Anemos


Scharfe Winde peitschen um die majestätische Erscheinung und Blitze zucken aus ihren Augen und flackern über ihre Haut.

Anemos HG 18

EP 153.600
Mittelgroße (Externare[link1] (Elementar[link2], Extraplanar[link3], Luft[link4])
INI +14; Sinne Blindsicht[link5] 36 m, Dunkelsicht[link6] 18m; Wahrnehmung[link7] +33

VERTEIDIGUNG

RK 34, Berührung 30, auf dem Falschen Fuß 24 (+10 Ablenkung, +10 GE, +4 Natürlich)
TP 341 (22W10+220); Schnelle Heilung[link8] 15 (Erde; siehe Erdfluch)
REF +23, WIL +17, ZÄH +23
Immunitäten wie Elementare[link2], Benommenheit[link9], Elektrizität; Resistenzen Feuer 30, Kälte 30; SR 29/ -
Schwächen Erdfluch

ANGRIFF

Bewegungsrate 9 m, Fliegen 150 m (perfekt)
Nahkampf Donnernder[link10] Speer[link11] des Blitzes[link12] +5 +31/+26/+21/+16 (1W8+11/19–20/×3 plus 1W6 Elektrizität)
Fernkampf Gewittersturmgeschoss[link13] +32 (20W6+30/19–20 Wucht) oder Blitzgeschoss[link14] Berührungsangriff im Fernkampf +32 (10W6+5/19–20 Elektrizität) oder Luftgeschoss[link15] +32 (10W6+20/19–20 halb Wucht- und halb Elektrizitätsschaden)
Besondere Angriffe Aerokinese, Donnerkeil manifestieren, Infusionen (Donnerndes Geschoss[link16], Extreme Reichweite[link17], Stoßendes Geschoss[link18], Überspringendes Geschoss[link19], Windstoßgeschoss[link20], Wirbelgeschoss[link21], Wolkengeschoss[link22]), Windorchester
Zauberähnliche Fähigkeiten (ZS 20; Konzentration +30)
Immer — Bewegungsfreiheit[link23], Windschild[link24]ABR
1/Tag—Sturm der Vergeltung[link25] (SG 29), Monster herbeizaubern IX[link26]
(nur 1W3 Ältere Luftelementare[link27])

SPIELWERTE

ST 18, GE 31, KO 30, IN 23, WE 26, CH 31
GAB +22; KMB +26; KMV 57
Talente Angriff im Vorbeifliegen[link28], Eiserner Wille[link29], Kampfreflexe[link30], Kernschuss[link31], Präzisionsschuss[link32], Tödliche Zielgenauigkeit[link33], Verbesserte Initiative[link34], Verbesserter Eiserner Wille[link35], Verbesserter Kritischer Treffer[link36] (Kinetisches Geschoss), Verbesserter Kritischer Treffer[link36] (Speer[link11]), Verbesserter Präzisionsschuss[link37]
Fertigkeiten Akrobatik[link38] +35, Auftreten (Blasinstrumente)[link39] +37, Fliegen[link40] +43, Heimlichkeit[link41] +35, Magischen Gegenstand[link42] benutzen +35, Motiv erkennen[link43] +33, Überlebenskunst[link44] +30, Wahrnehmung[link7] +33, Wissen (Die Ebenen)[link45] +31, Wissen (Geographie)[link45] +31, Wissen (Natur)[link45] +31, Zauberkunde[link46] +28
Sprachen Aqual, Aural, Gemeinsprache, Ignal, Sylvanisch, Terral
Besondere Eigenschaften Donnerkeil manifestieren, Wilde Mehrzweckgaben (Geschossbegleiter[link47], Mächtige Windsicht[link48], Weitreichende Luft[link49], Windsicht[link50],), Windform

LEBENSWEISE

Umgebung Beliebiger Himmel (Ebene der Luft oder Materielle Ebene)
Organisation Einzelgänger oder Rat (4)
Schätze Dreifach

BESONDERE FÄHIGKEITEN


Aerokinese (ÜF,[link51] ZF[link52]) Ein Anemos hat Zugang zu einer Variante der Wilden Gabe der Luft, wie ein Kinetiker[link53] ABR VII der 20. Stufe. Als ein Wesen des reinen Windes kann er Geschosse aus Elektrizität und Luft wirken und eine Mischung dieser Kräfte in einem Luftgeschoss entladen, ohne dass er dabei Zehrung[link54] annehmen muss. Der Anemos erhält Infusionen[link55] und Mehrzweckgaben[link56] wie ein Kinetiker der 20. Stufe, aber keine weiteren Kinetiker-Fähigkeiten.

Donnerkeil manifestieren (ÜF[link51]) Der Speer eines Anemos ist ein echter Blitz, den er nach Belieben mit einer Freien Aktion erschaffen kann.

Erdfluch Eine vom Wind stammende Fähigkeit des Anemos ist seine Schnelle Heilung, welche nur unterdrückt wird, wenn ein Teil der Kreatur wenigstens 2,5 cm in den Boden (inklusive Dreck, Schlamm oder Lehm) eintaucht. Solange sich ein Anemos in der Luft befindet, können nur Angriffe mit Elementarer Erde (wie einfache Erdgeschosse oder ein Hiebangriff eines Erdelementars) diese Schnelle Heilung unterdrücken.

Infusionen (ÜF[link51]) Ein Anemos hat Zugang zu den kinetischen Form- und Substanzinfusionen eines Kinetikers[link53], welche im Eintrag der Besonderen Angriffe aufgeführt sind. Er kann jedes seiner Kinetischen Geschosse, über das er dank Aerokinese verfügt, mit diesen Infusionen aufladen, ohne dafür Zehrung[link54] annehmen zu müssen. Dies betrifft nur die Grundzehrungskosten, ein Anemos kann keine zusätzliche Zehrung[link54] annehmen, um den Effekt zu erhöhen, wenn er z.B. ein Stoßendes Geschoss[link18] einsetzt.

Vom Wind geschützt (ÜF[link51]) Für die Winde ist ein Anemos gottgleich und sie sind begierig darauf ihn zu beschützen.Der Anemos erhält einen Ablenkungsbonus in Höhe seines Charismabonus auf seine RK. Er wird niemals durch den Wind oder das Wetter beeinträchtigt, außer er möchte dies.

Wilde Mehrzweckgaben (ÜF,[link51] ZF[link52]) Ein Anemos erhält Zugang zu jenen Wilden Mehrzweckgaben eines Kinetikers[link53] ABR VII, welche unter den Besonderen Eigenschaften aufgeführt sind.

Windform (AF[link57]) Ein Anemos kann seinen Körper diffuser werden lassen. Er verliert seine menschliche Erscheinungsform und wird zu einem formlosen und unsichtbaren Wind. Wenn ein Anemos zur Windform wechselt, entkommt er automatisch jedem Ringkampf[link58] oder anderen Behinderungen, die ihn trotz seiner Zauberähnlichen Fähigkeit Bewegungsfreiheit[link23] einschränken. Er wird dabei von Natur aus unsichtbar[link59], allerdings kann er weder seine Aerokinese noch seinen Speer zum Angriff einsetzen.

Windorchester (ÜF[link51]) Ein Anemos kann den Wind selbst als Blasinstrument nutzen, dieser gilt dann als Instrument[link60] von Meisterarbeitsqualität für seine Fertigkeit Auftreten[link39] (Blasinstrumente). Er kann den Wind nutzen, um die Effekte der Bardenauftritte Bannlied[link61] oder Klagelied[link62] zu duplizieren, als wäre er ein Barde mit einer Anzahl von Runden an Bardenauftritt pro Tag, die seinem Charismabonus entsprechen. Um diesen Auftritt zu beginnen, ist eine Schnelle Aktion nötig.

Anemoi sind gottgleiche Wesen von der Ebene der Luft, Herren über den Sturm und den Himmel. Wenn ein Anemos in Humanoider Form erscheint, reicht schon ein flüchtiger Blick, um zu erkennen, dass das menschliche Aussehen reine Fassade ist. Der 2 m große Körper ist aus solider Luft geformt, hat keine lebenswichtigen Organe und ist nahezu gewichtslos. Der Wind selbst gehorcht einem Anemos und höhere Himmelsgottheiten beauftragen oft vier Anemoi, die Windmuster einer ganzen Welt auf der Materiellen Ebene zu lenken.
Unerbittlich – aber nicht übel gesinnt – leitet ein Anemos die Winde an von der Natur diktierten Pfaden entlang. Dabei kümmert es ihn nicht, ob das Wetter jemandem hilft oder schadet, egal ob es sich um Dürren, Überschwemmungen, Tornados oder Hurrikans handelt. Mächtige Helden schaffen es manchmal, einen Anemos in eine Falle zu locken und in Erde zu binden, um ihn sodann zu zwingen, ihre Verbündeten zu schützen oder ihre Feinde zu zerstören, wenn er seine Freiheit zurückerlangen will. Auch wenn ein Anemos eine solche Vereinbarung immer ehrt, könnten solche Helden etliche Jahre später feststellen, dass sich das Wetter genau im falschen Augenblick zu ihren Ungunsten ändert.
Anemoi haben generell wenig mit ihresgleichen zu tun, obwohl sie mit einer Fülle geringerer Luftwesen Hof halten können. Die vier Anemoi, die über eine bestimmte Welt wachen, halten vielleicht einmal alle tausend Jahre einen Rat ab, um zu diskutieren. Ihre Persönlichkeiten übernehmen dabei oft Aspekte der Winde die sie leiten, daher enden solche Räte oft in Duellen der Winde, allerdings sind diese Duelle aufgrund der Regeneration der Anemoi nie tödlich.
Anemoi sind große Musikfreunde, insbesondere Blasinstrumente haben es ihnen angetan. Jeder Anemos kann ein ganzes Ensemble aus seinen eigenen Winden bilden und diese zugleich erklingen lassen. Sie schätzen musikalisches Talent bei ihren Anhängern, daher sind oft Sirenen und andere Wesen mit musikalischen Fähigkeiten Teil ihrer Höfe. Trotz der Unnahbarkeit eines Anemos kann es vorkommen, dass ein geschickter sterblicher Musiker dessen Gunst erringt oder sich sogar, wenn auch extrem selten, eine Romanze entwickelt.
Obwohl Anemoi Wesen aus Luft sind, wählen sie in der Regel eine humanoide Erscheinungsform. Viele Sylphen, Hexenmeister mit der Blutlinie der Luftelementare und Aerokinetiker machen grandiose Ansprüche hinsichtlich ihrer Abstammung zu Anemoi geltend. Aber nur eine Handvoll kann diese Herkunft auch nachweisen, diese neigen dann aber dazu, zu bemerkenswerte Helden oder Schurken zu werden.

Ältere Anemoi

Während alle Anemoi alte Wesen mit unglaublichen Fähigkeiten sind, sind Ältere Anemoi nahezu gottgleiche Wesen. Statt als Mitglieder eines Rates auf einer Welt auf der Materiellen Ebene zu dienen, haben diese Älteren Anemoi die Kontrolle über bemerkenswerte Regionen auf der Ebene der Luft mit machtvollen Windfähigkeiten, wie einem lebenden Hurrikan oder einem ewigen Sturm.
Anemoi werden in der Regel nur Ältere Anemoi, nachdem sie sich um den Wind einer Welt von deren frühester Kindheit bis zu ihrer Zerstörung gekümmert haben. Das macht Ältere Anemoi wesentlich älter, als es Sterbliche je ergründen könnten. Ältere Anemoi haben alle Kräfte eines typischen Anemos sowie zehn Legendengrade[link63]. Außerdem hat jeder einzelne Ältere Anemoi mehrere machtvolle einzigartige Fähigkeiten.

Winde der vier Himmelsrichtungen

Ein Anemos, der dazu bestimmt ist, einen Wind der Welt zu führen, erhält eine zusätzliche spezielle Fähigkeit, die an diesen Wind gebunden ist.
Nordwind: Ein Anemos, der den Nordwind leitet, kann ein Mal am Tag als Schnelle Aktion eisige Geschosse beschwören. Diese Geschosse gehen von der Hand des Anemos in einer 9 m- Linie aus. Diese zerfetzenden Geschosse verursachen bei allen Kreaturen in ihrem Weg 20W6 Kälteschaden, 2W4 Geschicklichkeitsschaden und getroffene Kreaturen können sich für 1W4 Runden nur mit der halben Bewegungsweite bewegen. Ein erfolgreicher Reflexwurf gegen SG 31 halbiert den Kälteschaden und negiert die anderen Effekte.
Ostwind: Ein Anemos, der den Ostwind leitet, kann diesen ein Mal am Tag nutzen, um den Kreaturen Unglück zu bringen, die ihn berühren. Jeder Kreatur, die sich innerhalb von 18 m Reichweite zum Anemos befindet, muss einen Willenswurf gegen SG31 gelingen, um dem Pech zu entgehen. Wenn der Wurf erfolgreich ist, erhält die Kreatur für 1W6 Runden den Zustand Erschüttert[link64]. Misslingt der Wurf scheitert, müssen alle Attributs-, Fertigkeits-, Rettungs- und Angriffswürfe zwei Mal gewürfelt und das schlechtere Ergebnis genommen werden.
Südwind: Ein Anemos, der den Südwind leitet, kann ein Mal am Tag als Schnelle Aktion einen peitschenden Sandsturm beschwören. Der Sturm umfasst einen um den Anemos zentrierten Zylinder mit 9 m Radius und 18 m Höhe. Der Sturm fügt allen Kreaturen im Zylinder 20W6 Feuerschaden und für 1W4 Runden den Zustand Blind[link65] zu, ferner wirft er sie zu Boden und verleiht ihnen den Zustand Liegend[link66]. Ein erfolgreicher Zähigkeitswurf gegen SG 31 halbiert den Schaden und negiert die anderen Effekte.
Westwind: Ein Anemos, der den Westwind leitet, kann diesen ein Mal am Tag nutzen, um jede Kreatur zu beruhigen, die von seiner sanften Brise berührt wird. Für die folgende Minute muss jede Kreatur innerhalb von 18 m Entfernung zum Anemos einen Willenswurf gegen SG 31 ablegen, wenn sie angreifen oder eine andere aggressive Handlung ausführen will. Gelingt der Wurf, kann die Kreatur normal angreifen. Misslingt der Wurf, kann sie nicht angreifen und erhält für 1 Minute den Zustand Wankend[link67].


Open Game License

Product Identity

The following items are hereby identified as Product Identity as defined in the Open Game License 1.0a, Section 1(e), and are not Open Content: All trademarks, registered trademarks, proper names (characters, deities, etc.), dialogue, plots, storylines, locations, characters, artworks, and trade dress. (Elements that have previously been designated as Open Game Content are not included in this declaration.)

Open Content

Except for material designated as Product Identity (see above), the game mechanics of this Paizo Publishing game product are Open Game Content, as defined in the Open Game License version 1.0a Section 1(d). No portion of this work other than the material designated as Open Game Content may be reproduced in any form without written permission.

OPEN GAME LICENSE Version 1.0a

The following text is the property of Wizards of the Coast Inc. and is Copyright 2000 Wizards of the Coast, Inc ("Wizards"). All Rights Reserved.


1. Definitions (a) "Contributors" means the copyright and/or trademark owners who have contributed Open Game Content; (b) "Derivative Material" means copyrighted material including derivative works and translations (including into other computer languages), potation, modification, correction, addition, extension, upgrade, improvement, compilation, abridgment or other form in which an existing work may be recast, transformed or adapted; © "Distribute" means to reproduce, license, rent, lease, sell, broadcast, publicly display, transmit or otherwise distribute; (d) "Open Game Content" means the game mechanic and includes the methods, procedures, processes and routines to the extent such content does not embody the Product Identity and is an enhancement over the prior art and any additional content clearly identified as Open Game Content by the Contributor, and means any work covered by this License, including translations and derivative works under copyright law, but specifically excludes Product Identity. (e) "Product Identity" means product and product line names, logos and identifying marks including trade dress; artifacts, creatures, characters, stories, storylines, plots, thematic elements, dialogue, incidents, language, artwork, symbols, designs, depictions, likenesses, formats, poses, concepts, themes and graphic, photographic and other visual or audio representations; names and descriptions of characters, spells, enchantments, personalities, teams, personas, likenesses and special abilities; places, locations, environments, creatures, equipment, magical or supernatural abilities or effects, logos, symbols, or graphic designs; and any other trademark or registered trademark clearly identified as Product identity by the owner of the Product Identity, and which specifically excludes the Open Game Content; (f) "Trademark" means the logos, names, mark, sign, motto, designs that are used by a Contributor to identify itself or its products or the associated products contributed to the Open Game License by the Contributor (g) "Use", "Used" or "Using" means to use, Distribute, copy, edit, format, modify, translate and otherwise create Derivative Material of Open Game Content. (h) "You" or "Your" means the licensee in terms of this agreement.


2. The License This License applies to any Open Game Content that contains a notice indicating that the Open Game Content may only be Used under and in terms of this License. You must affix such a notice to any Open Game Content that you Use. No terms may be added to or subtracted from this License except as described by the License itself. No other terms or conditions may be applied to any Open Game Content distributed using this License.


3. Offer and Acceptance By Using the Open Game Content You indicate Your acceptance of the terms of this License.


4. Grant and Consideration In consideration for agreeing to use this License, the Contributors grant You a perpetual, worldwide, royalty-free, non-exclusive license with the exact terms of this License to Use, the Open Game Content.


5. Representation of Authority to Contribute If You are contributing original material as Open Game Content, You represent that Your Contributions are Your original creation and/or You have sufficient rights to grant the rights conveyed by this License.


6. Notice of License Copyright You must update the COPYRIGHT NOTICE portion of this License to include the exact text of the COPYRIGHT NOTICE of any Open Game Content You are copying, modifying or distributing, and You must add the title, the copyright date, and the copyright holder's name to the COPYRIGHT NOTICE of any original Open Game Content you Distribute.


7. Use of Product Identity You agree not to Use any Product Identity, including as an indication as to compatibility, except as expressly licensed in another, independent Agreement with the owner of each element of that Product Identity. You agree not to indicate compatibility or co-adaptability with any Trademark or Registered Trademark in conjunction with a work containing Open Game Content except as expressly licensed in another, independent Agreement with the owner of such Trademark or Registered Trademark. The use of any Product Identity in Open Game Content does not constitute a challenge to the ownership of that Product Identity. The owner of any Product Identity used in Open Game Content shall retain all rights, title and interest in and to that Product Identity.


8. Identification If you distribute Open Game Content You must clearly indicate which portions of the work that you are distributing are Open Game Content.


9. Updating the License Wizards or its designated Agents may publish updated versions of this License. You may use any authorized version of this License to copy, modify and distribute any Open Game Content originally distributed under any version of this License.


10. Copy of this License You MUST include a copy of this License with every copy of the Open Game Content You distribute.


11. Use of Contributor Credits You may not market or advertise the Open Game Content using the name of any Contributor unless You have written permission from the Contributor to do so.


12. Inability to Comply If it is impossible for You to comply with any of the terms of this License with respect to some or all of the Open Game Content due to statute, judicial order, or governmental regulation then You may not Use any Open Game Material so affected.


13. Termination This License will terminate automatically if You fail to comply with all terms herein and fail to cure such breach within 30 days of becoming aware of the breach. All sublicenses shall survive the termination of this License.


14. Reformation If any provision of this License is held to be unenforceable, such provision shall be reformed only to the extent necessary to make it enforceable.


15. COPYRIGHT NOTICE

Open Game License v 1.0a Copyright 2000, Wizards of the Coast, Inc.


System Reference Document Copyright 2000, Wizards of the Coast, Inc.; Authors Jonathan Tweet, Monte Cook, Skip Williams, based on material by E. Gary Gygax and Dave Arneson.


Pathfinder Roleplaying Game Reference Document © 2011, Paizo Publishing, LLC; Author: Paizo Publishing, LLC.


Pathfinder Roleplaying Game Core Rulebook © 2009, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary © 2009, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary 2 © 2010, Paizo Publishing, LLC; Authors Wolfgang Baur, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Graeme Davis, Crystal Frasier, Joshua J. Frost, Tim Hitchcock, Brandon Hodge, James Jacobs, Steve Kenson, Hal MacLean, Martin Mason, Rob McCreary, Erik Mona, Jason Nelson, Patrick Renie, Sean K Reynolds, F. Wesley Schneider, Owen K.C. Stephens, James L. Sutter, Russ Taylor, and Greg A. Vaughan, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary 3 © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Jason Bulmahn, Adam Daigle, James Jacobs, Michael Kenway, Rob McCreary, Patrick Renie, Chris Sims, F. Wesley Schneider, James L. Sutter, and Russ Taylor, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game GameMastery Guide © 2010, Paizo Publishing, LLC; Author: Cam Banks, Wolfgang Buar, Jason Bulmahn, Jim Butler, Eric Cagle, Graeme Davis, Adam Daigle, Joshua J. Frost, James Jacobs, Kenneth Hite, Steven Kenson, Robin Laws, Tito Leati, Rob McCreary, Hal Maclean, Colin McComb, Jason Nelson, David Noonan, Richard Pett, Rich Redman, Sean K reynolds, F. Wesley Schneider, Amber Scorr, Doug Seacat, Mike Selinker, Lisa Stevens, James L. Sutter, Russ Taylor, Penny Williams, Skip Williams, Teeuwynn Woodruff.


Pathfinder Roleplaying Game Advanced Player''s Guide. © 2010, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn


Pathfinder Roleplaying Game Advanced Race Guide © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Jim Groves, Tim Hitchcock, Hal MacLean, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Owen K.C. Stephens, Todd Stewart, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game NPC Codex © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Alex Greenshields, Rob McCreary, Mark Moreland, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Magic © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jason Bulmahn, Tim Hitchcock, Colin McComb, Rob McCreary, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Sean K Reynolds, Owen K.C. Stephens, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Campaign © 2013, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Ryan Costello, Adam Daigle, Matt Goetz, Tim Hitchcock, James Jacobs, Ryan Macklin, Colin McComb, Jason Nelson, Richard Pett, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, F. Wesley Schneider, James L. Sutter, Russ Taylor, and Stephen Townshend.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Combat © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Brian J. Cortijo, Jim Groves, Tim Hitchcock, Richard A. Hunt, Colin McComb, Jason Nelson, Tom Phillips, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Equipment © 2012 Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Ross Byers, Brian J. Cortijo, Ryan Costello, Mike Ferguson, Matt Goetz, Jim Groves, Tracy Hurley, Matt James, Jonathan H. Keith, Michael Kenway, Hal MacLean, Jason Nelson, Tork Shaw, Owen KC Stephens, and Russ Taylor.


Anger of Angels © 2003, Sean K Reynolds.


Book of Fiends © 2003, Green Ronin Publishing; Authors: Aaron Loeb, Erik Mona, Chris Pramas, Robert J. Schwalb.


The Book of Hallowed Might © 2002, Monte J. Cook.


Monte Cook''s Arcana Unearthed. © 2003, Monte J. Cook.


Path of the Magi © 2002 Citizen Games/Troll Lord Games; Authors: Mike McArtor, W. Jason Peck, Jeff Quick, and Sean K Reynolds.


Skreyn''s Register: The Bonds of Magic. © 2002, Sean K Reynolds.


The Book of Experimental Might © 2008, Monte J. Cook. All rights reserved.


Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors: Scott Greene, with Clark Peterson, Erica Balsley, Kevin Baase, Casey Christofferson, Lance Hawvermale, Travis Hawvermale, Patrick Lawinger, and Bill Webb; Based on original content from TSR.


Kobold Quarterly Issue 7, © 2008, Open Design LLC, www.koboldquarterly.com; Authors: John Baichtal, Wolfgang Baur, Ross Byers, Matthew Cicci, John Flemming, Jeremy Jones, Derek Kagemann, Phillip Larwood, Richard Pett, and Stan!


The Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Adherer from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Guy Shearer.


Amphisbaena from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Angel Monadic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Angel Movanic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Animal Lord from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games,Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Ascomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Atomie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Aurumvorax from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Axe Beak from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Baphomet from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Bat Mobat from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Peterson and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Beetle Slicer from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Blindheim from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Basidirond from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Brownie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Bunyip from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Dermot Jackson.


Carbuncle from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Caryatid Column from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Cave Fisher from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Crypt Thing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Crystal Ooze from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Daemon Ceustodaemon (Guardian Daemon) from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Derghodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Hydrodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Piscodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Dark Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Rik Shepard.


Dark Stalker from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Death Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley.


Decapus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Demodand Shaggy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Slimy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Tarry from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demon Nabasu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dire Corby from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jeff Wyndham.


Disenchanter from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Dragon Faerie from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Brian Jaeger and Gary Gygax.


Dragon Horse from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dracolisk from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dust Digger from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Flail Snail from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Tilbrook.


Flumph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian McDowell and Douglas Naismith.


Froghemoth from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Foo Creature from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Forlarren from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone.


Genie Marid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Slug from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Wood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Wizards of the Coast.


Gloomwing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Grippli from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nereid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Gryph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Peter Brown.


Hangman Tree from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Hippocampus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Gary Gygax.


Huecuva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Underworld Oracle.


Ice Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Iron Cobra from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Philip Masters.


Jackalwere from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Jubilex from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kamadan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Nick Louth.


Kech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kelpie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Korred from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Leprechaun from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Magma ooze from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Marid from the Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Mihstu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Mite from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone and Mark Barnes.


Mongrelman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nabasu Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Necrophidius from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Simon Tillbrook.


Nereid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Pech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Phycomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Poltergeist from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lewis Pulsipher.


Quickling from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Quickwood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Rot Grub from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Russet Mold from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Sandman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Scarecrow from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Shadow Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Neville White.


Skulk from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Slime Mold from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Slithering Tracker from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Soul Eater from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by David Cook.


Spriggan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Roger Moore and Gary Gygax.


Tenebrous Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Tentamort from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Mike Roberts.


Tick Giant & Dragon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Troll Ice from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Russell Cole.


Troll Rock from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Vegepygmy from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wolf-In-Sheep''s-Clothing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wood Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Patrick Lawinger.


Yellow Musk Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yellow Musk Zombie from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yeti from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Zombie Juju from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.

Häufig gestellte Fragen zur OGL

Siehe Deutsches PRD und Nutzungsrechte[link68]



Links
[link1] http://prd.5footstep.de/Monsterhandbuch/Kreaturenarten/Externar

[link2] http://prd.5footstep.de/Monsterhandbuch/Kreaturenarten/DieUnterartenderKreaturen/Elementar

[link3] http://prd.5footstep.de/Monsterhandbuch/Kreaturenarten/DieUnterartenderKreaturen/Extraplanar

[link4] http://prd.5footstep.de/Monsterhandbuch/Kreaturenarten/DieUnterartenderKreaturen/Luft

[link5] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Anhang/BesondereFaehigkeiten/BlindsichtundBlindgespuer

[link6] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Anhang/BesondereFaehigkeiten/Dunkelsicht

[link7] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Fertigkeiten/Wahrnehmung

[link8] http://prd.5footstep.de/Monsterhandbuch/AllgemeineMonsterregeln/SchnelleHeilung

[link9] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Benommenheit

[link10] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/MagischeGegenstaende/Donner

[link11] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Ausruestung/Speer

[link12] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/MagischeGegenstaende/Blitz

[link13] http://prd.5footstep.de/AusbauregelnVIIOkkultes/Klassen/Kinetiker/WildeGaben#Gewittersturmgeschoss

[link14] http://prd.5footstep.de/AusbauregelnVIIOkkultes/Klassen/Kinetiker/WildeGaben#Blitzgeschoss

[link15] http://prd.5footstep.de/AusbauregelnVIIOkkultes/Klassen/Kinetiker/WildeGaben#Luftgeschoss

[link16] http://prd.5footstep.de/AusbauregelnVIIOkkultes/Klassen/Kinetiker/WildeGaben#Donnerndes-Geschoss

[link17] http://prd.5footstep.de/AusbauregelnVIIOkkultes/Klassen/Kinetiker/WildeGaben#Extreme-Reichweite

[link18] http://prd.5footstep.de/AusbauregelnVIIOkkultes/Klassen/Kinetiker/WildeGaben#Stoßendes-Geschoss

[link19] http://prd.5footstep.de/AusbauregelnVIIOkkultes/Klassen/Kinetiker/WildeGaben#Überspringendes-Geschoss

[link20] http://prd.5footstep.de/AusbauregelnVIIOkkultes/Klassen/Kinetiker/WildeGaben#Windstossgeschoss

[link21] http://prd.5footstep.de/AusbauregelnVIIOkkultes/Klassen/Kinetiker/WildeGaben#Wirbelgeschoss

[link22] http://prd.5footstep.de/AusbauregelnVIIOkkultes/Klassen/Kinetiker/WildeGaben#Wolkengeschoss

[link23] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Bewegungsfreiheit

[link24] http://prd.5footstep.de/AusbauregelnMagie/Zauber/Windschild

[link25] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/SturmderVergeltung

[link26] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Monsterherbeizaubern

[link27] http://prd.5footstep.de/Monsterhandbuch/AeltererLuftelementar

[link28] http://prd.5footstep.de/Monsterhandbuch/MonsterTalente/AngriffimVorbeifliegen

[link29] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Talente/EisernerWille

[link30] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Talente/Kampfreflexe

[link31] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Talente/Kernschuss

[link32] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Talente/Praezisionsschuss

[link33] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Talente/ToedlicheZielgenauigkeit

[link34] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Talente/VerbesserteInitiative

[link35] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Talente/VerbesserterEisernerWille

[link36] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Talente/VerbesserterKritischerTreffer

[link37] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Talente/VerbesserterPraezisionsschuss

[link38] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Fertigkeiten/Akrobatik

[link39] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Fertigkeiten/Auftreten

[link40] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Fertigkeiten/Fliegen

[link41] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Fertigkeiten/Heimlichkeit

[link42] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/MagischeGegenstaende

[link43] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Fertigkeiten/Motiverkennen

[link44] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Fertigkeiten/Ueberlebenskunst

[link45] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Fertigkeiten/Wissen

[link46] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Fertigkeiten/Zauberkunde

[link47] http://prd.5footstep.de/AusbauregelnVIIOkkultes/Klassen/Kinetiker/WildeGaben#Geschossbegleiter

[link48] http://prd.5footstep.de/AusbauregelnVIIOkkultes/Klassen/Kinetiker/WildeGaben#Windsicht-Mächtige

[link49] http://prd.5footstep.de/AusbauregelnVIIOkkultes/Klassen/Kinetiker/WildeGaben#Weitreichende-Luft

[link50] http://prd.5footstep.de/AusbauregelnVIIOkkultes/Klassen/Kinetiker/WildeGaben#Windsicht

[link51] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Anhang/BesondereFaehigkeiten#Übernatürliche-Fähigkeiten

[link52] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Anhang/BesondereFaehigkeiten#Zauberähnliche-Fähigkeiten

[link53] http://prd.5footstep.de/AusbauregelnVIIOkkultes/Klassen/Kinetiker

[link54] http://prd.5footstep.de/AusbauregelnVIIOkkultes/Klassen/Kinetiker#Zehrung

[link55] http://prd.5footstep.de/AusbauregelnVIIOkkultes/Klassen/Kinetiker/WildeGaben#Infusionen

[link56] http://prd.5footstep.de/AusbauregelnVIIOkkultes/Klassen/Kinetiker/WildeGaben#Mehrzweckgaben

[link57] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Anhang/BesondereFaehigkeiten#Außergewöhnliche-Fähigkeiten

[link58] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Kampf/BesondereAngriffe/Kampfmanoever/Ringkampf

[link59] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Anhang/Zustaende/Unsichtbar

[link60] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Ausruestung/Musikinstrument

[link61] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Klassen/Barde#Bannlied

[link62] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Klassen/Barde#Klagelied

[link63] http://prd.5footstep.de/AusbauregelnVLegenden/LegendaereMonster/Legendengrad

[link64] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Anhang/Zustaende/Erschuettert

[link65] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Anhang/Zustaende/Blind

[link66] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Anhang/Zustaende/Liegend

[link67] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Anhang/Zustaende/Wankend

[link68] http://prd.5footstep.de/FAQ/DeutschesPRDundNutzungsrechte