including translations and derivative works under copyright law, but specifically excludes Product Identity. (e) "Product Identity" means product and product line names, logos and identifying marks including trade dress; artifacts, creatures, characters, stories, storylines, plots, thematic elements, dialogue, incidents, language, artwork, symbols, designs, depictions, likenesses, formats, poses, concepts, themes and graphic, photographic and other visual or audio representations; names and descriptions of characters, spells, enchantments, personalities, teams, personas, likenesses and special abilities; places, locations, environments, creatures, equipment, magical or supernatural abilities or effects, logos, symbols, or graphic designs; and any other trademark or registered trademark clearly identified as Product identity by the owner of the Product Identity, and which specifically excludes the Open Game Content; (f) "Trademark" means the logos, names, mark, sign, motto, designs that are used by a Contributor to identify itself or its products or the associated products contributed to the Open Game License by the Contributor (g) "Use", "Used" or "Using" means to use, Distribute, copy, edit, format, modify, translate and otherwise create Derivative Material of Open Game Content. (h) "You" or "Your" means the licensee in terms of this agreement.


2. The License This License applies to any Open Game Content that contains a notice indicating that the Open Game Content may only be Used under and in terms of this License. You must affix such a notice to any Open Game Content that you Use. No terms may be added to or subtracted from this License except as described by the License itself. No other terms or conditions may be applied to any Open Game Content distributed using this License.


3. Offer and Acceptance By Using the Open Game Content You indicate Your acceptance of the terms of this License.


4. Grant and Consideration In consideration for agreeing to use this License, the Contributors grant You a perpetual, worldwide, royalty-free, non-exclusive license with the exact terms of this License to Use, the Open Game Content.


5. Representation of Authority to Contribute If You are contributing original material as Open Game Content, You represent that Your Contributions are Your original creation and/or You have sufficient rights to grant the rights conveyed by this License.


6. Notice of License Copyright You must update the COPYRIGHT NOTICE portion of this License to include the exact text of the COPYRIGHT NOTICE of any Open Game Content You are copying, modifying or distributing, and You must add the title, the copyright date, and the copyright holder's name to the COPYRIGHT NOTICE of any original Open Game Content you Distribute.


7. Use of Product Identity You agree not to Use any Product Identity, including as an indication as to compatibility, except as expressly licensed in another, independent Agreement with the owner of each element of that Product Identity. You agree not to indicate compatibility or co-adaptability with any Trademark or Registered Trademark in conjunction with a work containing Open Game Content except as expressly licensed in another, independent Agreement with the owner of such Trademark or Registered Trademark. The use of any Product Identity in Open Game Content does not constitute a challenge to the ownership of that Product Identity. The owner of any Product Identity used in Open Game Content shall retain all rights, title and interest in and to that Product Identity.


8. Identification If you distribute Open Game Content You must clearly indicate which portions of the work that you are distributing are Open Game Content.


9. Updating the License Wizards or its designated Agents may publish updated versions of this License. You may use any authorized version of this License to copy, modify and distribute any Open Game Content originally distributed under any version of this License.


10. Copy of this License You MUST include a copy of this License with every copy of the Open Game Content You distribute.


11. Use of Contributor Credits You may not market or advertise the Open Game Content using the name of any Contributor unless You have written permission from the Contributor to do so.


12. Inability to Comply If it is impossible for You to comply with any of the terms of this License with respect to some or all of the Open Game Content due to statute, judicial order, or governmental regulation then You may not Use any Open Game Material so affected.


13. Termination This License will terminate automatically if You fail to comply with all terms herein and fail to cure such breach within 30 days of becoming aware of the breach. All sublicenses shall survive the termination of this License.


14. Reformation If any provision of this License is held to be unenforceable, such provision shall be reformed only to the extent necessary to make it enforceable.


15. COPYRIGHT NOTICE

Open Game License v 1.0a Copyright 2000, Wizards of the Coast, Inc.


System Reference Document Copyright 2000, Wizards of the Coast, Inc.; Authors Jonathan Tweet, Monte Cook, Skip Williams, based on material by E. Gary Gygax and Dave Arneson.


Pathfinder Roleplaying Game Reference Document © 2011, Paizo Publishing, LLC; Author: Paizo Publishing, LLC.


Pathfinder Roleplaying Game Core Rulebook © 2009, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary © 2009, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary 2 © 2010, Paizo Publishing, LLC; Authors Wolfgang Baur, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Graeme Davis, Crystal Frasier, Joshua J. Frost, Tim Hitchcock, Brandon Hodge, James Jacobs, Steve Kenson, Hal MacLean, Martin Mason, Rob McCreary, Erik Mona, Jason Nelson, Patrick Renie, Sean K Reynolds, F. Wesley Schneider, Owen K.C. Stephens, James L. Sutter, Russ Taylor, and Greg A. Vaughan, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary 3 © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Jason Bulmahn, Adam Daigle, James Jacobs, Michael Kenway, Rob McCreary, Patrick Renie, Chris Sims, F. Wesley Schneider, James L. Sutter, and Russ Taylor, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game GameMastery Guide © 2010, Paizo Publishing, LLC; Author: Cam Banks, Wolfgang Buar, Jason Bulmahn, Jim Butler, Eric Cagle, Graeme Davis, Adam Daigle, Joshua J. Frost, James Jacobs, Kenneth Hite, Steven Kenson, Robin Laws, Tito Leati, Rob McCreary, Hal Maclean, Colin McComb, Jason Nelson, David Noonan, Richard Pett, Rich Redman, Sean K reynolds, F. Wesley Schneider, Amber Scorr, Doug Seacat, Mike Selinker, Lisa Stevens, James L. Sutter, Russ Taylor, Penny Williams, Skip Williams, Teeuwynn Woodruff.


Pathfinder Roleplaying Game Advanced Player''s Guide. © 2010, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn


Pathfinder Roleplaying Game Advanced Race Guide © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Jim Groves, Tim Hitchcock, Hal MacLean, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Owen K.C. Stephens, Todd Stewart, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game NPC Codex © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Alex Greenshields, Rob McCreary, Mark Moreland, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Magic © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jason Bulmahn, Tim Hitchcock, Colin McComb, Rob McCreary, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Sean K Reynolds, Owen K.C. Stephens, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Campaign © 2013, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Ryan Costello, Adam Daigle, Matt Goetz, Tim Hitchcock, James Jacobs, Ryan Macklin, Colin McComb, Jason Nelson, Richard Pett, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, F. Wesley Schneider, James L. Sutter, Russ Taylor, and Stephen Townshend.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Combat © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Brian J. Cortijo, Jim Groves, Tim Hitchcock, Richard A. Hunt, Colin McComb, Jason Nelson, Tom Phillips, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Equipment © 2012 Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Ross Byers, Brian J. Cortijo, Ryan Costello, Mike Ferguson, Matt Goetz, Jim Groves, Tracy Hurley, Matt James, Jonathan H. Keith, Michael Kenway, Hal MacLean, Jason Nelson, Tork Shaw, Owen KC Stephens, and Russ Taylor.


Anger of Angels © 2003, Sean K Reynolds.


Book of Fiends © 2003, Green Ronin Publishing; Authors: Aaron Loeb, Erik Mona, Chris Pramas, Robert J. Schwalb.


The Book of Hallowed Might © 2002, Monte J. Cook.


Monte Cook''s Arcana Unearthed. © 2003, Monte J. Cook.


Path of the Magi © 2002 Citizen Games/Troll Lord Games; Authors: Mike McArtor, W. Jason Peck, Jeff Quick, and Sean K Reynolds.


Skreyn''s Register: The Bonds of Magic. © 2002, Sean K Reynolds.


The Book of Experimental Might © 2008, Monte J. Cook. All rights reserved.


Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors: Scott Greene, with Clark Peterson, Erica Balsley, Kevin Baase, Casey Christofferson, Lance Hawvermale, Travis Hawvermale, Patrick Lawinger, and Bill Webb; Based on original content from TSR.


Kobold Quarterly Issue 7, © 2008, Open Design LLC, www.koboldquarterly.com; Authors: John Baichtal, Wolfgang Baur, Ross Byers, Matthew Cicci, John Flemming, Jeremy Jones, Derek Kagemann, Phillip Larwood, Richard Pett, and Stan!


The Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Adherer from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Guy Shearer.


Amphisbaena from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Angel Monadic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Angel Movanic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Animal Lord from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games,Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Ascomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Atomie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Aurumvorax from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Axe Beak from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Baphomet from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Bat Mobat from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Peterson and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Beetle Slicer from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Blindheim from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Basidirond from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Brownie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Bunyip from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Dermot Jackson.


Carbuncle from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Caryatid Column from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Cave Fisher from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Crypt Thing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Crystal Ooze from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Daemon Ceustodaemon (Guardian Daemon) from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Derghodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Hydrodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Piscodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Dark Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Rik Shepard.


Dark Stalker from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Death Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley.


Decapus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Demodand Shaggy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Slimy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Tarry from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demon Nabasu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dire Corby from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jeff Wyndham.


Disenchanter from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Dragon Faerie from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Brian Jaeger and Gary Gygax.


Dragon Horse from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dracolisk from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dust Digger from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Flail Snail from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Tilbrook.


Flumph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian McDowell and Douglas Naismith.


Froghemoth from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Foo Creature from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Forlarren from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone.


Genie Marid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Slug from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Wood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Wizards of the Coast.


Gloomwing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Grippli from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nereid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Gryph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Peter Brown.


Hangman Tree from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Hippocampus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Gary Gygax.


Huecuva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Underworld Oracle.


Ice Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Iron Cobra from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Philip Masters.


Jackalwere from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Jubilex from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kamadan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Nick Louth.


Kech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kelpie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Korred from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Leprechaun from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Magma ooze from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Marid from the Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Mihstu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Mite from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone and Mark Barnes.


Mongrelman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nabasu Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Necrophidius from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Simon Tillbrook.


Nereid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Pech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Phycomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Poltergeist from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lewis Pulsipher.


Quickling from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Quickwood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Rot Grub from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Russet Mold from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Sandman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Scarecrow from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Shadow Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Neville White.


Skulk from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Slime Mold from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Slithering Tracker from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Soul Eater from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by David Cook.


Spriggan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Roger Moore and Gary Gygax.


Tenebrous Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Tentamort from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Mike Roberts.


Tick Giant & Dragon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Troll Ice from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Russell Cole.


Troll Rock from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Vegepygmy from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wolf-In-Sheep''s-Clothing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wood Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Patrick Lawinger.


Yellow Musk Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yellow Musk Zombie from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yeti from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Zombie Juju from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.

Häufig gestellte Fragen zur OGL

Siehe Deutsches PRD und Nutzungsrechte[link95]



Links
[link1] http://prd.5footstep.de/Monsterhandbuch/Kreaturenarten/Drachen

[link2] http://prd.5footstep.de/Monsterhandbuch/Kreaturenarten/DieUnterartenderKreaturen/Aquatisch

[link3] http://prd.5footstep.de/Monsterhandbuch/Kreaturenarten/DieUnterartenderKreaturen/Legende

[link4] http://prd.5footstep.de/Monsterhandbuch/Kreaturenarten/DieUnterartenderKreaturen/Wasser

[link5] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Anhang/BesondereFaehigkeiten/Daemmersicht

[link6] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Anhang/BesondereFaehigkeiten/Dunkelsicht

[link7] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Anhang/BesondereFaehigkeiten/Geruchssinn

[link8] http://prd.5footstep.de/AusbauregelnVLegenden/LegendaereMonster/LegendaereMonsterverbessern/NeueAllgemeineMonsterregeln/Nebelsicht

[link9] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Unsichtbaressehen

[link10] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/WahrerBlick

[link11] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Fertigkeiten/Wahrnehmung

[link12] http://prd.5footstep.de/Monsterhandbuch/AllgemeineMonsterregeln/UnheimlicheAusstrahlung

[link13] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Anhang/BesondereFaehigkeiten/Laehmung

[link14] http://prd.5footstep.de/Monsterhandbuch/Drachen/Kampf#Erdrücken

[link15] http://prd.5footstep.de/AusbauregelnVLegenden/LegendaereMonster/LegendaereMonsterverbessern/NeueAllgemeineMonsterregeln/Legendenkraft

[link16] http://prd.5footstep.de/AusbauregelnVLegenden/LegendaereMonster/LegendaereMonsterverbessern/NeueAllgemeineMonsterregeln/Kraftschub

[link17] http://prd.5footstep.de/AusbauregelnVLegenden/LegendaereMonster/LegendaereMonsterverbessern/NeueAllgemeineMonsterregeln/NachwirkenderOdem

[link18] http://prd.5footstep.de/Monsterhandbuch/Drachen/Kampf#Odemwaffe

[link19] http://prd.5footstep.de/Monsterhandbuch/Drachen/Kampf#Schwanzstreich

[link20] http://prd.5footstep.de/AusbauregelnVLegenden/LegendaereHelden/Erzmagier#Wildes-Arkanum

[link21] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/AufWassergehen

[link22] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Wassererschaffen

[link23] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Wasserkontrollieren

[link24] http://prd.5footstep.de/Expertenregeln/Zauber/Wasserstrahl

[link25] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Irrgarten

[link26] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Schattenhervorrufung

[link27] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Wetterkontrolle

[link28] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Regenbogenspiel

[link29] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Schattenbeschwoerung

[link30] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/KugelderUnverwundbarkeit

[link31] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/MaechtigeMagiebannen

[link32] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Masseneinfluesterung

[link33] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/VorbestimmtesTrugbild

[link34] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/DauerhaftesTrugbild

[link35] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Telekinese

[link36] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Personbeherrschen

[link37] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Dimensionstuer

[link38] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Unsichtbarkeit

[link39] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Regenbogenmuster

[link40] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Hast

[link41] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Tiefschlaf

[link42] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/MaechtigesTrugbild

[link43] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Magiebannen

[link44] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/EinfachesTrugbild

[link45] http://prd.5footstep.de/AusbauregelnVIKlassen/Zauber/EuphorischeWolke

[link46] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/HypnotischesMuster

[link47] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Spiegelbilder

[link48] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/StillesTrugbild

[link49] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Sprachenverstehen

[link50] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/UnauffaelligerDiener

[link51] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/VerhuellenderNebel

[link52] http://prd.5footstep.de/Expertenregeln/Zauber/Verschwinden

[link53] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Kampf/BesondereAngriffe/Kampfmanoever/ZuFallbringen

[link54] http://prd.5footstep.de/Monsterhandbuch/MonsterTalente/AngriffimVorbeifliegen

[link55] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Talente/Ausfallschritt

[link56] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Talente/BlitzschnelleReflexe

[link57] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Talente/EisernerWille

[link58] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Talente/HeftigerAngriff

[link59] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Talente/KonzentrierterSchlag

[link60] http://prd.5footstep.de/AusbauregelnVLegenden/LegendaereTalente/LegendaereBlitzschnelleReflexe

[link61] http://prd.5footstep.de/AusbauregelnVLegenden/LegendaereTalente/LegendaererEisernerWille

[link62] http://prd.5footstep.de/AusbauregelnVLegenden/LegendaereTalente/LegendaererKonzentrierterSchlag

[link63] http://prd.5footstep.de/AusbauregelnVLegenden/LegendaereTalente/LegendaereVerbesserteInitiative

[link64] http://prd.5footstep.de/AusbauregelnVLegenden/LegendaereTalente/LegendaererZauberfokus

[link65] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Magie/Zauberbeschreibungen/SchuleUnterartderSchule/Illusion

[link66] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Talente/MaechtigerZauberfokus

[link67] http://prd.5footstep.de/Monsterhandbuch/MonsterTalente/Mehrfachangriff

[link68] http://prd.5footstep.de/Monsterhandbuch/MonsterTalente/Schnappen

[link69] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Talente/VerbesserteInitiative

[link70] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Talente/VerbesserterKritischerTreffer

[link71] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Talente/Waffenfokus

[link72] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Talente/Zauberfokus

[link73] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Fertigkeiten/Bluffen

[link74] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Fertigkeiten/Einschuechtern

[link75] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Fertigkeiten/Fliegen

[link76] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Fertigkeiten/Heimlichkeit

[link77] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Fertigkeiten/Mechanismusausschalten

[link78] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Fertigkeiten/Motiverkennen

[link79] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Fertigkeiten/Schwimmen

[link80] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Fertigkeiten/Wissen

[link81] http://prd.5footstep.de/AusbauregelnVLegenden/LegendaereMonster/LegendaereMonsterverbessern/NeueAllgemeineMonsterregeln/Drachenzaubertricks

[link82] http://prd.5footstep.de/AusbauregelnVLegenden/LegendaereHelden/Erzmagier#Kompetenter-Zauberkundiger

[link83] http://prd.5footstep.de/AusbauregelnVLegenden/LegendaereHelden/FaehigkeitendesallgemeinenLegendenpfades#Legendäre-Zauberkunst

[link84] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Anhang/BesondereFaehigkeiten#Außergewöhnliche-Fähigkeiten

[link85] http://prd.5footstep.de/Monsterhandbuch/Drachen/Kampf

[link86] http://prd.5footstep.de/Monsterhandbuch/Drachen/Kampf#Biss

[link87] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Anhang/BesondereFaehigkeiten#Übernatürliche-Fähigkeiten

[link88] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/GasfoermigeGestalt

[link89] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Bestiengestalt

[link90] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/ArkaneSpiegelung

[link91] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Anhang/Zustaende/Verwirrt

[link92] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Anhang/Zustaende/Versteinert

[link93] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Wunder

[link94] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Wunsch

[link95] http://prd.5footstep.de/FAQ/DeutschesPRDundNutzungsrechte