Göttlicher Hüter


Diese königlich wirkende Hydra besitzt einen großen und vier kleinere Köpfe. Sie strahlt Autorität und Gefahr aus.

Göttlicher Hüter Hydra HG 5

EP 1.600
N Riesige magische Bestie[link1] (Luft[link2], Wasser[link3])
INI +5; Sinne Dämmersicht[link4], Dunkelsicht[link5] 18 m, Geruchssinn[link6];
Wahrnehmung[link7] +16

VERTEIDIGUNG

RK 15, Berührung 9, auf dem falschen Fuß 14 (+1 GE, –2 Größe,+6 natürlich)
TP 47 (5W10+20); Schnelle Heilung[link8] 5
REF +5, WIL +5, ZÄH +8
Immunitäten Geistesbeeinflussende Effekt, Gift, Krankheit;
Verteidigungsfähigkeiten Attributsheilung

ANGRIFF

Bewegungsrate 12 m, Fliegen 12 m (perfekt), Schwimmen 12 m
Nahkampf 5 Bisse +7 (1W8+3)
Angriffsfläche 4,50 m; Reichweite 3 m
Besondere Angriffe Anspringen[link9]
Zauberähnliche Fähigkeiten (ZS 5; Konzentration +6)
Beliebig oft — Dimensionstür[link10] (nur innerhalb der Gesegneten Stätte)
3/Tag — Alarm[link11], Klopfen[link12]
1/Tag — Arkanes Schloss[link13], Hellhören/Hellsehen[link14], Pforte zuhalten[link15], Vorahnung[link16]

SPIELWERTE

ST 17, GE 12, KO 18, IN 6, WE 15, CH 13,
GAB +5; KMB +10; KMV 21 (kann nicht zu-Fall-gebracht werden)
Talente Eiserner Wille[link17], Kampfreflexe[link18], Waffenfokus[link19] (Biss)
Fertigkeiten Fliegen[link20] +9, Motiv erkennen[link21] +7, Schwimmen[link22] +11, Wahrnehmung[link7] +16, Volksmodifikatoren Motiv erkennen[link21] +5, Wahrnehmung[link7] +7
Sprachen Drakonisch
Besondere Eigenschaften wie Hydren[link23], Gesegnete Stätte[link24], Gesegnetes Leben[link25], Göttliche Schnelligkeit[link26], Kopf regenerieren[link27]

LEBENSWEISE

Umgebung Gemäßigte Ruinen
Organisation Einzelgänger
Schätze Standard

Ein Göttlicher Hüter ist eine von den Göttern als Wächter einer heiligen Stätte erwählte Kreatur. Er ist mit ewigem Leben gesegnet (oder verflucht, wie manche durchaus sagen) und verbringt zahllose Jahrhunderte im Dienst seiner Gottheit. Er verteidigt den ihm schutzbefohlenen Ort unermüdlich und schützt ihn vor jedem, der ihn entweihen würde. In der Regel wird eine Kreatur dabei in eine prächtigere Gestalt verwandelt und unterscheidet sich so von typischen anderen Vertretern seiner Art. Ein Göttlicher Hüter ist spirituell mit dem Ort verbunden, den er für alle Ewigkeit verteidigen muss. Solange ein Göttlicher Hüter an diesem Ort verbleibt, verspürt er weder Hunger noch Durst, wird nicht krank und altert auch nicht. Innerhalb der Grenzen seiner gesegneten Stätte verfügt ein Göttlicher Hüter über zahlreiche defensive Kräfte, um Eindringlinge fernzuhalten. Er kann dieses Gebiet aber nicht verlassen, ohne dass die langen Jahre seines Dienstes ihn schließlich einholen. Ein Göttlicher Hüter muss daher die Macht und das Prestige seiner endlosen Pflicht gegen die Freiheit abwägen, die er im Tode erlangen würde.
Die meisten Göttlichen Hüter sind auserwählte Gläubige, welche freiwillig ihren Götter auf alle Ewigkeit dienen, manche wurden aber auch dazu als Strafe für Leid verflucht, dass sie den Gläubigen des Gottes angetan haben, oder als Buße für eine große Sünde. Egal wie ein Göttlicher Hüter berufen wurden, er ist dem Gott verpflichtet, der ihm seine Kraft verliehen hat, wie auch dessen Anhängern: Ein Kleriker oder Paladin dieser Gottheit kann dem Hüter Befehle geben; dies gibt dem Kleriker oder Paladin keine vollständige Kontrolle über die Kreatur, allerdings ist der Hüter geneigt, die Bitten zu erfüllen. So könnte ein Kleriker ihn bitten, seine Gefährten nicht anzugreifen oder ihm zu helfen, die gesegnete Stätte vor Angreifern zu verteidigen. Ein Kleriker oder Paladin desselben Glaubens muss einen konkurrierenden Charismawurf[link28] bestehen, um einen Göttlichen Hüter zu etwas zu bringen, was dieser normalerweise nicht tun würde. Einem Göttlichen Hüter könnte niemals befohlen werden, seine gesegnete Stätte zu verlassen oder sich gegen die Gebote des Glaubens seiner Gottheit zu wenden. Der hier vorgestellte Göttliche Hüter wurde auf Basis einer Hydra[link29] erstellt; auf Seite 154 des Monsterhandbuches findest du die Regeln für die Eigenschaften einer Hydra und deren Fähigkeit Kopf regenerieren. Diese Göttliche Hüter-Hydra ist ein Göttlicher Hüter eines Gottes der Natur und des Wetters, weshalb sie den Unterkategorien Luft und Wasser angehört.

Einen göttlichen Hüter erschaffen

„Göttlicher Hüter“ ist eine erworbene Schablone, welche jeder Kreatur (im Folgenden als die Basiskreatur bezeichnet) hinzugefügt werden kann. Ein Göttlicher Hüter nutzt alle Spielwerte und besonderen Fähigkeiten der Basiskreatur, sofern hier nicht anders vermerkt.
HG: Basiskreatur +1.
Gesinnung: In der Regel entspricht die Gesinnung eines Göttlichen Hüters der des Gottes, welcher ihm Macht verliehen hat. Es passiert zuweilen aber, dass ein Gott einen abtrünnigen Gläubigen oder einen Feind des Glaubens straft, indem er ihn zu einem Göttlichen Hüter macht.
Art: Die Kreaturenart der Kreatur verändert sich nicht, sie könnte aber eine oder mehrere Gesinnungs- oder elementare Unterkategorien erlangen, jeweils in Abhängigkeit von der Gesinnung und dem Zuständigkeitsbereich der Gottheit, welche ihr die Schablone verliehen hat. Zu den möglichen Unterarten gehören Böse, Chaotisch, Erde, Feuer, Gut, Luft, Rechtschaffen und Wasser. Ein Göttlicher Hüter einer Rechtschaffen guten Gottheit würde z.B. die Unterarten Gut und Rechtschaffen besitzen, selbst wenn er eine andere Gesinnung besäße. Entsprechend würde ein neutraler Gott des Eises und des Wassers seinem Göttlichen Hüter die Unterarten Kälte und Wasser verleihen.
Sinne: Ein Göttlicher Hüter erhält Dämmersicht und Dunkelsicht 18 m.


Verteidigungsfähigkeiten: Ein Göttlicher Hüter ist immun gegen alle Geistesbeeinflussenden Effekte, Gifte und Krankheiten. Er erhält zudem Schnelle Heilung 5 und die folgende Verteidigungsfähigkeit

Attributsheilung (AF): Ein Göttlicher Hüter heilt jede Runde
1 Punkt Attributsschaden bei jedem geschädigten Attribut.


Besondere Angriffe: Ein Göttlicher Hüter erhält ferner:

Zauberähnliche Fähigkeiten: Ein Göttlicher Hüter verfügt über eine kumulative Anzahl an zauberähnlichen Fähigkeiten in Abhängigkeit von seinen Trefferwürfeln. Sofern nicht anders angegeben, kann er diese Fähigkeiten jeweils 1/Tag anwenden. Der ZS entspricht dem TW des Göttlichen Hüters oder der ZS der Basiskreatur, sofern diese höher ist.

TWFähigkeiten
1–2Alarm[link11] 3/Tag, Dimensionstür[link10] beliebig oft innerhalb der Gesegneten Stätte, Pforte zuhalten
3–4Arkanes Schloss[link13], Klopfen[link12] 3/Tag
5–6Hellhören/Hellsehen[link14], Vorahnung[link16]
7–8Fortschicken[link30]
9–10Heiliges Gespräch[link31]
11-12Wächter und Hüter[link32]
13-14Zutritt verwehren[link33]
15-16Verbannung[link34]
17-18Abstoßung[link35]
19-20Abschirmung[link36]
21+Antipathie[link37]

Besondere Fähigkeiten: Ein Göttlicher Hüter erlangt das Folgende:

Aura (AF[link38]): Ein Göttlicher Hüter der Unterarten[link39] Böse, Chaotisch, Gut oder Rechtschaffen besitzt eine Aura, als wäre er ein Externar[link40] entsprechender Gesinnung[link41] mit derselben Menge an Trefferwürfeln (siehe Böses entdecken[link42]).

Gesegnete Stätte (AF[link38]): Jeder Göttliche Hüter ist einem bestimmten Ort als Wächter zugewiesen, welcher jener Gottheit heilig ist, die ihm seine Macht verliehen hat. Dabei kann es sich um ein Gebäude handeln, mehrere Gebäude oder einen natürlichen Ort mit klar festgelegten Grenzen. Die Stätte kann so groß wie eine Stadt[link43] sein, in den meisten Fällen handelt es sich aber um einen Tempel oder heiligen Hain. Götter verschwenden ihre Macht nicht für Orte, welche von ihren Gläubigen verteidigt werden können, weshalb die meisten Göttlichen Hüter verlassene Begräbnisstätten oder vergessene Tempel bewachen. Der Göttliche Hüter eines solchen Ortes soll ihn vor Schaden und dem Eindringen Ungläubiger schützen. Er muss wachen, bis der Gott seine Aufgabe für beendet erklärt.
Sollte der Göttliche Hüter jemals die Grenzen seiner Gesegneten Stätte verlassen, verliert er augenblicklich diese Schablone und sämtliche Zauberfähigkeiten, die ihm der Gott möglicherweise im Rahmen von Klassenstufen verliehen hat. Er kann die Schablone nur zurückerlangen, indem er für sein Versagen Buße[link44] tut (meist mittels einer Queste oder dem Zauber Buße[link44]) und binnen 1 Woche zur Stätte zurückkehrt. Andernfalls verliert er die Schablone permanent und erleidet 6W6 Punkte KO-Entzug, während ihn die Jahre mit Macht einholen, die er nicht gegessen, getrunken und geschlafen hat. Eine Kreatur ohne Konstitutionswert[link45] erleidet stattdessen 2W6 Schadenspunkte pro Trefferwürfel. Selbst wenn die Kreatur dies alles überleben sollte, kann sie die Schablone nie wieder zurückerlangen.

Gesegnetes Leben (AF[link38]): Ein Göttlicher Hüter altert nicht und muss nicht atmen; er benötigt zudem keine Nahrung, muss nicht trinken und auch nicht Schlafen.

Göttliche Schnelligkeit (AF[link38]): Ein Göttlicher Hüter ist mit unglaublicher Schnelligkeit gesegnet und erhält einen Bonus von +4 auf Initiativewürfe. Ferner werden alle Bewegungsraten der Basiskreatur verdoppelt. Sollte die Basiskreatur über eine Bewegungsrate für Fliegen verfügen, erhält der Göttliche Hüter Manövrierfähigkeit: perfekt, sofern er diese noch nicht besitzt.
Sollte der Göttlicher Hüter die Unterart Erde Feuer, Luft oder Wasser erlangen, erhält er eine Bewegungsrate für Fliegen, Graben oder Schwimmen[link22] gleich seiner höchsten Bewegungsrate.


Attribute: WE +4, CH +4. Sollte die Basiskreatur einen Intelligenzwert[link46] unter 3 besitzen, erhält sie zudem IN +4.
Fertigkeiten: Ein Göttlicher Hüter erhält einen Volksbonus von +5 auf Fertigkeitswürfe[link47] für Motiv erkennen[link21] und Wahrnehmung[link7].
Organisation: Einzelgänger.




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Pathfinder Roleplaying Game Core Rulebook © 2009, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary © 2009, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary 2 © 2010, Paizo Publishing, LLC; Authors Wolfgang Baur, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Graeme Davis, Crystal Frasier, Joshua J. Frost, Tim Hitchcock, Brandon Hodge, James Jacobs, Steve Kenson, Hal MacLean, Martin Mason, Rob McCreary, Erik Mona, Jason Nelson, Patrick Renie, Sean K Reynolds, F. Wesley Schneider, Owen K.C. Stephens, James L. Sutter, Russ Taylor, and Greg A. Vaughan, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary 3 © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Jason Bulmahn, Adam Daigle, James Jacobs, Michael Kenway, Rob McCreary, Patrick Renie, Chris Sims, F. Wesley Schneider, James L. Sutter, and Russ Taylor, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game GameMastery Guide © 2010, Paizo Publishing, LLC; Author: Cam Banks, Wolfgang Buar, Jason Bulmahn, Jim Butler, Eric Cagle, Graeme Davis, Adam Daigle, Joshua J. Frost, James Jacobs, Kenneth Hite, Steven Kenson, Robin Laws, Tito Leati, Rob McCreary, Hal Maclean, Colin McComb, Jason Nelson, David Noonan, Richard Pett, Rich Redman, Sean K reynolds, F. Wesley Schneider, Amber Scorr, Doug Seacat, Mike Selinker, Lisa Stevens, James L. Sutter, Russ Taylor, Penny Williams, Skip Williams, Teeuwynn Woodruff.


Pathfinder Roleplaying Game Advanced Player''s Guide. © 2010, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn


Pathfinder Roleplaying Game Advanced Race Guide © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Jim Groves, Tim Hitchcock, Hal MacLean, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Owen K.C. Stephens, Todd Stewart, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game NPC Codex © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Alex Greenshields, Rob McCreary, Mark Moreland, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Magic © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jason Bulmahn, Tim Hitchcock, Colin McComb, Rob McCreary, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Sean K Reynolds, Owen K.C. Stephens, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Campaign © 2013, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Ryan Costello, Adam Daigle, Matt Goetz, Tim Hitchcock, James Jacobs, Ryan Macklin, Colin McComb, Jason Nelson, Richard Pett, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, F. Wesley Schneider, James L. Sutter, Russ Taylor, and Stephen Townshend.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Combat © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Brian J. Cortijo, Jim Groves, Tim Hitchcock, Richard A. Hunt, Colin McComb, Jason Nelson, Tom Phillips, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Equipment © 2012 Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Ross Byers, Brian J. Cortijo, Ryan Costello, Mike Ferguson, Matt Goetz, Jim Groves, Tracy Hurley, Matt James, Jonathan H. Keith, Michael Kenway, Hal MacLean, Jason Nelson, Tork Shaw, Owen KC Stephens, and Russ Taylor.


Anger of Angels © 2003, Sean K Reynolds.


Book of Fiends © 2003, Green Ronin Publishing; Authors: Aaron Loeb, Erik Mona, Chris Pramas, Robert J. Schwalb.


The Book of Hallowed Might © 2002, Monte J. Cook.


Monte Cook''s Arcana Unearthed. © 2003, Monte J. Cook.


Path of the Magi © 2002 Citizen Games/Troll Lord Games; Authors: Mike McArtor, W. Jason Peck, Jeff Quick, and Sean K Reynolds.


Skreyn''s Register: The Bonds of Magic. © 2002, Sean K Reynolds.


The Book of Experimental Might © 2008, Monte J. Cook. All rights reserved.


Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors: Scott Greene, with Clark Peterson, Erica Balsley, Kevin Baase, Casey Christofferson, Lance Hawvermale, Travis Hawvermale, Patrick Lawinger, and Bill Webb; Based on original content from TSR.


Kobold Quarterly Issue 7, © 2008, Open Design LLC, www.koboldquarterly.com; Authors: John Baichtal, Wolfgang Baur, Ross Byers, Matthew Cicci, John Flemming, Jeremy Jones, Derek Kagemann, Phillip Larwood, Richard Pett, and Stan!


The Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Adherer from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Guy Shearer.


Amphisbaena from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Angel Monadic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Angel Movanic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Animal Lord from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games,Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Ascomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Atomie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Aurumvorax from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Axe Beak from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Baphomet from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Bat Mobat from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Peterson and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Beetle Slicer from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Blindheim from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Basidirond from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Brownie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Bunyip from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Dermot Jackson.


Carbuncle from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Caryatid Column from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Cave Fisher from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Crypt Thing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Crystal Ooze from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Daemon Ceustodaemon (Guardian Daemon) from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Derghodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Hydrodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Piscodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Dark Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Rik Shepard.


Dark Stalker from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Death Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley.


Decapus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Demodand Shaggy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Slimy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Tarry from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demon Nabasu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dire Corby from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jeff Wyndham.


Disenchanter from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Dragon Faerie from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Brian Jaeger and Gary Gygax.


Dragon Horse from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dracolisk from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dust Digger from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Flail Snail from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Tilbrook.


Flumph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian McDowell and Douglas Naismith.


Froghemoth from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Foo Creature from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Forlarren from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone.


Genie Marid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Slug from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Wood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Wizards of the Coast.


Gloomwing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Grippli from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nereid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Gryph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Peter Brown.


Hangman Tree from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Hippocampus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Gary Gygax.


Huecuva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Underworld Oracle.


Ice Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Iron Cobra from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Philip Masters.


Jackalwere from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Jubilex from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kamadan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Nick Louth.


Kech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kelpie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Korred from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Leprechaun from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Magma ooze from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Marid from the Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Mihstu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Mite from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone and Mark Barnes.


Mongrelman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nabasu Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Necrophidius from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Simon Tillbrook.


Nereid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Pech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Phycomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Poltergeist from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lewis Pulsipher.


Quickling from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Quickwood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Rot Grub from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Russet Mold from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Sandman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Scarecrow from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Shadow Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Neville White.


Skulk from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Slime Mold from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Slithering Tracker from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Soul Eater from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by David Cook.


Spriggan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Roger Moore and Gary Gygax.


Tenebrous Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Tentamort from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Mike Roberts.


Tick Giant & Dragon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Troll Ice from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Russell Cole.


Troll Rock from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Vegepygmy from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wolf-In-Sheep''s-Clothing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wood Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Patrick Lawinger.


Yellow Musk Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yellow Musk Zombie from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yeti from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Zombie Juju from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.

Häufig gestellte Fragen zur OGL

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