Oni, Leeregigant


Dieser hochaufragende, dreiäugige, gehörnte Riese tritt mit der Selbstsicherheit eines ungeschlagenen Siegers zahlloser Kriege auf.

Leeregigant HG 20

EP 307.200
RB Riesiger Externar[link1] (Einheimischer[link2], Gestaltwandler[link3], Oni[link4], Riese[link5])
INI +6; Sinne Dämmersicht[link6], Dunkelsicht[link7] 18 m, Wahrer Blick[link8]; Wahrnehmung[link9] +29

VERTEIDIGUNG

RK 36, Berührung 9, auf dem falschen Fuß 35 (+1 GE, -2 Größe, +18 natürlich, +9 Rüstung)
TP 379 (23W10+253); Regeneration[link10]/ 15 (Feuer oder Gute Zauber)
REF +9, WIL +21, ZÄH +24
Immunitäten Kälte; ZR 31

ANGRIFF

Bewegungsrate 12 m, Fliegen 12 m (Gut); 18 m, Fliegen 18 m ohne Rüstung
Nahkampf Zweihändige Keule[link11] [Meisterarbeit] +39/+34/+29/+24 (3W8+25/19-20) oder 2 Hiebe +23 (2W6+25)
Fernkampf Dunkles Geschoss +23 (Berührung, 6W6 plus Lebenskraftentzug[link12])
Angriffsfläche 4,50 m; Reichweite 4,50 m
Besondere Angriffe Auflösende Falle, Befehlende Stimme, Lebenskraftentzug[link13] (2 Stufen, SG 28)
Zauberähnliche Fähigkeiten (ZS 20; Konzentration +27)
Immer – Feuerschild[link14] (Kälteschild), Fliegen[link15], Wahrer Blick[link8]
Beliebig oft – Gasförmige Gestalt[link16] (nur selbst), Mächtiges Magie bannen[link17], Mächtiges Teleportieren[link18] (selbst plus 50 Pfd. an Gegenständen), Niedere Erschaffung[link19], Tiefe Dunkelheit[link20], Unsichtbarkeit[link21] (nur selbst), Vision[link22]
3/Tag – Aufforderung[link23] (SG 25), Gegenstand teleportieren[link24] (SG 24), Höhere Erschaffung[link25], Kältekegel[link26] (SG 22), Massen-Monster bezaubern[link27] (SG 25), Person beherrschen[link28] (SG 22), Polarstrahl[link29] 1/Tag – Ebenenwechsel[link30] (SG 24), Implosion[link31] (SG 26)

SPIELWERTE

ST 44, GE 15, KO 32, IN 18, WE 23, CH 25,
GAB +23; KMB +42; KMV 54
Talente Doppelschlag[link32], Eiserner Wille[link33], Kampfreflexe[link34], Heftiger Angriff[link35], Kritischer-Treffer-Fokus[link36], Kritischer Treffer (wankend)[link37], Verbesserte Initiative[link38], Verbesserter Ansturm[link39], Verbesserter Konzentrierter Schlag[link40], Verbesserter Kritischer Treffer[link41] (Zweihändige Keule[link11]), Waffenfinesse[link42], Wuchtiger Schlag[link43]
Fertigkeiten Akrobatik[link44] +17 (Springen +25), Bluffen[link45] +30, Einschüchtern[link46] +30, Fliegen[link47] +20, Magischen Gegenstand benutzen[link48] +30, Motiv erkennen[link49] +29, Wahrnehmung[link9] +29, Wissen (Adel)[link50] +14, Wissen (Arkanes)[link50] +27, Wissen (Die Ebenen)[link50] +27, Wissen (Geschichte)[link50] +24, Zauberkunde[link51] +24
Sprachen Gemeinsprache, Riesisch
Besondere Eigenschaften Gestalt wechseln[link52] (Großer, riesiger, oder gigantischer Humanoider; Riesengestalt II[link53]), Gestalt der Leere

LEBENSWEISE

Umgebung Kalte oder gemäßigte Berge[link54]
Organisation Einzelgänger
Schätze Doppelt (Ritterrüstung[link55] [Meisterarbeit], Zweihändige Keule[link11] [Meisterarbeit], weitere Schätze)

BESONDERE FÄHIGKEITEN


Auflösende Falle (ÜF[link56]) Wenn ein Leere-Oni einen Teleportationseffekt auf sich selbst anwendet (z.B. seine zauberähnlichen Fähigkeiten[link57] Ebenenwechsel[link30] und Mächtiges Teleportieren[link18], nicht aber Gegenstand teleportieren[link24]), kann er als Freie Aktion entscheiden, am Zielort in seiner Gestalt der Leere zu erscheinen. In diesem Fall lässt er eine kurzlebige, mindere Sphäre der Auflösung in einem Feld zurück, welches zum Zeitpunkt der Teleportation[link58] zu seiner Angriffsfläche gehörte. Diese Sphäre der Auflösungkann von anderen Kreaturen nicht bewegt werden, bewegt sich aber mit einer Bewegungsrate (Fliegen) 9 m (Perfekt) auf die nächste Kreatur der Größenkategorie Sehr klein oder größer zu, wenn der Oni wieder an der Reihe wäre. Sollte sich keine entsprechende Kreatur innerhalb von 9 m befinden, bewegt sich die Sphäre in dieser Runde nicht. Sollte die Sphäre ein Feld betreten, das von einer Kreatur besetzt ist, oder von einer Kreatur berührt werden, wird diese Kreatur vom Zauber Auflösung[link59] betroffen (ZS 20, SG 23). Sobald die Sphäre einer Kreatur mit diesem Effekt Schaden zugefügt hat, verschwindet sie. Sollte sie sich nicht entladen können, verschwindet sie nach 24 Stunden. Der SG des Rettungswurfes basiert auf Charisma[link60].

Befehlende Stimme (ÜF[link56]) Ein Leere-Oni erhält einen Volksbonus von +4 auf den SG von Rettungswürfen[link61] gegen alle Bezauberungs-[link62] oder Zwangeffekte[link63], die er gegen Humanoide einsetzt.

Dunkles Geschoss (ÜF[link56]) Als Schnelle Aktion kann ein Leeregigant ein Geschoss aus Dunkelheit aus seinem dritten Auge verschießen. Bei dem Schaden handelt es sich um negativen Energieschaden. Dieser Angriff hat eine Höchstreichweite von 54 m.

Gestalt der Leere (ÜF[link56]) Ein Leeregigant kann als Schnelle Aktion körperlos[link64] werden. In dieser Gestalt erscheint er wie ein fester schwarzer Schatten seiner wahren Gestalt. Er erhält die Unterkategorie Körperlos[link65] und die Verteidigungsfähigkeit desselben Namens, solange er sich in seiner Gestalt der Leere befindet. Seine mitgeführte Ausrüstung und getragene Rüstung werden ebenfalls körperlos[link64]; er verliert die RK[link66]-Boni durch seine Rüstung und seine natürliche Rüstung, erhält aber einen Ablenkungsbonus auf seine RK[link66] in Höhe seines CH-Modifikators[link67] (meist +7, RK[link66] 16). Ein körperloser Leeregigant kann immer noch sprechen und zauberähnliche und besondere Fähigkeiten einsetzen.

Für viele Individuen ist das Konzept der Leere schwer zu verstehen, da es mehr umfasst als nur das Fehlen von Allem. Es repräsentiert auch als Element den Himmel, die Dunkelheit zwischen den Sternen, das Wesen der Geisterwelt und sogar die Fähigkeit, neue Ideen zu entwickeln.

Leeregiganten repräsentieren alle diese Möglichkeiten auf eine Weise interpretiert, dass das Böse der Oni in den Vordergrund rückt. Im Gegensatz zu minderen Oni repräsentieren Leeregiganten kein einzelnes humanoides Volk. Ihnen kommen Runenriesen[link68] wahrscheinlich am nächsten, mit Sicherheit aber ähneln sie legendären Monstern mit ihren dunklen, muskelbepackten Leibern, Hörnern und Reißzähnen. Ein Leeregigant manifestiert sich, wenn ein äußerst mächtiger Onigeist und ein überwältigend böser Ort zum genau richtigen Zeitpunkt zusammentreffen. In sehr seltenen Fällen erhöht eine magische Verwandlung einen bereits existierenden Giganten in den begehrten Status eines Leeregiganten. Manche Gelehrte können aufgrund der Gerüchte über finstere Rituale, mit denen ein Oni diese Verwandlung beschleunigen könne, nachts nicht schlafen, hieße dies doch, dass alle Oni potentiell zu Leeregiganten werden könnten. Dies ist ein recht ernüchternder und schlafraubender Gedanke angesichts der gewaltigen Kapazität der Leeregiganten zur Grausamkeit.

Wie fast bei allen Oni wirkt der Einsatz von Waffen und Rüstungen durch einen Leere-Oni als grausame Übertreibung. Ein Leere-Oni ist 6 m groß und wiegt 10.000 Pfund.

Leeregiganten wenden sich der Materiellen Ebene zu, um ihre Bedürfnisse zu befriedigen und niedere Kreaturen mit Hilfe der Leere zu beherrschen. Ein Leeregigant beansprucht in der Regel ein gewaltiges Gebiet für sich und bringt viel größere Kreaturen als Diener unter seine Fuchtel. Wie Feuergiganten[link69] bedienen sich Leere-Oni häufig schwächerer Oni[link70] als Knechte, ziehen es aber vor, sich mit Riesenstämmen oder Angehörigen der von ihnen unterworfenen Gesellschaft zu umgeben. Nur selten befehligt ein Leeregigant Königreiche kleinerer Humanoider, da er nicht die Gestalt derart kleiner, unbedeutender Kreaturen annehmen kann und sich unter ihnen oft fehl am Platz fühlt. Leeregiganten schämen sich stärker als andere Giganten ihrer wahren Gestalt und sind derart eitel, dass die meisten zu Meistern ihrer Fähigkeit des Gestaltwechselns werden, um als atemberaubend gutaussehende oder schöne Riesen zu erscheinen und in dieser Gestalt auch leben. Nur wenn sie im Kampf vom Zorn übermannt werden, nehmen sie ihre wahre, entsetzliche Gestalt an.

Die Herrscher der Leere

Zwischen der beachtlichen Macht des durchschnittlichen Leeregiganten und der göttliche Macht der Oni-Daimyos[link71] gibt es eine Gruppe einzigartiger Leeregiganten, welche als die Herrscher der Leere bezeichnet werden. Diese gehören zu den mächtigsten Kreaturen, die auf der Materiellen Ebene wandeln.


Leereriesen geben sich meist mit der Herrschaft über Nationen zufrieden, doch die Herren der Leere haben größere Ziele: Sie wollen ganze Welten kontrollieren und alle ihre Bewohner in die Knie zwingen. Die Herrscher der Leere sind immer Leeregiganten mit zusätzlichen Volkstrefferwürfeln oder Klassenstufen; zu ihren bevorzugten Wahlmöglichkeiten gehören Stufen als Kämpfer[link72], Mönch[link73] oder Schurke[link74]. Diese mächtigen Externare[link1] meiden in der Regel zauberkundige Klassen[link75], da sie der Ansicht sind, dass ihre angeborenen übernatürlichen Fähigkeiten[link56] ohnehin alles in den Schatten stellen, was sterbliche Magie vollbringen könnte. Neben den typischen Fähigkeiten der Leeregiganten besitzt jeder Herrscher der Leere zusätzliche Kräfte, die mit seinem Fokus in Verbindung stehen. Zwei Beispiele folgen, doch sind diese nur ein sehr kleiner Teil der Möglichkeiten:



Kampfkünste: Ein Leereherrscher der Kampfkünste greift stets mit waffenlosen Angriffen an. Er wird behandelt, als wäre er ein Mönch[link73] der 20. Stufe, was seine Fähigkeit Schlaghagel[link76], deren Schaden und die Anzahl der ihm möglichen waffenlosen Angriffe pro Runde betrifft. Dieser Herrscher der Leere erhält das Bonustalent Betäubender Schlag[link77] und kann die folgenden zauberähnlichen Fähigkeiten[link57] drei Mal am Tag einsetzen: Kräftige Hand[link78], Mächtiges Brüllen[link79] und Zugreifende Hand[link80].

Schwertkampf: Ein Leereherrscher des Schwertkampfes führt stets eine Art von Schwert (meist ein Katana) mit sich. Diese Herrscher der Leere können die folgenden zauberähnlichen Fähigkeiten[link57] drei Mal am Tag einsetzen: Des Magiers Schwert[link81], Klingenbarriere[link82] und Schärfen[link83]. Sie sind geübt im Umgang mit allen Schwertes und jedes von ihnen geführte Schwert wird behandelt wie eine Waffe +5 neben allen anderen Eigenschaften, die es besitzen mag. Ein Leereherrscher des Schwertkampfes kann, von Artefakten[link84] abgesehen, jede magische Waffe durch eine Berührung in ein Schwert jeder beliebigen Größe und Art verwandeln.




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Pathfinder Roleplaying Game Advanced Player''s Guide. © 2010, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn


Pathfinder Roleplaying Game Advanced Race Guide © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Jim Groves, Tim Hitchcock, Hal MacLean, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Owen K.C. Stephens, Todd Stewart, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game NPC Codex © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Alex Greenshields, Rob McCreary, Mark Moreland, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Magic © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jason Bulmahn, Tim Hitchcock, Colin McComb, Rob McCreary, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Sean K Reynolds, Owen K.C. Stephens, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Campaign © 2013, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Ryan Costello, Adam Daigle, Matt Goetz, Tim Hitchcock, James Jacobs, Ryan Macklin, Colin McComb, Jason Nelson, Richard Pett, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, F. Wesley Schneider, James L. Sutter, Russ Taylor, and Stephen Townshend.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Combat © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Brian J. Cortijo, Jim Groves, Tim Hitchcock, Richard A. Hunt, Colin McComb, Jason Nelson, Tom Phillips, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Equipment © 2012 Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Ross Byers, Brian J. Cortijo, Ryan Costello, Mike Ferguson, Matt Goetz, Jim Groves, Tracy Hurley, Matt James, Jonathan H. Keith, Michael Kenway, Hal MacLean, Jason Nelson, Tork Shaw, Owen KC Stephens, and Russ Taylor.


Anger of Angels © 2003, Sean K Reynolds.


Book of Fiends © 2003, Green Ronin Publishing; Authors: Aaron Loeb, Erik Mona, Chris Pramas, Robert J. Schwalb.


The Book of Hallowed Might © 2002, Monte J. Cook.


Monte Cook''s Arcana Unearthed. © 2003, Monte J. Cook.


Path of the Magi © 2002 Citizen Games/Troll Lord Games; Authors: Mike McArtor, W. Jason Peck, Jeff Quick, and Sean K Reynolds.


Skreyn''s Register: The Bonds of Magic. © 2002, Sean K Reynolds.


The Book of Experimental Might © 2008, Monte J. Cook. All rights reserved.


Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors: Scott Greene, with Clark Peterson, Erica Balsley, Kevin Baase, Casey Christofferson, Lance Hawvermale, Travis Hawvermale, Patrick Lawinger, and Bill Webb; Based on original content from TSR.


Kobold Quarterly Issue 7, © 2008, Open Design LLC, www.koboldquarterly.com; Authors: John Baichtal, Wolfgang Baur, Ross Byers, Matthew Cicci, John Flemming, Jeremy Jones, Derek Kagemann, Phillip Larwood, Richard Pett, and Stan!


The Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Adherer from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Guy Shearer.


Amphisbaena from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Angel Monadic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Angel Movanic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Animal Lord from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games,Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Ascomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Atomie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Aurumvorax from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


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Baphomet from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Bat Mobat from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Peterson and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Beetle Slicer from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Blindheim from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Basidirond from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


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Carbuncle from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


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Crypt Thing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Crystal Ooze from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Daemon Ceustodaemon (Guardian Daemon) from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Derghodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Hydrodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Piscodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


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Death Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley.


Decapus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


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Demodand Slimy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Tarry from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demon Nabasu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dire Corby from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jeff Wyndham.


Disenchanter from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Dragon Faerie from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Brian Jaeger and Gary Gygax.


Dragon Horse from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dracolisk from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dust Digger from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Flail Snail from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Tilbrook.


Flumph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian McDowell and Douglas Naismith.


Froghemoth from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Foo Creature from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Forlarren from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone.


Genie Marid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Slug from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Wood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Wizards of the Coast.


Gloomwing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Grippli from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nereid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Gryph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Peter Brown.


Hangman Tree from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Hippocampus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Gary Gygax.


Huecuva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Underworld Oracle.


Ice Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Iron Cobra from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Philip Masters.


Jackalwere from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Jubilex from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kamadan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Nick Louth.


Kech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kelpie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Korred from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Leprechaun from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Magma ooze from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Marid from the Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Mihstu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Mite from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone and Mark Barnes.


Mongrelman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nabasu Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Necrophidius from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Simon Tillbrook.


Nereid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Pech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Phycomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Poltergeist from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lewis Pulsipher.


Quickling from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Quickwood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Rot Grub from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Russet Mold from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Sandman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Scarecrow from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Shadow Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Neville White.


Skulk from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Slime Mold from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Slithering Tracker from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Soul Eater from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by David Cook.


Spriggan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Roger Moore and Gary Gygax.


Tenebrous Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Tentamort from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Mike Roberts.


Tick Giant & Dragon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Troll Ice from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Russell Cole.


Troll Rock from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Vegepygmy from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wolf-In-Sheep''s-Clothing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wood Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Patrick Lawinger.


Yellow Musk Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yellow Musk Zombie from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yeti from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Zombie Juju from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.

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