Dämonenherrscher, Kostschitschie


In den Bart dieses gewaltigen Riesen mit den verdrehten Beinen sind menschliche Totenschädel geflochten. Er schwingt einen mächtigen Kriegshammer.

Kostschitschie HG 26

EP 2.457.600
CB Riesiger Externar[link1] (Böse[link2], Chaotisch[link3], Dämon[link4], Extraplanar[link5], Kälte[link6])
INI +6; Sinne Dunkelsicht[link7] 18 m, Gutes entdecken[link8], Rechtschaffenes entdecken[link9], Wahrer Blick[link10]; Wahrnehmung[link11] +52
Aura Unheimliche Ausstrahlung (36 m, SG 33), Unheilige Aura (SG 26)

VERTEIDIGUNG

RK 44, Berührung 30, auf dem falschen Fuß 38 (+4 Ablenkung, +6GE, –2 Größe, +14 natürlich, +12 unheilig)
TP 604 (31W10+434); Regeneration[link12]/ 30 (göttlich oder legendär)
REF +20, WIL +31, ZÄH +35
Immunitäten Attributsschaden[link13] und -entzug, Bezauberungs[link14] und Zwangsef[link15] fekte, Elektrizität, Gift[link16], Kälte, Lebenskraftentzug[link17], Todeseffekte[link18], Versteinerung[link19]; Resistenzen Feuer 30, Säure 30;
SR 20/Kaltes Eisen, Episch und Gutes; Verteidigungsfähigkeiten Abyssale Auferstehung, Bewegungsfreiheit, Felsen fangen[link20]; ZR 37
Schwächen Empfindlichkeit[link21] gegen Feuer

ANGRIFF

Bewegungsrate 18 m, Klettern 18 m
Nahkampf Adamant[link22]kriegshammer[link23] des Eisinfernos +5, +53/+48/+43/+38 (3W6+24/19-20/×3 plus 1W6 Kälte), Hieb +48 (1W8+19 plus Ergreifen[link24])
Fernkampf Fels +37/+32/+27/+22 (2W6+19) Angriffsfläche 4,50 m; Reichweite 4,50 m
Besondere Angriffe Erzfeind (Menschen[link25] +4, Riesen +4; siehe unten), Felsen werfen[link26] (180 m), Gegner ergreifen[link27], Mächtiger Hieb[link28], Rachsüchtiger Schlag[link29], Zertrümmernder Hieb[link30]
Zauberähnliche Fähigkeiten (ZS 26; Konzentration +34)
Immer — Bewegungsfreiheit[link31], Gutes entdecken[link8], Luftweg[link32], Rechtschaffenes entdecken[link9], Unheilige Aura[link33] (SG 26), Wahrer Blick[link10]
Beliebig oft — Astrale Projektion[link34], Blasphemie[link35]* (SG 25), Entweihen[link36]*,Gestaltwandel[link37], Kältekegel[link38]* (SG 23), Mächtige Magie bannen[link39], Mächtiges Teleportieren[link40], Ort entweihen[link41], Person vergrößern[link42]*, Telekinese[link43]*(SG 23), Unheilige Plage[link44]* (SG 22)
3/Tag — Dämonen herbeizaubern, Polarstrahl[link45]*, Symbol der Betäubung[link46] (SG 25), Wort der Macht: Betäubung[link47]*
1/Tag — Massen-Eisgefängnis[link48] (SG 27), Polarnacht[link49] (SG 27), Zeitstopp[link50]*
* Kostschitschie kann in seinem Reich die legendäre Version dieser Fähigkeit einsetzen.

SPIELWERTE

ST 48, GE 23, KO 38, IN 25, WE 30, CH 27,
GAB +31; KMB +52 (Ansturm +54, Gegenstand zerschmettern
+56, Ringkampf +56); KMV 86 (88 gegen Ansturm, 88 gegen Gegenstand zerschmettern)
Talente Heftiger Angriff[link51], Improvisierter Nahkampf[link52], Konstrukt herstellen[link53], Konzentrierter Schlag[link54], Kritischer-Treffer-Fokus[link55], Kritischer Treffer (Wankend)[link56], Mächtiger Konzentrierter Schlag[link57],Mächtiges Gegenstand zerschmettern[link58], Magische Waffen und Rüstungen herstellen[link59], Schnelle Waffenbereitschaft[link60], Verbesserter Ansturm[link61], Verbesserter Konzentrierter Schlag[link62], Verbesserter Kritischer Treffer[link63] (Kriegshammer[link23]), Verbessertes Gegenstand zerschmettern[link64], Wuchtiger Schlag[link65], Wundersamen Gegenstand herstellen[link66]
Fertigkeiten Bluffen[link67] +42, Einschüchtern[link68] +42, Heimlichkeit[link69] +32,Klettern[link70] +58, Magischen Gegenstand benutzen[link71] +39, Motiv erkennen[link72] +44, Wahrnehmung[link11] +52, Wissen (Arkanes)[link73] +41, Wissen(Baukunst)[link73] +38, Wissen (Die Ebenen)[link73] +41, Wissen (Lokales)[link73] +41,Wissen (Religion)[link73] +38, Zauberkunde[link74] +41, Volksmodifikatoren Wahrnehmung[link11] +8
Sprachen Abyssal, Celestisch, Drakonisch, Gemeinsprache, Riesisch; Telepathie[link75] 90 m
Besondere Eigenschaften wie Dämonenherrscher

LEBENSWEISE

Umgebung Beliebige kalte Region (Abyss[link76])
Organisation Einzelgänger (Einzigartig)
Schätze Dreifach (Adamant[link22]kriegshammer[link23] des Eisinfernos[link77] +5, sonstige Schätze)

BESONDERE FÄHIGKEITEN


Erzfeind (ÜF[link78]) Gegen Riesinnen und Menschenfrauen steigt Kostschitschies Erzfeindbonus auf +8. Er kann ein Mal am Tag eine beliebige Kreatur zu seinem Erzfeind erklären, sofern diese ihn in den letzten 24 Stunden verletzt, beleidigt oder anderweitig geschädigt hat; gegen diese Kreatur gelten seine Erzfeindboni für 24 Stunden.

Gegner ergreifen (AF[link79]) Sollte Kostschitschie mit seiner Hand ein Kampfmanöver[link80] für Ringkampf[link81] ausführen, fügt er bei Erfolg dem Ziel Hiebschaden zu und ergreift es, sofern es sich um einen maximal mittelgroßen Gegner handelt; er erleidet auf den Manöverwurf einen Malus von -20. In den Folgerunden kann er als Schnelle Aktion versuchen, den Ringkampf[link81] aufrechtzuerhalten. Bei Erfolg kann er der Kreatur 1W8+28 Würgeschaden zufügen, sie werfen (behandle dies wie ein Kampfmanöver[link80] für Ansturm[link82]) oder sie als improvisierte Waffe nutzen. Im letzteren Fall nimmt das Opfer selbst halb soviel Schaden, wie sie einer Kreatur zufügt.

Mächtiger Hieb (AF[link79]) Kostschitschies Hiebangriff ist ein Primärangriff, selbst wenn er in der anderen Hand eine Waffe führen sollte, daher addiert er stets seinen vollständigen ST-Bonus[link83] auf den Hiebangriffsschaden.

Rachsüchtiger Schlag (ÜF[link78]) Kostschitschie kann ein Mal pro Runde einen Gelegenheitsangriff[link84] gegen eine Kreatur ausführen, welche ihn im Nahkampf trifft. Dieser Gelegenheitsangriff[link84] hat einen Kritischen Bedrohungsbereich von 18-20; gegen weibliche Ziele ist dies zudem ein Zertrümmernder Hieb[link85].

Zertrümmernder Hieb (ÜF[link78]) Ein Mal pro Runde kann Kostschitschie einen Angriff mit seinem Kriegshammer[link23] als Zertrümmernden Hieb ausführen. Dies muss festgelegt werden, ehe er den Angriffswurf[link86] ausführt. Sollte er treffen, ignoriert er Härte[link87] und Schadensreduzierung[link88] des Zieles und kann einen freien Kampfmanöverwurf[link89] für Zu-Fall-Bringen[link90] gegen sein Ziel durchführen, der keinen Gelegenheitsangriff[link84] provoziert, ein Ziel jeder Größenkategorie treffen kann und kein Risiko birgt, dass Kostschitschie im Falle eines Fehlschlages selbst zu Boden stürzt. Dem Opfer eines Zertrümmernden Hiebes muss ein Zähigkeitswurf[link91] gegen SG 44 gelingen, bei Erfolg ist es für 1 Runde Wankend[link92], andernfalls für 1 Runde Betäubt[link93] und dann für 1W6 Runden Wankend[link92]. Der SG des Rettungswurfes basiert auf Stärke[link94].

Kostschitschie erscheint als gewaltiger, missgestalteter Frostriese mit verkrüppelten Beinen, winzigen weißen Augen und einem dicken grauen Bart, in den Dutzende an Totenschädeln gef lochten sind – allesamt Trophäen sterblicher Könige und Priester konkurrierender Religionen, die er getötet[link95] hat. Den Legenden nach wird jeder Schädel vom Geist des jeweiligen Toten heimgesucht und der Dämonenherrscher kann mit diesen Geistern kommunizieren und sie befragen – allerdings legen die Legenden auch nahe, dass er nur daran interessiert ist diese verlorenen Seelen zu verhöhnen und zu quälen.

Man trifft Kostschitschie niemals ohne seinen gewaltigen Adamant[link22]kriegshammer[link23] an. Dieser ist derart groß, dass selbst die kräftigsten Frostriesen ihn kaum führen könnten. Kostschitschie wird auch als der Unsterbliche Frost bezeichnet. Er haust in einer immensen abyssalen Festung, die aus dem Herzen eines hohen Berges in einem eisigen Reich aus kantigen Gebirgen und riesigen Gletschern voller eisiger Schrecken gehauen wurde. Kostschitschie ist 9 m groß.

Kostschitschie ist der Sohn menschlicher Eltern und wurde zu einem Mörder, als sein Vater ihn zwang, seine Mutter und seine Schwestern zu töten. Dafür revanchierte er sich und ermordete auch seinen Vater. Später wurde er zu einem gnadenlose Kriegsherren, der Dutzende von Riesenhäuptlingen tötete. Er suchte die Hexenkönigin Baba Jaga auf und versuchte sie zu zwingen, ihm Unsterblichkeit zu verleihen. Diese ging darauf ein, verdrehte aber seine Gestalt, verwandelte ihn in einen hässlichen Riesen und verbarg das letzte Bruchstück seiner sterblichen Seele in einem Wendelring. Kostschitschiefloh in den Abyss[link76], um seine Wunden zu lecken, seine Schande zu verbergen und seinen Hass gären zu lassen. Obwohl er Riesen hasst, fand er neuen Lebensinhalt darin, zum Schutzpatron der Frostriesen zu werden. Er sehnt sich nach dem Wendelring mit dem Fragment seiner Seele, da er hofft, damit seine Entstellung rückgängig machen zu können, ohne zugleich seine Unsterblichkeit zu verlieren.

Im Kampf setzt Kostschitschie immer Heftiger Angriff[link51] ein; dies verursacht einen Malus von -8 auf alle Angriffswürfe[link86] und einen Bonus von +16 auf alle Schadenswürfe. Der Unsterbliche Frost wird oft von mehreren Frostriesen begleitet, von denen wenigstens zwei Kleriker sind. Diese kümmern sich um seine Bedürfnisse und heilen im Kampf nach besten Kräften seine Wunden, denn andernfalls wären ihre Leben verwirkt oder würden sie ein noch furchtbareres Schicksal durch die Hände des Unsterblichen Frostes erleiden.

Kostschitschie Kult

Kostschitschie wird von Riesen verehrt, hauptsächlich von Frostriesen[link96]. Unter seinen Anhängern sind aber auch viele Ettins[link97], Hügelriesen[link98] und Oger[link99]. Auch manche Weiße Drachen[link100] verehren den Unsterblichen Frost und man weiß, dass sogar verschiedene menschliche Barbarenstämme in den eisigen Einöden ihn anbeten. Er toleriert keine Frauen in seinem Kult und verleiht niemals einer Frau Klerikerzauber. Halb-Scheusal-Yetis, Eislindwürmer[link101], Remorhaza[link102] und andere sehr große, in der Kälte hausende Monster dienen ihm.
Kostschitschies unheiliges Symbol ist ein eisverkrusteter, runenbesetzter Kriegshammer[link23] und der Kriegshammer[link23] ist auch seine bevorzugte Waffe. Er verleiht Zugang zu den Domänen des Bösen, des Chaos, des Krieges und der Stärke[link94], sowie den Unterdomänen der Dämonen[link103], des Eises, der Taktik und der Wildheit (die Unterdomäne des Eises erfordert eigentlich die Domäne des Wassers, hier liegt aber eine Ausnahme aufgrund der enge Verbindung des Dämonenherrschers zur Kälte vor).




Open Game License

Product Identity

The following items are hereby identified as Product Identity as defined in the Open Game License 1.0a, Section 1(e), and are not Open Content: All trademarks, registered trademarks, proper names (characters, deities, etc.), dialogue, plots, storylines, locations, characters, artworks, and trade dress. (Elements that have previously been designated as Open Game Content are not included in this declaration.)

Open Content

Except for material designated as Product Identity (see above), the game mechanics of this Paizo Publishing game product are Open Game Content, as defined in the Open Game License version 1.0a Section 1(d). No portion of this work other than the material designated as Open Game Content may be reproduced in any form without written permission.

OPEN GAME LICENSE Version 1.0a

The following text is the property of Wizards of the Coast Inc. and is Copyright 2000 Wizards of the Coast, Inc ("Wizards"). All Rights Reserved.


1. Definitions (a) "Contributors" means the copyright and/or trademark owners who have contributed Open Game Content; (b) "Derivative Material" means copyrighted material including derivative works and translations (including into other computer languages), potation, modification, correction, addition, extension, upgrade, improvement, compilation, abridgment or other form in which an existing work may be recast, transformed or adapted; © "Distribute" means to reproduce, license, rent, lease, sell, broadcast, publicly display, transmit or otherwise distribute; (d) "Open Game Content" means the game mechanic and includes the methods, procedures, processes and routines to the extent such content does not embody the Product Identity and is an enhancement over the prior art and any additional content clearly identified as Open Game Content by the Contributor, and means any work covered by this License, including translations and derivative works under copyright law, but specifically excludes Product Identity. (e) "Product Identity" means product and product line names, logos and identifying marks including trade dress; artifacts, creatures, characters, stories, storylines, plots, thematic elements, dialogue, incidents, language, artwork, symbols, designs, depictions, likenesses, formats, poses, concepts, themes and graphic, photographic and other visual or audio representations; names and descriptions of characters, spells, enchantments, personalities, teams, personas, likenesses and special abilities; places, locations, environments, creatures, equipment, magical or supernatural abilities or effects, logos, symbols, or graphic designs; and any other trademark or registered trademark clearly identified as Product identity by the owner of the Product Identity, and which specifically excludes the Open Game Content; (f) "Trademark" means the logos, names, mark, sign, motto, designs that are used by a Contributor to identify itself or its products or the associated products contributed to the Open Game License by the Contributor (g) "Use", "Used" or "Using" means to use, Distribute, copy, edit, format, modify, translate and otherwise create Derivative Material of Open Game Content. (h) "You" or "Your" means the licensee in terms of this agreement.


2. The License This License applies to any Open Game Content that contains a notice indicating that the Open Game Content may only be Used under and in terms of this License. You must affix such a notice to any Open Game Content that you Use. No terms may be added to or subtracted from this License except as described by the License itself. No other terms or conditions may be applied to any Open Game Content distributed using this License.


3. Offer and Acceptance By Using the Open Game Content You indicate Your acceptance of the terms of this License.


4. Grant and Consideration In consideration for agreeing to use this License, the Contributors grant You a perpetual, worldwide, royalty-free, non-exclusive license with the exact terms of this License to Use, the Open Game Content.


5. Representation of Authority to Contribute If You are contributing original material as Open Game Content, You represent that Your Contributions are Your original creation and/or You have sufficient rights to grant the rights conveyed by this License.


6. Notice of License Copyright You must update the COPYRIGHT NOTICE portion of this License to include the exact text of the COPYRIGHT NOTICE of any Open Game Content You are copying, modifying or distributing, and You must add the title, the copyright date, and the copyright holder's name to the COPYRIGHT NOTICE of any original Open Game Content you Distribute.


7. Use of Product Identity You agree not to Use any Product Identity, including as an indication as to compatibility, except as expressly licensed in another, independent Agreement with the owner of each element of that Product Identity. You agree not to indicate compatibility or co-adaptability with any Trademark or Registered Trademark in conjunction with a work containing Open Game Content except as expressly licensed in another, independent Agreement with the owner of such Trademark or Registered Trademark. The use of any Product Identity in Open Game Content does not constitute a challenge to the ownership of that Product Identity. The owner of any Product Identity used in Open Game Content shall retain all rights, title and interest in and to that Product Identity.


8. Identification If you distribute Open Game Content You must clearly indicate which portions of the work that you are distributing are Open Game Content.


9. Updating the License Wizards or its designated Agents may publish updated versions of this License. You may use any authorized version of this License to copy, modify and distribute any Open Game Content originally distributed under any version of this License.


10. Copy of this License You MUST include a copy of this License with every copy of the Open Game Content You distribute.


11. Use of Contributor Credits You may not market or advertise the Open Game Content using the name of any Contributor unless You have written permission from the Contributor to do so.


12. Inability to Comply If it is impossible for You to comply with any of the terms of this License with respect to some or all of the Open Game Content due to statute, judicial order, or governmental regulation then You may not Use any Open Game Material so affected.


13. Termination This License will terminate automatically if You fail to comply with all terms herein and fail to cure such breach within 30 days of becoming aware of the breach. All sublicenses shall survive the termination of this License.


14. Reformation If any provision of this License is held to be unenforceable, such provision shall be reformed only to the extent necessary to make it enforceable.


15. COPYRIGHT NOTICE

Open Game License v 1.0a Copyright 2000, Wizards of the Coast, Inc.


System Reference Document Copyright 2000, Wizards of the Coast, Inc.; Authors Jonathan Tweet, Monte Cook, Skip Williams, based on material by E. Gary Gygax and Dave Arneson.


Pathfinder Roleplaying Game Reference Document © 2011, Paizo Publishing, LLC; Author: Paizo Publishing, LLC.


Pathfinder Roleplaying Game Core Rulebook © 2009, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary © 2009, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary 2 © 2010, Paizo Publishing, LLC; Authors Wolfgang Baur, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Graeme Davis, Crystal Frasier, Joshua J. Frost, Tim Hitchcock, Brandon Hodge, James Jacobs, Steve Kenson, Hal MacLean, Martin Mason, Rob McCreary, Erik Mona, Jason Nelson, Patrick Renie, Sean K Reynolds, F. Wesley Schneider, Owen K.C. Stephens, James L. Sutter, Russ Taylor, and Greg A. Vaughan, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary 3 © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Jason Bulmahn, Adam Daigle, James Jacobs, Michael Kenway, Rob McCreary, Patrick Renie, Chris Sims, F. Wesley Schneider, James L. Sutter, and Russ Taylor, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game GameMastery Guide © 2010, Paizo Publishing, LLC; Author: Cam Banks, Wolfgang Buar, Jason Bulmahn, Jim Butler, Eric Cagle, Graeme Davis, Adam Daigle, Joshua J. Frost, James Jacobs, Kenneth Hite, Steven Kenson, Robin Laws, Tito Leati, Rob McCreary, Hal Maclean, Colin McComb, Jason Nelson, David Noonan, Richard Pett, Rich Redman, Sean K reynolds, F. Wesley Schneider, Amber Scorr, Doug Seacat, Mike Selinker, Lisa Stevens, James L. Sutter, Russ Taylor, Penny Williams, Skip Williams, Teeuwynn Woodruff.


Pathfinder Roleplaying Game Advanced Player''s Guide. © 2010, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn


Pathfinder Roleplaying Game Advanced Race Guide © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Jim Groves, Tim Hitchcock, Hal MacLean, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Owen K.C. Stephens, Todd Stewart, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game NPC Codex © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Alex Greenshields, Rob McCreary, Mark Moreland, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Magic © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jason Bulmahn, Tim Hitchcock, Colin McComb, Rob McCreary, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Sean K Reynolds, Owen K.C. Stephens, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Campaign © 2013, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Ryan Costello, Adam Daigle, Matt Goetz, Tim Hitchcock, James Jacobs, Ryan Macklin, Colin McComb, Jason Nelson, Richard Pett, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, F. Wesley Schneider, James L. Sutter, Russ Taylor, and Stephen Townshend.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Combat © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Brian J. Cortijo, Jim Groves, Tim Hitchcock, Richard A. Hunt, Colin McComb, Jason Nelson, Tom Phillips, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Equipment © 2012 Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Ross Byers, Brian J. Cortijo, Ryan Costello, Mike Ferguson, Matt Goetz, Jim Groves, Tracy Hurley, Matt James, Jonathan H. Keith, Michael Kenway, Hal MacLean, Jason Nelson, Tork Shaw, Owen KC Stephens, and Russ Taylor.


Anger of Angels © 2003, Sean K Reynolds.


Book of Fiends © 2003, Green Ronin Publishing; Authors: Aaron Loeb, Erik Mona, Chris Pramas, Robert J. Schwalb.


The Book of Hallowed Might © 2002, Monte J. Cook.


Monte Cook''s Arcana Unearthed. © 2003, Monte J. Cook.


Path of the Magi © 2002 Citizen Games/Troll Lord Games; Authors: Mike McArtor, W. Jason Peck, Jeff Quick, and Sean K Reynolds.


Skreyn''s Register: The Bonds of Magic. © 2002, Sean K Reynolds.


The Book of Experimental Might © 2008, Monte J. Cook. All rights reserved.


Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors: Scott Greene, with Clark Peterson, Erica Balsley, Kevin Baase, Casey Christofferson, Lance Hawvermale, Travis Hawvermale, Patrick Lawinger, and Bill Webb; Based on original content from TSR.


Kobold Quarterly Issue 7, © 2008, Open Design LLC, www.koboldquarterly.com; Authors: John Baichtal, Wolfgang Baur, Ross Byers, Matthew Cicci, John Flemming, Jeremy Jones, Derek Kagemann, Phillip Larwood, Richard Pett, and Stan!


The Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Adherer from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Guy Shearer.


Amphisbaena from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Angel Monadic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Angel Movanic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Animal Lord from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games,Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Ascomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Atomie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Aurumvorax from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Axe Beak from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Baphomet from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Bat Mobat from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Peterson and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Beetle Slicer from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Blindheim from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Basidirond from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Brownie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Bunyip from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Dermot Jackson.


Carbuncle from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Caryatid Column from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Cave Fisher from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Crypt Thing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Crystal Ooze from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Daemon Ceustodaemon (Guardian Daemon) from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Derghodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Hydrodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Piscodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Dark Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Rik Shepard.


Dark Stalker from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Death Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley.


Decapus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Demodand Shaggy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Slimy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Tarry from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demon Nabasu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dire Corby from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jeff Wyndham.


Disenchanter from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Dragon Faerie from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Brian Jaeger and Gary Gygax.


Dragon Horse from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dracolisk from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dust Digger from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Flail Snail from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Tilbrook.


Flumph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian McDowell and Douglas Naismith.


Froghemoth from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Foo Creature from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Forlarren from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone.


Genie Marid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Slug from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Wood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Wizards of the Coast.


Gloomwing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Grippli from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nereid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Gryph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Peter Brown.


Hangman Tree from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Hippocampus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Gary Gygax.


Huecuva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Underworld Oracle.


Ice Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Iron Cobra from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Philip Masters.


Jackalwere from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Jubilex from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kamadan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Nick Louth.


Kech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kelpie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Korred from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Leprechaun from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Magma ooze from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Marid from the Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Mihstu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Mite from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone and Mark Barnes.


Mongrelman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nabasu Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Necrophidius from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Simon Tillbrook.


Nereid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Pech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Phycomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Poltergeist from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lewis Pulsipher.


Quickling from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Quickwood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Rot Grub from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Russet Mold from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Sandman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Scarecrow from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Shadow Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Neville White.


Skulk from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Slime Mold from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Slithering Tracker from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Soul Eater from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by David Cook.


Spriggan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Roger Moore and Gary Gygax.


Tenebrous Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Tentamort from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Mike Roberts.


Tick Giant & Dragon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Troll Ice from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Russell Cole.


Troll Rock from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Vegepygmy from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wolf-In-Sheep''s-Clothing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wood Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Patrick Lawinger.


Yellow Musk Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yellow Musk Zombie from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yeti from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Zombie Juju from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.

Häufig gestellte Fragen zur OGL

Siehe Deutsches PRD und Nutzungsrechte[link104]



Links
[link1] http://prd.5footstep.de/Monsterhandbuch/Kreaturenarten/Externar

[link2] http://prd.5footstep.de/Monsterhandbuch/Kreaturenarten/DieUnterartenderKreaturen/Boese

[link3] http://prd.5footstep.de/Monsterhandbuch/Kreaturenarten/DieUnterartenderKreaturen/Chaotisch

[link4] http://prd.5footstep.de/Monsterhandbuch/Kreaturenarten/DieUnterartenderKreaturen/Daemon

[link5] http://prd.5footstep.de/Monsterhandbuch/Kreaturenarten/DieUnterartenderKreaturen/Extraplanar

[link6] http://prd.5footstep.de/Monsterhandbuch/Kreaturenarten/DieUnterartenderKreaturen/Kaelte

[link7] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Anhang/BesondereFaehigkeiten/Dunkelsicht

[link8] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Gutesentdecken

[link9] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Rechtschaffenesentdecken

[link10] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/WahrerBlick

[link11] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Fertigkeiten/Wahrnehmung

[link12] http://prd.5footstep.de/Monsterhandbuch/AllgemeineMonsterregeln/Regeneration

[link13] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Anhang/BesondereFaehigkeiten/SchadenandenAttributenAttributsmaliundAttributsentzug

[link14] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Magie/Zauberbeschreibungen/SchuleUnterartderSchule/Verzauberung#Bezauberung

[link15] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Magie/Zauberbeschreibungen/SchuleUnterartderSchule/Verzauberung#Zwang

[link16] http://prd.5footstep.de/Ausruestungskompendium/Ausruestung/Gifte

[link17] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Anhang/BesondereFaehigkeiten/LebenskraftentzugundNegativeStufen

[link18] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Anhang/BesondereFaehigkeiten/Todesangriffe

[link19] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Anhang/Zustaende/Versteinert

[link20] http://prd.5footstep.de/Monsterhandbuch/AllgemeineMonsterregeln/Felsenfangen

[link21] http://prd.5footstep.de/Monsterhandbuch/AllgemeineMonsterregeln/Schwaechen

[link22] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Ausruestung/BesondereMaterialien/Adamant

[link23] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Ausruestung/Kriegshammer

[link24] http://prd.5footstep.de/Monsterhandbuch/AllgemeineMonsterregeln/Ergreifen

[link25] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Voelker/Menschen

[link26] http://prd.5footstep.de/Monsterhandbuch/AllgemeineMonsterregeln/Felsenwerfen

[link27] http://prd.5footstep.de/MonsterhandbuchIV/Kostschitschie#Gegner-ergreifen

[link28] http://prd.5footstep.de/MonsterhandbuchIV/Kostschitschie#Mächtiger-Hieb

[link29] http://prd.5footstep.de/MonsterhandbuchIV/Kostschitschie#Rachsüchtiger-Schlag

[link30] http://prd.5footstep.de/MonsterhandbuchIV/Kostschitschie#Zertrümmernder-Hieb

[link31] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Bewegungsfreiheit

[link32] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Luftweg

[link33] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/UnheiligeAura

[link34] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/AstraleProjektion

[link35] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Blasphemie

[link36] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Entweihen

[link37] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Gestaltwandel

[link38] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Kaeltekegel

[link39] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Magiebannen

[link40] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Teleportieren

[link41] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Ortentweihen

[link42] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Personvergroessern

[link43] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Telekinese

[link44] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/UnheiligePlage

[link45] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Polarstrahl

[link46] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/SymbolderBetaeubung

[link47] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/WortderMachtBetaeubung

[link48] http://prd.5footstep.de/AusbauregelnMagie/Zauber/MassenEisgefaengnis

[link49] http://prd.5footstep.de/AusbauregelnMagie/Zauber/Polarnacht

[link50] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Zeitstopp

[link51] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Talente/HeftigerAngriff

[link52] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Talente/ImprovisierterNahkampf

[link53] http://prd.5footstep.de/Monsterhandbuch/MonsterTalente/Konstruktherstellen

[link54] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Talente/KonzentrierterSchlag

[link55] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Talente/KritischerTrefferFokus

[link56] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Talente/KritischerTrefferwankend

[link57] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Talente/MaechtigerKonzentrierterSchlag

[link58] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Talente/MaechtigesGegenstandzerschmettern

[link59] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Talente/MagischeWaffenundRuestungenherstellen

[link60] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Talente/SchnelleWaffenbereitschaft

[link61] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Talente/VerbesserterAnsturm

[link62] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Talente/VerbesserterKonzentrierterSchlag

[link63] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Talente/VerbesserterKritischerTreffer

[link64] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Talente/VerbessertesGegenstandzerschmettern

[link65] http://prd.5footstep.de/Monsterhandbuch/MonsterTalente/WuchtigerSchlag

[link66] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Talente/WundersamenGegenstandherstellen

[link67] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Fertigkeiten/Bluffen

[link68] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Fertigkeiten/Einschuechtern

[link69] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Fertigkeiten/Heimlichkeit

[link70] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Fertigkeiten/Klettern

[link71] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Fertigkeiten/MagischenGegenstandbenutzen

[link72] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Fertigkeiten/Motiverkennen

[link73] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Fertigkeiten/Wissen

[link74] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Fertigkeiten/Zauberkunde

[link75] http://prd.5footstep.de/Monsterhandbuch/AllgemeineMonsterregeln/Telepathie

[link76] http://prd.5footstep.de/Spielleiterhandbuch/Existenzebenen/DasMultiversum/DerAbyss

[link77] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/MagischeGegenstaende/Eisinferno

[link78] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Anhang/BesondereFaehigkeiten#Übernatürliche-Fähigkeiten

[link79] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Anhang/BesondereFaehigkeiten#Außergewöhnliche-Fähigkeiten

[link80] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Kampf/BesondereAngriffe/Kampfmanoever

[link81] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Kampf/BesondereAngriffe/Kampfmanoever/Ringkampf

[link82] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Kampf/BesondereAngriffe/Kampfmanoever/Ansturm

[link83] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/AufGehts/Attributswerte#Tabelle-Attributsmodifikatoren-und-zusätzliche-Zauber-pro-Tag

[link84] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Kampf/DieGrundregelndesKampfes#Gelegenheitsangriffe

[link85] http://prd.5footstep.de/AusbauregelnIIKampf/Talente/ZertruemmernderHieb

[link86] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Kampf/DieGrundregelndesKampfes#Angriffsbonus

[link87] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/WeitereRegeln/Erkundung/DurchbrechenundEintreten/EinenGegenstandzerschmettern#Härte

[link88] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Anhang/BesondereFaehigkeiten/Schadensreduzierung

[link89] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Kampf/BesondereAngriffe/Kampfmanoever#Kampfmanöverbonus

[link90] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Kampf/BesondereAngriffe/Kampfmanoever/ZuFallbringen

[link91] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Kampf/DieGrundregelndesKampfes/Rettungswuerfe

[link92] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Anhang/Zustaende/Wankend

[link93] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Anhang/Zustaende/Betaeubt

[link94] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/AufGehts/Attributswerte#Stärke

[link95] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Anhang/Zustaende/Tot

[link96] http://prd.5footstep.de/Monsterhandbuch/Frostriese

[link97] http://prd.5footstep.de/Monsterhandbuch/Ettin

[link98] http://prd.5footstep.de/Monsterhandbuch/Huegelriese

[link99] http://prd.5footstep.de/Monsterhandbuch/Oger

[link100] http://prd.5footstep.de/Monsterhandbuch/WeisserDrache

[link101] http://prd.5footstep.de/Monsterhandbuch/Eislindwurm

[link102] http://prd.5footstep.de/Monsterhandbuch/Remorhaz

[link103] http://prd.5footstep.de/Monsterhandbuch/Daemon

[link104] http://prd.5footstep.de/FAQ/DeutschesPRDundNutzungsrechte