Apkallu


Dieser muskulöse Humanoide hat den Kopf eines Habichts und große Vogelschwingen. Er trägt eine Robe aus undurchsichtigen Schuppen.

Apkallu HG 23 (LG 9)

EP 819.200
RN Großer Externar[link1] (Extraplanar[link2], Legende[link3], Rechtschaffen[link4], Wasser[link5])
INI +21/+1ABR V, Doppelzug[link6]; Sinne Dunkelsicht[link7] 18 m, Dämmersicht[link8], Nebelsicht[link9], Chaotisches entdecken[link10], Wahrer Blick[link11]; Wahrnehmung[link12] +38
Aura Legendäre Präsenz[link13]ABR V (9 m, SG 30)

VERTEIDIGUNG

RK 44, Berührung 17, auf dem Falschen Fuß 36 (+8 GE, −1 Größe, +20 Natürlich, +7 Rüstung)
TP 469 (23W10+343); Regeneration[link14]/ 15 (chaotische Zauber und Effekte)
REF +17, WIL +21, ZÄH +24; zweiter Rettungswurf[link15]
Immunitäten Benommenheit[link16], Elektrizität, Gift[link17], Krankheit[link18], Versteinerung[link19]; Resistenzen Kälte 20; SR 20/Chaotisch und Episch; Verteidigungsfähigkeiten Bewegungsfreiheit[link20], Schuppenrobe; ZR 39

ANGRIFF

Bewegungsrate 12 m, Fliegen 24 m (durchschnittlich), Schwimmen 12 m
Nahkampf Machtvoller[link21] Bronzespeer des Grundsatzes[link22] und der Schärfe[link23] +2, +34/+29/+24/+19 (2W6+17/19–20/×3), Biss +24 (1W8+5 plus Zeichen der Zurückhaltung)
Angriffsfläche 3 m; Reichweite 3 m
Besondere Angriffe Lähmender Blick, Legendenkraft[link24] (9/Tag, Kraftschub[link25] +1W10)
Mentalmagie (ZS 19; Konzentration +28)
24 ME — Gedanken verhüllen[link26]ABR VII (2 ME), Gedankenschild V[link27]ABR VII (6 ME), Gedankenverbindung[link28]ABR VII (1 ME), Geistebene aufspüren[link29]ABR VII (2 ME, SG 21), Geistebenenzugang[link30]ABR VII (3 ME, SG 22), Geteilter Verstand[link31]ABR VII (9 ME), Intellektfeste III[link32]ABR VII (6 ME), Mächtiges Geistebene erschaffen[link33]ABR VII (6 ME, SG 25), Oberflächliche Gedanken lesen[link34]ABR VII (1 ME), Schnelle Erinnerung[link35]ABR VII (2 ME), Schützende Geistebene[link36]ABR VII (5 ME), Sonde[link37]ABR VII (4 ME, SG 23), Turm des Eisernen Willens V[link38]ABR VII (9 ME)
Zauberähnliche Fähigkeiten (ZS 19; Konzentration +28)
Immer — Bewegungsfreiheit[link20], Chaotisches entdecken[link10], Wahrer Blick[link11]
Beliebig oft — Ebenenwechsel[link39] (SG 24), Höhere Erschaffung[link40], Mächtiges Teleportieren[link41] (nur sich selbst plus 50 Pfd. an Gegenständen),
Wasser kontrollieren[link42], Zorn der Ordnung[link43]ABR V (SG 23)
3/Tag — schneller Zorn der Ordnung[link43]ABR V (SG 23)
1/Tag — Heiliges Gespräch[link44]
Bekannte Mystikerzauber (ZS 19; Konzentration +28)
9. (5/Tag) — Überwältigende Ehrfurcht[link45]ABR (SG 28), Wunder[link46]
8. (7/Tag) — Legendäres Dimensionsschloss[link47]ABR V, Massen-Kritische Wunden heilen[link48] (SG 27), Schild der Ordnung[link49]
7. (7/Tag) — Abstoßung[link50] (SG 26), Legendäres Diktum[link51]ABR V, Zerstörung[link52] (SG 26)
6. (7/Tag) — Geas/Aufgabe[link53], Legendäre Heilung[link54]ABR V, Mächtiges Magie bannen[link55]
5. (8/Tag) — Mächtiger Befehl[link56] (SG 24), Mächtiges Handlung untersagen[link57]ABR (SG 24), Massen-Leichte Wunden heilen[link58] (SG 24), Steinwand[link59]
4. (8/Tag) — Dimensionsanker[link60], Genesung[link61], Legendäre Verständigung[link62]ABR V, Weissagung[link63]
3. (8/Tag) — Mit Toten sprechen[link64] (SG 22), Nahrung und Wasser erschaffen[link65] Unsichtbarkeit aufheben[link66], Windwall[link67]
2. (8/Tag) — Gefühle besänftigen[link68] (SG 21), Geräuschexplosion[link69] (SG 21), Person festhalten[link70] (SG 21), Stille[link71] (SG 21), Zone der Wahrheit[link72] (SG 21)
1. (9/Tag) — Legendäre Göttliche Gunst[link73]ABR V, Legendärer Schild des Glaubens[link74]ABR V, Legendärer Verhüllender Nebel[link75]ABR V, Legendäres Heiligtum[link76]ABR V (SG 20), Sprachen verstehen[link77]
0. (beliebig oft) — Ausbessern[link78], Gift entdecken[link79], Göttliche Führung[link80],Licht[link81], Magie entdecken[link82], Magie lesen[link83], Nahrung und Wasser reinigen[link84], Stabilisieren[link85], Wasser erschaffen[link86]

SPIELWERTE

ST 30, GE 26, KO 33, IN 26, WE 27, CH 29
GAB +23; KMB +34; KMV 52
Talente Angriff im Vorbeifliegen[link87], Blitzschnelle Reflexe[link88], Im Kampf zaubern[link89], Göttliches Eingreifen[link90]ABR, Heftiger Angriff[link91], Kampfreflexe[link92], Lautlos zaubern[link93], Legendäre Blitzschnelle Reflexe[link94]ABR V, Legendäre Gegenstände herstellen[link95]ABR V, Legendäre Verbesserte Initiative[link96]ABR V, Legendärer Heftiger Angriff[link97]ABR V,Legendäres Göttliches Eingreifen[link98]ABR V, Materialkomponentenlos zaubern[link99], Schnelle Zauberähnliche Fähigkeit[link100] (Zorn der Ordnung), Verbesserte Initiative[link101], Wundersamen Gegenstand herstellen[link102], Zaubereffekt maximieren[link103]
Fertigkeiten Diplomatie[link104] +34, Einschüchtern[link105] +32, Fliegen[link106] +29, Handwerk[link107] (drei beliebige) +31, Heilkunde[link108] +31, Schwimmen[link109] +38, Motiv erkennen[link110] +31, Wahrnehmung[link12] +38, Wissen (Baukunst, Die Ebenen, Geographie, Geschichte, Religion)[link111] +28, Zauberkunde[link112] +31; Volksmodifikatoren Wahrnehmung[link12] +4
Sprachen Aqual, Aural, Celestisch; Telepathie[link113] 30 m
Besondere Eigenschaften Archiv, Gestalt wechseln[link114] (1 Menschengestalt und 1 Meervolkgestalt; Verwandlung), Zauberähnliche Legendenfähigkeiten, Legendäre Zauberkraft[link115]ABR V (2/Tag), Legendäre Zauberkunst[link116]ABR V, Legendäre Unsterblichkeit[link117]

LEBENSWEISE

Umgebung Beliebige (rechtschaffene Ebenen)
Organisation Einzelgänger
Schätze Standard (Machtvoller[link21]ABR V Bronzespeer des Grundsatzes[link22] und der Schärfe[link23] +2, weitere Schätze)

BESONDERE FÄHIGKEITEN


Archiv (ÜF[link118]) Konzentriert sich ein Apkallu 1 Minute lang ohne Unterbrechung, kann er die Tür zu einem persönlichen extradimensionalen Archiv herbeizaubern, in dem er das Wissen der von ihm angeleiteten Zivilisationen sammelt und bewahrt. Dieses Archiv entspricht dem Refugium[link119]ABR V eines Erzmagiers[link120], misst aber 57 m³. Wenn der Apkallu eine Anwendung seiner Legendenkraft als Volle Aktion nutzt, kann er sofort bis zu neun magische Schriften (Bücher, Schriftrollen, Tontafeln usw.), welche er berührt oder mit sich führt, in Bücher des Archives übertragen. Sollte ein Apkallu getötet oder bewusstlos werden (selbst wenn seine Regeneration noch aktiv sein sollte), werden sein Körper alle Gegenstände an seiner Person augenblicklich in sein Archiv transportiert. Ein Apkallu kann die Tür zum Archiv eines getöteten Apkallus an dessen Todesort herbeizaubern.

Lähmender Blick (ÜF[link118]) Lähmung[link121] für 1 Runde; 9 m; ZÄH, SG 30, keine Wirkung. Der SG des Rettungswurfes basiert auf Charisma. Sollte ein Apkallu seinen Blick aktiv ausrichten, erhält die Zielkreatur stattdessen den Zustand Gelähmt[link122] für 1W6 Runden, bzw. für dieselbe Zeitdauer bei gelungenem Rettungswurf den Zustand Wankend[link123]. Rechtschaffene Kreaturen sind gegen diesen Blick immun.

Schuppenrobe (ÜF[link118])
Apkallus tragen Roben aus schillernden
Schuppen, welche wie Widerhallende[link124]ABR V Schuppenpanzer[link125] +2 funktionieren (aber kein Rüstungsmalus, ferner erhält der Träger eine Bewegungsrate für Schwimmen von 12 m, die Fähigkeit zum Wasser atmen und die Möglichkeit, Schwimmen als Klassenfertigkeit zu behandeln). Sollte der Apkallu seine Gestalt verändern, verschmilzt die Robe mit seinem Körper. Legt der Apkallu die Robe ab, wird sie zu einer nichtmagischen Stoffrobe, bis der Apkallu sie wieder überstreift. Sollte die Schuppenrobe zerstört werden, kann der Apkallu eine neue aus Wasser erschaffen, indem er 1W4 Stunden ungestört daran arbeitet und schließlich neun Anwendungen Legendenkraft aufwendet.

Zauber Apkallus wirken göttliche Zauber wie Mystiker[link126] der 19. Stufe, erhalten aber keinen Zugang zu Mysterien[link127] oder anderen Mystikerfähigkeiten.

Zauberähnliche Legendenfähigkeiten (AF[link128]) Ein Apkallu kann Anwendungen seiner Legendenkraft nutzen, um Legendären Zorn der Ordnung[link43]ABR V zu wirken, als wäre diese Fähigkeit ein Legendärer Zauber.

Zeichen der Zurückhaltung (ÜF[link118]) Gelingt einem Apkallu ein Bissangriff, kann er als Freie Aktion eine Anwendung seiner Legendenkraft nutzen, um sein Opfer mit einem einschränkenden Effekt zu versehen. Dieser Effekt funktioniert wie ein Zeichen der Gerechtigkeit[link129], das ausgelöst wird, sollte das Ziel den Apkallu angreifen; das Ziel weiß augenblicklich um diese Bedingung. Sollte es den Apkallu dennoch angreifen, wird der Fluch des Zeichens aktiv und verleiht ihm einen permanenten Malus von -4 auf Angriffs-, Rettungs-, Attributs- und Fertigkeitswürfe.

Apkallus sind ein Volk mentalmagisch begabter, externarer Mystiker aus Utopia. Diese Kreaturen der grundlegenden Ordnung wurden von ihren göttlichen Schöpfern mit dem Schutz und der Anleitung rechtschaffener sterblicher Zivilisationen beauftragt. Sie sind Feinde des Chaos, welches sich rechtschaffener Herrschaft und der Entwicklung von Kultur, Gesetzen, Wissen oder Technologie entgegensetzen oder auf andere Weise versucht, die Fortschritte der Sterblichen niederzureißen. Hierzu bereisen Apkallus häufig andere Welten auf der Materiellen Ebene, um Herrscher rechtschaffenen Religionen zuzuführen, den Wert des Handwerks und der Künste zu fördern und bei der Entwicklung fundamentaler Entdeckungen wie der Schrift, Architektur und Landwirtschaft zu helfen.
Statt aber Sterblichen dieses Wissen einfach beizubringen, ziehen Apkallus es vor, als Berater zu agieren, Forscher den Weg zu bedeutenden Entdeckungen zu weisen und sicherzustellen, dass die Zivilisationen unter ihrer Obhut nicht von ihrer Anleitung abhängig werden. Apkallus können mittels Telepathie oder Gedankenverbindung mit jeder intelligenten Kreatur kommunizieren. Sie nutzen auch gerne gemeinsame Geistebenen, um ihren Schützlingen inspirierende Visionen der möglichen Zukunft zu verschaffen. Dabei präsentieren sie eine Reihe potentieller Entwicklungen in einer lebendigen Umgebung jenseits trockener Theorie.
Apkallus sind zudem Archivare und Konservatoren, die sorgsam die wichtigsten historischen Dokumente aufzeichnen, welche die Fortschritte sterblicher Gesellschaften beschreiben, so dass das Wissen und diese Fortschritte folgend auf Naturkatastrophen, Kriege oder Perioden der Barbarei wiedergewonnen werden können. Sie bemühen sich sehr, ihre extradimensionalen Archive zu schützen, da ihnen klar ist, dass bestimmte Informationen – oder auch nur das Wissen um die Existenz dieser Informationen – die Fortschritte und Unabhängigkeit einer Zivilisation gefährden kann. Wann immer es ihnen möglich ist, sorgen Apkallus dafür, dass die in ihren persönlichen Archiven gesammelten Materialien in die großen Bibliotheksgewölbe von Utopia übertragen werden. Dort können sie und ihre Verbündeten die bei Myriaden von Kulturen gesammelten Informationen analysieren und Strategien entwerfen, um die Sache der Ordnung und des Gesetzes auf der Materiellen Ebene zu fördern.
Apkallus erscheinen als große, muskulöse Humanoide mit den gefiederten Köpfen und Schwingen von Raubvögeln. Sie kleiden sich in Roben aus milchig glitzernden Fischschuppen, auf deren Oberflächen schimmernde Regenbögen wandern. Meistens haben sie magische Bronzespeere dabei. Sie können auch zwei alternative Gestalten annehmen – die eines Menschen und die eines Angehörigen des Meervolkes -, in denen sie sich durch Ortschaften und Städte an Land und unter Wasser bewegen können.
Apkallus sind von Natur aus friedfertig, aber dennoch imstande sich und andere mit machtvoller Magie zu verteidigen, insbesondere wenn Utopia oder Städte der Sterblichen unter ihrer Obhut angegriffen werden.


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Pathfinder Roleplaying Game Bestiary 3 © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Jason Bulmahn, Adam Daigle, James Jacobs, Michael Kenway, Rob McCreary, Patrick Renie, Chris Sims, F. Wesley Schneider, James L. Sutter, and Russ Taylor, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


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Pathfinder Roleplaying Game Advanced Player''s Guide. © 2010, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn


Pathfinder Roleplaying Game Advanced Race Guide © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Jim Groves, Tim Hitchcock, Hal MacLean, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Owen K.C. Stephens, Todd Stewart, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game NPC Codex © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Alex Greenshields, Rob McCreary, Mark Moreland, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Magic © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jason Bulmahn, Tim Hitchcock, Colin McComb, Rob McCreary, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Sean K Reynolds, Owen K.C. Stephens, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Campaign © 2013, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Ryan Costello, Adam Daigle, Matt Goetz, Tim Hitchcock, James Jacobs, Ryan Macklin, Colin McComb, Jason Nelson, Richard Pett, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, F. Wesley Schneider, James L. Sutter, Russ Taylor, and Stephen Townshend.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Combat © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Brian J. Cortijo, Jim Groves, Tim Hitchcock, Richard A. Hunt, Colin McComb, Jason Nelson, Tom Phillips, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Equipment © 2012 Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Ross Byers, Brian J. Cortijo, Ryan Costello, Mike Ferguson, Matt Goetz, Jim Groves, Tracy Hurley, Matt James, Jonathan H. Keith, Michael Kenway, Hal MacLean, Jason Nelson, Tork Shaw, Owen KC Stephens, and Russ Taylor.


Anger of Angels © 2003, Sean K Reynolds.


Book of Fiends © 2003, Green Ronin Publishing; Authors: Aaron Loeb, Erik Mona, Chris Pramas, Robert J. Schwalb.


The Book of Hallowed Might © 2002, Monte J. Cook.


Monte Cook''s Arcana Unearthed. © 2003, Monte J. Cook.


Path of the Magi © 2002 Citizen Games/Troll Lord Games; Authors: Mike McArtor, W. Jason Peck, Jeff Quick, and Sean K Reynolds.


Skreyn''s Register: The Bonds of Magic. © 2002, Sean K Reynolds.


The Book of Experimental Might © 2008, Monte J. Cook. All rights reserved.


Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors: Scott Greene, with Clark Peterson, Erica Balsley, Kevin Baase, Casey Christofferson, Lance Hawvermale, Travis Hawvermale, Patrick Lawinger, and Bill Webb; Based on original content from TSR.


Kobold Quarterly Issue 7, © 2008, Open Design LLC, www.koboldquarterly.com; Authors: John Baichtal, Wolfgang Baur, Ross Byers, Matthew Cicci, John Flemming, Jeremy Jones, Derek Kagemann, Phillip Larwood, Richard Pett, and Stan!


The Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Adherer from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Guy Shearer.


Amphisbaena from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Angel Monadic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Angel Movanic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Animal Lord from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games,Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Ascomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Atomie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Aurumvorax from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Axe Beak from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Baphomet from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Bat Mobat from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Peterson and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Beetle Slicer from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Blindheim from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Basidirond from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Brownie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Bunyip from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Dermot Jackson.


Carbuncle from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Caryatid Column from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Cave Fisher from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Crypt Thing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Crystal Ooze from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Daemon Ceustodaemon (Guardian Daemon) from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Derghodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Hydrodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Piscodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Dark Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Rik Shepard.


Dark Stalker from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Death Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley.


Decapus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Demodand Shaggy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Slimy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Tarry from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demon Nabasu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dire Corby from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jeff Wyndham.


Disenchanter from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Dragon Faerie from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Brian Jaeger and Gary Gygax.


Dragon Horse from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dracolisk from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dust Digger from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Flail Snail from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Tilbrook.


Flumph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian McDowell and Douglas Naismith.


Froghemoth from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Foo Creature from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Forlarren from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone.


Genie Marid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Slug from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Wood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Wizards of the Coast.


Gloomwing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Grippli from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nereid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Gryph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Peter Brown.


Hangman Tree from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Hippocampus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Gary Gygax.


Huecuva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Underworld Oracle.


Ice Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Iron Cobra from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Philip Masters.


Jackalwere from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Jubilex from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kamadan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Nick Louth.


Kech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kelpie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Korred from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Leprechaun from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Magma ooze from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Marid from the Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Mihstu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Mite from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone and Mark Barnes.


Mongrelman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nabasu Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Necrophidius from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Simon Tillbrook.


Nereid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Pech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Phycomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Poltergeist from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lewis Pulsipher.


Quickling from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Quickwood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Rot Grub from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Russet Mold from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Sandman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Scarecrow from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Shadow Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Neville White.


Skulk from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Slime Mold from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Slithering Tracker from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Soul Eater from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by David Cook.


Spriggan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Roger Moore and Gary Gygax.


Tenebrous Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Tentamort from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Mike Roberts.


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Vegepygmy from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wolf-In-Sheep''s-Clothing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wood Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Patrick Lawinger.


Yellow Musk Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yellow Musk Zombie from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yeti from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Zombie Juju from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.

Häufig gestellte Fragen zur OGL

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