Leichnam, HalbLeichnam


Glitzernde Edelsteine überziehen diesen grinsenden Totenschädel, als er in die Luft auf einem Wirbel aus Staub und schimmernder Magie aufsteigt.

HalbLeichnam HG 14

EP 38.400
NB Sehr kleiner Untoter[link1]
INI +7; Sinne Dunkelsicht[link2] 18 m, Wahrer Blick[link3]; Wahrnehmung[link4] +27

VERTEIDIGUNG

RK 25, Berührung 21, auf dem falschen Fuß 21 (+1 Ausweichen, +3 GE, +2 Größe +4 natürlich, +5 profan)
TP 142 (15W8+75)
REF +15, WIL +21, ZÄH +14
Immunitäten Elektrizität, Kälte, Magie, Säure, Verwandlung[link5], wie Untote[link6]; SR 20/-; Verteidigungsfähigkeiten Resistenz gegen Fokussieren[link7] +5, Wiederkehr, Unheilige Anmut
Schwächen Empfindlichkeit gegenüber Hinrichtungswaffen, Schlafstarre

ANGRIFF

Bewegungsrate Fliegen 9 m (Perfekt)
Angriffsfläche 0,75 m; Reichweite 0 m
Besondere Angriffe Seele verschlingen
Zauberähnliche Fähigkeiten (ZS 20; Konzentration +25)
Immer – Wahrer Blick[link3]
Beliebig oft – Mächtiger Fluch (SG 21), Telekinese[link8] (SG 19), Wehgeschrei der Todesfee[link9] (20 m Radius Ausdehnung um den Halb-Leichnam herum; SG 24)

SPIELWERTE

ST 6, GE 17, KO -, IN 21, WE 20, CH 21,
GAB +11; KMB +12; KMV 30
Talente Angriff im Vorbeifliegen[link10]B, Ausweichen[link11], Beweglichkeit[link12], Blitzschnelle Reflexe[link13], Defensives Kampftraining[link14], Eiserner Wille[link15], Fähigkeitsfokus[link16] (Seele verschlingen), Verbesserte Initiative[link17], Wachsamkeit[link18]
Fertigkeiten Bluffen[link19] +20, Fliegen[link20] +23, Heimlichkeit[link21] +24, Motiv erkennen[link22] +27, Wahrnehmung[link4] +27, Wissen (Arkanes)[link23] +23, Wissen (Die Ebenen)[link23] +15, Wissen (Geschichte)[link23] +15, Wissen (Gewölbe)[link23] +20, Wissen (Religion)[link23] +18, Zauberkunde[link24] +23
Sprachen Abyssisch, Aklo, Drakonisch, Gemeinsprache, Infernalisch, Riesisch

LEBENSWEISE

Umgebung Beliebig
Organisation Einzelgänger
Schätze Doppelt

BESONDERE FÄHIGKEITEN


Empfindlichkeit gegen Hinrichtungswaffen (AF[link25]) Waffen jeder Art mit der Eigenschaft Hinrichtung[link26] ignorieren die Schadensreduzierung[link27] eines Halb-Leichnams.

Immunität gegen Magie (ÜF[link28]) Ein Halb-Leichnam ist immun gegen alle Zauber und zauberähnlichen Fähigkeiten[link29], welche Zauberresistenz[link30] erlauben. Ferner funktionieren bestimmte Zauber bei der Kreatur anders:



Mächtiger Fluch (ZF[link29]) Diese zauberähnliche Fähigkeit[link29] funktioniert wie Fluch[link36], kann aber einen der folgenden Effekte entfalten: -12 auf einen Attributswert[link37]; -6 auf zwei Attributswerte[link37]; Malus von -8 auf Angriffs-[link38], Rettungs-[link32], Attributs-[link37] und Fähigkeitswürfe; oder eine Chance von 25%, normal handeln zu können. Diese Fähigkeit wird wie ein Zauber des 6. Grades behandelt.

Schlafstarre (AF[link25]) Ein Halb-Leichnam unternimmt nichts gegen
Eindringlinge, solange seine Überreste oder seine Schätze
nicht gestört werden.

Seele verschlingen (ÜF[link28]) Als Standard-Aktion kann ein HalbLeichnam über bis zu 90 m Reichweite hinweg die Seele einer lebenden Kreatur in einem von zehn besonderen, in seinen Schädel eingesetzten Edelsteinen einschließen. Sollte dem Ziel ein Zähigkeitswurf[link32] gegen SG 24 gelingen, erhält es nur zwei permanente negative Stufen[link39]. Sollte der Rettungswurf[link32] scheitern, wird die Seele des Zieles augenblicklich in einen der Edelsteine im Schädel des Halb-Leichnams gesogen. Dort bleibt sie gefangen und kann als Glänzen wahrgenommen werden, außer man bedient sich Wahren Blickes. Der seelenlose Körper verfällt und verwest so schnell, dass er in einer einzigen Runde zu Staub zerfällt. Solange die Seele der toten Kreatur im Edelstein gefangen ist, kann sie durch nichts außer direktes göttliches Eingreifen wiederbelebt werden.

Edelsteine mit darin gefangenen Seelen können nach der Zerstörung des Halb-Leichnams geborgen werden. Man kann sie sodann zermalmen, um den Seelen den Weg ins Nachleben zu eröffnen, oder man kann sie anstelle der üblichen Materialkomponenten[link40] nutzen, um Körper und Seele mittels Auferstehung[link41] oder Wahrer Auferstehung[link42] wiederherzustellen. Nach 24 Stunden kann der Halb-Leichnam in seinen Edelsteinen gefangene Seelen verschlingen und dadurch pro TW der Seele 1W6 Trefferpunkte zurückerlangen. Ist dies geschehen, kann die tote Kreatur nur mittels Wunder[link43] oder Wunsch[link44] wieder ins Leben zurückgeholt werden. Der SG des Rettungswurfes basiert auf Charisma[link45] und enthält einen Bonus von +2 aufgrund des Talents Fähigkeitsfokus[link16].

Telekinetischer Sturm (ÜF[link28]) Als besondere Anwendung seiner zauberähnlichen Fähigkeit[link29] Telekinese[link8] kann ein Halb-Leichnam seine Schätze, Staub, Knochen und andere lockeren Abfälle in der Umgebung zu einem Wirbelsturm über seinem Schädel aufpeitschen. Dieser Sturm verschleiert die Sicht wie eine Nebelwolke[link46] mit einer 6 m Ausdehnung um den Schädel des Halb-Leichnams herum. Kreaturen in diesem Sturm erleiden während des Zuges des Halb-Leichnams 12W6 Schadenspunkte (Reflex SG 20, halbiert). Der Halb-Leichnam kann den Sturm durch Konzentration unbegrenzt aufrechterhalten.

Unheilige Anmut (ÜF[link28]) Ein Halb-Leichnam erhält einen Bonus auf seine Rettungswürfe[link32] und einen profanen Bonus auf seine RK[link47] in Höhe seines CH-Modifikators[link48].

Wiederkehr (ÜF[link28]) Ein zerstörter Halb-Leichnam bildet sich nach 2W6 Tagen neu. Um ihn dauerhaft zu zerstören, muss über seine Reste innerhalb des Wirkungsbereiches von Weihen[link49] Weihwasser[link50] gegossen werden; im Anschluss muss Heiliges Wort[link51] oder Böses bannen[link31] gewirkt werden. Dem Zauberkundigen muss ein Wurf auf seine Zauberstufe[link52] gegen SG 10 + TW des Halb-Leichnames gelingen.

Manche Leichname[link53] verlieren sich während der endlosen Jahre ihrer Existenz in Introspektion und können sich nicht mehr überwinden, sich dem endlosen Verstreichen der Tage zu stellen. Andere lösen ihre Bewusstseine von ihren Leibern und durchstreifen Ebenen und Realitäten jenseits des Fassungsvermögens der Sterblichen. Ohne die Lebenskraft der Seele zerfällt der Körper des Leichnams[link53] im Laufe der Jahrhunderte, bis nur noch der Schädel übrig ist. Jedoch vereiteln die Bande des Untodes den endgültigen Zerfall des Leichnams[link53]. Spuren des Intellekts des Leichnams verbleiben im Schädel und erwachen in furchtbarem Zorn, sollte dieser gestört werden. Rückstände des Lebenswillens des Leichnams stärken den Totenschädel und machen ihn härter als Stahl. Seine Gier und sein Durst nach Macht manifestieren sich im Wachstum von Edelsteinen in seinem Totenschädel. Und mag auch nur die schwächste Spur seiner Zaubermacht überlebt haben, so verfügt ein im Zorn erwachter Halb-Leichnam immer noch über genug Macht, um jedem, der seine letzte Ruhe stört, die Seele herauszureißen.

Das Seelengefäß des Leichnams versagt unweigerlich während dessen langsamen Verfalls zu einem Halb-Leichnam und verliert seine letzten Reste an Verzauberungen[link54], sofern es nicht gleich mit dem Leib des Leichnams zu Staub zerfällt. Doch selbst ohne die konservierende Kraft des Seelengefäßes halten Halb-Leichname zäh an ihrer Existenz fest. Nur präziser Einsatz mächtiger Magie kann einen Halb-Leichnam und seine Überreste endgültig zerstören.

Für einen ahnungslosen Abenteurer scheint ein Halb-Leichnam nur Staub und Knochen auf dem Boden des alten Heiligtums des Leichnams zu sein. Tatsächlich nimmt ein Halb-Leichnam Eindringlinge nur äußerst schwach wahr und ignoriert sie, bis sie seine Ruhe stören – indem sie seine Besitztümer zu stehlen versuchen, seine Überreste stören oder seinem Reich Schaden zufügen. Dann erhebt sich der HalbLeichnam aus seinem Schlummer in die Luft und stößt sein Wehgeschrei der Todesfee[link9] aus, ehe er wieder zu Boden sinkt. Sollten die Eindringlinge fliehen, kehrt er in seine Schlafstarre zurück. Doch sollten sie nicht verschwinden, erhebt sich der Schädel erneut und ruht nicht eher wieder, bis alle Eindringlinge in seiner Sichtweite vernichtet wurden. Glücklicherweise verfolgt er niemanden, der weise genug ist zu fliehen…

Die Entstehung eines Halb-Leichnams

Die meisten Halb-Leichname erreichen diesen Zustand durch Apathie und nicht vorsätzlich. Pro Jahrzehnt, in dem ein Leichnam es nicht schafft, sich zu einer bedeutsamen Handlung aufzuraffen, besteht eine kumulative Chance von 1%, dass sein Körper zu Staub zerfällt und nur der Schädel übrigbleibt. Nimmt der Leichnam seine Aktivität wieder auf, fällt die Chance auf 0% zurück. Sobald der Körper des Leichnams zerfällt, kehrt sein Verstand wie üblich in sein Seelengefäß zurück. Der Schädel verweigert dem Bewusstsein des Leichnams aber die Rückkehr und hält ihn in seinem zerfallenden Seelengefäß für 1W10 Jahre gefangen. Sollten die Überreste des Leichnams während dieser Periode zerstört oder zerstreut werden (z.B. durch Abenteurer), bildet das Seelengefäß wie üblich einen neuen Körper aus und der Intellekt kann das Seelengefäß verlassen, so dass der Leichnam wieder ins Unleben zurückkehrt. Sollte dies aber nicht geschehen und niemand die Überreste des Leichnams stören, versagt schließlich die Magie des Seelengefäßes, entlässt die Seele des Leichnams und fügt dem Gefäß selbst 5W10 Schadenspunkte zu. Unabhängig davon, ob hierdurch das Seelengefäß vernichtet wird oder nicht, fahren die freigesetzten Energien in den leblosen Totenschädel des Leichnams und gestatten den Resten seiner Seele die Verwandlung in einen Halb-Leichnam. Die Seele des Leichnams selbst wird entweder vollständig vernichtet oder erlangt ihre endgültige Belohnung oder Strafe oder ist dazu verdammt, auf ewig die Randbereiche des Multiversums zu durchstreifen.


Bei Leichnamen, die ihren Geist auf die Reise in ferne Reiche schicken, verläuft der Prozess ähnlich, basiert aber auf der Anzahl der Jahrzehnte, in denen der Intellekt des Leichnams dem Körper fern ist. Wenn der Körper zerf ällt, bleibt in diesem Fall der Verstand aber erhalten und wird nur dann im Seelengefäß gefangengesetzt, wenn er zu der Zeit zwischen Zerfall seines Leibes und Verwandlung in einen Halb-Leichnam zurückzukehren versucht. Sollte das Seelengefäß versagen, ehe der umherstreifende Leichnam zurückkehrt, wird der Schädel zu einem Halb-Leichnam und der Verstand des Leichnams ist dazu verdammt, bis zum Ende aller Tage umherzuwandern.


Erwachte Halb-Leichname

Unter außergewöhnlichen Umständen übersteht das Bewusstsein eines Leichnams die Verwandlung in einen Halb-Leichnam intakt oder kehrt ein wandernder Intellekt in seinen juwelengeschmückten Schädel zurück. Solche Kreaturen sind erwachte Halb-Leichname, welche die Macht und Beinahe-Unverwundbarkeit von Halb-Leichnamen mit dem Verstand und der Zauberkunst eines Leichnams verbinden.


Ein Erwachter Halb-Leichnam verfügt über die vollständigen magischen Fähigkeiten, die er zu seiner Zeit als Leichnam besessen hat, und erhält die Bonustalente Gestenlos zaubern[link55] und Materialkomponentenlos zaubern[link56]. Erwachte Halb-Leichname behalten die TW, welche sie als Leichname besaßen, und alle geistigen Attribute, welche höher als die Minimalwerte des Halb-Leichnams sind. Ansonsten besitzen sie alle besonderen Fähigkeiten und Verteidigungen eines Halb-Leichnams und keine weiteren Fähigkeiten des ursprünglichen Leichnams außer der Fähigkeit Zauber zu wirken und ihrer mentalen Attribute.


Ein Erwachter Halb-Leichnam hat einen HG von 16 oder den HG des ursprünglichen Leichnams[link53] +3, so dies höher ist.




Open Game License

Product Identity

The following items are hereby identified as Product Identity as defined in the Open Game License 1.0a, Section 1(e), and are not Open Content: All trademarks, registered trademarks, proper names (characters, deities, etc.), dialogue, plots, storylines, locations, characters, artworks, and trade dress. (Elements that have previously been designated as Open Game Content are not included in this declaration.)

Open Content

Except for material designated as Product Identity (see above), the game mechanics of this Paizo Publishing game product are Open Game Content, as defined in the Open Game License version 1.0a Section 1(d). No portion of this work other than the material designated as Open Game Content may be reproduced in any form without written permission.

OPEN GAME LICENSE Version 1.0a

The following text is the property of Wizards of the Coast Inc. and is Copyright 2000 Wizards of the Coast, Inc ("Wizards"). All Rights Reserved.


1. Definitions (a) "Contributors" means the copyright and/or trademark owners who have contributed Open Game Content; (b) "Derivative Material" means copyrighted material including derivative works and translations (including into other computer languages), potation, modification, correction, addition, extension, upgrade, improvement, compilation, abridgment or other form in which an existing work may be recast, transformed or adapted; © "Distribute" means to reproduce, license, rent, lease, sell, broadcast, publicly display, transmit or otherwise distribute; (d) "Open Game Content" means the game mechanic and includes the methods, procedures, processes and routines to the extent such content does not embody the Product Identity and is an enhancement over the prior art and any additional content clearly identified as Open Game Content by the Contributor, and means any work covered by this License, including translations and derivative works under copyright law, but specifically excludes Product Identity. (e) "Product Identity" means product and product line names, logos and identifying marks including trade dress; artifacts, creatures, characters, stories, storylines, plots, thematic elements, dialogue, incidents, language, artwork, symbols, designs, depictions, likenesses, formats, poses, concepts, themes and graphic, photographic and other visual or audio representations; names and descriptions of characters, spells, enchantments, personalities, teams, personas, likenesses and special abilities; places, locations, environments, creatures, equipment, magical or supernatural abilities or effects, logos, symbols, or graphic designs; and any other trademark or registered trademark clearly identified as Product identity by the owner of the Product Identity, and which specifically excludes the Open Game Content; (f) "Trademark" means the logos, names, mark, sign, motto, designs that are used by a Contributor to identify itself or its products or the associated products contributed to the Open Game License by the Contributor (g) "Use", "Used" or "Using" means to use, Distribute, copy, edit, format, modify, translate and otherwise create Derivative Material of Open Game Content. (h) "You" or "Your" means the licensee in terms of this agreement.


2. The License This License applies to any Open Game Content that contains a notice indicating that the Open Game Content may only be Used under and in terms of this License. You must affix such a notice to any Open Game Content that you Use. No terms may be added to or subtracted from this License except as described by the License itself. No other terms or conditions may be applied to any Open Game Content distributed using this License.


3. Offer and Acceptance By Using the Open Game Content You indicate Your acceptance of the terms of this License.


4. Grant and Consideration In consideration for agreeing to use this License, the Contributors grant You a perpetual, worldwide, royalty-free, non-exclusive license with the exact terms of this License to Use, the Open Game Content.


5. Representation of Authority to Contribute If You are contributing original material as Open Game Content, You represent that Your Contributions are Your original creation and/or You have sufficient rights to grant the rights conveyed by this License.


6. Notice of License Copyright You must update the COPYRIGHT NOTICE portion of this License to include the exact text of the COPYRIGHT NOTICE of any Open Game Content You are copying, modifying or distributing, and You must add the title, the copyright date, and the copyright holder's name to the COPYRIGHT NOTICE of any original Open Game Content you Distribute.


7. Use of Product Identity You agree not to Use any Product Identity, including as an indication as to compatibility, except as expressly licensed in another, independent Agreement with the owner of each element of that Product Identity. You agree not to indicate compatibility or co-adaptability with any Trademark or Registered Trademark in conjunction with a work containing Open Game Content except as expressly licensed in another, independent Agreement with the owner of such Trademark or Registered Trademark. The use of any Product Identity in Open Game Content does not constitute a challenge to the ownership of that Product Identity. The owner of any Product Identity used in Open Game Content shall retain all rights, title and interest in and to that Product Identity.


8. Identification If you distribute Open Game Content You must clearly indicate which portions of the work that you are distributing are Open Game Content.


9. Updating the License Wizards or its designated Agents may publish updated versions of this License. You may use any authorized version of this License to copy, modify and distribute any Open Game Content originally distributed under any version of this License.


10. Copy of this License You MUST include a copy of this License with every copy of the Open Game Content You distribute.


11. Use of Contributor Credits You may not market or advertise the Open Game Content using the name of any Contributor unless You have written permission from the Contributor to do so.


12. Inability to Comply If it is impossible for You to comply with any of the terms of this License with respect to some or all of the Open Game Content due to statute, judicial order, or governmental regulation then You may not Use any Open Game Material so affected.


13. Termination This License will terminate automatically if You fail to comply with all terms herein and fail to cure such breach within 30 days of becoming aware of the breach. All sublicenses shall survive the termination of this License.


14. Reformation If any provision of this License is held to be unenforceable, such provision shall be reformed only to the extent necessary to make it enforceable.


15. COPYRIGHT NOTICE

Open Game License v 1.0a Copyright 2000, Wizards of the Coast, Inc.


System Reference Document Copyright 2000, Wizards of the Coast, Inc.; Authors Jonathan Tweet, Monte Cook, Skip Williams, based on material by E. Gary Gygax and Dave Arneson.


Pathfinder Roleplaying Game Reference Document © 2011, Paizo Publishing, LLC; Author: Paizo Publishing, LLC.


Pathfinder Roleplaying Game Core Rulebook © 2009, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary © 2009, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary 2 © 2010, Paizo Publishing, LLC; Authors Wolfgang Baur, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Graeme Davis, Crystal Frasier, Joshua J. Frost, Tim Hitchcock, Brandon Hodge, James Jacobs, Steve Kenson, Hal MacLean, Martin Mason, Rob McCreary, Erik Mona, Jason Nelson, Patrick Renie, Sean K Reynolds, F. Wesley Schneider, Owen K.C. Stephens, James L. Sutter, Russ Taylor, and Greg A. Vaughan, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary 3 © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Jason Bulmahn, Adam Daigle, James Jacobs, Michael Kenway, Rob McCreary, Patrick Renie, Chris Sims, F. Wesley Schneider, James L. Sutter, and Russ Taylor, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game GameMastery Guide © 2010, Paizo Publishing, LLC; Author: Cam Banks, Wolfgang Buar, Jason Bulmahn, Jim Butler, Eric Cagle, Graeme Davis, Adam Daigle, Joshua J. Frost, James Jacobs, Kenneth Hite, Steven Kenson, Robin Laws, Tito Leati, Rob McCreary, Hal Maclean, Colin McComb, Jason Nelson, David Noonan, Richard Pett, Rich Redman, Sean K reynolds, F. Wesley Schneider, Amber Scorr, Doug Seacat, Mike Selinker, Lisa Stevens, James L. Sutter, Russ Taylor, Penny Williams, Skip Williams, Teeuwynn Woodruff.


Pathfinder Roleplaying Game Advanced Player''s Guide. © 2010, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn


Pathfinder Roleplaying Game Advanced Race Guide © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Jim Groves, Tim Hitchcock, Hal MacLean, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Owen K.C. Stephens, Todd Stewart, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game NPC Codex © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Alex Greenshields, Rob McCreary, Mark Moreland, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Magic © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jason Bulmahn, Tim Hitchcock, Colin McComb, Rob McCreary, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Sean K Reynolds, Owen K.C. Stephens, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Campaign © 2013, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Ryan Costello, Adam Daigle, Matt Goetz, Tim Hitchcock, James Jacobs, Ryan Macklin, Colin McComb, Jason Nelson, Richard Pett, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, F. Wesley Schneider, James L. Sutter, Russ Taylor, and Stephen Townshend.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Combat © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Brian J. Cortijo, Jim Groves, Tim Hitchcock, Richard A. Hunt, Colin McComb, Jason Nelson, Tom Phillips, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Equipment © 2012 Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Ross Byers, Brian J. Cortijo, Ryan Costello, Mike Ferguson, Matt Goetz, Jim Groves, Tracy Hurley, Matt James, Jonathan H. Keith, Michael Kenway, Hal MacLean, Jason Nelson, Tork Shaw, Owen KC Stephens, and Russ Taylor.


Anger of Angels © 2003, Sean K Reynolds.


Book of Fiends © 2003, Green Ronin Publishing; Authors: Aaron Loeb, Erik Mona, Chris Pramas, Robert J. Schwalb.


The Book of Hallowed Might © 2002, Monte J. Cook.


Monte Cook''s Arcana Unearthed. © 2003, Monte J. Cook.


Path of the Magi © 2002 Citizen Games/Troll Lord Games; Authors: Mike McArtor, W. Jason Peck, Jeff Quick, and Sean K Reynolds.


Skreyn''s Register: The Bonds of Magic. © 2002, Sean K Reynolds.


The Book of Experimental Might © 2008, Monte J. Cook. All rights reserved.


Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors: Scott Greene, with Clark Peterson, Erica Balsley, Kevin Baase, Casey Christofferson, Lance Hawvermale, Travis Hawvermale, Patrick Lawinger, and Bill Webb; Based on original content from TSR.


Kobold Quarterly Issue 7, © 2008, Open Design LLC, www.koboldquarterly.com; Authors: John Baichtal, Wolfgang Baur, Ross Byers, Matthew Cicci, John Flemming, Jeremy Jones, Derek Kagemann, Phillip Larwood, Richard Pett, and Stan!


The Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Adherer from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Guy Shearer.


Amphisbaena from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Angel Monadic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Angel Movanic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Animal Lord from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games,Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Ascomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Atomie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Aurumvorax from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Axe Beak from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Baphomet from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Bat Mobat from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Peterson and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Beetle Slicer from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Blindheim from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Basidirond from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Brownie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Bunyip from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Dermot Jackson.


Carbuncle from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Caryatid Column from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Cave Fisher from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Crypt Thing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Crystal Ooze from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Daemon Ceustodaemon (Guardian Daemon) from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Derghodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Hydrodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Piscodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Dark Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Rik Shepard.


Dark Stalker from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Death Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley.


Decapus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Demodand Shaggy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Slimy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Tarry from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demon Nabasu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dire Corby from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jeff Wyndham.


Disenchanter from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Dragon Faerie from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Brian Jaeger and Gary Gygax.


Dragon Horse from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dracolisk from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dust Digger from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Flail Snail from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Tilbrook.


Flumph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian McDowell and Douglas Naismith.


Froghemoth from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Foo Creature from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Forlarren from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone.


Genie Marid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Slug from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Wood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Wizards of the Coast.


Gloomwing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Grippli from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nereid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Gryph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Peter Brown.


Hangman Tree from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Hippocampus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Gary Gygax.


Huecuva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Underworld Oracle.


Ice Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Iron Cobra from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Philip Masters.


Jackalwere from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Jubilex from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kamadan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Nick Louth.


Kech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kelpie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Korred from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Leprechaun from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Magma ooze from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Marid from the Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Mihstu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Mite from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone and Mark Barnes.


Mongrelman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nabasu Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Necrophidius from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Simon Tillbrook.


Nereid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Pech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Phycomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Poltergeist from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lewis Pulsipher.


Quickling from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Quickwood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Rot Grub from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Russet Mold from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Sandman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Scarecrow from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Shadow Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Neville White.


Skulk from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Slime Mold from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Slithering Tracker from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Soul Eater from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by David Cook.


Spriggan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Roger Moore and Gary Gygax.


Tenebrous Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Tentamort from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Mike Roberts.


Tick Giant & Dragon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Troll Ice from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Russell Cole.


Troll Rock from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Vegepygmy from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wolf-In-Sheep''s-Clothing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wood Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Patrick Lawinger.


Yellow Musk Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yellow Musk Zombie from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yeti from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Zombie Juju from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.

Häufig gestellte Fragen zur OGL

Siehe Deutsches PRD und Nutzungsrechte[link57]



Links
[link1] http://prd.5footstep.de/Monsterhandbuch/Kreaturenarten/Untote

[link2] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Anhang/BesondereFaehigkeiten/Dunkelsicht

[link3] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/WahrerBlick

[link4] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Fertigkeiten/Wahrnehmung

[link5] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Magie/Zauberbeschreibungen/SchuleUnterartderSchule/Verwandlung

[link6] http://prd.5footstep.de/Monsterhandbuch/AllgemeineMonsterregeln/UntotenEigenschaften

[link7] http://prd.5footstep.de/Monsterhandbuch/AllgemeineMonsterregeln/ResistenzgegenfokussierteEnergie

[link8] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Telekinese

[link9] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/WehgeschreiderTodesfee

[link10] http://prd.5footstep.de/Monsterhandbuch/MonsterTalente/AngriffimVorbeifliegen

[link11] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Talente/Ausweichen

[link12] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Talente/Beweglichkeit

[link13] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Talente/BlitzschnelleReflexe

[link14] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Talente/DefensivesKampftraining

[link15] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Talente/EisernerWille

[link16] http://prd.5footstep.de/Monsterhandbuch/MonsterTalente/Faehigkeitsfokus

[link17] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Talente/VerbesserteInitiative

[link18] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Talente/Wachsamkeit

[link19] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Fertigkeiten/Bluffen

[link20] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Fertigkeiten/Fliegen

[link21] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Fertigkeiten/Heimlichkeit

[link22] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Fertigkeiten/Motiverkennen

[link23] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Fertigkeiten/Wissen

[link24] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Fertigkeiten/Zauberkunde

[link25] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Anhang/BesondereFaehigkeiten#Außergewöhnliche-Fähigkeiten

[link26] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/MagischeGegenstaende/Hinrichtung

[link27] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Anhang/BesondereFaehigkeiten/Schadensreduzierung

[link28] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Anhang/BesondereFaehigkeiten#Übernatürliche-Fähigkeiten

[link29] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Anhang/BesondereFaehigkeiten#Zauberähnliche-Fähigkeiten

[link30] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Anhang/BesondereFaehigkeiten/Zauberresistenz

[link31] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Boesesbannen

[link32] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Kampf/DieGrundregelndesKampfes/Rettungswuerfe

[link33] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/HeiligerSchlag

[link34] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/WortderMachtTod

[link35] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Zerbersten

[link36] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Fluch

[link37] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/AufGehts/Attributswerte

[link38] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Kampf/DieGrundregelndesKampfes#Angriffsbonus

[link39] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Anhang/BesondereFaehigkeiten/LebenskraftentzugundNegativeStufen

[link40] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Magie/Zauberbeschreibungen/Komponenten

[link41] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Auferstehung

[link42] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/WahreAuferstehung

[link43] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Wunder

[link44] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Wunsch

[link45] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/AufGehts/Attributswerte#Charisma

[link46] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Nebelwolke

[link47] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Kampf/DieGrundregelndesKampfes#Rüstungsklasse

[link48] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/AufGehts/Attributswerte#Tabelle-Attributsmodifikatoren-und-zusätzliche-Zauber-pro-Tag

[link49] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Weihen

[link50] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Ausruestung/Weihwasser

[link51] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/HeiligesWort

[link52] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Magie/Zauberwirken/Zauberstufe

[link53] http://prd.5footstep.de/Monsterhandbuch/Leichnam

[link54] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Magie/Zauberbeschreibungen/SchuleUnterartderSchule/Verzauberung

[link55] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Talente/Gestenloszaubern

[link56] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Talente/Materialkomponentenloszaubern

[link57] http://prd.5footstep.de/FAQ/DeutschesPRDundNutzungsrechte