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Wahlmöglichkeiten für Zauberkundige

Jede Basisklasse im Pathfinder Rollenspiel basiert auf einem zentralen Archetypen, egal ob dies der gelehrte Magier[link1] oder der in Rätseln sprechende Mystiker[link2] ist. Dabei handelt es sich um Konzepte, welche das vorherrschende Bild repräsentieren, wie der Charakter einer bestimmten Klasse[link3] aufgebaut sein sollte. Ebenfalls soll dieser Archetyp als Grundlage für alle möglichen Arten von Charakteren dienen. Jenseits dieses Grundkonzeptes existieren jedoch Möglichkeiten für schier unbegrenzte Interpretationen und Verfeinerungen.

So kann ein Paladin[link4] ein Heiliger Ritter, ein Streiter gegen die Untoten[link5] oder ein Verteidiger der Unschuldigen sein, wobei jede Alternative durch die Wahl der Details, optionalen Möglichkeiten und besonderen Regeln vom Spieler so ausgearbeitet wird, wie er sich seinen Charakter vorstellt und er ihn effektiver bei der Verfolgung seiner Ziele gestalten will.

Manche Archetypen sind allerdings so weit verbreitet und spannend genug, dass sie wieder und wieder gespielt werden wollen. Um Spielern zu helfen solche ikonischen Fantasycharaktere zu erschaffen, enthalten die folgenden Seiten neue Regeln, Wahlmöglichkeiten und alternative Klassenmerkmale für jede zauberkundige Basisklasse. Während beispielsweise die meisten Alchemisten[link6] sich mit Tränken und Giften[link7] beschäftigen, versuchen einige, die Geheimnisse des Lebens und des Todes zu enträtseln. Die hier präsentierten Wahlmöglichkeiten sind bei allen Klassen[link3] unterschiedlich, jedoch nach Untersystemen und Archetypen so gestaltet, dass sie am geeignetsten zu der jeweiligen Klasse[link3] passen, die Fähigkeiten und Eigenschaften klassischer Fantasyklischees bedienen und den Spielern die Freiheit ermöglichen, genau die Charaktere zu erschaffen, welche sie sich wünschen.

Alternative Klassenmerkmale

Die folgenden Seiten enthalten alternative Klassenmerkmale für alle zauberkundigen Klassen[link3]. Bei der Wahl einer Klasse[link3] muss ein Charakter sich entscheiden, ob er die im Grundregelwerk[link8] oder den Expertenregeln[link9] abgedruckten Standardklassenmerkmale benutzen will oder die eines zu dieser Klasse[link3] gehörenden Archetypen. Jedes alternative Klassenmerkmal ersetzt ein spezielles Klassenmerkmal der Ausgangsklasse. Beispielsweise ersetzt das Klassenmerkmal „Verbesserte Heilung[link10] “ des Singenden Heiler[link11] – Archetypen das normale Klassenmerkmal „Vielseitiger Auftritt“ der Bardenklasse.


Wenn ein Archetyp mehrere Klassenmerkmale besitzt, muss ein Charakter alle davon nehmen. Dadurch wird der Charakter oft daran gehindert, bestimmte Standardklassenmerkmale zu erlangen, erhält dafür aber andere Möglichkeiten. Alle anderen Merkmale der Ausgangsklasse und jene, die nicht bei den alternativen Klassenmerkmalen erwähnt werden, bleiben unverändert. Ein Charakter erlangt sie, soweit nicht anders beschrieben, sobald er die entsprechende Stufe erreicht. Ein Charakter mit alternativen Klassenmerkmalen wird hinsichtlich der Erfüllung von Klassenmerkmals-Anforderungen oder -Voraussetzungen nicht so behandelt, als besäße er die gewöhnlichen Klassenmerkmale.


Ein Charakter kann mehrere Archetypen besitzen und so zusätzliche alternative Klassenmerkmale erlangen, solange es nicht zu Überschneidungen kommt – die alternativen Klassenmerkmale mehrerer Archetypen dürfen nicht dieselben Klassenmerkmale der Ausgangsklasse ersetzen oder verändern. So kann ein Druide[link12] nicht zugleich ein Mondkind[link13] und ein Haischamane[link14] sein, da beide Archetypen das Klassenmerkmal „Immunität gegen Gifte[link15]“ mit etwas anderem ersetzen.


Sollte ein Archetyp ein Klassenmerkmal ersetzen, welches Teil einer Reihe von Verbesserungen oder Ergänzungen einer Ausgangsfähigkeit ist (z.B. „Waffentraining[link16]“ bei einem Kämpfer[link17] oder „Erzfeind[link18]“ bei einem Waldläufer[link19]), erhält der Charakter das nächste Mal, wenn er dieses Merkmal erhalten würde, die ersetzte, niedrigstuf igere Version. Dies bedeutet, dass man alle auf bauenden Merkmale immer erst einen Schritt später erhält. Sollte beispielsweise ein Archetyp den Bonus eines Schurken[link20] der 3. Stufe von +2W6 auf den Hinterhältigen Angriff[link21] mit etwas anderem ersetzen, steigt der Bonus bei Erreichen der 5. Stufe nicht von +1W6 auf +3W6, sondern auf +2W6, als wäre der Schurke[link20] erst auf die 3. Stufe aufgestiegen. Dieses setzt sich jedes Mal fort, wenn sich der Hinterhältige Angriff[link21] verbessert – auf der 19. Stufe hätte besagter Schurke[link20] dann Hinterhältiger Angriff[link21] +9W6 statt der +10W6 eines gewöhnlichen Schurken[link20].


Existierende Charaktere anpassen

Spieler mit bereits existierenden Charakteren sollten mit ihren Spielleitern darüber sprechen, ob und welche alternativen Klassenmerkmale in der jeweiligen Runde verfügbar sind, und ob sie ihre Charaktere rückwirkend modifizieren können, um diese zu erhalten. Da die alternativen Klassenmerkmale ebenso stark sind wie die der anderen Basisklassen, sollten Spieler, die ihre Charaktere überarbeiten, keine besonderen Vorteile gegenüber anderen Gruppenmitgliedern erhalten. Solange ein SL mit einer rückwirkenden Anpassung der Einzelheiten eines Charakters einverstanden ist, sollte dies auch keine Störung künftiger Abenteuer bedeuten.


Der beste Moment zur Übernahme alternativer Klassenmerkmale und zur Überarbeitung eines Charakters ist der Stufenaufstieg zwischen den Abenteuern. Allerdings sollte man stets Rücksprache mit dem SL halten, da dieser bedeutende Veränderungen eventuell in seine Kampagne einarbeiten möchte.


Obwohl ein SL möglicherweise Spielern, denen bei der Charaktererschaffung keine alternativen Klassenmerkmale offen standen, gegenüber Zugeständnisse machen möchte, sollten die SC stets zu den konstanten Elementen seiner Kampagne gehören. Ein SL sollte daher zwar kompromissbereit sein und Spielern, die ihre Charaktere als langweilig empfinden, gestatten, diese zu verfeinern, allerdings sollten alternative Klassenmerkmale nicht zu Spieloptionen verkommen, welche den Spielern gestatten, ihre Charaktere nach belieben umzugestalten, wie es in einer bestimmten Situation gerade am vorteilhaftesten erscheint. Es mag zwar wünschenswert sein, Charaktere neuen Regeln anzupassen, allerdings sollte ein SL nie fürchten, sich unfair zu verhalten oder Regeln zu brechen, indem er seinen Spielern dies nicht gestattet oder bestimmte Wahlmöglichkeiten nicht zulässt. Zwar sollte ein SL stets danach streben, seinen Spielern zu ermöglichen, genau die Charaktere spielen zu können, die sie möchten, doch am Ende ist immer er derjenige, der am besten weiß, was für seine Kampagne geeignet ist.


Archetypen

Archetypen stellen einen schnellen und einfachen Weg dar, um Charaktere einer Klasse[link3] zu spezialisieren und existierende Abenteurer mit interessanten und passenden neuen Fähigkeiten auszustatten. Daher werden in diesem Kapitel neue Archetypen für zauberwirkende Klassen[link3] mitsamt ihrer neuen Fähigkeiten vorgestellt. Charaktere können mehrere Archetypen besitzen, sofern sie die Voraussetzungen erfüllen.



Alchemist[link22]: Neben neuen Entdeckungen[link23] enthält dieser Abschnitt auch die Archetypen des Chirurgen[link24], Internisten[link25], Klonmeisters[link26], Mentalisten[link27], Präparators[link28], Psychonauten[link29], Reanimators[link30] und Vivisektionisten[link31].

Barde[link32]: In diesem Abschnitt werden Meisterstücke[link33] vorgestellt. Dabei handelt es sich um ungewöhnliche Bardenauftritte, welche besondere Voraussetzungen haben. Zudem befinden sich hier die Archetypen der Berühmtheit[link34], des Demagogen[link35], der Geisha[link36], des Klagesängers[link37], des Schallbrechers[link38], des Singenden Heilers[link11] und des Tierflüsterers[link39].

Druide[link40]: Dieser Abschnitt stellt neue Domänen für Tiere und Gelände[link41], sowie Regeln und Basiswerte für Ungeziefergefährten[link42] vor. Hinzu kommen die Archetypen des Drachenschamanen[link43], des Haischamanen[link14], des Hünenstein-Weisen[link44], des Mondkindes[link13], des Rudelführers[link45], des Saurierschamanen[link46], des Sturmdruiden[link47] und des Wiedergeborenen[link48].

Hexe[link49]: In diesem Abschnitt befinden sich neue Hexereien[link50], neue Schutzherrenschwerpunkte[link51] sowie die Archetypen der Grabhexe[link52], der Kräuterhexe[link53], der Seehexe[link54] und der Tierverbündeten[link55].

Hexenmeister[link56]: Neben neuen Blutlinien[link57] sind in diesem Abschnitt auch die Archetypen der Gekreuzten Blutlinie[link58] und der Wilden Blutlinie[link59] zu finden.

Inquisitor[link60]: In diesem Abschnitt werden domänenähnliche Inquisitionen[link61] vorgestellt. Ferner werden die Archetypen des Exorzisten[link62], des Infiltrators[link63], des Ketzers[link64], des Predigers[link65] und des Sündenzehrers[link66] aufgeführt.

Kampfmagus[link67]: Die neue Klasse des Kampfmagus[link68] erhält die Archetypen des Fluchwebers[link69], des Schwarzklingenträgers[link70], des Stabmagus[link71] und der Zauberklinge[link72].

Kleriker[link73]: Dieser Abschnitt stellt Variantenfähigkeiten zum Fokussieren von Energie[link74], sowie als Archetyp den Herrn der Untoten[link75], den Klosterbruder[link76], den Separatisten[link77], und den Theologen[link78] vor.

Magier[link79]: Dieser Abschnitt stellt Arkane Entdeckungen[link80] vor. Dabei handelt es sich um besondere magische Fähigkeiten, welche Magier[link1] meistern können. Hinzu kommen die Magierschulen des Elementarmagiers des Metalls[link81] und des Elementarmagiers des Holzes[link82] sowie der Archetyp des Meisters der Schriftrolle[link83].

Mönch[link84]: Dieser Abschnitt befasst sich mit Mönchsschwüren[link85] und dem Archetypen des Quinggongmönches[link86].

Mystiker[link87]: Neben neuen Mysterien[link88] enthält dieser Abschnitt zudem die Archetypen des Besessenen[link89], des Erleuchteten Philosophen[link90], des Mystikers der Ebenen[link91], des Sterndeuters[link92], des Weissagers[link93] und des Zweifach-Verfluchten[link94].

Paktmagier[link95]: Dieser Abschnitt stellt die aquatische Eidolon Basisgestalt[link96], neue Evolutionen[link97] und eine Reihe von thematischen Eidolonmodellen[link98] vor. Hinzu kommen die Archetypen des Brutmeisters[link99], des Eidolonisten[link100], des Evolutionsmeisters[link101] und des Meisterbeschwörers[link102].

Paladin[link103]: Dieser Abschnitt stellt den Archetypen des Eidgebundenen[link104] vor mitsamt einer Vielzahl von Eiden, mit denen man seine Fähigkeiten anpassen kann.

Waldläufer[link105]: Neben einfachen Fallen[link106], die alle Charaktere bauen können, stellt dieser Abschnitt zudem den Archetypen des Fallenstellers[link107] vor.




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Pathfinder Roleplaying Game Reference Document © 2011, Paizo Publishing, LLC; Author: Paizo Publishing, LLC.


Pathfinder Roleplaying Game Core Rulebook © 2009, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary © 2009, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary 2 © 2010, Paizo Publishing, LLC; Authors Wolfgang Baur, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Graeme Davis, Crystal Frasier, Joshua J. Frost, Tim Hitchcock, Brandon Hodge, James Jacobs, Steve Kenson, Hal MacLean, Martin Mason, Rob McCreary, Erik Mona, Jason Nelson, Patrick Renie, Sean K Reynolds, F. Wesley Schneider, Owen K.C. Stephens, James L. Sutter, Russ Taylor, and Greg A. Vaughan, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary 3 © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Jason Bulmahn, Adam Daigle, James Jacobs, Michael Kenway, Rob McCreary, Patrick Renie, Chris Sims, F. Wesley Schneider, James L. Sutter, and Russ Taylor, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game GameMastery Guide © 2010, Paizo Publishing, LLC; Author: Cam Banks, Wolfgang Buar, Jason Bulmahn, Jim Butler, Eric Cagle, Graeme Davis, Adam Daigle, Joshua J. Frost, James Jacobs, Kenneth Hite, Steven Kenson, Robin Laws, Tito Leati, Rob McCreary, Hal Maclean, Colin McComb, Jason Nelson, David Noonan, Richard Pett, Rich Redman, Sean K reynolds, F. Wesley Schneider, Amber Scorr, Doug Seacat, Mike Selinker, Lisa Stevens, James L. Sutter, Russ Taylor, Penny Williams, Skip Williams, Teeuwynn Woodruff.


Pathfinder Roleplaying Game Advanced Player''s Guide. © 2010, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn


Pathfinder Roleplaying Game Advanced Race Guide © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Jim Groves, Tim Hitchcock, Hal MacLean, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Owen K.C. Stephens, Todd Stewart, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game NPC Codex © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Alex Greenshields, Rob McCreary, Mark Moreland, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Magic © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jason Bulmahn, Tim Hitchcock, Colin McComb, Rob McCreary, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Sean K Reynolds, Owen K.C. Stephens, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Campaign © 2013, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Ryan Costello, Adam Daigle, Matt Goetz, Tim Hitchcock, James Jacobs, Ryan Macklin, Colin McComb, Jason Nelson, Richard Pett, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, F. Wesley Schneider, James L. Sutter, Russ Taylor, and Stephen Townshend.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Combat © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Brian J. Cortijo, Jim Groves, Tim Hitchcock, Richard A. Hunt, Colin McComb, Jason Nelson, Tom Phillips, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Equipment © 2012 Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Ross Byers, Brian J. Cortijo, Ryan Costello, Mike Ferguson, Matt Goetz, Jim Groves, Tracy Hurley, Matt James, Jonathan H. Keith, Michael Kenway, Hal MacLean, Jason Nelson, Tork Shaw, Owen KC Stephens, and Russ Taylor.


Anger of Angels © 2003, Sean K Reynolds.


Book of Fiends © 2003, Green Ronin Publishing; Authors: Aaron Loeb, Erik Mona, Chris Pramas, Robert J. Schwalb.


The Book of Hallowed Might © 2002, Monte J. Cook.


Monte Cook''s Arcana Unearthed. © 2003, Monte J. Cook.


Path of the Magi © 2002 Citizen Games/Troll Lord Games; Authors: Mike McArtor, W. Jason Peck, Jeff Quick, and Sean K Reynolds.


Skreyn''s Register: The Bonds of Magic. © 2002, Sean K Reynolds.


The Book of Experimental Might © 2008, Monte J. Cook. All rights reserved.


Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors: Scott Greene, with Clark Peterson, Erica Balsley, Kevin Baase, Casey Christofferson, Lance Hawvermale, Travis Hawvermale, Patrick Lawinger, and Bill Webb; Based on original content from TSR.


Kobold Quarterly Issue 7, © 2008, Open Design LLC, www.koboldquarterly.com; Authors: John Baichtal, Wolfgang Baur, Ross Byers, Matthew Cicci, John Flemming, Jeremy Jones, Derek Kagemann, Phillip Larwood, Richard Pett, and Stan!


The Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Adherer from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Guy Shearer.


Amphisbaena from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Angel Monadic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Angel Movanic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Animal Lord from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games,Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Ascomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Atomie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Aurumvorax from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Axe Beak from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Baphomet from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Bat Mobat from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Peterson and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Beetle Slicer from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Blindheim from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Basidirond from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Brownie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Bunyip from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Dermot Jackson.


Carbuncle from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Caryatid Column from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Cave Fisher from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Crypt Thing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Crystal Ooze from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Daemon Ceustodaemon (Guardian Daemon) from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Derghodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Hydrodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Piscodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Dark Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Rik Shepard.


Dark Stalker from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Death Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley.


Decapus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Demodand Shaggy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Slimy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Tarry from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demon Nabasu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dire Corby from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jeff Wyndham.


Disenchanter from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Dragon Faerie from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Brian Jaeger and Gary Gygax.


Dragon Horse from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dracolisk from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dust Digger from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Flail Snail from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Tilbrook.


Flumph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian McDowell and Douglas Naismith.


Froghemoth from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Foo Creature from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Forlarren from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone.


Genie Marid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Slug from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Wood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Wizards of the Coast.


Gloomwing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Grippli from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nereid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Gryph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Peter Brown.


Hangman Tree from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Hippocampus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Gary Gygax.


Huecuva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Underworld Oracle.


Ice Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Iron Cobra from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Philip Masters.


Jackalwere from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Jubilex from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kamadan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Nick Louth.


Kech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kelpie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Korred from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Leprechaun from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Magma ooze from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Marid from the Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Mihstu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Mite from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone and Mark Barnes.


Mongrelman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nabasu Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Necrophidius from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Simon Tillbrook.


Nereid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Pech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Phycomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Poltergeist from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lewis Pulsipher.


Quickling from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Quickwood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Rot Grub from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Russet Mold from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Sandman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Scarecrow from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Shadow Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Neville White.


Skulk from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Slime Mold from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Slithering Tracker from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Soul Eater from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by David Cook.


Spriggan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Roger Moore and Gary Gygax.


Tenebrous Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Tentamort from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Mike Roberts.


Tick Giant & Dragon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Troll Ice from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Russell Cole.


Troll Rock from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Vegepygmy from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wolf-In-Sheep''s-Clothing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wood Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Patrick Lawinger.


Yellow Musk Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yellow Musk Zombie from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yeti from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Zombie Juju from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.

Häufig gestellte Fragen zur OGL

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