Dämonenherrscher, Pazuzu


Dieser adlergesichtige Unhold wird von vier großen, fedrigen Flügeln getragen. Er besitzt den Schwanz eines Skorpions und führt ein schwarzes Metallzepter.

Pazuzu HG 30

EP 9.830.400
CB Großer Externar[link1] (Böse[link2], Chaotisch[link3], Dämon[link4], Extraplanar[link5], Luft[link6])
INI +13; Sinne Dunkelsicht[link7] 18 m, Gutes entdecken[link8], Rechtschaffenes entdecken[link9], Wahrer Blick[link10]; Wahrnehmung[link11] +58
Aura Unheimliche Ausstrahlung[link12] (54 m, SG 40, 10 Runden), Heuschrecken[link13] (3 m, Ablenkung, SG 43), Unheilige Aura (SG 31)

VERTEIDIGUNG

RK 48, Berührung 38, auf dem falschen Fuß 39 (+4 Ablenkung, +9 GE, –1 Größe, +10 natürlich, +16 unheilig)
TP 752 (35W10+560); Regeneration[link14]/ (göttlich oder legendär)
REF +32, WIL +35, ZÄH +31
Immunitäten Attributsschaden[link15] und -entzug, Bezauberungs[link16] und Zwangsef[link17] fekte, Elektrizität, Gift[link18], Kälte, Lebenskraftentzug[link19], Todeseffekte[link20], Versteinerung[link21]; Resistenzen Feuer 30, Kälte 30, Säure[link22] 30; SR 20/Kaltes Eisen[link23], Episch und Gutes;
Verteidigungsfähigkeiten Abyssale Auferstehung, Bewegungsfreiheit, Gebieter fliegender Kreaturen; ZR 41

ANGRIFF

Bewegungsrate 18 m, Fliegen 45 m (perfekt)
Nahkampf Unheiliges Langschwert[link24] der Anarchie und der Schärfe +5, +54/+49/+44/+39 (2W6+20/17-20), Biss +49 (2W6+15), Klaue +49 (1W6+15), Stachel +49 (2W8+15 plus Gift[link25]), 2 Krallen[link26] +49 1W6+15
Angriffsfläche 3 m; Reichweite 3 m
Besondere Angriffe Gift[link25], Herr der Schwärme[link27], Inbesitznahme[link28], Namen vernehmen[link29], Unheiliger Wunsch[link30]
Zauberähnliche Fähigkeiten (ZS 30; Konzentration +43)
Immer — Bewegungsfreiheit[link31], Gutes entdecken[link8], Mit Tieren sprechen[link32] (nur geflügelte Tiere[link33]), Rechtschaffenes entdecken[link9], Unheilige Aura[link34] (SG 31), Wahrer Blick[link10]
Beliebig oft — Astrale Projektion[link35], Blasphemie[link36]* (SG 30), Entweihen[link37],Gestaltwandel[link38], Mächtige Magie bannen[link39], Mächtiges Teleportieren[link40],Ort entweihen[link41]*, Person beherrschen[link42]* (SG 28), Telekinese[link43]* (SG 28),Unheilige Plage[link44]* (SG 27), Windkontrolle[link45]
3/Tag — Dämonen herbeizaubern, schnelles[link46] Person beherrschen[link42]* (SG28), Symbol der Überredung[link47] (SG 29), Sympathie[link48] (SG 31), Wirbelwind[link49]*
1/Tag — Monster beherrschen[link50] (SG 32), Wunsch[link51]*, Zeitstopp[link52]
* Pazuzu kann in seinem Reich die legendäre Version dieser Fähigkeit einsetzen.

SPIELWERTE

ST 40, GE 28, KO 42, IN 33, WE 34, CH 36,
GAB +35; KMB +51 (Gegenstand zerschmettern +55); KMV 92 (94 gegen Gegenstand zerschmettern)
Talente Angriff im Vorbeifliegen[link53], Defensive Kampfweise[link54], Heftiger Angriff[link55], Kampfreflexe[link56], Konstrukt herstellen[link57], Konzentrierter Schlag[link58], Kritischer-Treffer-Fokus[link59], Kritischer Treffer (Blutend)[link60],Mächtiger Konzentrierter Schlag[link61], Mächtiges Gegenstand zerschmettern[link62], Magische Waffen und Rüstungen herstellen[link63], Mehrfachangriff[link64], Schnelle zauberähnliche Fähigkeit[link65] (Person beherrschen[link42]), Verbesserte Initiative[link66], Verbesserter Konzentrierter Schlag[link67],Verbessertes Gegenstand zerschmettern[link68], Wundersamen Gegenstand herstellen[link69], Zauberzepter herstellen[link70]
Fertigkeiten Akrobatik[link71] +47 (Springen +59), Bluffen[link72] +51, Diplomatie[link73] +51, Einschüchtern[link74] +48, Fliegen[link75] +53, Heimlichkeit[link76] +43, Magischen Gegenstand benutzen[link77] +48, Motiv erkennen[link78] +50, Überlebenskunst[link79] +47, Wahrnehmung[link11] +58, Wissen (Adel)[link80] +46, Wissen (Arkanes)[link80] +49, Wissen (Die Ebenen)[link80] +49, Wissen (Lokales)[link80] +46,Wissen (Natur)[link80] +46, Wissen (Religion)[link80] +46, Zauberkunde[link81] +49, Volksmodifikatoren Wahrnehmung[link11] +8
Sprachen Abyssisch, Aural, Celestisch, Drakonisch, Gemeinsprache; Telepathie[link82] 90 m
Besondere Eigenschaften wie Dämonenherrscher

LEBENSWEISE

Umgebung Beliebige (Abyss[link83])
Organisation Einzelgänger (Einzigartig)
Schätze Dreifach (Zepter von Schibaxet, weitere Schätze)

BESONDERE FÄHIGKEITEN


Gebieter fliegender Kreaturen (ÜF[link84]) Jede Kreatur, die aus eigener Kraft fliegen kann (d.h. nicht mittels Magie, Zaubern, zauberähnlichen Fähigkeiten[link85] oder magischen Gegenständen[link86]) und Pazuzu im Nahkampf anzugreifen versucht, muss einen Willenswurf[link87] gegen SG 40 ablegen. Scheitert dieser, kann die Kreatur den Angriff nicht ausführen, verliert die entsprechende Aktion und kann Pazuzu die nächsten 1W4 Runden nicht direkt angreifen. Gelingt der Rettungswurf[link87], ist die Kreatur gegen diese Fähigkeit für 24 Stunden immun. Der SG des Rettungswurfes basiert auf Charisma[link88].

Gift (AF[link89]) Stachel — Verwundung; RW ZÄH, SG 43; Frequenz 1/ Runde für 6 Runden; Effekt 1W6 WE-Entzug und Übelkeit[link90]; Heilung 3 aufeinanderfolgende Rettungswürfe[link87].

Herr der Schwärme (ÜF[link84]) Pazuzu ist gegen Schwarmschaden und andere Schwarmeffekte, wie z.B. Ablenkung[link91], immun. Als Schnelle Aktion kann er die Bewegung eines Schwarms innerhalb von 9 m Entfernung steuern.

Heuschreckenaura (ÜF[link84]) Pazuzu atmet Wolken an Heuschrecken aus. In jeder Runde, in der er sich nicht weiter als 1,50 m bewegt, ist er in einer Ausdehnung mit 3 m Radius von diesem Ungeziefer[link92] umgeben. Jede Kreatur, welche diesen Bereich betritt, muss einen Zähigkeitswurf[link87] gegen SG 43 ablegen, um nicht für 1 Runde unter Übelkeit[link90] zu leiden. Der SG des Rettungswurfes basiert auf Konstitution[link93].

Inbesitznahme (ÜF[link84]) Ein Mal am Tag kann Pazuzu als Schnelle Aktion versuchen, eine lebende Kreatur innerhalb von 1,5 km in Besitz zu nehmen, sofern er ihren Namen kennt. Dem Ziel steht ein Willenswurf[link87] gegen SG 43 zu, um dem zu widerstehen. Eine rechtschaffene Kreatur erhält einen Bonus von +10 auf den Rettungswurf[link87], eine gute Kreatur einen Bonus von +20; diese Boni sind kumulativ. Gelingt der Rettungswurf[link87], ist die Kreatur für den Rest ihres Lebens gegen diese Fähigkeit Pazuzus immun, andernfalls kann Pazuzu sie aus der Ferne kontrollieren. Pazuzu kennt automatisch alle Gedanken einer besessenen Kreatur; wenn er sich konzentriert, kann er die Umgebung der Kreatur durch deren Sinne wahrnehmen. Als Schnelle Aktion kann er die Kreatur eine ihrer Fähigkeiten einsetzen lassen. Ferner kann er seine eigenen zauberähnlichen Fähigkeiten[link85] durch die Kreatur einsetzen, wobei die Kreatur als Ausgangspunkt des Effektes zählt. Inbesitznahme ist permanent, allerdings kann Pazuzu stets nur eine Kreatur in Besitz nehmen. Solange er das Ziel nicht aktiv kontrolliert, kann dieses selbst handeln. Böses bannen[link94] oder Chaotisches bannen[link95] beenden diesen Effekt so, als wäre er ein Zauber der Kategorie Verzauberung[link96]. Allerdings muss dem Zauberwirkenden ein Wurf auf die Zauberstufe[link97] gegen SG 30 gelingen, andernfalls kann Pazuzu als Schnelle Aktion versuchen, den Zauberwirkenden in Besitz zu nehmen, wenn er aus dem Ziel vertrieben wurde. Eine von Pazuzu besessene Kreatur ist immun gegen Schutz vor Bösem[link98], Schutzkreis gegen Böses[link99] und ähnliche Effekte. Der SG des Rettungswurfes basiert auf Charisma[link88].

Namen vernehmen (ÜF[link84]) Pazuzu hört seinen Namen unabhängig von der Entfernung, wenn er ausgesprochen wird – dies funktioniert sogar über Ebenengrenzen hinweg. Sollte eine Kreatur im selben Atemzug Pazuzus Namen drei Mal laut aussprechen, kennt Pazuzu automatisch ihren genauen Aufenthaltsort und ihren Namen. Sollte er sich in diesem Fall auf derselben Ebene aufhalten, kann er augenblicklich versuchen, diese Kreatur in Besitz zu nehmen.

Unheiliger Wunsch (ÜF[link84]) Eine Kreatur, die von Pazuzu einen Wunsch[link51] annimmt, wird augenblicklich chaotisch böse, so ihr kein Willenswurf[link87] gegen SG 43 gelingt. Eine Kreatur, welche auf diese Weise chaotisch böse wird, erlangt für 1 Woche die Vorteile des Zaubers Feste Hoffnung[link100] und erleidet dann für 1W6 Monate die Effekte von Tiefe Verzweiflung[link101] mit ZS 30. Der SG des Rettungswurfes basiert auf Charisma[link88].

Pazuzu gehört zu den ältesten und mächtigsten Dämonenherrschern. Sein abyssales Reich liegt in einem der größten Schlünde dieser Ebene. Es ist ein senkrechtes Reich samt einer gewaltigen Stadt[link102], in deren Herzen Pazuzus persönlicher Horst und Palast, Schibaxet, liegt. Pazuzu erscheint als vierflügeliger, 4,50 m großer Unhold. Er widmet sich mit großer Begeisterung der Befleckung der Sterblichen. Seine Lieblingsopfer sind jene reinen Herzen und unbefleckten Seele, denen er einen Wunsch[link51] im Gegenzug für ihre Unschuld anbietet.

Pazuzu Kult

Harpien[link103] und andere böse Kreaturen der Lüfte verehren Pazuzu, den „König der Winddämonen“. Hinzu kommt eine große Anzahl an Antipaladinen[link104], welche einst ehrenvoll waren, doch vom Chaos und Bösen – und oft von Pazuzu persönlich – in Versuchung geführt wurden. Seine heiligen Stätten und Tempel sind Kathedralen auf Klippen, Wüstenruinen und Türme auf Bergspitzen.
Sein unheiliges Symbol ist ein Abbild seiner selbst mit erhobener rechter Hand. Seine bevorzugte Waffe ist das Langschwert[link24]. Er verleiht Zugang zu den Domänen des Bösen, des Chaos, der Luft und der Tricks, sowie den Unterdomänen der Dämonen, der Täuschung, des Windes und der Wolken.


Zepter von Schibaxet

Aura Überwältigend allgemein; ZS 30
Ausrüstungsplatz Keiner; Gewicht 4 Pfd.


BESCHREIBUNG


Pazuzus Waffe ist das Zepter von Schibaxet, ein Stab aus schwarzem Metall mit einem großen Haken an der Spitze. Es funktioniert wie ein Feinderkennungszepter[link105], welches beliebig oft am Tag eingesetzt werden kann. Sollte Pazuzu als Standard-Aktion das Zepter präsentieren, werden alle Kreaturen innerhalb von 9 m, die es erblicken, panisch (WIL, SG 23, keine Wirkung; dies ist ein geistesbeeinflussender Furchteffekt). Ein Mal am Tag kann Pazuzu das Zepter als Entzauberungszepter[link106] nutzen, ohne dass es dabei an Macht verliert oder Schaden erleidet. Als Standard-Aktion kann er es über beliebige Entfernungen hinweg – Ebenengrenzen eingeschlossen – in seine Hand rufen. Als Augenblickliche Aktion kann Pazuzu das Zepter in ein Unheiliges[link107] Langschwert[link24] der Anarchie[link108] und der Schärfe[link109] +5 oder wieder in die Ursprungsgestalt zurückverwandeln. Wenn das Zepter die Gestalt des Schwertes hat, können seine anderen Kräfte nicht eingesetzt werden.


ZERSTÖRUNG


Das Zepter von Schibaxet kann von einem geläuterten Dämon zerbrochen werden, sofern die regenerierenden Türme von Schibaxet bereits zerstört sind.




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Pathfinder Roleplaying Game Advanced Player''s Guide. © 2010, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn


Pathfinder Roleplaying Game Advanced Race Guide © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Jim Groves, Tim Hitchcock, Hal MacLean, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Owen K.C. Stephens, Todd Stewart, and Russ Taylor.


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Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Combat © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Brian J. Cortijo, Jim Groves, Tim Hitchcock, Richard A. Hunt, Colin McComb, Jason Nelson, Tom Phillips, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Equipment © 2012 Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Ross Byers, Brian J. Cortijo, Ryan Costello, Mike Ferguson, Matt Goetz, Jim Groves, Tracy Hurley, Matt James, Jonathan H. Keith, Michael Kenway, Hal MacLean, Jason Nelson, Tork Shaw, Owen KC Stephens, and Russ Taylor.


Anger of Angels © 2003, Sean K Reynolds.


Book of Fiends © 2003, Green Ronin Publishing; Authors: Aaron Loeb, Erik Mona, Chris Pramas, Robert J. Schwalb.


The Book of Hallowed Might © 2002, Monte J. Cook.


Monte Cook''s Arcana Unearthed. © 2003, Monte J. Cook.


Path of the Magi © 2002 Citizen Games/Troll Lord Games; Authors: Mike McArtor, W. Jason Peck, Jeff Quick, and Sean K Reynolds.


Skreyn''s Register: The Bonds of Magic. © 2002, Sean K Reynolds.


The Book of Experimental Might © 2008, Monte J. Cook. All rights reserved.


Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors: Scott Greene, with Clark Peterson, Erica Balsley, Kevin Baase, Casey Christofferson, Lance Hawvermale, Travis Hawvermale, Patrick Lawinger, and Bill Webb; Based on original content from TSR.


Kobold Quarterly Issue 7, © 2008, Open Design LLC, www.koboldquarterly.com; Authors: John Baichtal, Wolfgang Baur, Ross Byers, Matthew Cicci, John Flemming, Jeremy Jones, Derek Kagemann, Phillip Larwood, Richard Pett, and Stan!


The Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Adherer from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Guy Shearer.


Amphisbaena from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Angel Monadic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Angel Movanic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Animal Lord from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games,Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Ascomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Atomie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Aurumvorax from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Axe Beak from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


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Beetle Slicer from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Blindheim from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Basidirond from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Brownie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Bunyip from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Dermot Jackson.


Carbuncle from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


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Cave Fisher from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Crypt Thing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Crystal Ooze from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Daemon Ceustodaemon (Guardian Daemon) from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Derghodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Hydrodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Piscodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


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Death Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley.


Decapus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Demodand Shaggy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Slimy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Tarry from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demon Nabasu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dire Corby from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jeff Wyndham.


Disenchanter from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Dragon Faerie from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Brian Jaeger and Gary Gygax.


Dragon Horse from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dracolisk from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dust Digger from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Flail Snail from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Tilbrook.


Flumph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian McDowell and Douglas Naismith.


Froghemoth from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Foo Creature from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Forlarren from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone.


Genie Marid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Slug from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Wood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Wizards of the Coast.


Gloomwing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Grippli from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nereid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Gryph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Peter Brown.


Hangman Tree from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Hippocampus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Gary Gygax.


Huecuva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Underworld Oracle.


Ice Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Iron Cobra from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Philip Masters.


Jackalwere from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Jubilex from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kamadan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Nick Louth.


Kech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kelpie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Korred from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Leprechaun from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Magma ooze from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Marid from the Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Mihstu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Mite from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone and Mark Barnes.


Mongrelman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nabasu Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Necrophidius from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Simon Tillbrook.


Nereid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Pech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Phycomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Poltergeist from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lewis Pulsipher.


Quickling from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Quickwood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Rot Grub from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Russet Mold from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Sandman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Scarecrow from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Shadow Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Neville White.


Skulk from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Slime Mold from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Slithering Tracker from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Soul Eater from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by David Cook.


Spriggan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Roger Moore and Gary Gygax.


Tenebrous Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Tentamort from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Mike Roberts.


Tick Giant & Dragon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Troll Ice from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Russell Cole.


Troll Rock from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Vegepygmy from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wolf-In-Sheep''s-Clothing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wood Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Patrick Lawinger.


Yellow Musk Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yellow Musk Zombie from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yeti from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Zombie Juju from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.

Häufig gestellte Fragen zur OGL

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