Besondere Materialien

Rüstungen und Waffen können aus Materialien hergestellt werden, die besondere natürliche Eigenschaften besitzen. Stellt man eine Rüstung oder eine Waffe aus verschiedenen dieser Materialien her, erlangt man nur den Nutzen des besseren Materials. Man kann allerdings eine Doppelwaffe herstellen, bei der beide Enden aus einem unterschiedlichen Material gefertigt wurden.

Jedes der unten beschriebenen Materialien hat einen festgelegten Effekt auf das Spiel. Einige Kreaturen besitzen aufgrund ihrer Art oder ihres zugrunde liegenden Konzeptes Schadensreduzierung[link1]. Andere sind nur gegen eine bestimmte Schadensart nicht resistent, wie beispielsweise durch böse-gesinnte oder Wuchtwaffen. Wieder andere sind gerade durch Waffen aus bestimmten Materialien verletzbar. Abhängig von ihrer Kampagne und den Kreaturen, die ihnen am häufigsten begegnen, haben Charaktere die Wahl, Waffen aus verschiedenen Materialien mit sich zu führen.


Adamant: Dieses extrem harte Material verstärkt die Qualität einer Waffe oder einer Rüstung. Waffen aus Adamant haben die natürliche Fähigkeit, die Härte[link2] anderer Gegenstände zu überwinden. Benutzt man solch eine Waffe um einen Gegenstand oder eine Waffe zu zerschmettern, überwindet Adamant jede Härte[link2] unter 20. Rüstungen aus Adamant verleihen dem Träger Schadensreduzierung[link1] von 1/- bei leichter Rüstungen, 2/- bei mittelschweren Rüstungen und 3/- bei schweren Rüstungen. Adamant ist sehr teuer und Waffen sowie Rüstungen aus Adamant besitzen stets die Qualität Meisterarbeit. Der Preis für diese Qualität ist in den unten aufgeführten Kosten bereits enthalten. Als Gegenstände mit der Qualität Meisterarbeit[link3] verleihen Adamantwaffen und -munition einen Verbesserungsbonus von +1 auf Angriffswürfe[link4], der Rüstungsmalus[link5] bei Adamantrüstungen wird im Vergleich zu normalen Rüstungen um 1 reduziert. Gegenstände, die normalerweise ohne Metallteile gefertigt werden, kann man auch nicht aus Adamant herstellen. Ein Pfeil könnte aus Adamant gefertigt sein, ein Kampfstab[link6] jedoch nicht.


Es können nur Rüstungen und Waffen aus Adamant gefertigt werden, die normalerweise aus Metall hergestellt werden. Adamantene Rüstungen und Waffen, die für gewöhnlich aus Stahl gefertigt sind, haben ein Drittel mehr Trefferpunkte als die normalen Gegenstände. Adamant besitzt 40 Trefferpunkte pro 2,5 cm Stärke und eine Härte[link2] von 20.


GegenstandMarktpreis
Leichte Rüstung+5.000 GM
Mittelschwere Rüstung+10.000 GM
Schwere Rüstung+15.000 GM
Munition+60 GM pro Gegenstand
Waffen+3.000 GM


Alchemistensilber: Ein komplexer Prozess der Alchemie und Metallurgie kann Silber in der Art an eine stählerne Waffe binden, dass diese in der Lage ist, die Schadensreduzierung[link1] von Wesen wie Lykanthropen[link7] zu überwinden.


Bei einem erfolgreichen Angriff mit einer versilberten Waffe reduziert sich der Schadenswurf um 1 (das Schadensminimum ist wie üblich wenigstens 1 TP). Der alchemistische Prozess der Versilberung kann nur auf metallene Gegenstände angewandt werden und ist auch mit besonders seltenen Metallen wie Adamant[link8], Kaltem Eisen[link9] oder Mithral[link10] nicht durchführbar.


Alchemistensilber besitzt 10 Trefferpunkte pro 2,5 cm Stärke und eine Härte[link2] von 8.


GegenstandMarktpreis
Munition+2 GM
Leichte Waffen+20 GM
Einhandwaffen, ein Kopf einer Doppelwaffe+90 GM
Zweihandwaffe, beide Köpfe einer Doppelwaffe+180 GM


Drachenhaut: Rüstungsschmiede können aus Drachenhaut Rüstungen oder Schilde der Qualität Meisterarbeit[link11] herstellen. Aus einem Drachen[link12] kann man genug Schuppen gewinnen, um daraus eine Fellrüstung[link13] (Meisterarbeit[link11]) herzustellen, die für eine Kreatur geeignet ist, welche eine Kategorie kleiner als die Größe des Drachen[link12] ist. Verwendet ein Rüstungsschmied nur ausgewählte Hautstücke und Schuppen, kann er einen Bänderpanzer[link14] der um zwei, einen Plattenpanzer[link15] der um drei, eine Brustplatte[link16] oder eine Ritterrüstung[link17] die um vier Kategorien kleiner als der Drache[link12] ist als Meisterarbeiten[link11] herstellen. War der Drache[link12] groß oder noch größer, bleibt in jedem der genannte Fälle genug Material, um daraus ein leichtes[link18] oder schweres Schild[link19] der Qualität Meisterarbeit passend zur Rüstung herzustellen. Stammt die Drachenhaut von einem Drachen[link12], der gegen eine bestimmte Energieform immun war, so gilt dies auch für die Rüstung. Der Träger erhält diesen Schutz jedoch nicht. Wird die Rüstung oder das Schild zu einem späteren Zeitpunkt mit einem Schutz gegen diese Energieform verzaubert, kostet dies 25% weniger als gewöhnlich.


Da Rüstungen aus Drachenhaut nicht aus Metall gefertigt werden, können Druiden[link20] sie ohne Einschränkungen tragen.


Drachenhautrüstungen kosten den doppelten Preis einer normalen Rüstung ihrer Art mit der Qualität Meisterarbeit[link11], doch die Herstellungszeit ändert sich nicht.


Drachenhaut besitzt 10 Trefferpunkte pro 2,5 cm Stärke und eine Härte[link2] von 10.



Kaltes Eisen: Dieses tief unter der Erde gewonnene Eisen ist berühmt für seine Effektivität gegen Dämonen[link21] und Feenwesen[link22]. Um seine besonderen Eigenschaften zu bewahren, wird es mit einer niedrigen Temperatur geschmiedet. Waffen, die aus Kaltem Eisen hergestellt werden, sind doppelt so teuer wie eine gewöhnliche Waffe ihrer Art. Zusätzlich kostet eine magische Verzauberung weitere 2.000 GM, die anfallen, wenn die Waffe erstmalig verzaubert wird. Gegenstände, die normalerweise ohne Metallteile gefertigt werden, können ebenfalls nicht aus Kaltem Eisen hergestellt werden. Ein Pfeil kann aus Kaltem Eisen gefertigt sein, ein Kampfstab[link6] jedoch nicht.


Kaltes Eisen besitzt 30 Trefferpunkte pro 2,5 cm Stärke und eine Härte[link2] von 10.



Mithral: Mithral ist ein sehr seltenes, silbrigglänzendes Metall, welches weitaus leichter aber ebenso hart wie Eisen ist. Wenn man es auf die gleiche Art wie Stahl behandelt, eignet sich dieses Material wunderbar zur Herstellung von Rüstungen und anderen Gegenständen. Die Mehrzahl der Mithralrüstungen gelten hinsichtlich der Bewegungsrate und anderen Einschränkungen als eine Kategorie leichter als normale Rüstungen derselben Art. Schwere Rüstungen gelten als mittelschwere Rüstungen, mittelschwere als leichte Rüstungen, doch leichte Rüstungen bleiben unverändert. Diese Minderung verleiht jedoch keine Fertigkeit im Umgang mit den jeweiligen Rüstungen. Ein Charakter, der eine Ritterrüstung[link17] aus Mithral trägt, muss auch im Umgang mit schweren Rüstungen geübt sein, damit der Rüstungsmalus[link5] nicht für alle seine Angriffs-[link4] und Fertigkeitswürfe[link23] angerechnet wird, die Bewegung beinhalten. Die Chance für arkane Zauberpatzer[link24] sinkt bei Schilden und Rüstungen aus Mithral um 10%, der Rüstungsmalus[link5] um 3 (bis zu einem Minimum von +0) und der maximal anrechenbare Geschicklichkeitsbonus[link25] steigt um 2.


Ein Gegenstand aus Mithral wiegt nur halb so viel wie ein gleichartiger Gegenstand aus einem anderen Metall. Das leichte Gewicht wirkt sich bei Waffen allerdings nicht auf die Größenkategorie oder die Leichtigkeit ihrer Handhabung aus (sei es eine leichte, Einhand- oder Zweihandwaffe). Gegenstände, die nicht vorwiegend aus Metall hergestellt werden, erlangen keine Vorteile aus einer teilweisen Fertigung aus Mithral. (Ein Langschwert[link26] könnte aus Mithral hergestellt werden, eine Sense[link27] jedoch nicht.)


Bei der Überwindung von Schadensreduzierung[link1] gelten Mithralwaffen als Silbern. Waffen und Rüstungen aus Mithral besitzen stets die Qualität Meisterarbeit. Der Preis für diese Qualität ist in den unten aufgeführten Kosten bereits enthalten.


Mithral besitzt 30 Trefferpunkte pro 2,5 cm Stärke und eine Härte[link2] von 15.


GegenstandMarktpreis
Leichte Rüstung+1.000 GM
Mittelschwere Rüstung+4.000 GM
Schwere Rüstung+9.000 GM
Schilde+1.000 GM
Andere Gegenstände+500 GM / Pfd.


Schwarzholz: Dieses seltene magische Holz ist ebenso hart wie normales Holz, aber sehr leicht. Jeder vollständig oder zum Teil aus Holz gefertigte Gegenstand (z.B. ein Bogen[link28], Pfeil oder Speer[link29]) aus Schwarzholz besitzt die Qualität einer Meisterarbeit und wiegt nur halb so viel wie ein normaler Gegenstand gleicher Art. Gegenstände, die normalerweise nicht oder nur teilweise aus Holz gefertigt werden (z.B. eine Streitaxt[link30] oder ein Streitkolben[link31]) können entweder nicht aus Schwarzholz hergestellt werden, oder erlangen keinen Vorteil daraus, wenn sie aus Schwarzholz gefertigt wurden. Der Rüstungsmalus[link5] für einen aus Schwarzholz gefertigten Schild sinkt im Vergleich zu einem normalen Schild derselben Art um 2. Um die Kosten für einen Gegenstand aus Schwarzholz zu bestimmen, nutzt man den Preis des Gegenstandes als Meisterarbeit und addiert 10 GM pro Pfund Gewicht des Gegenstandes hinzu. Schwarzholz besitzt 10 Trefferpunkte pro 2,5 cm Stärke und eine Härte[link2] von 5.




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Pathfinder Roleplaying Game Core Rulebook © 2009, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary © 2009, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary 2 © 2010, Paizo Publishing, LLC; Authors Wolfgang Baur, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Graeme Davis, Crystal Frasier, Joshua J. Frost, Tim Hitchcock, Brandon Hodge, James Jacobs, Steve Kenson, Hal MacLean, Martin Mason, Rob McCreary, Erik Mona, Jason Nelson, Patrick Renie, Sean K Reynolds, F. Wesley Schneider, Owen K.C. Stephens, James L. Sutter, Russ Taylor, and Greg A. Vaughan, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary 3 © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Jason Bulmahn, Adam Daigle, James Jacobs, Michael Kenway, Rob McCreary, Patrick Renie, Chris Sims, F. Wesley Schneider, James L. Sutter, and Russ Taylor, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game GameMastery Guide © 2010, Paizo Publishing, LLC; Author: Cam Banks, Wolfgang Buar, Jason Bulmahn, Jim Butler, Eric Cagle, Graeme Davis, Adam Daigle, Joshua J. Frost, James Jacobs, Kenneth Hite, Steven Kenson, Robin Laws, Tito Leati, Rob McCreary, Hal Maclean, Colin McComb, Jason Nelson, David Noonan, Richard Pett, Rich Redman, Sean K reynolds, F. Wesley Schneider, Amber Scorr, Doug Seacat, Mike Selinker, Lisa Stevens, James L. Sutter, Russ Taylor, Penny Williams, Skip Williams, Teeuwynn Woodruff.


Pathfinder Roleplaying Game Advanced Player''s Guide. © 2010, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn


Pathfinder Roleplaying Game Advanced Race Guide © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Jim Groves, Tim Hitchcock, Hal MacLean, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Owen K.C. Stephens, Todd Stewart, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game NPC Codex © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Alex Greenshields, Rob McCreary, Mark Moreland, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Magic © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jason Bulmahn, Tim Hitchcock, Colin McComb, Rob McCreary, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Sean K Reynolds, Owen K.C. Stephens, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Campaign © 2013, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Ryan Costello, Adam Daigle, Matt Goetz, Tim Hitchcock, James Jacobs, Ryan Macklin, Colin McComb, Jason Nelson, Richard Pett, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, F. Wesley Schneider, James L. Sutter, Russ Taylor, and Stephen Townshend.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Combat © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Brian J. Cortijo, Jim Groves, Tim Hitchcock, Richard A. Hunt, Colin McComb, Jason Nelson, Tom Phillips, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Equipment © 2012 Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Ross Byers, Brian J. Cortijo, Ryan Costello, Mike Ferguson, Matt Goetz, Jim Groves, Tracy Hurley, Matt James, Jonathan H. Keith, Michael Kenway, Hal MacLean, Jason Nelson, Tork Shaw, Owen KC Stephens, and Russ Taylor.


Anger of Angels © 2003, Sean K Reynolds.


Book of Fiends © 2003, Green Ronin Publishing; Authors: Aaron Loeb, Erik Mona, Chris Pramas, Robert J. Schwalb.


The Book of Hallowed Might © 2002, Monte J. Cook.


Monte Cook''s Arcana Unearthed. © 2003, Monte J. Cook.


Path of the Magi © 2002 Citizen Games/Troll Lord Games; Authors: Mike McArtor, W. Jason Peck, Jeff Quick, and Sean K Reynolds.


Skreyn''s Register: The Bonds of Magic. © 2002, Sean K Reynolds.


The Book of Experimental Might © 2008, Monte J. Cook. All rights reserved.


Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors: Scott Greene, with Clark Peterson, Erica Balsley, Kevin Baase, Casey Christofferson, Lance Hawvermale, Travis Hawvermale, Patrick Lawinger, and Bill Webb; Based on original content from TSR.


Kobold Quarterly Issue 7, © 2008, Open Design LLC, www.koboldquarterly.com; Authors: John Baichtal, Wolfgang Baur, Ross Byers, Matthew Cicci, John Flemming, Jeremy Jones, Derek Kagemann, Phillip Larwood, Richard Pett, and Stan!


The Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Adherer from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Guy Shearer.


Amphisbaena from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Angel Monadic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Angel Movanic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Animal Lord from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games,Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Ascomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Atomie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Aurumvorax from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Axe Beak from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Baphomet from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Bat Mobat from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Peterson and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Beetle Slicer from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Blindheim from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Basidirond from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Brownie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Bunyip from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Dermot Jackson.


Carbuncle from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Caryatid Column from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Cave Fisher from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Crypt Thing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Crystal Ooze from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Daemon Ceustodaemon (Guardian Daemon) from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Derghodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Hydrodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Piscodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Dark Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Rik Shepard.


Dark Stalker from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Death Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley.


Decapus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Demodand Shaggy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Slimy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Tarry from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demon Nabasu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dire Corby from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jeff Wyndham.


Disenchanter from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Dragon Faerie from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Brian Jaeger and Gary Gygax.


Dragon Horse from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dracolisk from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dust Digger from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Flail Snail from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Tilbrook.


Flumph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian McDowell and Douglas Naismith.


Froghemoth from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Foo Creature from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Forlarren from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone.


Genie Marid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Slug from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Wood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Wizards of the Coast.


Gloomwing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Grippli from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nereid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Gryph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Peter Brown.


Hangman Tree from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Hippocampus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Gary Gygax.


Huecuva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Underworld Oracle.


Ice Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Iron Cobra from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Philip Masters.


Jackalwere from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Jubilex from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kamadan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Nick Louth.


Kech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kelpie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Korred from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Leprechaun from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Magma ooze from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Marid from the Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Mihstu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Mite from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone and Mark Barnes.


Mongrelman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nabasu Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Necrophidius from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Simon Tillbrook.


Nereid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Pech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Phycomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Poltergeist from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lewis Pulsipher.


Quickling from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Quickwood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Rot Grub from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Russet Mold from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Sandman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Scarecrow from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Shadow Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Neville White.


Skulk from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Slime Mold from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Slithering Tracker from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Soul Eater from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by David Cook.


Spriggan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Roger Moore and Gary Gygax.


Tenebrous Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Tentamort from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Mike Roberts.


Tick Giant & Dragon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Troll Ice from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Russell Cole.


Troll Rock from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Vegepygmy from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wolf-In-Sheep''s-Clothing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wood Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Patrick Lawinger.


Yellow Musk Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yellow Musk Zombie from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yeti from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Zombie Juju from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.

Häufig gestellte Fragen zur OGL

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