Teufel, Paktteufel


Dieser kräftige Teufel hat rostfarbene Haut und wie eine Krone aufragende Hörner. Er ist in umfangreiche Schriften mit Verträgen gekleidet.

Paktteufel HG 10

EP 9.600
RB Mittelgroßer Externar[link1] (Böse[link2], Extraplanar[link3], Rechtschaffen[link4], Teufel[link5])
INI +11; Sinne Dunkelsicht[link6] 18 m, Im Dunkeln sehen[link7]; Wahrnehmung[link8] +26

VERTEIDIGUNG

RK 25, Berührung 18, auf dem falschen Fuß 17 (+1 Ausweichen, +7 GE, +7 natürlich)
TP 136 (13W10+65)
REF +15, WIL +16, ZÄH +9
Immunitäten Feuer, Geistesbeeinflussende Effekte, Gift[link9]; Resistenzen Kälte 10, Säure 10; SR 10/Gutes; ZR 21

ANGRIFF

Bewegungsrate 9 m
Nahkampf Bindender Vertrag (Peitsche[link10]) +20/+15/+10 (1W4+7 plus Blutung[link11]), Durchbohren +11 (2W6+3)
Angriffsfläche 1,50 m; Reichweite 1,50 m (3 m mit Bindendem Vertrag)
Besondere Angriffe Aufspießen (2W8+4), Bindender Vertrag, Blutung[link12] (1W6)
Zauberähnliche Fähigkeiten (ZS 13; Konzentration +19)
Immer – Zungen[link13]
Beliebig oft – Austilgen[link14], Dimensionstür[link15], Flammen erzeugen[link16], Fluch[link17] (SG 20), Gedanken wahrnehmen[link18] (SG 18), Identifizieren[link19], Mächtiges Trugbild[link20] (SG 19), Verständigung[link21]
3/Tag – Arkaner Blick[link22], Des Magiers privates Heiligtum[link23], Kreatur aufspüren[link24], Mächtiges Teleportieren[link25] (nur selbst plus 50 Pfund an Gegenständen), Person festhalten[link26] (SG 18), Sengender Strahl[link27], Stille[link28] (SG 18), Verzauberung brechen[link29], Vision[link30]
1/Tag – Ebenenwechsel[link31] (SG 23), Fortschicken[link32] (SG 21), Herbeizaubern[link33] (Grad 4, 1W6 Bartteufel[link34] oder 1 Knochenteufel[link35] 50%), Kontakt zu anderen Ebenen[link36], Spätzündender Feuerball[link37] (SG 23), Symbol des Schmerzes[link38] (SG 21)

SPIELWERTE

ST 17, GE 25, KO 20, IN 24, WE 23, CH 22,
GAB +13; KMB +16; KMV 34
Talente Ausweichen[link39], Beredsamkeit[link40], Beweglichkeit[link41], Eiserner Wille[link42], Täuscher[link43], Verbesserte Initiative[link44], Wachsamkeit[link45]
Fertigkeiten Beruf (Schreiber)[link46] +19, Bluffen[link47] +26, Diplomatie[link48] +26, Einschüchtern[link49] +26, Fingerfertigkeit[link50] +20, Motiv erkennen[link51] +26, Sprachenkunde[link52] +20, Verkleiden[link53] +8, Wahrnehmung[link8] +26, Wissen (Adel)[link54] +23, Wissen (Arkanes)[link54] +23, Wissen (Die Ebenen)[link54] +23, Wissen (Religion)[link54] +23, Zauberkunde[link55] +20
Sprachen Abyssisch, Aklo, Aqual, Aural, Celestisch, Drakonisch, Elfisch, Finsterländisch, Gemeinsprache, Gnomisch, Goblinisch, Gnoll, Halblingisch, Ignal, Infernalisch, Orkisch, Riesisch, Sylvanisch, Terral, Zwergisch; Telepathie[link56] 30 m, Zungen[link13]
Besondere Eigenschaften Infernaler Pakt, Infernaler Beobachter

LEBENSWEISE

Umgebung Beliebig (Hölle)
Organisation Einzelgänger, Paar oder Hof (2-12)
Schätze Standard

BESONDERE FÄHIGKEITEN


Aufspießen (AF[link57]) Als Schnelle Aktion kann ein Paktteufel einen Gegner, den er mit Hilfe seines Bindenden Vertrages in einen Ringkampf[link58] verwickelt hat, aufspießen und ihm 2W8+4 Punkte Stichschaden zufügen.

Bindender vertrag (ÜF[link59]) Alle Paktteufel führen mehrere umfangreiche Verträge mit sich, welche um ihre Hörner geschlungen sind oder sich in ihren zahlreichen Tragebehältern befinden. Sie können diese Verträge wie Peitschen[link10] einsetzen, mit denen sie unabhängig vom Rüstungsbonus ihrer Ziele tödlichen Schaden verursachen. Ein Paktteufel addiert dabei anstelle seines ST-Modifikators[link60] seinen IN-Modifikator[link60] auf Angriffs-[link61] und Schadenswürfe (meist +7). Die durch Bindende Verträge hervorgerufenen Wunden ähneln furchtbar tiefen Schnitten, wie sie durch Papier entstehen können, und verursachen 1W6 Punkte Blutungsschaden[link12]. Ein Paktteufel kann seinen Bindenden Vertrag einsetzen, um Gegner zu Entwaffnen[link62] und Zu-Fall-zu-bringen[link63], als würde er eine Peitsche[link10] verwenden. Sollte der Teufel[link5] selbst entwaffnet werden, kann er sich als Augenblickliche Aktion mit einem neuen Vertrag bewaffnen.

Infernaler Beobachter (ÜF[link59]) Alle Infernalen Pakte enthalten die Klausel, dass ein Paktteufel beliebig oft Mächtiges Ausspähen[link64] auf seinen Vertragspartner anwenden kann. Der Zielkreatur misslingt der Rettungswurf[link65] gegen dieses Ausspähen automatisch, ansonsten funktioniert diese Fähigkeit auf ZS 20.

Infernaler Pakt (ÜF[link59]) Als Volle Aktion kann ein Paktteufel einen Infernalen Pakt für eine lebende, sterbliche Kreatur aufsetzen. Dieser Pakt kann eine breite Auswahl an Fähigkeiten und Effekten verleihen, wie weiter unten detailliert beschrieben. Um diese Boni zu erhalten, muss der Sterbliche aus freiem Willen das Dokument mit seinem wahren Namen unterzeichnen. Dadurch verkauft er dem Paktteufel seine Seele und liefert sich ewiger Knechtschaft in der Hölle anstelle des Schicksals aus, welches ihn ansonsten im Falle seines Todes ereilen würde. Einen solchen Pakt zu brechen ist zugleich schwierig und gefährlich (siehe unten). Solange der Pakt wirkt, kann das Opfer nicht wieder zum Leben erweckt werden, außer durch Wunder[link66] oder Wunsch[link67]. Falls ein Sterblicher auf diese Weise wieder zum Leben erweckt wird, spürt der Paktteufel dies augenblicklich – er weiß nicht nur, welche Seele ins Leben zurückgekehrt ist, er erlangt auch die Vorteile eines auf den Charakter oder die Kreatur bezogenen Aufspürens, der oder die diese verdammte Seele ins Lebens zurückgeholt hat.

Paktteufel werden auch als Phistophili bezeichnet (Einzahl Phistophilus). Sie sind stets gutaussehend, adrett und selbstbewusst. Ihre Gesichtszüge wirken wie gemeißelt und tragen ein überhebliches Grinsen. Sie haben rote Haut und schwarzes Haar und messen ohne Hörner knapp 1,95 m. Mit Hörnern ist ein Paktteufel 2,10 m groß. Er wiegt 350 Pfund.

Paktteufel dienen Erzteufeln und der ausgedehnten Bürokratie der Hölle als Schreiber, Buchhalter und jene, die mit Sterblichen um ihre Seelen feilschen. Sie existieren, um die Verdammten zu verwalten, die zahllosen Untergebenen der Hölle zu lenken und (so sie Zeit und Gelegenheit dazu haben) Sterbliche in die Verdammnis zu locken.

Die meisten Phistophili verbringen die Ewigkeit an den diversen Höfen der neun Kreise der Hölle und dort insbesondere in den labyrinthartigen Festungsbibliotheken, in denen alle höllischen Gesetze und Eide verzeichnet sind. Zuweilen übernehmen sie auf der Materiellen Ebene ähnliche Funktionen, wenn sie von besonders verzweifelten, arroganten oder dummen Sterblichen beschworen werden.

Wenn eine der Seelen, die durch einen Paktteufel in die Verdammnis gezerrt wurde, ins Leben zurückkehrt (meist dank mächtiger Magie wie Wunder[link66] oder Wunsch[link67]), bemerkt der Phistophilus diesen Verstoß sofort. In der Regel rekrutiert er mächtigere Verbündete als Unterstützung, um die gef lohene Seele so schnell wie möglich aufzuspüren, einzusammeln und für den Verstoß eine Strafe zu vollstrecken.

Infernale Pakte

Es gibt zahlreiche Arten infernaler Pakte. Die beiden folgenden werden Sterblichen von Paktteufeln am häufigsten angeboten:



Böse Wünsche: Wenn ein Sterblicher diesen Pakt unterzeichnet, werden ihm drei Wünsche[link67] verliehen (wie der Zauber). Diese Wünsche müssen binnen 24 Stunden nach Unterzeichnen genutzt werden, andernfalls verfallen sie, während der Unterzeichnende weiterhin an den Vertrag gebunden ist. Der Sterbliche wählt zwar die Intention der Wünsche aus, doch der Paktteufel entscheidet über die Einzelheiten, so dass er bei ungenauen Formulierungen seine diabolische Interpretation zum Einsatz bringen kann.

Infernaler Sklave: Ein Sterblicher kann mit einem Paktteufel über die lebenslangen Dienste eines Teufels feilschen. Der Sterbliche wählt die Art des Teufels aus – es kann sich nicht um einen Paktteufel handeln und der HG des Teufels darf seine gegenwärtige Charakterstufe nicht überschreiten. Bei Unterzeichnung des Paktes erscheint der infernale Sklave und wird an den Sterblichen gebunden, auf dass er ihm keinen Schaden zufügt und seinen Anweisungen folgt, solange er lebt. Obwohl der Teufel[link68] den Befehlen seines Herren Folge leisten muss, interpretieren viele Teufel[link68] diese Anweisungen auf grausame oder unheilstiftende Weise.


Das brechen eines Infernalen Paktes

Ein Vertrag mit einem Paktteufel kann nur auf zwei Arten gebrochen werden. Wenn ein Pakt unterzeichnet wird, manifestiert sich eine zweite Ausfertigung. Eine Ausfertigung behält der Paktteufel, die andere erhält der Sterbliche. Sterbliche können mit diesem umfangreichen, offensichtlich bösen Dokument tun und lassen, was sie wollen, während Paktteufel aktive Pakte in der Regel stets mit sich führen. Sollten beide Ausfertigungen des Vertrages zerstört werden, werden alle Effekte des Paktes aufgehoben oder umgekehrt und die Seele des Sterblichen wandert nach seinem Tod zu ihrer üblichen Bestimmung. Zudem kann der Sterbliche normal wiederbelebt werden.


Es genügt nicht, beide Ausfertigungen des Vertrages an sich zu bringen, sie müssen auch zerstört werden – solange beide Ausfertigungen existieren, bleibt die Seele des Unterzeichners auf ewig verdammt.


Alternativ kann es einem anderen Sterblichen möglicherweise gestattet werden, an die Stelle des Unterzeichners zu treten, so dass seine Seele nach dem Tod die des ursprünglichen Unterzeichners ersetzt. Der Sterbliche, welcher die Schuld eines anderen begleichen will, muss zu dem Paktteufel Kontakt aufnehmen, der den erforderlichen Pakt in Besitz hat. Der Paktteufel hat die Wahl, ob er einem anderen Sterblichen gestattet, die Schuld zu zahlen, dabei schätzt er religiöse Seelen und solche von guter Gesinnung[link69] vor allen anderen. Als gewiefte Unterhändler gestatten Paktteufel einem Sterblichen das Begleichen der Schuld eines anderen oft nur gegen eine Dienstleistung oder einen Beweis ihres Wertes. Sollte ein Paktteufel eine andere Seele als Bezahlung akzeptieren, behält der ursprüngliche Unterzeichner alle Vorteile des Paktes, wird aber aus der Verdammnis entlassen und kann normal wiederbelebt werden. Der neue Vertragspartner dagegen erhält keine Vorteile, kann nicht wieder zum Leben erweckt werden und verbringt nach seinem Tod die Ewigkeit in der Hölle.




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Pathfinder Roleplaying Game Bestiary 3 © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Jason Bulmahn, Adam Daigle, James Jacobs, Michael Kenway, Rob McCreary, Patrick Renie, Chris Sims, F. Wesley Schneider, James L. Sutter, and Russ Taylor, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


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Pathfinder Roleplaying Game Advanced Player''s Guide. © 2010, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn


Pathfinder Roleplaying Game Advanced Race Guide © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Jim Groves, Tim Hitchcock, Hal MacLean, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Owen K.C. Stephens, Todd Stewart, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game NPC Codex © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Alex Greenshields, Rob McCreary, Mark Moreland, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Magic © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jason Bulmahn, Tim Hitchcock, Colin McComb, Rob McCreary, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Sean K Reynolds, Owen K.C. Stephens, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Campaign © 2013, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Ryan Costello, Adam Daigle, Matt Goetz, Tim Hitchcock, James Jacobs, Ryan Macklin, Colin McComb, Jason Nelson, Richard Pett, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, F. Wesley Schneider, James L. Sutter, Russ Taylor, and Stephen Townshend.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Combat © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Brian J. Cortijo, Jim Groves, Tim Hitchcock, Richard A. Hunt, Colin McComb, Jason Nelson, Tom Phillips, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Equipment © 2012 Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Ross Byers, Brian J. Cortijo, Ryan Costello, Mike Ferguson, Matt Goetz, Jim Groves, Tracy Hurley, Matt James, Jonathan H. Keith, Michael Kenway, Hal MacLean, Jason Nelson, Tork Shaw, Owen KC Stephens, and Russ Taylor.


Anger of Angels © 2003, Sean K Reynolds.


Book of Fiends © 2003, Green Ronin Publishing; Authors: Aaron Loeb, Erik Mona, Chris Pramas, Robert J. Schwalb.


The Book of Hallowed Might © 2002, Monte J. Cook.


Monte Cook''s Arcana Unearthed. © 2003, Monte J. Cook.


Path of the Magi © 2002 Citizen Games/Troll Lord Games; Authors: Mike McArtor, W. Jason Peck, Jeff Quick, and Sean K Reynolds.


Skreyn''s Register: The Bonds of Magic. © 2002, Sean K Reynolds.


The Book of Experimental Might © 2008, Monte J. Cook. All rights reserved.


Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors: Scott Greene, with Clark Peterson, Erica Balsley, Kevin Baase, Casey Christofferson, Lance Hawvermale, Travis Hawvermale, Patrick Lawinger, and Bill Webb; Based on original content from TSR.


Kobold Quarterly Issue 7, © 2008, Open Design LLC, www.koboldquarterly.com; Authors: John Baichtal, Wolfgang Baur, Ross Byers, Matthew Cicci, John Flemming, Jeremy Jones, Derek Kagemann, Phillip Larwood, Richard Pett, and Stan!


The Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Adherer from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Guy Shearer.


Amphisbaena from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Angel Monadic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Angel Movanic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Animal Lord from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games,Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Ascomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Atomie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Aurumvorax from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Axe Beak from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Baphomet from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Bat Mobat from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Peterson and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Beetle Slicer from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Blindheim from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Basidirond from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Brownie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Bunyip from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Dermot Jackson.


Carbuncle from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Caryatid Column from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Cave Fisher from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Crypt Thing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Crystal Ooze from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Daemon Ceustodaemon (Guardian Daemon) from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Derghodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Hydrodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Piscodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Dark Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Rik Shepard.


Dark Stalker from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Death Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley.


Decapus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Demodand Shaggy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Slimy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Tarry from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demon Nabasu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dire Corby from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jeff Wyndham.


Disenchanter from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Dragon Faerie from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Brian Jaeger and Gary Gygax.


Dragon Horse from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dracolisk from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dust Digger from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Flail Snail from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Tilbrook.


Flumph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian McDowell and Douglas Naismith.


Froghemoth from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Foo Creature from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Forlarren from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone.


Genie Marid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Slug from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Wood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Wizards of the Coast.


Gloomwing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Grippli from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nereid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Gryph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Peter Brown.


Hangman Tree from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Hippocampus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Gary Gygax.


Huecuva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Underworld Oracle.


Ice Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Iron Cobra from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Philip Masters.


Jackalwere from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Jubilex from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kamadan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Nick Louth.


Kech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kelpie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Korred from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Leprechaun from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Magma ooze from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Marid from the Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Mihstu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Mite from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone and Mark Barnes.


Mongrelman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nabasu Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Necrophidius from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Simon Tillbrook.


Nereid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Pech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Phycomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Poltergeist from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lewis Pulsipher.


Quickling from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Quickwood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Rot Grub from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Russet Mold from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Sandman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Scarecrow from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Shadow Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Neville White.


Skulk from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Slime Mold from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Slithering Tracker from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Soul Eater from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by David Cook.


Spriggan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Roger Moore and Gary Gygax.


Tenebrous Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Tentamort from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Mike Roberts.


Tick Giant & Dragon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Troll Ice from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Russell Cole.


Troll Rock from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Vegepygmy from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wolf-In-Sheep''s-Clothing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wood Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Patrick Lawinger.


Yellow Musk Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yellow Musk Zombie from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yeti from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Zombie Juju from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.

Häufig gestellte Fragen zur OGL

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