Wundersame Gegenstände

Es gibt viele unterschiedliche wundersame Gegenstände. Manche müssen an bestimmten Orten des Körpers getragen werden, um zu funktionieren, während es bei anderen ausreicht, sie im Besitz zu haben, um sie einzusetzen zu können. „Wundersamer Gegenstand“ ist eine Auffangkategorie für alles, das nicht in andere Gruppen fällt wie Waffen, Stecken usw. Jeder kann einen Wundersamen Gegenstand benutzen, außer die Beschreibung sagt etwas anderes aus.

Es gibt zwei Hauptkategorien Wundersamer Gegenstände: ausrüstungsplatzbezogene und jene, die keinem Ausrüstungsplatz zugeordnet sind. Ausrüstungsplatzbezogene Gegenstände belegen einen magischen Ausrüstungsplatz und müssen von dem Charakter getragen werden, der sie benutzen oder von ihnen profitieren will.

Ausrüstungsplatz bezogene Wundersame Gegenstände

Wenn ein Charakter einen ausrüstungsplatzbezogenen Wundersamen Gegenstand trägt, kann er im selben Ausrüstungsplatz von keinem weiteren Gegenstand prof itieren, bis der erste entfernt wird. Natürlich kann ein Charakter eine beliebige Anzahl von Gegenständen mit sich führen oder besitzen, die für denselben Ausrüstungsplatz bestimmt sind, allerdings haben nur getragene Gegenstände einen Effekt. Manchmal muss ein ausrüstungsplatzbezogener Wundersamer Gegenstand für einen bestimmten Zeitraum – meist 24 Stunden – getragen werden, ehe sich die Effekte des Gegenstandes vollständig manifestieren. Sollte einer Kreatur der Körperteil fehlen, an dem ein Wundersamer Gegenstand getragen wird, kann sie diese Art ausrüstungsplatzbezogenen Gegenstandes nicht tragen. Sollte eine Kreatur mehrere Körperteile besitzen, die einem bestimmten Ausrüstungsplatz entsprechen, erhält sie dennoch nur die Vorteile eines Gegenstandes dieses Ausrüstungsplatzes.

Augen[link1]: Dieser Ausrüstungsplatz fasst Brillen, Linsen, Monokel und andere Gegenstände, die über den Augen getragen werden.

Brust[link2]: Dieser Ausrüstungsplatz fasst Hemden, Jacken, Mäntel, Westen und andere Kleidungsstücke, die am Oberkörper und auf der Brust getragen werden.

Füße[link3]: Dieser Ausrüstungsplatz fasst Hufeisen, Pantoffeln, Sandalen, Schuhe, Stiefel und andere Gegenstände, die an den Füßen getragen werden können.

Gürtel[link4]: Dieser Ausrüstungsplatz fasst Gürtel und andere Gegenstände, welche um die Hüfte getragen werden.

Hals[link5]: Dieser Ausrüstungsplatz fasst Amulette, Broschen, Halsketten, Medaillons, Skarabäen und andere Gegenstände, die um den Hals oder an einem Umhang als Schließe getragen werden können.

Handgelenke[link6]: Dieser Ausrüstungsplatz fasst Armbänder, Armreifen, Armschienen, Fesseln, Handschellen, Panzerhandschuhe, Unterarmpanzerungen und andere Gegenstände, die an den Handgelenken und/oder Unterarmen getragen werden können.

Hände[link7]: Dieser Ausrüstungsplatz fasst Handschuhe, Panzerhandschuhe und andere Gegenstände, die über den Händen getragen werden können.

Kopf[link8]: Dieser Ausrüstungsplatz fasst Helme, Hüte, Kapuzen, Kronen, Masken, Stirnreifen und andere Dinge, die auf dem Kopf getragen werden.

Körper[link9]: Dieser Ausrüstungsplatz fasst Geschirre, Gewänder, Körperbinden, Korsetts, Roben, Soutanen, Staubmäntel und andere Kleidungsstücke, welche am Leib getragen werden.

Schultern[link10]: Dieser Ausrüstungsplatz fasst Flügel, Kordeln, Mäntel, Schals, Schulterstücke, Stolen, Umhänge und andere Gegenstände, die an den Schultern und/oder Oberarmen getragen werden.

Stirn[link11]: Dieser Ausrüstungsplatz fasst Gebetsrollen, Lorbeerkränze, Stirnbänder und andere Gegenstände, die nicht auf dem Kopf, sondern auf der Stirn getragen werden.

Kein Ausrüstungsplatz[link12]

Tabelle: Arten Wundersamer Gegenstände

W%Art des Wundersamen Gegenstandes
01-05Augen[link1]
06-10Brust[link2]
11-16Füße[link3]
17-22Gürtel[link4]
23-28Hals[link5]
29-34Handgelenke[link6]
35-41Hände[link7]
42-47Kopf[link8]
48-54Körper[link9]
55-61Schultern[link10]
62-67Stirn[link11]
68-100Kein Ausrüstungsplatz[link12]


Andere Wundersame Gegenstände

Wundersame Gegenstände, welche nicht an einem Ausrüstungsplatz für magische Gegenstände getragen werden, sind Wundersame Gegenstände der Kategorie „Kein Ausrüstungsplatz“ (oder kurz: „Keiner“). Dabei können sie äußerlich kleinen Schmuckstücken ähnelt, z.B. Zauberstatuetten. Andere sind aber auch größer wie z.B. ein Fliegender Teppich. Meistens genügt es, einen Gegenstand im Besitz zu haben, um seine Vorzüge zu erlangen, doch zuweilen muss man einen Gegenstand auch manipulieren und aktivieren. Wundersame Gegenstände, die keinem Ausrüstungsplatz zugewiesen sind, stellen die größte und vielfältigste Kategorie Wundersamer Gegenstände dar.

Besondere Wundersame Gegenstände

Manche Wundersamen Gegenstände sind intelligent, andere liefern zumindest Hinweise auf ihre Funktion. Würf le W%; ein Ergebnis von 01 bedeutet, dass der Wundersame Gegenstand intelligent ist. Bei 02-31 liefert er einen Hinweis auf seine Funktion – dabei kann es sich um ein Bild, eine Inschrift oder auch ein Befehlswort handeln, das auf den Gegenstand geschrieben wurde. Bei 32-100 liegen keine besonderen Eigenschaften vor. Intelligente Gegenstände besitzen zusätzliche Fähigkeiten und zuweilen außergewöhnliche Kräfte und besondere Zwecke (siehe Intelligente Gegenstände[link13]). Wundersame Gegenstände mit Ladungen sind niemals intelligent.

Aktivierung

Wundersame Gegenstände werden in der Regel durch Nutzung
oder mittels eines Befehlswortes aktiviert. Die Details können
von Gegenstand zu Gegenstand unterschiedlich sein.

Befehlswort: Sollte der Gegenstand durch eine Methode aktiviert werden die weder aus seiner Beschreibung noch aus seiner Art hervorgeht, wird höchstwahrscheinlich ein Befehlswort benötigt, um ihn zu aktivieren. Aktivierung mittels eines Befehlswortes bedeutet, dass ein Charakter das Wort ausspricht, dann aktiviert sich der Gegenstand – weiteres, besonderes Wissen ist nicht erforderlich.

Ein Befehlswort kann ein existierendes Wort sein, allerdings riskiert der Besitzer des Gegenstandes, diesen versehentlich während eines normalen Gesprächs zu aktivieren. Meisten ist es ein unsinniges Wort oder ein Wort oder gar eine Phrase in einer uralten Sprache. Einen Gegenstand mittels eines Befehlswortes zu aktivieren, ist eine Standard-Aktion und provoziert keine Gelegenheitsangriffe[link14].

Manchmal ist das Befehlswort zum Aktivieren des Gegenstandes auf diesen selbst geschrieben. Es kann dabei aber auch in einem Muster oder Bild verborgen sein, welches in den Gegenstand eingraviert, geschnitzt oder eingebaut ist. Ebenso kann es sich auch nur um einen Hinweis auf das Befehlswort handeln.

Die Fertigkeiten Wissen (Arkanes)[link15] und Wissen (Geschichte)[link15] können beim Identifizieren von Befehlsworten und dem Entziffern von Hinweisen nützlich sein. Ein Wurf gegen SG 30 muss gelingen, um das Befehlswort herauszufinden; scheitert dieser, kann ein weiterer Fertigkeitswurf gegen SG 25 versucht werden, um einen Hinweis zu entdecken. Die Zauber Magie entdecken[link16], Identifizieren[link17] und Zauber analysieren[link18] enthüllen Befehlsworte, sofern die Eigenschaften eines Gegenstandes erfolgreich identifiziert worden sind.

Aktivierung durch Benutzung: Diese Art von Gegenstand muss nur benutzt werden, um ihn zu aktivieren. Ein Charakter muss einen Trank trinken, ein Schwert schwingen, einen Schild heben, um einen Hieb abzufangen, durch eine Linse blicken, Staub sprenkeln, einen Ring tragen oder einen Hut aufsetzen. Aktivierung durch Nutzung ist in der Regel geradeheraus und selbsterklärend.

Viele dieser Gegenstände werden getragen. Ständig wirkende Gegenstände sind eigentlich immer Gegenstände, die man trägt. Ein paar wenige müssen sich nur im Besitz, d.h. an der Person, des Anwenders bef inden, während andere dennoch aktiviert werden müssen. Diese Aktivierung erfordert manchmal ein Befehlswort (s.o.), meistens muss man die Aktivierung aber per Geistesbefehl anstreben. Die Beschreibung eines Gegenstandes gibt an, ob ein Befehlswort in einem solchen Fall erforderlich ist.

Außerdimensionale Räume

Eine Reihe von Zaubern und magischen Gegenständen bedienen sich außerdimensionaler Räume – z.B. Seiltrick[link19], Nimmervolle Beutel, Praktische Rucksäcke und Tragbare Löcher. Diese Zauber und magischen Gegenstände erschaffen winzige Taschen, die in keiner Dimension existieren. Solche Gegenstände funktionieren aber nicht innerhalb anderer außerdimensionaler Räume. Sollten sie innerhalb eines solchen Raumes platziert werden, stellen sie die Funktion ein, bis sie daraus entfernt werden. Sollte z.B. ein Nimmervoller Beutel in einen Seiltrick[link19] gebracht werden, wird der Inhalt des Beutels unzugänglich, bis dieser wieder aus dem Seiltrick[link19] entfernt wird. Dabei gibt es nur eine Ausnahme: Interagieren ein Nimmervoller Beutel und ein Tragbares Loch, entsteht ein Riss zur Astralebene, wie in den Gegenstandsbeschreibungen beschrieben.


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Pathfinder Roleplaying Game Advanced Player''s Guide. © 2010, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn


Pathfinder Roleplaying Game Advanced Race Guide © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Jim Groves, Tim Hitchcock, Hal MacLean, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Owen K.C. Stephens, Todd Stewart, and Russ Taylor.


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Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Magic © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jason Bulmahn, Tim Hitchcock, Colin McComb, Rob McCreary, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Sean K Reynolds, Owen K.C. Stephens, and Russ Taylor.


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Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Combat © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Brian J. Cortijo, Jim Groves, Tim Hitchcock, Richard A. Hunt, Colin McComb, Jason Nelson, Tom Phillips, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Equipment © 2012 Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Ross Byers, Brian J. Cortijo, Ryan Costello, Mike Ferguson, Matt Goetz, Jim Groves, Tracy Hurley, Matt James, Jonathan H. Keith, Michael Kenway, Hal MacLean, Jason Nelson, Tork Shaw, Owen KC Stephens, and Russ Taylor.


Anger of Angels © 2003, Sean K Reynolds.


Book of Fiends © 2003, Green Ronin Publishing; Authors: Aaron Loeb, Erik Mona, Chris Pramas, Robert J. Schwalb.


The Book of Hallowed Might © 2002, Monte J. Cook.


Monte Cook''s Arcana Unearthed. © 2003, Monte J. Cook.


Path of the Magi © 2002 Citizen Games/Troll Lord Games; Authors: Mike McArtor, W. Jason Peck, Jeff Quick, and Sean K Reynolds.


Skreyn''s Register: The Bonds of Magic. © 2002, Sean K Reynolds.


The Book of Experimental Might © 2008, Monte J. Cook. All rights reserved.


Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors: Scott Greene, with Clark Peterson, Erica Balsley, Kevin Baase, Casey Christofferson, Lance Hawvermale, Travis Hawvermale, Patrick Lawinger, and Bill Webb; Based on original content from TSR.


Kobold Quarterly Issue 7, © 2008, Open Design LLC, www.koboldquarterly.com; Authors: John Baichtal, Wolfgang Baur, Ross Byers, Matthew Cicci, John Flemming, Jeremy Jones, Derek Kagemann, Phillip Larwood, Richard Pett, and Stan!


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Adherer from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Guy Shearer.


Amphisbaena from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


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Angel Movanic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Animal Lord from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games,Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Ascomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Atomie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Aurumvorax from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Axe Beak from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Baphomet from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Bat Mobat from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Peterson and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Beetle Slicer from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Blindheim from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Basidirond from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


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Bunyip from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Dermot Jackson.


Carbuncle from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Caryatid Column from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Cave Fisher from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Crypt Thing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Crystal Ooze from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Daemon Ceustodaemon (Guardian Daemon) from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Derghodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Hydrodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Piscodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Dark Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Rik Shepard.


Dark Stalker from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Death Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley.


Decapus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Demodand Shaggy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Slimy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Tarry from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demon Nabasu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dire Corby from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jeff Wyndham.


Disenchanter from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Dragon Faerie from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Brian Jaeger and Gary Gygax.


Dragon Horse from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dracolisk from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dust Digger from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Flail Snail from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Tilbrook.


Flumph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian McDowell and Douglas Naismith.


Froghemoth from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Foo Creature from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Forlarren from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone.


Genie Marid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Slug from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Wood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Wizards of the Coast.


Gloomwing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Grippli from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nereid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Gryph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Peter Brown.


Hangman Tree from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Hippocampus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Gary Gygax.


Huecuva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Underworld Oracle.


Ice Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Iron Cobra from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Philip Masters.


Jackalwere from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Jubilex from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kamadan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Nick Louth.


Kech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kelpie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Korred from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Leprechaun from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Magma ooze from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Marid from the Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Mihstu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Mite from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone and Mark Barnes.


Mongrelman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nabasu Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Necrophidius from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Simon Tillbrook.


Nereid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Pech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Phycomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Poltergeist from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lewis Pulsipher.


Quickling from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Quickwood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Rot Grub from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Russet Mold from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Sandman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Scarecrow from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Shadow Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Neville White.


Skulk from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Slime Mold from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Slithering Tracker from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Soul Eater from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by David Cook.


Spriggan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Roger Moore and Gary Gygax.


Tenebrous Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Tentamort from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Mike Roberts.


Tick Giant & Dragon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Troll Ice from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Russell Cole.


Troll Rock from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Vegepygmy from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wolf-In-Sheep''s-Clothing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wood Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Patrick Lawinger.


Yellow Musk Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yellow Musk Zombie from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yeti from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Zombie Juju from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.

Häufig gestellte Fragen zur OGL

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