Zauberstatuetten

Aura verschieden; ZS verschieden
Ausrüstungsplatz keiner; Preis 10.000 GM (Bronzegreif ), 10.000 GM (Ebenholzfliege), 16.500 GM (Goldlöwen), 21.000 GM (Elfenbeinziegen), 17.000 GM (Marmorelefant), 28.500 GM (Obsidianreittier), 15.500 GM (Onyxhund), 9.100 GM (Serpentineule), 3.800 GM (Silberrabe); Gewicht 1 Pfd.

BESCHREIBUNG

Jede Zauberstatuette stellt eine bestimmte Kreatur dar und ist circa 2 bis 3 cm hoch (mit einer Ausnahme). Wenn man die Statuette auf den Boden wirft und das richtige Befehlswort spricht, wird sie zu der entsprechenden lebenden Kreatur von normaler Größe (Ausnahmen siehe unten). Die Kreatur gehorcht und dient ihrem Besitzer. Solange nichts anderes angegeben wird, versteht die Kreatur die Gemeinsprache, kann aber nicht sprechen.

Wenn eine Zauberstatuette zerbrochen oder zerstört wird, ist sie für immer ruiniert. Jegliche Magie geht verloren. Wenn die Statuette in ihrer Tiergestalt[link1] getötet[link2] wird, verwandelt sie sich in di Statuettenform zurück und kann später wieder eingesetzt werden.


Bronzegreif: Wenn der Bronzegreif belebt wird, verhält er sich in jeder Hinsicht wie ein normaler Greif, der unter dem Befehl[link3] seines Besitzers steht. Die Statuette kann zweimal pro Woche für bis zu 6 Stunden eingesetzt werden. Wenn 6 Stunden vergangen sind oder das Befehlswort ausgesprochen wurde, verwandelt der Greif sich wieder in die kleine Statuette. Durchschnittliche Verwandlung[link4]; ZS 11; Wundersamen Gegenstand herstellen[link5], Gegenstände beleben[link6].


Ebenholzfliege: Wenn die Ebenholzfliege belebt wird, wird sie so groß wie ein Pony und hat die Spielwerte eines Pferdegreif, verfügt aber über keine Angriffsarten. Der Gegenstand kann dreimal die Woche für bis zu 12 Stunden pro Anwendung eingesetzt werden. Wenn dieses 12 Stunden vergangen sind oder das Befehlswort ausgesprochen wird, verwandelt die Ebenholzfliege sich wieder in die kleine Statuette. Durchschnittliche Verwandlung[link4]; ZS 11; Wundersamen Gegenstand herstellen[link5], Gegenstände beleben[link6].


Goldlöwen: Diese Zauberstatuetten findet man paarweise. Sie können sich in normale ausgewachsene Löwen verwandeln. Werden sie im Kampf getötet[link2], können sie erst wieder eingesetzt werden, nachdem eine Woche vergangen ist. Ansonsten können die Goldlöwen einmal pro Tag für bis zu 1 Stunde eingesetzt werden. Sowohl für die Verwandlung[link7] in die Kreatur als auch die Rückverwandlung in die Statuetten bedarf es eines Befehlsworts. Durchschnittliche Verwandlung[link4]; ZS 11; Wundersamen Gegenstand herstellen[link5], Gegenstände beleben[link6].


Elfenbeinziegen: Diese Figürchen gibt es immer im Dreierpack. Jede Ziege sieht ein wenig anders aus und hat andere Funktionen.


Die Reiseziege: Diese Statuette kann sich in ein schnelles und zähes Reittier[link8] verwandeln, das in jeder Hinsicht (außer natürlich ihrem Aussehen) einem Zugpferd gleicht. Die Ziege kann pro Woche einen Tag lang zum Reisen eingesetzt werden – entweder am Stück oder in Zeitabschnitten, die insgesamt 24 Stunden entsprechen. Sind diese 24 Stunden vergangen oder wird das Befehlswort gesprochen, verwandelt sie sich wieder in die Statuette zurück. Die Reiseziege kann erst einen Tag, nachdem sie sich in die Statuette verwandelt hat, wieder eingesetzt werden.


Die Höllenziege: Diese Statuette verwandelt sich in eine enorm große Kreatur, größer als ein Bulle. Sie hat ein Paar bösartige Hörner von außergewöhnlicher Größe (Schaden 1W8+4 pro Horn). Behandle die Ziege als Nachtmahr, außer das sie keine der besonderen Fähigkeiten eines Nachtmahrs besitzt (wie etwa die Fähigkeit, zwischen den Ebenen zu reisen). Macht die Ziege einen Sturmangriff[link9], kann sie nur ihre Hörner einsetzen (darf in dieser Runde aber 6 Schadenspunkte pro erfolgreichem Angriff addieren). Die Höllenziege kann nur einmal pro Monat für insgesamt 12 Stunden erweckt werden.


Die Terrorziege: Wenn diese Statuette mit dem richtigen Befehlswort aktiviert wird, wird sie zu einem Reittier[link8], das einem Streitross ähnelt und die Spielwerte eines leichten Streitrosses hat. Der Reiter kann jedoch die Hörner der Ziege als Waffe einsetzen (ein Horn wird als Schwere Lanze +3 behandelt, das anderen als Langschwert +5). Wenn die Ziege gegen einen Gegner geführt wird, strahlt sie den Effekt des Zaubers Furcht[link10] in einem Radius von 9 m aus (Willen, SG 16, teilweise). Die Statuette kann einmal alle zwei Wochen für 3 Stunden eingesetzt werden. Durchschnittliche Verwandlung[link7], ZS 11, Wundersamen Gegenstand herstellen[link5], Gegenstände beleben[link6].


Marmorelefant: Der Marmorelefant ist die größte aller Zauberstatuetten und ungefähr so groß wie ein menschlicher Kopf. Wenn das Befehlswort ausgesprochen wird, wird die Figur so groß wie ein echter Elefant. Er gehorcht dem Besitzer der Statuette und dient diesem als Lasttier, Reittier[link8] oder im Kampf. Die Statuette kann viermal pro Monat für bis zu 24 Stunden eingesetzt werden. Durchschnittliche Verwandlung[link4]; ZS 11; Wundersamen Gegenstand herstellen[link5], Gegenstände beleben[link6].


Obsidianreittier: Diese Statuette sieht wie ein kleiner, schwarzer Steinklumpen aus. Sieht man sie sich genauer an, bemerkt man, dass sie einem Vierbeiner ähnelt. Das mehr oder weniger formlose Stück Stein verwandelt sich in ein fantastisches Reittier[link8], wenn das Befehlswort ausgesprochen wird. Behandle es wie ein schweres Streitross mit den folgenden zusätzlichen Kräften, die es einmal pro Runde nach Belieben einsetzen kann: Überlandflug[link11], Ebenenwechsel[link12], Ätherischer Ausflug[link13]. Das Tier[link14] lässt zu, dass man auf ihm reitet, hat der Reiter jedoch eine gute Gesinnung[link15], besteht eine Chance von 10 %, dass das Tier[link14] ihn auf eine der niederen Ebenen bringt und sich dann in die Statuette zurückverwandelt. Die Statuette kann einmal pro Woche für insgesamt 24 Stunden eingesetzt werden. Wenn das Obsidianreittier ätherisch wird oder die Ebene wechselt, tun das auch der Reiter und seine Ausrüstung. Also kann dieser mit Hilfe des Obsidianreittiers auf andere Ebenen reisen. Starke Verzauberung[link16] und Verwandlung[link4]; ZS 15; Wundersamen Gegenstand herstellen[link5], Gegenstände beleben[link6], Ätherische Gestalten[link17], Fliegen[link18], Ebenenwechsel[link12].


Onyxhund: Diese Statuette kann sich auf Befehl hin in eine Kreatur mit den Eigenschaften eines Reithundes verwandeln, besitzt aber eine Intelligenz[link19] von 8, kann in der Gemeinsprache kommunizieren und hat einen außergewöhnlich guten Geruchs- und Sehsinn. Die Kreatur hat die Fähigkeit Geruchssinn[link20] und darf +4 auf ihre Würfe auf Wahrnehmung[link21] addieren. Darüber hinaus hat sie Dunkelsicht[link22] (18 m) und kann Unsichtbares sehen[link23] einsetzen. Ein Onyxhund kann einmal pro Woche für insgesamt 6 Stunden eingesetzt werden. Er gehorcht nur seinem Besitzer. Durchschnittliche Verwandlung[link4]; ZS 11; Wundersamen Gegenstand herstellen[link5], Gegenstände beleben[link6].


Serpentineule: Diese Statuette wird entweder zu einer normal großen gehörnten Eule oder zu einer Rieseneule, je nachdem, welches Befehlswort ausgesprochen wurde. Man kann die Statuette einmal pro Tag einsetzen, für insgesamt 8 aufeinander folgende Stunden. Wenn die Serpentineule sich aber dreimal in eine Rieseneule verwandelt hat, verliert sie ihre magischen Eigenschaften. Die Eule kommuniziert mit ihrem Besitzer auf telepathische Weise und berichtet über alles, was sie sieht und hört. Durchschnittliche Verwandlung[link4]; ZS 11; Wundersamen Gegenstand herstellen[link5], Gegenstände beleben[link6].


Silberrabe: Diese silberne Statuette verwandelt sich in einen Raben, wenn das Befehlswort ausgesprochen wurde (der Rabe ist jedoch weiterhin aus Silber und hat daher eine Härte[link24] von 10). Spricht man ein weiteres Befehlswort aus, erhebt der Rabe sich in die Lüfte und überbringt eine Nachricht, wie eine Kreatur, auf die der Zauber Tierbote[link25] wirkt. Wenn dem Raben nicht aufgetragen wird, eine bestimmte Nachricht zu überbringen, gehorcht er den Befehlen seines Besitzers, hat aber sonst keine besonderen Kräfte oder telepathischen Eigenscha en. Der Rabe kann pro Woche 24 Stunden lang in seiner Tiergestalt[link1] bleiben. Diese Stunden müssen nicht am Stück sein. Schwache Verzauberung[link16] und Verwandlung[link4]; ZS 16; Wundersamen Gegenstand herstellen[link5], Tierbote[link25], Gegenstände beleben[link6].

ERSCHAFFUNG

Voraussetzungen Wundersamen Gegenstand herstellen[link5], Gegenstände beleben[link6], zusätzliche Zauber siehe Text; Kosten 5.000 GM (Bronzegreif ) 5.000 GM (Ebenholzfliege), 8.250 GM (Goldlöwen), 10.500 GM (Elfenbeinziegen), 8.500 GM (Marmorelefant), 14.250 GM (Obsidianreittier), 7.750 GM (Onyxhund), 4.550 GM (Serpentineule), 1.900 GM (Silberrabe).


Open Game License

Product Identity

The following items are hereby identified as Product Identity as defined in the Open Game License 1.0a, Section 1(e), and are not Open Content: All trademarks, registered trademarks, proper names (characters, deities, etc.), dialogue, plots, storylines, locations, characters, artworks, and trade dress. (Elements that have previously been designated as Open Game Content are not included in this declaration.)

Open Content

Except for material designated as Product Identity (see above), the game mechanics of this Paizo Publishing game product are Open Game Content, as defined in the Open Game License version 1.0a Section 1(d). No portion of this work other than the material designated as Open Game Content may be reproduced in any form without written permission.

OPEN GAME LICENSE Version 1.0a

The following text is the property of Wizards of the Coast Inc. and is Copyright 2000 Wizards of the Coast, Inc ("Wizards"). All Rights Reserved.


1. Definitions (a) "Contributors" means the copyright and/or trademark owners who have contributed Open Game Content; (b) "Derivative Material" means copyrighted material including derivative works and translations (including into other computer languages), potation, modification, correction, addition, extension, upgrade, improvement, compilation, abridgment or other form in which an existing work may be recast, transformed or adapted; © "Distribute" means to reproduce, license, rent, lease, sell, broadcast, publicly display, transmit or otherwise distribute; (d) "Open Game Content" means the game mechanic and includes the methods, procedures, processes and routines to the extent such content does not embody the Product Identity and is an enhancement over the prior art and any additional content clearly identified as Open Game Content by the Contributor, and means any work covered by this License, including translations and derivative works under copyright law, but specifically excludes Product Identity. (e) "Product Identity" means product and product line names, logos and identifying marks including trade dress; artifacts, creatures, characters, stories, storylines, plots, thematic elements, dialogue, incidents, language, artwork, symbols, designs, depictions, likenesses, formats, poses, concepts, themes and graphic, photographic and other visual or audio representations; names and descriptions of characters, spells, enchantments, personalities, teams, personas, likenesses and special abilities; places, locations, environments, creatures, equipment, magical or supernatural abilities or effects, logos, symbols, or graphic designs; and any other trademark or registered trademark clearly identified as Product identity by the owner of the Product Identity, and which specifically excludes the Open Game Content; (f) "Trademark" means the logos, names, mark, sign, motto, designs that are used by a Contributor to identify itself or its products or the associated products contributed to the Open Game License by the Contributor (g) "Use", "Used" or "Using" means to use, Distribute, copy, edit, format, modify, translate and otherwise create Derivative Material of Open Game Content. (h) "You" or "Your" means the licensee in terms of this agreement.


2. The License This License applies to any Open Game Content that contains a notice indicating that the Open Game Content may only be Used under and in terms of this License. You must affix such a notice to any Open Game Content that you Use. No terms may be added to or subtracted from this License except as described by the License itself. No other terms or conditions may be applied to any Open Game Content distributed using this License.


3. Offer and Acceptance By Using the Open Game Content You indicate Your acceptance of the terms of this License.


4. Grant and Consideration In consideration for agreeing to use this License, the Contributors grant You a perpetual, worldwide, royalty-free, non-exclusive license with the exact terms of this License to Use, the Open Game Content.


5. Representation of Authority to Contribute If You are contributing original material as Open Game Content, You represent that Your Contributions are Your original creation and/or You have sufficient rights to grant the rights conveyed by this License.


6. Notice of License Copyright You must update the COPYRIGHT NOTICE portion of this License to include the exact text of the COPYRIGHT NOTICE of any Open Game Content You are copying, modifying or distributing, and You must add the title, the copyright date, and the copyright holder's name to the COPYRIGHT NOTICE of any original Open Game Content you Distribute.


7. Use of Product Identity You agree not to Use any Product Identity, including as an indication as to compatibility, except as expressly licensed in another, independent Agreement with the owner of each element of that Product Identity. You agree not to indicate compatibility or co-adaptability with any Trademark or Registered Trademark in conjunction with a work containing Open Game Content except as expressly licensed in another, independent Agreement with the owner of such Trademark or Registered Trademark. The use of any Product Identity in Open Game Content does not constitute a challenge to the ownership of that Product Identity. The owner of any Product Identity used in Open Game Content shall retain all rights, title and interest in and to that Product Identity.


8. Identification If you distribute Open Game Content You must clearly indicate which portions of the work that you are distributing are Open Game Content.


9. Updating the License Wizards or its designated Agents may publish updated versions of this License. You may use any authorized version of this License to copy, modify and distribute any Open Game Content originally distributed under any version of this License.


10. Copy of this License You MUST include a copy of this License with every copy of the Open Game Content You distribute.


11. Use of Contributor Credits You may not market or advertise the Open Game Content using the name of any Contributor unless You have written permission from the Contributor to do so.


12. Inability to Comply If it is impossible for You to comply with any of the terms of this License with respect to some or all of the Open Game Content due to statute, judicial order, or governmental regulation then You may not Use any Open Game Material so affected.


13. Termination This License will terminate automatically if You fail to comply with all terms herein and fail to cure such breach within 30 days of becoming aware of the breach. All sublicenses shall survive the termination of this License.


14. Reformation If any provision of this License is held to be unenforceable, such provision shall be reformed only to the extent necessary to make it enforceable.


15. COPYRIGHT NOTICE

Open Game License v 1.0a Copyright 2000, Wizards of the Coast, Inc.


System Reference Document Copyright 2000, Wizards of the Coast, Inc.; Authors Jonathan Tweet, Monte Cook, Skip Williams, based on material by E. Gary Gygax and Dave Arneson.


Pathfinder Roleplaying Game Reference Document © 2011, Paizo Publishing, LLC; Author: Paizo Publishing, LLC.


Pathfinder Roleplaying Game Core Rulebook © 2009, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary © 2009, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary 2 © 2010, Paizo Publishing, LLC; Authors Wolfgang Baur, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Graeme Davis, Crystal Frasier, Joshua J. Frost, Tim Hitchcock, Brandon Hodge, James Jacobs, Steve Kenson, Hal MacLean, Martin Mason, Rob McCreary, Erik Mona, Jason Nelson, Patrick Renie, Sean K Reynolds, F. Wesley Schneider, Owen K.C. Stephens, James L. Sutter, Russ Taylor, and Greg A. Vaughan, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary 3 © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Jason Bulmahn, Adam Daigle, James Jacobs, Michael Kenway, Rob McCreary, Patrick Renie, Chris Sims, F. Wesley Schneider, James L. Sutter, and Russ Taylor, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game GameMastery Guide © 2010, Paizo Publishing, LLC; Author: Cam Banks, Wolfgang Buar, Jason Bulmahn, Jim Butler, Eric Cagle, Graeme Davis, Adam Daigle, Joshua J. Frost, James Jacobs, Kenneth Hite, Steven Kenson, Robin Laws, Tito Leati, Rob McCreary, Hal Maclean, Colin McComb, Jason Nelson, David Noonan, Richard Pett, Rich Redman, Sean K reynolds, F. Wesley Schneider, Amber Scorr, Doug Seacat, Mike Selinker, Lisa Stevens, James L. Sutter, Russ Taylor, Penny Williams, Skip Williams, Teeuwynn Woodruff.


Pathfinder Roleplaying Game Advanced Player''s Guide. © 2010, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn


Pathfinder Roleplaying Game Advanced Race Guide © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Jim Groves, Tim Hitchcock, Hal MacLean, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Owen K.C. Stephens, Todd Stewart, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game NPC Codex © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Alex Greenshields, Rob McCreary, Mark Moreland, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Magic © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jason Bulmahn, Tim Hitchcock, Colin McComb, Rob McCreary, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Sean K Reynolds, Owen K.C. Stephens, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Campaign © 2013, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Ryan Costello, Adam Daigle, Matt Goetz, Tim Hitchcock, James Jacobs, Ryan Macklin, Colin McComb, Jason Nelson, Richard Pett, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, F. Wesley Schneider, James L. Sutter, Russ Taylor, and Stephen Townshend.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Combat © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Brian J. Cortijo, Jim Groves, Tim Hitchcock, Richard A. Hunt, Colin McComb, Jason Nelson, Tom Phillips, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Equipment © 2012 Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Ross Byers, Brian J. Cortijo, Ryan Costello, Mike Ferguson, Matt Goetz, Jim Groves, Tracy Hurley, Matt James, Jonathan H. Keith, Michael Kenway, Hal MacLean, Jason Nelson, Tork Shaw, Owen KC Stephens, and Russ Taylor.


Anger of Angels © 2003, Sean K Reynolds.


Book of Fiends © 2003, Green Ronin Publishing; Authors: Aaron Loeb, Erik Mona, Chris Pramas, Robert J. Schwalb.


The Book of Hallowed Might © 2002, Monte J. Cook.


Monte Cook''s Arcana Unearthed. © 2003, Monte J. Cook.


Path of the Magi © 2002 Citizen Games/Troll Lord Games; Authors: Mike McArtor, W. Jason Peck, Jeff Quick, and Sean K Reynolds.


Skreyn''s Register: The Bonds of Magic. © 2002, Sean K Reynolds.


The Book of Experimental Might © 2008, Monte J. Cook. All rights reserved.


Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors: Scott Greene, with Clark Peterson, Erica Balsley, Kevin Baase, Casey Christofferson, Lance Hawvermale, Travis Hawvermale, Patrick Lawinger, and Bill Webb; Based on original content from TSR.


Kobold Quarterly Issue 7, © 2008, Open Design LLC, www.koboldquarterly.com; Authors: John Baichtal, Wolfgang Baur, Ross Byers, Matthew Cicci, John Flemming, Jeremy Jones, Derek Kagemann, Phillip Larwood, Richard Pett, and Stan!


The Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Adherer from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Guy Shearer.


Amphisbaena from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Angel Monadic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Angel Movanic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Animal Lord from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games,Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Ascomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Atomie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Aurumvorax from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Axe Beak from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Baphomet from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Bat Mobat from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Peterson and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Beetle Slicer from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Blindheim from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Basidirond from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Brownie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Bunyip from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Dermot Jackson.


Carbuncle from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Caryatid Column from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Cave Fisher from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Crypt Thing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Crystal Ooze from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Daemon Ceustodaemon (Guardian Daemon) from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Derghodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Hydrodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Piscodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Dark Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Rik Shepard.


Dark Stalker from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Death Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley.


Decapus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Demodand Shaggy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Slimy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Tarry from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demon Nabasu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dire Corby from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jeff Wyndham.


Disenchanter from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Dragon Faerie from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Brian Jaeger and Gary Gygax.


Dragon Horse from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dracolisk from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dust Digger from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Flail Snail from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Tilbrook.


Flumph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian McDowell and Douglas Naismith.


Froghemoth from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Foo Creature from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Forlarren from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone.


Genie Marid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Slug from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Wood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Wizards of the Coast.


Gloomwing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Grippli from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nereid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Gryph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Peter Brown.


Hangman Tree from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Hippocampus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Gary Gygax.


Huecuva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Underworld Oracle.


Ice Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Iron Cobra from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Philip Masters.


Jackalwere from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Jubilex from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kamadan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Nick Louth.


Kech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kelpie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Korred from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Leprechaun from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Magma ooze from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Marid from the Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Mihstu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Mite from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone and Mark Barnes.


Mongrelman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nabasu Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Necrophidius from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Simon Tillbrook.


Nereid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Pech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Phycomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Poltergeist from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lewis Pulsipher.


Quickling from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Quickwood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Rot Grub from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Russet Mold from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Sandman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Scarecrow from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Shadow Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Neville White.


Skulk from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Slime Mold from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Slithering Tracker from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Soul Eater from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by David Cook.


Spriggan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Roger Moore and Gary Gygax.


Tenebrous Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Tentamort from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Mike Roberts.


Tick Giant & Dragon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Troll Ice from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Russell Cole.


Troll Rock from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Vegepygmy from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wolf-In-Sheep''s-Clothing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wood Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Patrick Lawinger.


Yellow Musk Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yellow Musk Zombie from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yeti from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Zombie Juju from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.

Häufig gestellte Fragen zur OGL

Siehe Deutsches PRD und Nutzungsrechte[link26]



Links
[link1] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Klassen/Druide#Tiergestalt

[link2] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Anhang/Zustaende/Tot

[link3] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Befehl

[link4] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Magie/Zauberbeschreibungen/SchuleUnterartderSchule/Verwandlung

[link5] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Talente/WundersamenGegenstandherstellen

[link6] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Gegenstaendebeleben

[link7] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Verwandlung

[link8] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Reittier

[link9] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Kampf/BesondereAngriffe/Sturmangriff

[link10] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Furcht

[link11] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Ueberlandflug

[link12] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Ebenenwechsel

[link13] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/AetherischerAusflug

[link14] http://prd.5footstep.de/Monsterhandbuch/Kreaturenarten/Tier

[link15] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/WeitereRegeln/Gesinnung

[link16] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Magie/Zauberbeschreibungen/SchuleUnterartderSchule/Verzauberung

[link17] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/AetherischeGestalten

[link18] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Fertigkeiten/Fliegen

[link19] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/AufGehts/Attributswerte#Intelligenz

[link20] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Anhang/BesondereFaehigkeiten/Geruchssinn

[link21] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Fertigkeiten/Wahrnehmung

[link22] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Dunkelsicht

[link23] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Unsichtbaressehen

[link24] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/WeitereRegeln/Erkundung/DurchbrechenundEintreten/EinenGegenstandzerschmettern#Härte

[link25] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Tierbote

[link26] http://prd.5footstep.de/FAQ/DeutschesPRDundNutzungsrechte