Grinderlak


Dieser Drache hat einen langen Hals und entsetzliche Klauen. Die Bestie kreischt und brabbelt, während sie mit ihrem Schwanz und Schwingen gewalttätig um sich schlägt.

Grinderlak HG 23

EP 819.200
CB Riesiger Drache[link1] (Feuer[link2], Luft[link3])
INI +5; Sinne Blindsicht[link4] 36 m, Dämmersicht[link5], Dunkelsicht[link6] 36 m, Geruchssinn[link7], Wahrer Blick[link8]; Wahrnehmung[link9] +38
Aura Unheimliche Ausstrahlung (36 m, SG 31)

VERTEIDIGUNG

RK 40, Berührung 14, auf dem falschen Fuß 34(+1 Ausweichen, +5 GE, -2 Größe, +26 natürlich)
TP 455 (26W12+286); Schnelle Heilung[link10] 15
REF +20, WIL +24, ZÄH +26
Immunitäten wie Drachen[link11], Feuer; Resistenzen Elektrizität 30, Säure 30, Schall 30; SR 15/Hinrichtung[link12]; ZR 34
Schwächen Empfindlich[link13] gegen Kälte, Furcht vor Hinrichtungswaffen

ANGRIFF

Bewegungsrate 12 m, Fliegen 24 m (ausreichend)
Nahkampf Biss +37 (4W8+13/17-20/x3), 2 Klauen +37 (3W6+13/19-20 plus Ergreifen[link14]), Schwanzschlag +32 (2W8+19), 2 Flügel +32 (1W8+6)
Fernkampf 2 Augenstrahlen +29, Berührungsangriffe im Fernkampf (15W6 Feuer/19-20 plus Verbrennen[link15])
Angriffsfläche 4,50 m; Reichweite 4,50 m
Besondere Angriffe Augenstrahlen, Brabbeln, Sturmhauch, Verbrennen (6W6, SG 34)

SPIELWERTE

ST 37, GE 20, KO 33, IN 12, WE 29, CH 26,
GAB +26; KMB +41 (Ringkampf[link16] +45); KMV 57
Talente Angriff im Vorbeifliegen[link17], Ausweichen[link18], Beweglichkeit[link19], Heftiger Angriff[link20], Konzentrierter Schlag[link21], Kritischer Treffer (blutend)[link22], Kritischer-Treffer-Fokus[link23], Tänzelnder Angriff[link24], Verbesserter Ansturm[link25], Verbesserter Kritischer Treffer[link26] (Augenstrahlen, Biss, Klauen), Wuchtiger Schlag[link27]
Fertigkeiten Akrobatik[link28] +31 (Springen +35), Einschüchtern[link29] +37, Entfesselungskunst[link30] +31, Fliegen[link31] +26, Motiv erkennen[link32] +38, Wahrnehmung[link9] +38, Wissen (Natur)[link33] +30
Sprachen Aklo, Drakonisch, Gemeinsprache, Gnomisch, Sylvanisch
Besondere Eigenschaften Planare Anpassung

LEBENSWEISE

Umgebung Beliebiger Wald[link34]
Organisation Einzelgänger
Schätze Dreifach

BESONDERE FÄHIGKEITEN


Augenstrahlen (ÜF[link35]) Der Grinderlak kann Flammenstrahlen aus seinen Augen verschießen. Dabei handelt es sich um Berührungsangriffe im Fernkampf, welche eine Standard-Aktion erfordern und eine Grundreichweite von 18 m haben. Es handelt sich stets um 2 Flammenstrahlen, die auch zwei verschiedene Ziele treffen können, solange diese nicht weiter als 9 m voneinander entfernt sind. Ein Wesen, das durch die Augenstrahlen Schaden erleidet, leidet zudem unter Verbrennen.

Brabbeln (ÜF[link35]) Ein Grinderlak kann mit einer Standard-Aktion alle 1W4 Runden brabbeln. Dieser Wust an fremdartigen Geräuschen und gebrülltem Unsinn in den verschiedenen, einem Grinderlak bekannten (und auch einigen ihm unbekannten) Sprachen wirkt auf alle Wesen innerhalb einer Ausbreitung[link36] mit 18 m Radius. Diese Wesen müssen einen Willenswurf[link37] gegen SG 31 bestehen, um nicht für 1W4 Runden verwirrt[link38] zu sein. Alternativ kann der Grinderlak seinen Plapperangriff auch konzentrieren, um eine 18 m lange Linie von Schallenergie zu erzeugen, die 20W6 Punkte Schallschaden verursacht (Reflexwurf[link37] gegen SG 31 halbiert). Die Verwirrung ist ein geistesbeeinflussender Effekt; beides sind Schalleffekte. Der SG des Rettungswurfes basiert auf Charisma[link39].

Furcht vor Hinrichtungswaffen (AF[link40]) Ein Grinderlak weiß, dass Hinrichtungswaffen ihn töten können. Sobald er durch eine solche Waffe Schaden nimmt, wird er für 1 Runde erschüttert[link41]. Sollte er sogar durch einen kritischen Treffer bedroht werden, egal ob dieser bestätigt wird oder nicht, ist er für 1 Runde Wankend[link42].

Planare Anpassung (AF[link40]) Ein Grinderlak wird stets behandelt, als befände er sich auf seiner Heimatebene, egal auf welcher Ebene er sich tatsächlich aufhält; er gehört niemals der Unterart Extraplanar[link43] an.

Schadensreduzierung (AF[link40]) Die Schadensreduzierung[link44] eines Grinderlaks kann nur mit Waffen umgangen werden, welche über die Eigenschaft Hinrichtung[link12] verfügen.

Sturmhauch (AF[link40]) Durch seine Flügelbewegungen und kräftigen Bewegungen erzeugt ein Grinderlak einen nicht unbedeutenden Luftzug, wenn er einen Vollen Angriff ausführt. Dieser Luftzug umgibt den Grinderlak mit einem Radius von 9 m und wird als heftiger Wind[link45] behandelt. Fernkampfangriffe gegen den Grinderlak unterliegen einem Malus von -4, wenn er von diesem Sturmhauch umgeben ist, und mittelgroße Kreaturen müssen einen Stärkewurf[link46] gegen SG 10 schaffen, um sich ihm nähern zu können. Kleine oder kleinere Kreaturen im Wirkungsbereich, denen kein Stärkewurf[link46] gegen SG 15 gelingt, werden fortgeweht. Für weitere Einzelheiten hinsichtlich Heftiger Wind[link45] siehe Seite 439 im Pathfinder Grundregelwerk.

Der Grinderlak ist eine wahrlich legendäre Kreatur. In vielen Kulturen gibt es Gedichte, Lieder und Mythen über dieses Wesen. Man kennt es als im Kampf alles vernichtendes Wesen, dessen Ankunft Zeiten des Niederganges und der Gewalt ankündigt. Diese Erzählungen berichten aber auch von der Furcht der Kreatur vor den Werkzeugen, von denen manche sagen, dass sie in uralten Zeiten allein zu dem Zweck erschaffen wurden, den Grinderlak zu vernichten – Waffen der Hinrichtung[link12]. Ein Grinderlak ist 10,50 m lang und wiegt 8.000 Pfund.

Der Grinderlak stammt nicht von der Materiellen Ebene, sondern der Urwelt der Feenwesen[link47]. Er kommt aus einem Bereich der Realität, in dem das Leben robuster ist, Gefühle mächtiger sind und Träume wie Albträume zum Leben erwachen. Selbst in einem solchen Reich ist der Grinderlak ein gefürchtetes Geschöpf. Er gehört zu einer Gruppe von Wesen, deren Form und Art den ganzen Rahmen der Möglichkeiten ausschöpfen und die als „Tane“ bekannt sind. Es heißt, der Grinderlak sei der mächtigste der Tane, doch dass auch die anderen Angehörigen dieser Gruppe alles andere als hilflos[link48] seien. Man sagt, sie seien als Giganten des Krieges und des Wahnsinns erschaffen worden, erträumt und zusammengenäht von den fremdartigen Göttern der urzeitlichen Realität – die Tane sind ebenso geheimnisvoll wie mächtig. Zwei weitere Wesen dieser Gruppierung – der Sard und der Thrasfyr – werden in diesem Buch vorgestellt. Der HG keines Tanes ist geringer als 16 und alle verfügen über die Fähigkeit der Planaren Anpassung; darüber hinaus haben sie neben ihrer Herkunft aus der Urwelt aber eigentlich keine Gemeinsamkeiten.

Wenn ein Grinderlak auf die Materielle Ebene gelangt, ist es sein Ziel, Tod und Vernichtung zu verbreiten. In der Regel sucht er sich zunächst ein Versteck in einem abgelegenen Wald[link34], der wenigstens einen Flugtag von der Zivilisation entfernt ist. Einmal in der Woche verlässt er dann seinen Bau, um einen neuen Ort aufzusuchen, den er zerstören kann. Er hat kein wirkliches Interesse daran, Schätze zu horten, sammelt aber Gegenstände von offenkundigem Wert, die er in seinen Bau zurückbringt, um Helden anzulocken – einem Grinderlak ist es egal, ob er nach Dingen zum Zerstören suchen muss, oder ob diese zu ihm kommen …

Grinderlake altern, essen, trinken und schlafen wie andere Lebewesen auch, können sich aber nicht im klassischen Sinne fortpflanzen. Die Geburt eines neuen Grinderlaks – oder auch eines anderen Tanes – unterliegt den fremdartigen und unwägbaren göttergleichen Wesen, die in der Urwelt existieren. Diese Feenfürsten erschaffen neue Grinderlake, wie sie benötigt werden, wobei sie zuweilen verschiedene Einzelheiten variieren (siehe Grinderlak-Varianten), aber stets voll ausgewachsene erwachsene Wesen hervorbringen. Daher ist man auch noch nie einem jungen Grinderlak begegnet.

Die merkwürdige Empfindlichkeit der Grinderlake gegenüber Waffen der Hinrichtung beschäftigt Gelehrte seit langem. Die meisten glauben, dass vor langer, langer Zeit nur ein einziger Grinderlak existierte, ein Wesen von so großer Macht, dass nichts es verletzen konnte. Nichts – außer einem legendären Schwert, das von einem längst vergessenen Schmied oder Gott für einen sterblichen Helden erschaffen wurde. Der folgende Kampf war so episch, dass er merkwürdige Echos in der Realität erzeugte, aus denen die heute bekannten, auf vielen Welten angetroffenen Waffen der Hinrichtung und Grinderlake entstanden.

Grinderlak -Varianten

Diese Wesen als „Schwächere“ oder „Mindere“ Grinderlake zu bezeichnen, ist eigentlich ziemlich irreführend, da auch diese Kreaturen mächtige Gegner sind. Ein Schwächerer Grinderlak ist eine HG 20-Version des gewöhnlichen Grinderlaks – eine solche Kreatur kann erschaffen werden, indem man die Trefferwürfel des Grinderlaks um 3 reduziert und seine Attributswerte[link49] allesamt um 4 Punkte senkt. Alternativ kann man auch die Schablone für Junge Kreaturen nutzen, darf aber nicht vergessen, dass das Monster dadurch nicht jünger wird als der typische Grinderlak.


Als Wesen der Urwelt der Feen variieren manche Grinderlake ebenso wie die seltsamen Geländearten und Reiche dieser Urwelt, so als stünden diese Umgebungen stärker mit ihrem Äußeren in Verbindung als die meisten Gelehrten vermuten. In der Regel verändert sich nur die Schadensart der Augenstrahlen des Grinderlaks und die Energieart, gegen die er immun ist. Ein Grinderlak von einer urzeitlichen Gletscherwelt würde Augenstrahlen besitzen, die Kälteschaden verursachen, während ein Grinderlak von einer sturmgepeitschten Welt stattdessen Elektrizitätsschaden verursachen würde. Sollte sich das Wesen der Augenstrahlen eines Grinderlaks verändern, passt sich auch seine Fähigkeit Verbrennen dem an und wird seine Immunität gegen Feuer durch Immunität gegen die neue Energieart ersetzt (er erhält dann statt Immunität gegen Feuer Feuerresistenz[link50] 30).





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Pathfinder Roleplaying Game Advanced Player''s Guide. © 2010, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn


Pathfinder Roleplaying Game Advanced Race Guide © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Jim Groves, Tim Hitchcock, Hal MacLean, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Owen K.C. Stephens, Todd Stewart, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game NPC Codex © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Alex Greenshields, Rob McCreary, Mark Moreland, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Magic © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jason Bulmahn, Tim Hitchcock, Colin McComb, Rob McCreary, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Sean K Reynolds, Owen K.C. Stephens, and Russ Taylor.


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Anger of Angels © 2003, Sean K Reynolds.


Book of Fiends © 2003, Green Ronin Publishing; Authors: Aaron Loeb, Erik Mona, Chris Pramas, Robert J. Schwalb.


The Book of Hallowed Might © 2002, Monte J. Cook.


Monte Cook''s Arcana Unearthed. © 2003, Monte J. Cook.


Path of the Magi © 2002 Citizen Games/Troll Lord Games; Authors: Mike McArtor, W. Jason Peck, Jeff Quick, and Sean K Reynolds.


Skreyn''s Register: The Bonds of Magic. © 2002, Sean K Reynolds.


The Book of Experimental Might © 2008, Monte J. Cook. All rights reserved.


Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors: Scott Greene, with Clark Peterson, Erica Balsley, Kevin Baase, Casey Christofferson, Lance Hawvermale, Travis Hawvermale, Patrick Lawinger, and Bill Webb; Based on original content from TSR.


Kobold Quarterly Issue 7, © 2008, Open Design LLC, www.koboldquarterly.com; Authors: John Baichtal, Wolfgang Baur, Ross Byers, Matthew Cicci, John Flemming, Jeremy Jones, Derek Kagemann, Phillip Larwood, Richard Pett, and Stan!


The Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Adherer from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Guy Shearer.


Amphisbaena from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Angel Monadic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Angel Movanic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


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Ascomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


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Aurumvorax from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


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Bunyip from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Dermot Jackson.


Carbuncle from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Caryatid Column from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Cave Fisher from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Crypt Thing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Crystal Ooze from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Daemon Ceustodaemon (Guardian Daemon) from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Derghodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Hydrodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Piscodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


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Decapus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


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Demodand Slimy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Tarry from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demon Nabasu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dire Corby from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jeff Wyndham.


Disenchanter from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


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Dragon Horse from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


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Dust Digger from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Flail Snail from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Tilbrook.


Flumph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian McDowell and Douglas Naismith.


Froghemoth from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Foo Creature from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Forlarren from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone.


Genie Marid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Slug from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Wood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Wizards of the Coast.


Gloomwing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Grippli from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nereid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Gryph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Peter Brown.


Hangman Tree from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Hippocampus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Gary Gygax.


Huecuva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Underworld Oracle.


Ice Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Iron Cobra from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Philip Masters.


Jackalwere from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Jubilex from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kamadan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Nick Louth.


Kech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kelpie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Korred from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Leprechaun from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Magma ooze from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Marid from the Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Mihstu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Mite from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone and Mark Barnes.


Mongrelman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nabasu Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Necrophidius from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Simon Tillbrook.


Nereid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Pech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Phycomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Poltergeist from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lewis Pulsipher.


Quickling from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Quickwood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Rot Grub from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Russet Mold from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Sandman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Scarecrow from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Shadow Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Neville White.


Skulk from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Slime Mold from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Slithering Tracker from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Soul Eater from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by David Cook.


Spriggan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Roger Moore and Gary Gygax.


Tenebrous Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Tentamort from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Mike Roberts.


Tick Giant & Dragon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Troll Ice from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Russell Cole.


Troll Rock from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Vegepygmy from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wolf-In-Sheep''s-Clothing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wood Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Patrick Lawinger.


Yellow Musk Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yellow Musk Zombie from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yeti from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Zombie Juju from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.

Häufig gestellte Fragen zur OGL

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