Agathion, Draconal


Diese würdevolle Kreatur scheint teils Schlange, teils Humanoider[link1] und teils Drache zu sein. Sie hat mächtige Schwingen und trägt mehrere Hörner auf dem Kopf.

Draconal HG 20

EP 307.200
NG Großer Externar[link2] (Agathion[link3], Extraplanar[link4], Gut[link5])
INI +6; Sinne Blindgespür[link6] 18 m, Dämmersicht[link7], Dunkelsicht[link8] 36 m; Wahrnehmung[link9] +48
Aura Schutzaura (6 m)

VERTEIDIGUNG

RK 36, Berührung 18, auf dem falschen Fuß 33 (+1 Ausweichen[link10], +2 GE, -1 Größe, +18 natürlich, +6 Verständnis, +4 Ablenkung gegen Böses)
TP 324 (24W10+192); Regeneration[link11]/10 (böse Waffen und Zauber)
REF +16, WIL +17, ZÄH +22; +4 gegen Gift[link12], +4 Resistenz gegen Böses
Immunitäten eine Art von Energie (siehe Celestischer Fokus), Elektrizität, Versteinerung[link13]; Resistenzen Schall 10; SR 15/Böses und Silber; ZR 31

ANGRIFF

Bewegungsrate 12 m, Fliegen 36 m (durchschnittlich)
Nahkampf Biss +36 (2W6+13 plus 1W6 Energie), 2 Klauen +31 (1W8+6 plus 1W6 Energie)
Angriffsfläche 3 m; Reichweite 3 m
Besondere Angriffe Odemwaffe[link14] (36 m- Strahl[link15], 20W6 Energieschaden, Reflex, SG 30 halbiert, einmal alle 1W4 Runden)
Vorbereitete Klerikerzauber(ZS 17; Konzentration +23)
9. – Implosion[link16] (SG 24), Sturm der Vergeltung[link17]D (SG 26)
8. – Aufforderung[link18]D, Erdbeben[link19], Schneller[link20] Heiliger Schlag[link21] (SG 21)
7. – Abstoßung[link22]D (SG 24), Heiliges Wort[link23] (SG 24), Schnelles[link20] Unsichtbarkeit aufheben[link24], Verstärkter[link25] Flammenschlag[link26] (SG 22), Verstärkter[link25] Lebensatem[link27]
6. – Gegenstände beleben[link28], Heilung[link29], Heldenmahl[link30], Klingenbarriere[link31]D (SG 23), Schnelles[link20] Lähmung aufheben[link32], Weg finden[link33]
5. – Böses bannen[link34]D, Flammenschlag[link26] (SG 22), Lebensatem[link27], Mächtiger Befehl[link35] (SG 22), Wahrer Blick[link36], Zauberresistenz[link37]
4. – Bewegungsfreiheit[link38], Heiliger Schlag[link21]D (SG 21), Kritische Wunden heilen[link39] (3), Ungeziefer zurücktreiben[link40] (SG 21)
3. – Gebet[link41], Hilfreiche Hand[link42], Magie bannen[link43], Magisches Schutzgewand[link44]D, Schutz vor Energien[link45], Tageslicht[link46], Fluch[link47] (SG 20)
2. – Anderen schützen[link48], Fesseln[link49], Gefühle besänftigen[link50] (SG 19), Person festhalten[link51] (SG 19), Teilweise Genesung[link52] (2), Waffengesinnung[link53]D(nur gut)
1. – Furcht bannen[link54], Göttliche Gunst[link55]D, Heiligtum[link56] (SG 18), Schild des Glaubens[link57], Segnen[link58], Untote entdecken[link59], Verhüllender Nebel[link60]
0. (beliebig oft) – Gift entdecken[link61], Göttliche Führung[link62], Nahrung und Wasser reinigen[link63], Stabilisieren[link64]
D Domänenzauber; Domänen Adel[link65], Gutes[link66]
Zauberähnliche Fähigkeiten (ZS 24; Konzentration +30)
Immer – Mit Tieren sprechen[link67]
Beliebig oft – Befehl[link35] (SG 17), Bestiengestalt II[link68], Blitz[link69] (SG 19), Botschaft[link70], Elementargestalt III[link71] (Luft-[link72] oder Wasserelementar[link73]), Gedanken wahrnehmen[link74], Identifizieren[link75], Licht[link76], Mächtiges Teleportieren[link77] (nur sich selbst und 50 Pfund an Gegenständen), Magierhand[link78], Monster festhalten[link79] (SG 20), Windstoß[link80]
7/Tag – Gift neutralisieren[link81], Krankheit kurieren[link82], Schwere Wunden heilen[link83], Verzauberung brechen[link84]
3/Tag – Ebenenwechsel[link85] (SG 23), Heilung[link29], Wasser kontrollieren[link86], Wetterkontrolle[link87], Windkontrolle[link88]

SPIELWERTE

ST 36, GE 15, KO 27, IN 24, WE 24, CH 23,
GAB +24; KMB +38; KMV 57 (kann nicht zu Fall gebracht werden)
Talente Ausweichen[link10], Beweglichkeit[link89], Durchschlagende Zauber[link90], Eiserner Wille[link91], Fertigkeitsfokus[link92] (Wahrnehmung[link9]), Heftiger Angriff[link93], Im Kampf zaubern[link94], Mächtige Durchschlagende Zauber[link95], Schnell zaubern[link20], Verbesserte Initiative[link96], Wachsamkeit[link97], Zauber verstärken[link25]
Fertigkeiten Akrobatik[link98] +25, Bluffen[link99] +29, Diplomatie[link100] +26, Einschüchtern[link101] +29, Entfesselungskunst[link102] +22, Heimlichkeit[link103] +21, Heilkunde[link104] +27, Magischen Gegenstand benutzen[link105] +26, Motiv erkennen[link106] +34, Wahrnehmung[link9] +48, Wissen (Arkanes)[link107] +30, Wissen (Die Ebenen)[link107] +34, Wissen (Natur)[link107] +27, Wissen (Religion)[link107] +31, Zauberkunde[link108] +27, Volksmodifikatoren Wahrnehmung[link9] +4
Sprachen Celestisch, Drakonisch, Infernalisch; Mit Tieren sprechen[link67], Wahre Sprache[link109]
Besondere Eigenschaften Göttliches Verständnis, Handauflegen[link110] (10W6, 16/Tag, wie ein Paladin[link111] der 20.Stufe), Fokus Celestischer Fokus

LEBENSWEISE

Umgebung Beliebige Luft (Nirvana)
Organisation Einzelgänger, Paar oder Schar (3-6)
Schätze Doppelt

BESONDERE FÄHIGKEITEN


Celestischer Fokus (AF[link112]) Die Farbe eines Draconal gibt Hinweise auf seine Macht und wie sehr er auf die Kräfte der guten Ebenen eingestimmt ist. Diese bestimmen die Odemwaffe des Draconal, die Art des zusätzlichen Energieschadens seiner Klauen- und Bissangriffe, zusätzliche Resistenzen und Immunitäten und zusätzliche Wahlmöglichkeiten bei seinen Domänen[link113] (siehe weiter unten, Zauber).

Göttliches Verständnis (ÜF[link114]) Ein Draconal addiert seinen Charismabonus[link115] als Verständnisbonus zu seiner Rüstungsklasse[link116].

Schutzaura (ÜF[link114]) Diese Fähigkeit verleiht einen Ablenkungsbonus von +4 auf die RK[link116] und einen Resistenzbonus +4 auf Rettungswürfe[link117] gegen Angriffe und Effekte, die von bösen Kreaturen ausgehen. Betroffen von den Boni ist jeder innerhalb von 6 m um den Draconal herum. Diese Fähigkeit funktioniert ferner als Schutzkreis gegen Böses[link118] und Schwächere Kugel der Unverwundbarkeit[link119], beides mit einem Radius von 6 m und einer ZS entsprechend der TW des Draconal. Die defensiven Vorteile des Schutzkreises sind in den Spielwerten nicht enthalten.

Zauber Draconale wirken Zauber wie Kleriker[link120] der 17. Stufe. Wie diese haben sie Zugang zu zwei Domänen, die aus der folgenden Liste ausgewählt werden: Adel[link65], Gutes[link66], Domäne Luft[link121], Wetter[link122] und zwei weiteren Wahlmöglichkeiten nach ihrer Farbe (siehe Die Farbe der Draconale). Die Mehrheit der Draconale entscheidet sich für Adel und Gutes (dies ist auch in den Spielwerten wiedergegeben). Draconale besitzen zwar auf jedem Grad einen Domänenzauberplatz, erhalten aber weder die verliehenen Kräfte und Fähigkeiten ihrer erwählten Domänen[link113] noch erhalten sie sonstige Klerikerfähigkeiten.

Draconale sind mächtige Fürsten der Agathionen. Sie sind nur wenige und weit entfernt von den Angelegenheiten der Sterblichen. Sie wachen über mächtige Magie und sind direkte Vertreter der Götter und der Bedürfnisse der gut-gesonnenen Ebenen. Geduldig und alterslos schmieden sie langfristige Pläne, welche oft die sterblichen Wesen frustrieren, die ihre Hilfe gegen akute Bedrohungen suchen. Ein Draconal würde eine Gruppe von Helden eher unterstützen oder verstärken, als ein Problem direkt anzugehen, da sein Hauptaugenmerk den Angelegenheiten der Ebenen gehört.

Draconale sind auf die Natur eingestimmt und glauben an den Zyklus von Leben und Tod. Obwohl sie von guter Gesinnung[link123] sind, verstehen sie, dass gute Wesen durch die Gegenwart des Bösen erst etwas haben, gegen das sie zu Felde ziehen können, und dass so Stagnation und Dekadenz vermieden werden. Und obwohl sie Leid und sinnlosen Tod hassen, wirken sie aufgrund ihrer Ansichten zuweilen fast neutral.

Die Farben der Draconale

Die Färbung eines Draconal repräsentiert mystische Elemente mit Bezug auf Energie, Leben und Natur. Diese Farben sind normalerweise chromatisch statt metallisch, so dass eine unwissende Person einen Draconal aufgrund seiner Farbe für einen bösen Halb-Drachen[link124] halten könnte. Einige Draconale haben aber auch eine metallische oder edelsteinartige Färbung – ein gelber Draconal könnte senfgelb oder metallisch-golden wirken, während ein weißer Draconal kreideweiß, perlweiß oder metallisch-silbern sein könnte. Draconale können ihre Färbung nach einer längeren Meditations phase wechseln, tun dies aber eigentlich nur, wenn sie einem schrecklichen Bösen ihre sofortige Aufmerksamkeit widmen müssen. Diese Veränderung wirkt sich auch auf die Persönlichkeit des Draconal aus und könnte sogar seine körperliche Gestalt oder sein scheinbares Geschlecht verändern.

Gelb: Gelb stellt das Gleichgewicht zwischen männlicher und weiblicher Energie dar und repräsentiert die Erde, Orakel, Steine und das Glück. Gelbe Draconale sind immun gegen Säure und ihre Odemwaffe ist Säure. Ein gelber Draconal fügt die Domänen Erde[link125], Glück[link126] und Herrlichkeit[link127] seinen Wahlmöglichkeiten hinzu.

Grün: Grün neigt leicht dem Männlichen zu. Es repräsentiert Holz, Pflanzen und Blumen. Grüne Draconale sind gegen Kälteschaden immun und ihre Odemwaffe ist Kälte. Ein grüner Draconal fügt die Domänen Pflanzen[link128], Tiere[link129] und Wasser[link130] seinen Wahlmöglichkeiten hinzu.

Rot: Rot ist eine stark männliche Farbe. Die meisten roten Draconale sind männlich oder besitzen eine aggressive oder gesellige Persönlichkeit. Rot steht für Feuer, Licht und Schutz vor Unglück. Rote Draconale sind immun gegen Feuerschaden und ihre Odemwaffe ist Feuer. Ein roter Draconal fügt die Domänen Feuer[link131], Schutz[link132] und Sonne[link133] seinen Wahlmöglichkeiten hinzu.

Schwarz: Wie gelb stellt auch schwarz das Gleichgewicht zwischen männlicher und weiblicher Energie dar und repräsentiert den Himmel, die Sterne, Unsterblichkeit und Anführerschaft. Schwarze Draconale sind gegen Feuerschaden immun und ihre Odemwaffe ist Feuer. Ein schwarzer Draconal fügt die Domänen Feuer[link131], Glück[link126] und Herrlichkeit[link127] seinen Wahlmöglichkeiten hinzu.

Weiß: Weiß neigt leicht zum Weiblichen. Die meisten weißen Draconale sind weiblich oder haben eine beschützende oder ruhige Persönlichkeit. Weiß steht für Helligkeit, Erfüllung, Metall, Trauer und Reinheit. Weiße Draconale sind immun gegen Kälteschaden und ihre Odemwaffe ist Kälte. Ein weißer Draconal fügt die Domänen Handwerk[link134], Befreiung[link135] und Ruhe[link136] seinen Wahlmöglichkeiten hinzu.




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Pathfinder Roleplaying Game Bestiary 3 © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Jason Bulmahn, Adam Daigle, James Jacobs, Michael Kenway, Rob McCreary, Patrick Renie, Chris Sims, F. Wesley Schneider, James L. Sutter, and Russ Taylor, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game GameMastery Guide © 2010, Paizo Publishing, LLC; Author: Cam Banks, Wolfgang Buar, Jason Bulmahn, Jim Butler, Eric Cagle, Graeme Davis, Adam Daigle, Joshua J. Frost, James Jacobs, Kenneth Hite, Steven Kenson, Robin Laws, Tito Leati, Rob McCreary, Hal Maclean, Colin McComb, Jason Nelson, David Noonan, Richard Pett, Rich Redman, Sean K reynolds, F. Wesley Schneider, Amber Scorr, Doug Seacat, Mike Selinker, Lisa Stevens, James L. Sutter, Russ Taylor, Penny Williams, Skip Williams, Teeuwynn Woodruff.


Pathfinder Roleplaying Game Advanced Player''s Guide. © 2010, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn


Pathfinder Roleplaying Game Advanced Race Guide © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Jim Groves, Tim Hitchcock, Hal MacLean, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Owen K.C. Stephens, Todd Stewart, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game NPC Codex © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Alex Greenshields, Rob McCreary, Mark Moreland, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Magic © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jason Bulmahn, Tim Hitchcock, Colin McComb, Rob McCreary, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Sean K Reynolds, Owen K.C. Stephens, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Campaign © 2013, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Ryan Costello, Adam Daigle, Matt Goetz, Tim Hitchcock, James Jacobs, Ryan Macklin, Colin McComb, Jason Nelson, Richard Pett, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, F. Wesley Schneider, James L. Sutter, Russ Taylor, and Stephen Townshend.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Combat © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Brian J. Cortijo, Jim Groves, Tim Hitchcock, Richard A. Hunt, Colin McComb, Jason Nelson, Tom Phillips, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Equipment © 2012 Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Ross Byers, Brian J. Cortijo, Ryan Costello, Mike Ferguson, Matt Goetz, Jim Groves, Tracy Hurley, Matt James, Jonathan H. Keith, Michael Kenway, Hal MacLean, Jason Nelson, Tork Shaw, Owen KC Stephens, and Russ Taylor.


Anger of Angels © 2003, Sean K Reynolds.


Book of Fiends © 2003, Green Ronin Publishing; Authors: Aaron Loeb, Erik Mona, Chris Pramas, Robert J. Schwalb.


The Book of Hallowed Might © 2002, Monte J. Cook.


Monte Cook''s Arcana Unearthed. © 2003, Monte J. Cook.


Path of the Magi © 2002 Citizen Games/Troll Lord Games; Authors: Mike McArtor, W. Jason Peck, Jeff Quick, and Sean K Reynolds.


Skreyn''s Register: The Bonds of Magic. © 2002, Sean K Reynolds.


The Book of Experimental Might © 2008, Monte J. Cook. All rights reserved.


Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors: Scott Greene, with Clark Peterson, Erica Balsley, Kevin Baase, Casey Christofferson, Lance Hawvermale, Travis Hawvermale, Patrick Lawinger, and Bill Webb; Based on original content from TSR.


Kobold Quarterly Issue 7, © 2008, Open Design LLC, www.koboldquarterly.com; Authors: John Baichtal, Wolfgang Baur, Ross Byers, Matthew Cicci, John Flemming, Jeremy Jones, Derek Kagemann, Phillip Larwood, Richard Pett, and Stan!


The Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Adherer from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Guy Shearer.


Amphisbaena from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Angel Monadic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Angel Movanic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Animal Lord from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games,Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Ascomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Atomie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Aurumvorax from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Axe Beak from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Baphomet from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Bat Mobat from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Peterson and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Beetle Slicer from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Blindheim from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Basidirond from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Brownie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Bunyip from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Dermot Jackson.


Carbuncle from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


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Cave Fisher from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Crypt Thing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Crystal Ooze from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Daemon Ceustodaemon (Guardian Daemon) from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Derghodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Hydrodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Piscodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


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Dark Stalker from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Death Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley.


Decapus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Demodand Shaggy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Slimy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Tarry from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demon Nabasu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dire Corby from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jeff Wyndham.


Disenchanter from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Dragon Faerie from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Brian Jaeger and Gary Gygax.


Dragon Horse from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dracolisk from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dust Digger from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Flail Snail from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Tilbrook.


Flumph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian McDowell and Douglas Naismith.


Froghemoth from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Foo Creature from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Forlarren from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone.


Genie Marid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Slug from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Wood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Wizards of the Coast.


Gloomwing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Grippli from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nereid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Gryph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Peter Brown.


Hangman Tree from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Hippocampus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Gary Gygax.


Huecuva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Underworld Oracle.


Ice Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Iron Cobra from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Philip Masters.


Jackalwere from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Jubilex from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kamadan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Nick Louth.


Kech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kelpie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Korred from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Leprechaun from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Magma ooze from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Marid from the Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Mihstu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Mite from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone and Mark Barnes.


Mongrelman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nabasu Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Necrophidius from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Simon Tillbrook.


Nereid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Pech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Phycomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Poltergeist from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lewis Pulsipher.


Quickling from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Quickwood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Rot Grub from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Russet Mold from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Sandman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Scarecrow from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Shadow Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Neville White.


Skulk from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Slime Mold from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Slithering Tracker from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Soul Eater from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by David Cook.


Spriggan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Roger Moore and Gary Gygax.


Tenebrous Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Tentamort from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Mike Roberts.


Tick Giant & Dragon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


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Troll Rock from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Vegepygmy from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wolf-In-Sheep''s-Clothing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wood Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Patrick Lawinger.


Yellow Musk Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yellow Musk Zombie from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yeti from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Zombie Juju from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.

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