Verschlinger


Dieser gewaltige Skelettdrache richtet sich zu seiner vollen, überragenden Größe auf. Seine Knochen leuchten und glänzen vorbösartiger grüner Energie.

Verschlinger HG 22

EP 614.400
CB Gigantischer Untoter[link1] (Feuer[link2])
INI +3; Sinne Blindgespür[link3] 36 m, Dunkelsicht[link4] 72 m, Rauchsicht[link5]; Wahrnehmung[link6] +45
Aura Lähmende Furcht, Feuer[link2], Unheimliche Ausstrahlung (99 m, SG 31)

VERTEIDIGUNG

RK 45, Berührung 9, auf dem falschen Fuß 45 (+4 Ablenkung,-1 GE, -4 Größe, +36 natürlich)
TP 337 (27W8+216)
REF +14, WIL +23, ZÄH +23
Immunitäten Feuer, wie Untote[link7]; SR 20/Gutes; Verteidigungsfähigkeiten Resistenz gegen Fokussieren +4, Seelenhort (27 TP); ZR 33

ANGRIFF

Bewegungsrate 12 m, Fliegen 75 m (unbeholfen)
Nahkampf Biss +40 (4W6+24/17-20), 2 Klauen +40 (2W8+16/19-29), Schwanzschlag +38 (2W8+24/19-20), 2 Flügel +38 (2W6+8/19-20)
Angriffsfläche 6 m; Reichweite 4,50 m (6 m mit Biss)
Besondere Angriffe Odemwaffe[link8] (18 m-Kegel, SG 31,22W10 Feuer und 2 negative Stufen[link9]), Erdrücken[link10], Flammen manipulieren[link11], Stein schmelzen[link12], Seelenmagie, Seelenverzehrer, Schwanzstreich[link13]
Zauberähnliche Fähigkeiten (ZS 27; Konzentration[link14] +35)
Beliebig oft – Einflüsterung[link15] (SG 21), Feuerwand[link16], Feuerwerk[link17] (SG 20), Magie entdecken[link18], Weg finden[link19]
Bekannte Hexenmeisterzauber (ZS 20; Konzentration[link14] +28)
9. (6/Tag) – Entzug von Lebenskraft[link20], Wunsch[link21], Zeitstopp[link22]
8. (7/Tag) – Dimensionsschloss[link23], Irrgarten[link24], Verdorren[link25] (SG 26)
7. (7/Tag) – Energiekäfig[link26] (SG 25), Mächtiges Teleportieren[link27], Zauber zurückwerfen[link28]
6. (7/Tag) – Kugelblitz[link29] (SG 24), Mächtige Magie bannen[link30], Wahrer Blick[link31]
5. (7/Tag) – Energiewand[link32], Kältekegel[link33] (SG 23), Person beherrschen[link34] (SG 23), Schwachsinn[link35] (SG 23)
4. (8/Tag) – Fester Nebel[link36], Mächtige Unsichtbarkeit[link37], Monster bezaubern[link38] (SG 22), Verwirrung[link39] (SG 22)
3. (8/Tag) – Hast[link40], Standort vortäuschen[link41], Vampirgriff[link42], Verlangsamen[link43] (SG 21)
2. (8/Tag) – Falsches Leben[link44], Gedanken wahrnehmen[link45] (SG 20), Spiegelbilder[link46], Spinnennetz[link47] (SG 20), Unsichtbares sehen[link48]
1. (8/Tag) – Magierrüstung[link49], Magisches Geschoss[link50], Schild[link51], Schwächestrahl[link52] (SG 19), Zielsicherer Schlag[link53]
0. (beliebig oft) – Arkanes Siegel[link54], Botschaft[link55], Erschöpfende Berührung[link56], Kältestrahl[link57], Magie entdecken[link18], Magie lesen[link58], Magierhand[link59], Reparieren[link60], Zaubertrick[link61]

SPIELWERTE

ST 45, GE 8, KO -, IN 24, WE 25, CH 26,
GAB +27; KMB +48; KMV 57 (61 gegen Zu-Fall-bringen)
Talente Doppelschlag[link62], Eiserner Wille[link63], Heftiger Angriff[link64], Konzentrierter Schlag[link65], Kritischer Treffer (betäubend)[link66], Kritischer-Treffer-Fokus[link67], Mächtiger Konzentrierter Schlag[link68], Mehrfachangriff[link69], Schnell zaubern[link70], Verbesserte Initiative[link71], Verbesserter Eiserner Wille[link72], Verbesserter Konzentrierter Schlag[link73], Verbesserter Kritischer Treffer[link74] (Biss), Zauber verstärken[link75]
Fertigkeiten Bluffen[link76] +37, Diplomatie[link77] +37, Einschüchtern[link78] +45, Fliegen[link79] +13, Heimlichkeit[link80] +45, Motiv erkennen[link81] +37, Schätzen[link82] +37, Wahrnehmung[link6] +45, Wissen (Arkanes)[link83] +37, Wissen (Geschichte)[link83] +37, Wissen (Religion)[link83] +37, Zauberkunde[link84] +37
Sprachen Abyssisch, Aklo, Drakonisch, Elfisch, Gemeinsprache, Infernalisch, Riesisch

LEBENSWEISE

Umgebung Warme Berge[link85]
Organisation Einzelgänger
Schätze Dreifach

Die meisten bösen Drachen verbringen ihr Leben damit, Reichtümer zu begehren und anzuhäufen. Doch wenn das Ende naht, erkennen manche, dass alles Gold der Welt den Tod nicht aufhalten kann. Im Angesicht dieser Wahrheit lassen die meisten Drachen ihren Zorn an ihrer Umgebung aus und verheeren die Welt, ehe sie sterben. Einige jedoch suchen nach einer in ihren Augen besseren Lösung für das Problem und entscheiden sich stattdessen, noch zu verweilen, indem sie nun statt Reichtümern Leben horten. Diese üblen Wyrmer gewinnen die Aufmerksamkeit dunkler Mächte und werden durch die finstersten nekromantischen Rituale in untote Drachen verwandelt, die als Verschlinger bekannt sind.

Obwohl sein Körper rasch verwest, sorgt sich ein Verschlinger nicht um die Bedürfnisse des Fleisches. Er trachtet nur danach, Leben zu konsumieren, sei es von wilden Tieren, Möchtegern-Drachentötern oder auch anderen Drachen. Ein Verschlinger ist meist unterwegs und wechselt seine Verstecke, da seine Jagdgründe rasch bar jeden Lebens sind.

Der hier präsentierte Verschlinger wurde aus einem Roten Drachen erschaffen. Die Regeln zu seiner Feueraura[link86] und seine Fähigkeiten Flammen manipulieren[link11], Stein schmelzen[link12] und Rauchsicht[link5] findet du im Pathfinder Monsterhandbuch beim Roten Drachen[link87].

Erschaffung eines Verschlingers

„Verschlinger“ ist eine erworbene Schablone, die jeder böse wahre Drache ab der Alterskategorie Ehrwürdig (im Weiteren als Basiskreatur bezeichnet) erhalten kann. Ein Verschlinger behält die Spielwerte und besonderen Fähigkeiten der Basiskreatur bei, sofern hier nicht anders aufgeführt:



HG: Entspricht dem der Basiskreatur +2.

Gesinnung: Jede Böse.

Art: Die Art der Kreatur wird zu Untoter. Sie behält alle Unterarten der Basiskreatur. Führe keine Neuberechnung von GAB, Rettungswürfen oder Fertigkeitswürfen aus.

Sinne: Die Reichweite der Dunkelsicht eines Verschlingers steigt auf 72 m, während die seines Blindgespürs auf 36 m anwächst.

Rüstungsklasse: Ein Verschlinger erhält einen Ablenkungsbonus auf seine RK gleich seines halben Charismabonus (Minimum +1).

Trefferwürfel: Alle Volkstrefferwürfel der Basiskreatur werden zu W8. Durch Klassenstufen erhaltene Trefferwürfel bleiben unverändert. Als Untoter nutzt ein Verschlinger sein Charisma statt seiner Konstitution, um seine Bonustrefferpunkte zu ermitteln.

Rettungswürfe: Als Untoter nutzt ein Verschlinger seinen Charismamodifikator statt des Konstitutionsmodifikators bei Zähigkeitswürfen.

Verteidigungsfähigkeiten: Ein Verschlinger erhält Resistenz gegen Fokussieren +4 und alle Immunitäten, die auch Untote[link1] besitzen. Seine Schadensreduzierung ändert sich von SR/Magie zu SR/Gutes. Ein Verschlinger erhält zudem die folgende Fähigkeit:

Seelenhort (ÜF[link88]): Ein nicht greifbares Feld geraubter Seelenenergie schützt einen Verschlinger gegen Zerstörung. Dieser Schutz besitzt eine maximale Zahl an Trefferpunkten in Höhe des Doppelten seiner Trefferwürfel. Wenn ein Verschlinger unter 1 TP gebracht wird, wird sämtlicher überzähliger Schaden von seinem Seelenhort abgezogen. Sollte dieser auf weniger als 0 Trefferpunkte reduziert werden, wird der Verschlinger zerstört.



Angriffe: Ein Verschlinger behält alle natürlichen Angriffe der Basiskreatur. Allerdings droht jeder dieser Angriffe bei einem Wurf von 19 oder 20 mit einem Kritischen Treffer. Dieser Bereich kann durch Talente wie Verbesserter Kritischer Treffer weiter vergrößert werden. Sollte der Verschlinger mit einer seiner natürlichen Waffen einen Kritischen Treffer erzielen, erhält das Ziel 1 negative Stufe[link9]. Der SG zum Entfernen dieser negativen Stufe entspricht 10 + ½ Trefferwürfel des Verschlingers + Charismamodifikator des Verschlingers. Wenn eine Kreatur eine negative Stufe erhält, fügt der Verschlinger seinem Seelenhort 5 Punkte hinzu.

Besondere Angriffe: Ein Verschlinger behält alle besonderen Angriffe der Basiskreatur und gewinnt die folgenden besonderen Angriffe dazu - die SG aller Rettungswürfe entsprechen 10 + ½ Trefferwürfel des Verschlingers + Charismamodifikator des Verschlingers:

Lähmende Furcht (ÜF[link88]): Jede Kreatur, die durch die Unheimliche Ausstrahlung des Verschlingers erschüttert ist, ist stattdessen in der ersten Runde des Effektes kauernd und für den Rest seiner Wirkungsdauer erschüttert. Jede Kreatur, die durch seine Unheimliche Ausstrahlung verängstigt wird, ist stattdessen für die gesamte Dauer kauernd.

Odemwaffe (ÜF[link88]): Ein Verschlinger behält die Odemwaffe der Basiskreatur, nur dass der SG des Rettungswurfes gegen die Odemwaffe nun auf Charisma basiert. Zudem erhalten alle Kreaturen im Wirkungsbereich 2 negative Stufen[link9]. Ein erfolgreicher Reflexwurf halbiert den Schaden und senkt den Energieentzug auf 1 negative Stufe[link9]. Der SG des Rettungswurfes zum Entfernen dieser negativen Stufen entspricht dem SG der Odemwaffe des Verschlingers. Der Seelenhort des Verschlingers wächst um 1 Punkt für jede auf diese Weise zugefügte Stufe an.

Seelenmagie (ÜF[link88]): Ein Verschlinger behält die Fähigkeit der Basiskreatur, Zauber zu wirken, und erhält drei zusätzliche Zauberstufen. Dies erhöht die Zahl der dem Verschlinger bekannten Zauber, nimmt ihm aber zugleich seine Zauberplätze. Wenn ein Verschlinger einen ihm bekannten Zauber zu wirken wünscht, verbraucht dies Punkte aus seinem Seelenhort entsprechend dem Zaubergrad, der nötig wäre, um den Zauber zu wirken (inklusive einer Erhöhung des Grades aufgrund metamagischer Talente, usw.). Sollte der Seelenhort nicht über ausreichend Punkte verfügen, kann der Verschlinger den Zauber nicht wirken. Einen Zauber zu wirken, der den Seelenhort komplett entleert (auf 0 bringt), schadet dem Verschlinger nicht - die meisten sind aber nicht zufrieden mit diesem Zustand und versuchen, ihren Puffer aus Seelenenergie schnellstmöglich wieder aufzufüllen.

Seelenverzehrer (ÜF[link88]): Wenn eine lebende Kreatur nicht weiter als 9 m vom Verschlinger entfernt stirbt und ihr kein Rettungswurf gegen den SG der Odemwaffe des Verschlingers gelingt, wird ihr die Seele aus dem Leib gerissen und in das Maul des Verschlingers gezogen. Der Seelenhort des Verschlingers wächst um eine Zahl entsprechend der Trefferwürfel der toten Kreatur an. Kreaturen, deren Seelen auf diese Weise verzehrt wurden, können nur durch Wahre Auferstehung[link89], Wunder[link90] oder Wunsch[link21] ins Leben zurückgeholt werden.



Attribute: ST +4, IN +4, WE +4, CH +6. Als Untote besitzen Verschlinger kein Konstitutionsattribut.

Fertigkeiten: Ein Verschlinger besitzt einen Volksbonus von +8 bei Würfen auf Einschüchtern[link78], Heimlichkeit[link80] und Wahrnehmung[link6]. Seine Klassenfertigkeiten entsprechen denen der Basiskreatur.




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Pathfinder Roleplaying Game Bestiary 3 © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Jason Bulmahn, Adam Daigle, James Jacobs, Michael Kenway, Rob McCreary, Patrick Renie, Chris Sims, F. Wesley Schneider, James L. Sutter, and Russ Taylor, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


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Pathfinder Roleplaying Game Advanced Player''s Guide. © 2010, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn


Pathfinder Roleplaying Game Advanced Race Guide © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Jim Groves, Tim Hitchcock, Hal MacLean, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Owen K.C. Stephens, Todd Stewart, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game NPC Codex © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Alex Greenshields, Rob McCreary, Mark Moreland, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Magic © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jason Bulmahn, Tim Hitchcock, Colin McComb, Rob McCreary, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Sean K Reynolds, Owen K.C. Stephens, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Campaign © 2013, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Ryan Costello, Adam Daigle, Matt Goetz, Tim Hitchcock, James Jacobs, Ryan Macklin, Colin McComb, Jason Nelson, Richard Pett, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, F. Wesley Schneider, James L. Sutter, Russ Taylor, and Stephen Townshend.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Combat © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Brian J. Cortijo, Jim Groves, Tim Hitchcock, Richard A. Hunt, Colin McComb, Jason Nelson, Tom Phillips, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Equipment © 2012 Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Ross Byers, Brian J. Cortijo, Ryan Costello, Mike Ferguson, Matt Goetz, Jim Groves, Tracy Hurley, Matt James, Jonathan H. Keith, Michael Kenway, Hal MacLean, Jason Nelson, Tork Shaw, Owen KC Stephens, and Russ Taylor.


Anger of Angels © 2003, Sean K Reynolds.


Book of Fiends © 2003, Green Ronin Publishing; Authors: Aaron Loeb, Erik Mona, Chris Pramas, Robert J. Schwalb.


The Book of Hallowed Might © 2002, Monte J. Cook.


Monte Cook''s Arcana Unearthed. © 2003, Monte J. Cook.


Path of the Magi © 2002 Citizen Games/Troll Lord Games; Authors: Mike McArtor, W. Jason Peck, Jeff Quick, and Sean K Reynolds.


Skreyn''s Register: The Bonds of Magic. © 2002, Sean K Reynolds.


The Book of Experimental Might © 2008, Monte J. Cook. All rights reserved.


Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors: Scott Greene, with Clark Peterson, Erica Balsley, Kevin Baase, Casey Christofferson, Lance Hawvermale, Travis Hawvermale, Patrick Lawinger, and Bill Webb; Based on original content from TSR.


Kobold Quarterly Issue 7, © 2008, Open Design LLC, www.koboldquarterly.com; Authors: John Baichtal, Wolfgang Baur, Ross Byers, Matthew Cicci, John Flemming, Jeremy Jones, Derek Kagemann, Phillip Larwood, Richard Pett, and Stan!


The Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Adherer from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Guy Shearer.


Amphisbaena from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Angel Monadic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Angel Movanic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Animal Lord from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games,Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Ascomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Atomie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Aurumvorax from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Axe Beak from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Baphomet from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Bat Mobat from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Peterson and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Beetle Slicer from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Blindheim from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Basidirond from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Brownie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Bunyip from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Dermot Jackson.


Carbuncle from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Caryatid Column from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Cave Fisher from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Crypt Thing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Crystal Ooze from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Daemon Ceustodaemon (Guardian Daemon) from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Derghodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Hydrodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Piscodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Dark Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Rik Shepard.


Dark Stalker from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Death Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley.


Decapus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Demodand Shaggy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Slimy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Tarry from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demon Nabasu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dire Corby from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jeff Wyndham.


Disenchanter from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Dragon Faerie from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Brian Jaeger and Gary Gygax.


Dragon Horse from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dracolisk from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dust Digger from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Flail Snail from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Tilbrook.


Flumph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian McDowell and Douglas Naismith.


Froghemoth from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Foo Creature from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Forlarren from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone.


Genie Marid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Slug from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Wood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Wizards of the Coast.


Gloomwing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Grippli from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nereid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Gryph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Peter Brown.


Hangman Tree from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Hippocampus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Gary Gygax.


Huecuva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Underworld Oracle.


Ice Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Iron Cobra from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Philip Masters.


Jackalwere from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Jubilex from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kamadan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Nick Louth.


Kech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kelpie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Korred from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Leprechaun from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Magma ooze from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Marid from the Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Mihstu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Mite from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone and Mark Barnes.


Mongrelman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nabasu Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Necrophidius from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Simon Tillbrook.


Nereid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Pech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Phycomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Poltergeist from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lewis Pulsipher.


Quickling from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Quickwood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Rot Grub from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Russet Mold from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Sandman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Scarecrow from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Shadow Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Neville White.


Skulk from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Slime Mold from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Slithering Tracker from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Soul Eater from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by David Cook.


Spriggan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Roger Moore and Gary Gygax.


Tenebrous Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Tentamort from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Mike Roberts.


Tick Giant & Dragon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Troll Ice from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Russell Cole.


Troll Rock from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Vegepygmy from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wolf-In-Sheep''s-Clothing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wood Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Patrick Lawinger.


Yellow Musk Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yellow Musk Zombie from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yeti from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Zombie Juju from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.

Häufig gestellte Fragen zur OGL

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