Duellant

Duellanten sind Meister des eleganten Schwertkampfs. Sie bewegen sich mit einer Anmut, welche ihre Gegner kaum fassen können, weichen Hieben aus und kontern Angriffe mit schnellen Bewegungen ihrer Klinge. Duellanten tragen zwar Rüstungen, meiden aber gewöhnlich allzu schwere, damit ihre Bewegungsfreiheit nicht eingeschränkt wird und sie ihren Gegnern noch immer behände ausweichen können. Andere mögen auf schwierigem Gelände Probleme bekommen, doch Duellanten tanzen anmutig über das Schlachtfeld, springen und turnen durch den Kampf. Sie tun sich vor allem im Nahkampf hervor, wo ihre Schwertkünste es ihnen ermöglichen, plötzliche Angriffe gegen schwerfällige Feinde machen und sie mit gut platzierten Treffern zu verkrüppeln. Vor allem Schurken[link1] und Barden[link2] haben eine natürliche Begabung für den Weg des Duellanten, da sie sich nicht auf Rüstungen verlassen müssen, um sich zu verteidigen. Aber auch viele Kämpfer[link3] und Waldläufer[link4] werden zu Duellanten. Mitglieder dieser Klasse[link5] findet man vor allem in Gegenden, in denen der Kampf durch ausgefeilte Regeln und eine bestimmte Etikette geprägt ist.

Rolle: Die Fähigkeiten eines Duellanten ergänzen die der Schurken[link1] oder Barden[link2] besonders gut, die den Schwerpunkt aufs Kämpfen legen, sich aber nicht unbedingt mitten ins Getümmel stürzen wollen, da sie eben keine schweren Rüstungen tragen. Duellanten findet man meist direkt an der Front, neben Kämpfern, Barbaren[link6] und anderen Kriegern. Sie wissen, den Klingen ihrer Feinde auszuweichen, und können deren Schwachpunkte hervorragend ausnutzen.

Gesinnung: Duellanten können jede Gesinnung[link7] haben, da sie aber meist einmal Schurken[link1] oder Barden[link2] waren, tendieren sie eher selten zur Rechtschaffenheit. Man hat jedoch auch schon von rechtschaffenen Duellanten gehört. Diese halten sich oft an einen strengen Ehrenkodex und greifen keine unbewaffneten oder offensichtlich schwächeren Gegner an.

Trefferwürfel: W10.

Voraussetzungen

Um ein Duellant zu werden, muss ein Charakter alle folgenden Voraussetzungen erfüllen.

Grund-Angriffsbonus: +6.

Fertigkeiten: Akrobatik[link8] 2 Ränge, Auftreten[link9] 2 Ränge.

Talente: Ausweichen[link10], Beweglichkeit[link11], Waffenfinesse[link12].

Klassenfertigkeiten

Die Klassenfertigkeiten des Duellanten und die jeweiligen Bezugsattribute sind: Akrobatik[link8] (GE[link13]), Bluffen[link14] (CH[link15]), Entfesselungskunst[link16] (GE[link13]), Wahrnehmung[link17] (WE[link18]), Auftreten[link9] (CH[link15]) und Motiv erkennen[link19] (WE[link18]).

Fertigkeitspunkte pro Stufe: 4 + IN-Modifikator[link20].

Tabelle: Duellant
StufeGABREFWILZÄHSpeziell
1+1+1+0+0Gewitzte Verteidigung, Präziser Schlag
2+2+1+1+1Verbesserte Reaktion +2, Parieren
3+3+2+1+1Beweglichkeit
4+4+2+1+1Kampfreflexe, Anmut
5+5+3+2+2Riposte
6+6+3+2+2Akrobatischer Sturmangriff
7+7+4+2+2Ausgefeilte Parade
8+8+4+3+3Verbesserte Reaktion +4
9+9+5+3+3Geschosse abwehren, Kein Rückzug
10+10+5+3+3Verkrüppelnder Kritischer Treffer

Klassenmerkmale

Alle folgenden Fähigkeiten sind Klassenmerkmale der Prestigeklasse[link21] des Duellanten.

Geübt im Umgang mit Waffen und Rüstungen: Der Duellant ist im Umgang mit allen einfachen und allen Kriegswaffen geübt. Duellanten sind im Umgang mit leichten Rüstungen, aber nicht im Umgang mit Schilden geübt.

Gewitzte Verteidigung (AF[link22]): Wenn ein Duellant keine, oder eine leichte Rüstung trägt und keinen Schild verwendet, darf er pro Klassenstufe einen Punkt seines Intelligenz-Modifikator[link20] (falls vorhanden) auf seinen Geschicklichkeitsbonus[link20] für seine RK[link23] als Ausweichbonus[link24] addieren, wenn er eine Nahkampfwaffe führt. Wird der Duellant auf dem falschen Fuß erwischt[link25], oder darf er aus einem anderen Grund seinen Geschicklichkeitsbonus[link20] nicht anwenden, verfällt auch dieser zusätzliche Bonus.

Präziser Schlag (AF[link22]): Ein Duellant erhält die Fähigkeit, mit einer leichten, oder einer einhändigen Stichwaffe besonders präzise angreifen zu können. Er darf seine Stufe als Duellant auf den Schadenswurf addieren.

Wenn ein Duellant einen Präzisen Schlag ausführt, kann er nicht mit einer Zweithandwaffe angreifen oder einen Schild in der Zweithand einsetzen. Der Präzise Schlag wirkt nur gegen lebende Kreaturen, die eine deutlich erkennbare Anatomie besitzen. Kreaturen, die gegen Kritische Treffer immun sind, können auch nicht von einem Präzisen Schlag betroffen werden. Ein Gegenstand oder eine Fähigkeit, die eine Kreatur vor Kritischen Treffern schützen, schützen die Kreatur auch vor dem Präzisen Schlag des Duellanten.

Verbesserte Reaktion (AF[link22]): Auf der 2. Stufe erhält der Duellant einen Bonus von +2 auf Initiativewürfe. Auf der 8. Stufe erhöht sich dieser Bonus auf +4. Der Bonus ist kumulativ mit dem Vorteil, den man durch das Talent[link26] Verbesserte Initiative[link27] erhält.

Parieren (AF[link22]): Auf der 2. Stufe lernt der Duellant, die Angriffe anderer Kreaturen zu parieren, so dass diese ihn verfehlen. Immer wenn der Duellant einen vollen Angriff mit einer leichten oder einer einhändigen Stichwaffe ausführt, kann er sich dazu entscheiden, einen seiner Angriffe nicht auszuführen. Bevor er dann das nächste Mal am Zug ist, kann er versuchen, einen Angriff gegen sich oder einen angrenzenden Verbündeten als augenblickliche Aktion zu parieren. Um einen Angriff zu parieren, muss der Duellant einen Angriffswurf[link28] machen. Er benutzt dazu dieselben Boni, die er bei dem Angriff benutzt hätte, den er in seiner vorangegangenen Runde aufgegeben hat. Wenn das Ergebnis des Angriffswurfs höher ist als das Ergebnis des Angriffswurfs der attackierenden Kreatur, schlägt der Angriff auf den Duellanten automatisch fehl. Pro Größen kategorie, welche die angreifende Kreatur größer ist als der Duellant, erhält der Duellant einen Malus von – 4 auf seinen Angriffswurf[link28]. Außerdem erhält der Duellant auch einen Malus von – 4, wenn er versucht, einen Angriff zu parieren, der gegen einen angrenzenden Verbündeten gerichtet ist. Der Duellant muss ankündigen, dass er seine Fähigkeit einsetzen will, nachdem der Angriff auf ihn oder einen angrenzenden Verbündeten angekündigt wurde, aber noch bevor der Wurf für diesen Angriff gemacht wurde.

Verbesserte Beweglichkeit (AF[link22]): Wenn ein Duellant keine oder nur eine leichte Rüstung trägt und keinen Schild benutzt, erhält er einen Bonus von +4 auf seine RK[link23] gegen Gelegenheitsangriffe[link29], die ausgelöst werden, wenn er sich aus dem bedrohten Feld hinaus bewegt.

Kampfreflexe: Auf der 4. Stufe erhält der Duellant die Vorteile des Talents Kampfreflexe[link30], wenn er eine leichte oder eine einhändige Stichwaffe führt.

Anmut (AF[link22]): Auf der 4. Stufe erhält der Duellant einen Kompetenzbonus von +2 auf alle Reflexwürfe[link31]. Die Fähigkeit funktioniert nur, wenn der Duellant keine, oder nur eine leichte Rüstung trägt und keinen Schild benutzt.

Riposte (AF[link22]): Ab der 5. Stufe kann der Duellant einen Gelegenheitsangriff[link29] gegen eine Kreatur ausführen, deren Angriff er erfolgreich pariert hat, solange diese Kreatur sich innerhalb seiner Reichweite befindet.

Akrobatischer Sturmangriff (AF[link22]): Ab der 6. Stufe erhält der Duellant die Fähigkeit, einen Sturmangriff[link32] auch in solchen Situationen auszuführen, in denen anderen Charakteren dies nicht möglich wäre. Er kann einen Sturmangriff[link32] auf schwierigem Gelände ausführen, welches die Bewegung normalerweise verlangsamt. Je nach Umständen kann es aber sein, dass der Charakter noch weitere Würfe machen muss, um sich erfolgreich über das Gelände zu bewegen.

Ausgefeilte Parade (AF[link22]): Ab der 7. Stufe erhält ein Duellant, der im Nahkampf defensiv kämpft oder volle Verteidigung einsetzt, pro 3 Stufen als Duellant einen Ausweichbonus[link24] von +1 auf die RK[link23].

Geschosse abwehren: Auf der 9. Stufe erhält ein Duellant die Vorteile des Talents Geschosse abwehren[link33], wenn er eine leichte oder eine einhändige Stichwaffe führt.

Kein Rückzug (AF[link22]): Ab der 9. Stufe provozieren angrenzende Feinde, die sich vom Duellanten zurückziehen wollen, Gelegenheitsangriffe[link29].

Verkrüppelnder Kritischer Treffer (AF[link22]): Immer wenn ein Duellant einen Kritischen Treffer, den er mit einer leichten oder einer einhändigen Stichwaffe erzielt hat, erfolgreich bestätigt, verursacht er beim Ziel, abgesehen vom Schaden, noch einen der folgenden Nachteile: alle Bewegungsraten des Ziels werden um 3 m verkürzt (minimal auf 1,50 m), das Ziel erleidet 1W4 Punkte Stärke[link34]- oder Geschicklichkeitsschaden[link35], das Ziel erleidet einen Malus von – 4 auf alle Rettungswürfe[link31], das Ziel erleidet einen Malus von – 4 auf die RK[link23], das Ziel erleidet 2W6 Punkte Schaden durch Blutverlust. Abgesehen vom Attributsschaden[link35] und dem Schaden durch Blutverlust währen alle diese Nachteile 1 Minute lang. Der Attributsschaden[link35] muss normal geheilt werden. Der Schaden durch Blutverlust wirkt solange weiter, bis das Ziel auf magische Weise oder mit einem erfolgreichen Wurf auf Heilkunde[link36] (SG 15) geheilt wird.


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Pathfinder Roleplaying Game Advanced Player''s Guide. © 2010, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn


Pathfinder Roleplaying Game Advanced Race Guide © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Jim Groves, Tim Hitchcock, Hal MacLean, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Owen K.C. Stephens, Todd Stewart, and Russ Taylor.


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Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Magic © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jason Bulmahn, Tim Hitchcock, Colin McComb, Rob McCreary, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Sean K Reynolds, Owen K.C. Stephens, and Russ Taylor.


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Monte Cook''s Arcana Unearthed. © 2003, Monte J. Cook.


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Skreyn''s Register: The Bonds of Magic. © 2002, Sean K Reynolds.


The Book of Experimental Might © 2008, Monte J. Cook. All rights reserved.


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Kobold Quarterly Issue 7, © 2008, Open Design LLC, www.koboldquarterly.com; Authors: John Baichtal, Wolfgang Baur, Ross Byers, Matthew Cicci, John Flemming, Jeremy Jones, Derek Kagemann, Phillip Larwood, Richard Pett, and Stan!


The Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Adherer from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Guy Shearer.


Amphisbaena from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Angel Monadic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Angel Movanic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Animal Lord from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games,Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Ascomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Atomie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Aurumvorax from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Axe Beak from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Baphomet from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Bat Mobat from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Peterson and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Beetle Slicer from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Blindheim from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Basidirond from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Brownie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Bunyip from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Dermot Jackson.


Carbuncle from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Caryatid Column from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Cave Fisher from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Crypt Thing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Crystal Ooze from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Daemon Ceustodaemon (Guardian Daemon) from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Derghodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Hydrodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Piscodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Dark Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Rik Shepard.


Dark Stalker from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Death Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley.


Decapus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Demodand Shaggy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Slimy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Tarry from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demon Nabasu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dire Corby from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jeff Wyndham.


Disenchanter from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Dragon Faerie from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Brian Jaeger and Gary Gygax.


Dragon Horse from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dracolisk from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dust Digger from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Flail Snail from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Tilbrook.


Flumph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian McDowell and Douglas Naismith.


Froghemoth from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Foo Creature from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Forlarren from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone.


Genie Marid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Slug from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Wood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Wizards of the Coast.


Gloomwing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Grippli from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nereid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Gryph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Peter Brown.


Hangman Tree from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Hippocampus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Gary Gygax.


Huecuva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Underworld Oracle.


Ice Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Iron Cobra from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Philip Masters.


Jackalwere from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Jubilex from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kamadan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Nick Louth.


Kech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kelpie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Korred from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Leprechaun from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Magma ooze from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Marid from the Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Mihstu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Mite from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone and Mark Barnes.


Mongrelman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nabasu Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Necrophidius from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Simon Tillbrook.


Nereid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Pech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Phycomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Poltergeist from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lewis Pulsipher.


Quickling from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Quickwood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Rot Grub from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Russet Mold from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Sandman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Scarecrow from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Shadow Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Neville White.


Skulk from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Slime Mold from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Slithering Tracker from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Soul Eater from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by David Cook.


Spriggan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Roger Moore and Gary Gygax.


Tenebrous Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Tentamort from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Mike Roberts.


Tick Giant & Dragon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Troll Ice from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Russell Cole.


Troll Rock from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Vegepygmy from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wolf-In-Sheep''s-Clothing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wood Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Patrick Lawinger.


Yellow Musk Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yellow Musk Zombie from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yeti from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Zombie Juju from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.

Häufig gestellte Fragen zur OGL

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