Inhalt


Verfluchte Gegenstände


Die gefährlichsten und tückischsten verfluchten Gegenstände sind wohl jene magischen Gegenstände, deren beabsichtigte Funktionen vollständig von einem Fluch ersetzt werden. Doch selbst diese Dinge können sich z.B. als Waffen oder Fallen als durchaus nützlich erweisen. Im Folgenden werden einige Beispiele für verfluchte Gegenstände vorgestellt. Die Beschreibung enthält dabei keine Herstellungsvoraussetzungen, sondern verweist auf die Art magischen Gegenstand, die es einmal hätte werden sollen, wenn es bei der Erschaffung nicht zu einem offensichtlichen Missgeschick gekommen wäre. Verfluchte Gegenstände können wie die Dinge verkauft werden, als die sie erscheinen, solange dem Käufer der Fluch nicht bekannt ist.

Affenhand

Aura Starke universale Magie; ZS 20
Ausrüstungsplatz Keiner; Gewicht 1/2 Pfd.


BESCHREIBUNG


Diese mumifizierte Affenpfote offeriert dem Träger drei Wünsche, allerdings zu einem furchtbaren Preis. Die Hand kann jeden Wunsch im Rahmen des Zaubers Wunsch[link1] erfüllen, ihr Fluch verdreht die Ergebnisse aber derart, dass am Ende nur Verzweiflung verbleibt. So könnte der Wunsch, einen Vulkanausbruch zu verhindern, um ein Dorf vor der Lava zu retten, dazu führen, dass sich die Magmakammer unter dem Vulkan leert und das Dorf in einer gewaltigen Caldera verschwindet, wenn die Wände des Vulkans einstürzen. Sollte der Wunsch sorgfältig formuliert werden, um negative Effekte zu vermeiden, scheitert der Versuch, verbraucht aber keinen Wunsch. Wenn die Affenhand einen Wunsch verleiht, zuckt sie im Griff des Benutzers. Nach Einsatz des dritten Wunsches verliert die Pfote ihre Macht für den Wünschenden und seiner Bekannten, erlangt sie in Händen eines Fremden aber zurück, um neue Flüche zu verbreiten.


BEABSICHTIGTER MAGISCHER GEGENSTAND


Keiner; dies ist ein einzigartiger verfluchter Gegenstand



Heimgesuchte Puppe

Aura Durchschnittliche Erkenntnismagie[link2] und Nekromantie[link3] ; ZS 11
Ausrüstungsplatz Keiner; Gewicht 1 Pfd.


BESCHREIBUNG


Betrachtet man diese Lumpenpuppe aus dem Augenwinkel, verzerrt sich ihr hübscher, freundlicher Gesichtsausdruck zu einem bösartigen Grinsen. Die Puppe nährt sich von Zorn und gewalttätigen Gefühlen. Wenn es innerhalb von 6 m zur Puppe zu Wutausbrüchen oder Kampfhandlungen kommt, besteht eine Chance von 5%, dass der bösartige Geist der Puppe erwacht und sich als Verbesserter Poltergeist[link4] manifestiert. Wenn dies geschieht, wird die Puppe körperlos[link5] und schwebt von dem unsichtbaren[link6] Poltergeist[link4] umgeben in der Luft. Der Poltergeist[link4] ist durch die Fähigkeit Ortsgebunden an den Platz gebunden, an dem er erschienen ist, und greift sofort jeden um sich herum an. Wird der Poltergeist[link4] getötet, wird die Puppe augenblicklich wieder körperlich und fällt zu Boden, da ihr Geist vorerst wieder ruhiggestellt wurde. Der Geist der Puppe kann mit dem Zauber Geist herbeirufen[link7]* befragt werden. Der Besitz einer Heimgesuchten Puppe verursacht unruhige Träume voller prophetischer Unheilswarnungen. Jede Nacht besteht eine Chance von 10%, dass der Besitzer einen Willenswurf[link8] gegen SG 20 ablegen muss; misslingt dieser, erlangt der Besitzer für diese Nacht keine Ruhe und kann keine Zauber, Punktevorräte oder andere tägliche Fähigkeiten zurückerlangen.


BEABSICHTIGTER MAGISCHER GEGENSTAND


Anatomiepuppe[link9]ARK, Atzpuppe[link10]*, Fluchpuppe[link11] ARK



Seelenfängerspiegel

Aura Starke Nekromantie[link3]; ZS 15
Ausrüstungsplatz Keiner; Gewicht 45 Pfd.


BESCHREIBUNG


Dieser gewöhnliche Spiegel misst grob 1,20 m x 0,90 m und ähnelt einem Gegenspiegel[link12] oder Seelenspiegel[link13], verfügt aber über kein Befehlswort. Ein Seelenfängerspiegel verfügt stattdessen über 15 extradimensionale Abteilungen in seinem Inneren. Eine Kreatur, die sich dem Spiegel auf weniger als 9 m annähert und ihr eigenes Spiegelbild sieht, muss einen Willenswurf[link8] gegen SG 23 ablegen; bei Misslingen wird die Seele aus ihrem Leib gesaugt und in einer dieser Abteilungen eingesperrt. Eine Kreatur, die nicht um den Fluch weiß, erblickt stets ihr Spiegelbild. Sollte sie dagegen wissen, dass der Spiegel verflucht ist und versuchen, nicht hineinzusehen, dann sinkt die Wahrscheinlichkeit, dass sie ihr Spiegelbild sieht, auf 50% (behandle dies wie einen Blickangriff).


Während die Seele einer Kreatur eingefangen wird, verbleibt ihr Körper außerhalb des Spiegels und wird von einem bösartigen Geist in Besitz genommen, welcher sich völlig entgegengesetzt zum normalen Verhalten der gefangenen Kreatur verhält. Behandle diesen Geist als die selbe Kreatur, aber mit diametral entgegengesetzter Gesinnung[link14] und eventuell auch anderen entgegengesetzten Faktoren – z.B. wird ein Paladin zu einem Antipaladin. Im Falle neutraler Charaktere ist der Geist entweder Chaotisch Böse oder Rechtschaffen Gut (nach Maßgabe des SL). Der Tod des Körpers befreit die Seele nicht aus dem Spiegel, doch sollte sie jemals befreit werden, wechselt sie sofort ins Jenseits über, da es keinen Körper mehr gibt, der sie auf dieser Ebene verankert.


Sollte die Kapazität des Spiegels übertroffen werden, wird eine zufällig bestimmte Seele freigesetzt und kehrt augenblicklich in ihren Körper zurück, sofern dieser noch am Leben ist. Sollte der Spiegel zerstört werden (5 TP, Härte[link15] 1), werden alle aktuell gefangenen Opfer befreit. Solange der Spiegel besteht, kann eine gefangene Seele nicht einmal mittels Wunder[link16] oder Wunsch[link1] in ihren Körper zurückgeführt werden.


BEABSICHTIGTER MAGISCHER GEGENSTAND


Gegenspiegel[link12], Seelenspiegel[link13]



Wahnsinnige Hand

Aura Starke Nekromantie[link3]; ZS 13
Ausrüstungsplatz Keiner (ersetzt eine Hand); Gewicht 2 Pfd.


BESCHREIBUNG


Diese ausgetrocknete, verschrumpelte Hand endet in einem zerfetzten Stumpf. Wird sie gegen den Armstumpf eines Humanoiden gepresst, der seine Hand verloren hat, verbindet sich die Wahnsinnige Hand augenblicklich damit und nimmt wieder ein lebendiges Äußeres an. Sie schrumpft oder wächst, um sich der Größenkategorie ihres neuen Besitzers anzupassen, und verwandelt sich in die Art der verlorenen Hand, d.h. sie wird zu einer linken oder rechten Hand. Nach dem Anwachsen verbleibt eine unregelmäßige Narbe, außerdem hat sie einen ungesunden Hautton, der sie als dem neuen Besitzer fremd identifiziert.


Mit der Wahnsinnigen Hand geführte Angriffe erhalten einen Kompetenzbonus von +2 auf Angriffs- und Schadenswürfe. Ferner kann der Träger im Rahmen eines Vollen Angriffs einen Malus von -2 auf seine RK[link17] hinnehmen, um mit der Hand und seinem vollen GAB einen zusätzlichen Angriff auszuführen. Dieser Vorteil ist nicht kumulativ mit ähnlichen Effekten, z.B. durch Hast[link18]. Auch in der Wahnsinnigen Hand (oder in beiden Händen) gehaltene Waffen erhalten diese Vorteile. Die Hand kann im Rahmen von Hiebangriffen Schaden passend zur Größe des Trägers zufügen (1W4 bei einer mittelgroßen Kreatur).


Eine Wahnsinnige Hand hat jedoch einen eigenen, bösartigen Willen, der langsam die Kontrolle über ihren Träger übernimmt. Sie besitzt IN 8, WE 12 und CH 10, kann nicht kommunizieren oder rational denken und kennt nur einen unersättlichen Drang zu zerstören. Nach dem Anwachsen besitzt sie einen Egowert von 5. Wenigstens ein Mal am Tag versucht sie eine Gelegenheit zu nutzen, ohne Zeugen einen Freund oder Unschuldigen zu ermorden, indem sie versucht, die Kontrolle über den Träger[link19] zu erlangen. Bei Erfolg übernimmt sie die Kontrolle über den Träger, bis sie den Mord ausführen konnte oder 5 Minuten verstrichen sind, je nachdem, was zuerst eintritt. Der Besitzer erinnert sich hinsichtlich dieses Zeitraumes nur an eine blendende Wut und nicht an die Tat selbst, während der Egowert der Hand wieder auf 5 fällt. Misslingt der Versuch der Hand, die Kontrolle zu übernehmen, spürt der Träger kurzfristig aufkochende Wut, ohne Grund und Quelle identifizieren zu können. Jeden Tag, an dem die Hand ihrer Mordlust nicht nachgehen und wenigstens eine Kreatur mit Intelligenz 3 oder höher töten kann, steigt ihr Egowert um 1. Sollte der Egowert 20 übersteigen, lässt die Hand alle Vorsicht fahren und versucht, jemanden unabhängig von Zeugen und Risiken zu ermorden.


Sollte der Hand mehr als 30 Tage lang das Ermorden von Freunden oder Unschuldigen verwehrt werden, wendet sie sich gegen ihren Träger. Sollte sie die Möglichkeit haben, diesen zu sabotieren (z.B. wenn sie ein Seil loslassen könnte), versucht sie, die Kontrolle zu erlangen. Sie kann die Kontrolle übernehmen, während ihr Träger schläft, um ihn zu erwürgen oder ihm mit einer Waffe einen Coup de Grace[link20] zu versetzen. Derartiges versucht sie maximal ein Mal am Tag. Ein Träger, der bereit ist, Unschuldige abzuschlachten, kann die Hand zufriedenstellen, indem er ein unschuldiges Opfer findet und der Hand freiwillig die Kontrolle überlässt.


Sollte der Träger versuchen, die Hand loszuwerden, indem er sie zerstört oder amputiert, setzt sich die Hand nach besten Kräften zur Wehr. Sie führt Angriffe und einhändige Kampfmanöverwürfe für Ringkampf[link21] mit der Stärke[link22] und Geschicklichkeit[link23] des Trägers aus, auf welche ihr Bonus von +2 addiert werden. Die RK[link17] der Hand entspricht der Berührungs-RK[link17] des Trägers, auf welche ein Größenbonus von +4 addiert wird, der mit dem Größenbonus des Trägers kumulativ ist. Der Träger verliert gegen die Angriffe der Hand seinen GE-Bonus, während die Hand ihn gegen den Träger behält. Die TP der Hand entsprechen 25% der TP ihres Besitzers. Wird Fluch brechen[link24] erfolgreich auf die Hand gewirkt, kann sie einer Amputation 1 Stunde lang nicht widerstehen.


BEABSICHTIGTER MAGISCHER GEGENSTAND


Hand des Magiers[link25], Ruhmeshand[link26], Steinhand[link27]ARK




Open Game License

Product Identity

The following items are hereby identified as Product Identity as defined in the Open Game License 1.0a, Section 1(e), and are not Open Content: All trademarks, registered trademarks, proper names (characters, deities, etc.), dialogue, plots, storylines, locations, characters, artworks, and trade dress. (Elements that have previously been designated as Open Game Content are not included in this declaration.)

Open Content

Except for material designated as Product Identity (see above), the game mechanics of this Paizo Publishing game product are Open Game Content, as defined in the Open Game License version 1.0a Section 1(d). No portion of this work other than the material designated as Open Game Content may be reproduced in any form without written permission.

OPEN GAME LICENSE Version 1.0a

The following text is the property of Wizards of the Coast Inc. and is Copyright 2000 Wizards of the Coast, Inc ("Wizards"). All Rights Reserved.


1. Definitions (a) "Contributors" means the copyright and/or trademark owners who have contributed Open Game Content; (b) "Derivative Material" means copyrighted material including derivative works and translations (including into other computer languages), potation, modification, correction, addition, extension, upgrade, improvement, compilation, abridgment or other form in which an existing work may be recast, transformed or adapted; © "Distribute" means to reproduce, license, rent, lease, sell, broadcast, publicly display, transmit or otherwise distribute; (d) "Open Game Content" means the game mechanic and includes the methods, procedures, processes and routines to the extent such content does not embody the Product Identity and is an enhancement over the prior art and any additional content clearly identified as Open Game Content by the Contributor, and means any work covered by this License, including translations and derivative works under copyright law, but specifically excludes Product Identity. (e) "Product Identity" means product and product line names, logos and identifying marks including trade dress; artifacts, creatures, characters, stories, storylines, plots, thematic elements, dialogue, incidents, language, artwork, symbols, designs, depictions, likenesses, formats, poses, concepts, themes and graphic, photographic and other visual or audio representations; names and descriptions of characters, spells, enchantments, personalities, teams, personas, likenesses and special abilities; places, locations, environments, creatures, equipment, magical or supernatural abilities or effects, logos, symbols, or graphic designs; and any other trademark or registered trademark clearly identified as Product identity by the owner of the Product Identity, and which specifically excludes the Open Game Content; (f) "Trademark" means the logos, names, mark, sign, motto, designs that are used by a Contributor to identify itself or its products or the associated products contributed to the Open Game License by the Contributor (g) "Use", "Used" or "Using" means to use, Distribute, copy, edit, format, modify, translate and otherwise create Derivative Material of Open Game Content. (h) "You" or "Your" means the licensee in terms of this agreement.


2. The License This License applies to any Open Game Content that contains a notice indicating that the Open Game Content may only be Used under and in terms of this License. You must affix such a notice to any Open Game Content that you Use. No terms may be added to or subtracted from this License except as described by the License itself. No other terms or conditions may be applied to any Open Game Content distributed using this License.


3. Offer and Acceptance By Using the Open Game Content You indicate Your acceptance of the terms of this License.


4. Grant and Consideration In consideration for agreeing to use this License, the Contributors grant You a perpetual, worldwide, royalty-free, non-exclusive license with the exact terms of this License to Use, the Open Game Content.


5. Representation of Authority to Contribute If You are contributing original material as Open Game Content, You represent that Your Contributions are Your original creation and/or You have sufficient rights to grant the rights conveyed by this License.


6. Notice of License Copyright You must update the COPYRIGHT NOTICE portion of this License to include the exact text of the COPYRIGHT NOTICE of any Open Game Content You are copying, modifying or distributing, and You must add the title, the copyright date, and the copyright holder's name to the COPYRIGHT NOTICE of any original Open Game Content you Distribute.


7. Use of Product Identity You agree not to Use any Product Identity, including as an indication as to compatibility, except as expressly licensed in another, independent Agreement with the owner of each element of that Product Identity. You agree not to indicate compatibility or co-adaptability with any Trademark or Registered Trademark in conjunction with a work containing Open Game Content except as expressly licensed in another, independent Agreement with the owner of such Trademark or Registered Trademark. The use of any Product Identity in Open Game Content does not constitute a challenge to the ownership of that Product Identity. The owner of any Product Identity used in Open Game Content shall retain all rights, title and interest in and to that Product Identity.


8. Identification If you distribute Open Game Content You must clearly indicate which portions of the work that you are distributing are Open Game Content.


9. Updating the License Wizards or its designated Agents may publish updated versions of this License. You may use any authorized version of this License to copy, modify and distribute any Open Game Content originally distributed under any version of this License.


10. Copy of this License You MUST include a copy of this License with every copy of the Open Game Content You distribute.


11. Use of Contributor Credits You may not market or advertise the Open Game Content using the name of any Contributor unless You have written permission from the Contributor to do so.


12. Inability to Comply If it is impossible for You to comply with any of the terms of this License with respect to some or all of the Open Game Content due to statute, judicial order, or governmental regulation then You may not Use any Open Game Material so affected.


13. Termination This License will terminate automatically if You fail to comply with all terms herein and fail to cure such breach within 30 days of becoming aware of the breach. All sublicenses shall survive the termination of this License.


14. Reformation If any provision of this License is held to be unenforceable, such provision shall be reformed only to the extent necessary to make it enforceable.


15. COPYRIGHT NOTICE

Open Game License v 1.0a Copyright 2000, Wizards of the Coast, Inc.


System Reference Document Copyright 2000, Wizards of the Coast, Inc.; Authors Jonathan Tweet, Monte Cook, Skip Williams, based on material by E. Gary Gygax and Dave Arneson.


Pathfinder Roleplaying Game Reference Document © 2011, Paizo Publishing, LLC; Author: Paizo Publishing, LLC.


Pathfinder Roleplaying Game Core Rulebook © 2009, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary © 2009, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary 2 © 2010, Paizo Publishing, LLC; Authors Wolfgang Baur, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Graeme Davis, Crystal Frasier, Joshua J. Frost, Tim Hitchcock, Brandon Hodge, James Jacobs, Steve Kenson, Hal MacLean, Martin Mason, Rob McCreary, Erik Mona, Jason Nelson, Patrick Renie, Sean K Reynolds, F. Wesley Schneider, Owen K.C. Stephens, James L. Sutter, Russ Taylor, and Greg A. Vaughan, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary 3 © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Jason Bulmahn, Adam Daigle, James Jacobs, Michael Kenway, Rob McCreary, Patrick Renie, Chris Sims, F. Wesley Schneider, James L. Sutter, and Russ Taylor, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game GameMastery Guide © 2010, Paizo Publishing, LLC; Author: Cam Banks, Wolfgang Buar, Jason Bulmahn, Jim Butler, Eric Cagle, Graeme Davis, Adam Daigle, Joshua J. Frost, James Jacobs, Kenneth Hite, Steven Kenson, Robin Laws, Tito Leati, Rob McCreary, Hal Maclean, Colin McComb, Jason Nelson, David Noonan, Richard Pett, Rich Redman, Sean K reynolds, F. Wesley Schneider, Amber Scorr, Doug Seacat, Mike Selinker, Lisa Stevens, James L. Sutter, Russ Taylor, Penny Williams, Skip Williams, Teeuwynn Woodruff.


Pathfinder Roleplaying Game Advanced Player''s Guide. © 2010, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn


Pathfinder Roleplaying Game Advanced Race Guide © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Jim Groves, Tim Hitchcock, Hal MacLean, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Owen K.C. Stephens, Todd Stewart, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game NPC Codex © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Alex Greenshields, Rob McCreary, Mark Moreland, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Magic © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jason Bulmahn, Tim Hitchcock, Colin McComb, Rob McCreary, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Sean K Reynolds, Owen K.C. Stephens, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Campaign © 2013, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Ryan Costello, Adam Daigle, Matt Goetz, Tim Hitchcock, James Jacobs, Ryan Macklin, Colin McComb, Jason Nelson, Richard Pett, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, F. Wesley Schneider, James L. Sutter, Russ Taylor, and Stephen Townshend.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Combat © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Brian J. Cortijo, Jim Groves, Tim Hitchcock, Richard A. Hunt, Colin McComb, Jason Nelson, Tom Phillips, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Equipment © 2012 Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Ross Byers, Brian J. Cortijo, Ryan Costello, Mike Ferguson, Matt Goetz, Jim Groves, Tracy Hurley, Matt James, Jonathan H. Keith, Michael Kenway, Hal MacLean, Jason Nelson, Tork Shaw, Owen KC Stephens, and Russ Taylor.


Anger of Angels © 2003, Sean K Reynolds.


Book of Fiends © 2003, Green Ronin Publishing; Authors: Aaron Loeb, Erik Mona, Chris Pramas, Robert J. Schwalb.


The Book of Hallowed Might © 2002, Monte J. Cook.


Monte Cook''s Arcana Unearthed. © 2003, Monte J. Cook.


Path of the Magi © 2002 Citizen Games/Troll Lord Games; Authors: Mike McArtor, W. Jason Peck, Jeff Quick, and Sean K Reynolds.


Skreyn''s Register: The Bonds of Magic. © 2002, Sean K Reynolds.


The Book of Experimental Might © 2008, Monte J. Cook. All rights reserved.


Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors: Scott Greene, with Clark Peterson, Erica Balsley, Kevin Baase, Casey Christofferson, Lance Hawvermale, Travis Hawvermale, Patrick Lawinger, and Bill Webb; Based on original content from TSR.


Kobold Quarterly Issue 7, © 2008, Open Design LLC, www.koboldquarterly.com; Authors: John Baichtal, Wolfgang Baur, Ross Byers, Matthew Cicci, John Flemming, Jeremy Jones, Derek Kagemann, Phillip Larwood, Richard Pett, and Stan!


The Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Adherer from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Guy Shearer.


Amphisbaena from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Angel Monadic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Angel Movanic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Animal Lord from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games,Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Ascomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Atomie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Aurumvorax from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Axe Beak from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Baphomet from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Bat Mobat from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Peterson and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Beetle Slicer from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Blindheim from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Basidirond from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Brownie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Bunyip from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Dermot Jackson.


Carbuncle from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Caryatid Column from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Cave Fisher from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Crypt Thing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Crystal Ooze from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Daemon Ceustodaemon (Guardian Daemon) from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Derghodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Hydrodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Piscodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Dark Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Rik Shepard.


Dark Stalker from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Death Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley.


Decapus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Demodand Shaggy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Slimy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Tarry from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demon Nabasu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dire Corby from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jeff Wyndham.


Disenchanter from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Dragon Faerie from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Brian Jaeger and Gary Gygax.


Dragon Horse from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dracolisk from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dust Digger from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Flail Snail from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Tilbrook.


Flumph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian McDowell and Douglas Naismith.


Froghemoth from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Foo Creature from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Forlarren from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone.


Genie Marid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Slug from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Wood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Wizards of the Coast.


Gloomwing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Grippli from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nereid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Gryph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Peter Brown.


Hangman Tree from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Hippocampus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Gary Gygax.


Huecuva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Underworld Oracle.


Ice Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Iron Cobra from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Philip Masters.


Jackalwere from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Jubilex from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kamadan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Nick Louth.


Kech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kelpie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Korred from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Leprechaun from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Magma ooze from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Marid from the Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Mihstu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Mite from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone and Mark Barnes.


Mongrelman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nabasu Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Necrophidius from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Simon Tillbrook.


Nereid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Pech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Phycomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Poltergeist from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lewis Pulsipher.


Quickling from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Quickwood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Rot Grub from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Russet Mold from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Sandman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Scarecrow from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Shadow Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Neville White.


Skulk from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Slime Mold from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Slithering Tracker from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Soul Eater from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by David Cook.


Spriggan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Roger Moore and Gary Gygax.


Tenebrous Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Tentamort from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Mike Roberts.


Tick Giant & Dragon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Troll Ice from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Russell Cole.


Troll Rock from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Vegepygmy from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wolf-In-Sheep''s-Clothing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wood Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Patrick Lawinger.


Yellow Musk Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yellow Musk Zombie from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yeti from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Zombie Juju from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.

Häufig gestellte Fragen zur OGL

Siehe Deutsches PRD und Nutzungsrechte[link28]



Links
[link1] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Wunsch

[link2] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Magie/Zauberbeschreibungen/SchuleUnterartderSchule/Erkenntniszauber

[link3] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Magie/Zauberbeschreibungen/SchuleUnterartderSchule/Nekromantie

[link4] http://prd.5footstep.de/MonsterhandbuchII/Poltergeist

[link5] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Anhang/Zustaende/Koerperlos

[link6] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Anhang/Zustaende/Unsichtbar

[link7] http://prd.5footstep.de/AusbauregelnVIIOkkultes/Zauber/Geistherbeirufen

[link8] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Kampf/DieGrundregelndesKampfes/Rettungswuerfe

[link9] http://prd.5footstep.de/Ausruestungskompendium/MagischeGegenstaende/Anatomiepuppe

[link10] http://prd.5footstep.de/AusbauregelnVIIOkkultes/MagischeGegenstaende/Atzpuppe

[link11] http://prd.5footstep.de/Ausruestungskompendium/MagischeGegenstaende/Fluchpuppe

[link12] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/MagischeGegenstaende/Gegenspiegel

[link13] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/MagischeGegenstaende/Seelenspiegel

[link14] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/WeitereRegeln/Gesinnung

[link15] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/WeitereRegeln/Erkundung/DurchbrechenundEintreten/EinenGegenstandzerschmettern#Härte

[link16] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Wunder

[link17] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Kampf/DieGrundregelndesKampfes#Rüstungsklasse

[link18] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Hast

[link19] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/MagischeGegenstaende/VerfluchteGegenstaende

[link20] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Kampf/Kampfmodifikatoren/HilfloseVerteidiger

[link21] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Kampf/BesondereAngriffe/Kampfmanoever/Ringkampf

[link22] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/AufGehts/Attributswerte#Stärke

[link23] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/AufGehts/Attributswerte#Geschicklichkeit

[link24] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/Zauber/Fluchbrechen

[link25] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/MagischeGegenstaende/HanddesMagiers

[link26] http://prd.5footstep.de/Grundregelwerk/MagischeGegenstaende/Ruhmeshand

[link27] http://prd.5footstep.de/Ausruestungskompendium/MagischeGegenstaende/Steinhand

[link28] http://prd.5footstep.de/FAQ/DeutschesPRDundNutzungsrechte