Fernkampfbelagerungsgeräte

Tabelle: Fernkampfbelagerungsgeräte

Direkt feuernde GerätePreis[link1]Schaden[link2]Kritscher Treffer[link3]Grundreichweite[link4]Art[link5]1Bedienungsmannschaft[link6]Ausrichten[link7]Laden[link8]Bewegungsrate[link9]
Große Belagerungsgeräte
500 GM3W819-20/×236 mS1023 m
Kanone[link11]
6.000 GM6W6×430 mS und W2133 m
Riesige Belagerungsgeräte
800 GM4W819-20/×254 mS3230 m
Feuerdraka[link12]
4.000 GM6W6- - Feuer3253 m
9.000 GM8W6×445 mS und W3130 m
Gigantische Belagerungsgeräte
1.200 GM6W819-20/×230 mW5350 m
Feuerwyrm[link14]
6.000 GM6W6- - Feuer5260 m
Indirekt feuernde GerätePreis[link1]Schaden[link2]Kritscher Treffer[link3]Grundreichweite[link4]Art[link5]1Bedienungsmannschaft[link6]Ausrichten[link7]Laden[link8]Bewegungsrate[link9]
Große Belagerungsgeräte
6.000 GM5W6×430 m (15 m Min.)S und W2133 m
550 GM4W6×245 m (15 m Min.)W2233 m
800 GM4W6×260 m (30 m Min.)W3230 m
Riesige Belagerungsgeräte
8.000 GM7W6×445 m (30 m Min.)S und W2130 m
800 GM6W6×260 m (30 m Min.)W3230 m
1.000 GM3W8×330 m (15 m Min.)S3230 m
6.000 GM3W10×430 m (15 m Min.)Feuer3230 m
1.000 GM6W6×290 m (45 m Min.)W4230 m
Gigantische Belagerungsgeräte
16.000 GM9W6×460 m (30 m Min.)S und W4350 m
1.000 GM8W6×290 m (30 m Min.)W4330 m
1.500 GM8W6×2120 m (60 m Min.)W4330 m
1 Eine Waffe mit zwei Schadensarten verursacht beide Arten von Schaden, sofern der Eintrag das Wort „und“ enthält.


Balliste: Eine Balliste ähnelt einer gewaltigen Armbrust[link19]. Verflochtene Tiersehnen werden mittels einer Winde über die Torsionsschrauben zweier verstellbarer Arme gespannt. Die Munition wird in eine Halterung mit einer Vertiefung eingelegt, welche bei Auslösung der Waffe vorwärts katapultiert wird und das Geschoss entlässt. Ballisten feuern direkt.

Leicht: Die herkömmliche Art von Balliste wird auch als Arbaleste oder Skorpion bezeichnet. Sie ist groß, beweglich und wird häufig auf Türmen oder sogar Fahrzeugen befestigt. Leichte Ballisten haben Härte[link20] 5 und 50 Trefferpunkte. Die von ihnen verschossenen Bolzen kosten jeweils 10 GM und wiegen 10 Pfund.

Schwer: Diese riesigen Belagerungsgeräte werden meist zur Verteidigung von Burgen und auf großen Kriegsschiffen[link21] eingesetzt. Sie haben Härte[link20] 5 und 100 Trefferpunkte. Die von ihnen verschossenen Bolzen kosten 30 GM und wiegen jeweils 20 Pfund.

Torbrecher: Diese gewaltige Balliste verschießt speziell gewichtete Geschosse mit stumpfen Metallspitzen, welche als Rammböcke auf Entfernung eingesetzt werden. Sie werden gegen Mauern und Burgtore verwendet. Wenn sie eine hölzerne Struktur treffen, liegt der Kritische Bedrohungsbereich bei 19-20/x3. Torbrecherballisten haben Härte[link20] 5 und 200 Trefferpunkte. Ihre Bolzen kosten jeweils 50 GM und wiegen 30 Pfund.


Bombarde: Diese Feuerwaffen ähneln entweder großen Kesseln oder traditionelleren Kanonen. Sie verschießen ihre Munition in einem Bogen, um die Ladung über Truppen oder Burgmauern hinweg zu befördern. Bombarden feuern in der Regel indirekt, können aber auch als zu direktem Beschussfähige Belagerungswaffen[link22] eingesetzt werden; im letzteren Fall erleiden sie einen Malus von -4 auf Angriffswürfe[link23] und ihre Grundreichweite wird halbiert, es gibt aber keine Minimalreichweite. Wie alle Feuerwaffen gibt es bei Bombarden keine Missgeschicke, sondern Fehlzündungen[link24].

Leicht: Diese Bombarden ähneln Kesseln, die auf Drehlagern montiert sind. Aufgrund des hohen Rückschlages sind sie oft fest am Boden oder in Steinmauern befestigt. Der SG zum Ausrichten einer leichten Bombarde beträgt 15. Eine leichte Bombarde hat einen Fehlzündungswert von 1-2 (3 m), Härte[link20] 10 und 70 Trefferpunkte. Kugeln für leichte Bombarden kosten jeweils 30 GM und wiegen 25 Pfund.

Mittel: Diese Bombarden gibt es in allerlei Formen. Viele besitzen die Kesselform der leichten Bombarde, es gibt aber auch genug, die vom Aussehen her herkömmlichen Kanonen entsprechen. Letztere besitzen Stabilisierungsmechanismen, welche es gestatten, sie in einem höheren Winkel abzufeuern. Der SG zum Ausrichten einer mittleren Bombarde beträgt 20. Eine mittlere Bombarde hat einen Fehlzündungswert von 1-2 (6 m), Härte[link20] 10 und 140 Trefferpunkte. Kugeln für mittlere Bombarden kosten jeweils 35 GM und wiegen 30 Pfund.

Schwer: Diese massiven Belagerungsgeräte[link22] werden häufig auf Hügelkuppen oder große Festungen montiert, von denen aus sie den Tod auf Täler oder Wasserstraßen herabregnen lassen. Sie bestehen oft aus zwei, ineinander verschraubbaren Teilen. Das Mündungsrohr wird zum Laden abgeschraubt und dann wieder auf den Lauf aufgeschraubt. Schwere Bombarden sind zu groß und mächtig, als dass man sie auf Fahrzeugen montieren könnte. Der SG zum Ausrichten einer schweren Bombarde beträgt 25. Eine schwere Bombarde hat einen Fehlzündungswert von 1-2 (9 m), Härte[link20] 10 und 280 Trefferpunkte. Kugeln für schwere Bombarden kosten jeweils 45 GM und wiegen 50 Pfund.


Feuerdraka: Diese großen Belagerungsgeräte[link22] sind normalerweise auf Räder montiert oder werden von Fahrzeugen auf das Schlachtfeld gebracht. Sie verschießen Feuerzungen aus Alchemistenfeuer[link25] in einer 18 m-Linie oder in einem 9 m Kegel (nach Wahl des Anführers der Bedienungsmannschaft). Ziele im Wirkungsbereich erleiden 6W6 Punkte Feuerschaden (Reflexwurf[link26] gegen SG 15 halbiert, bei einem Misserfolg beginn ein Ziel zudem zu brennen). Eine Feuerdraka mit dem Zustand Beschädigt[link27], bei der es zu einem zweiten Missgeschick kommt, explodiert und fügt allen Kreaturen in einem Explosionsradius von 6 m seinen Schaden zu (Reflexwurf[link26] gegen SG 15 halbiert). Feuerdrakas haben Härte[link20] 10 und 70 Trefferpunkte. Eine Anwendung der Munition kostet 200 GM und wiegt 20 Pfund.


Feuerwyrm: Diese Belagerungswaffe[link22] ist eine größere Version der Feuerdraka. Ein Feuerwyrm ist zu groß, um in einem Stück aufs Schlachtfeld transportiert zu werden und muss dort zusammengesetzt werden. Ein Feuerwyrm verschießt Feuerzungen aus Alchemistenfeuer[link25] in einer 36 m-Linie oder in einem 18 m-Kegel (nach Wahl des Anführers der Bedienungsmannschaft). Ziele im Wirkungsbereich erleiden 6W6 Punkte Feuerschaden (Reflexwurf[link26] gegen SG 20 halbiert, bei einem Misserfolg beginn ein Ziel zudem zu brennen). Ein Feuerwyrm mit dem Zustand Beschädigt[link27], bei dem es zu einem zweiten Missgeschick kommt, explodiert und fügt allen Kreaturen in einem Explosionsradius von 9 m seinen Schaden zu (Reflexwurf[link26] gegen SG 20 halbiert). Feuerwyrme haben Härte[link20] 10 und 140 Trefferpunkte. Eine Anwendung der Munition kostet 400 GM und wiegt 40 Pfund.


Kanone: Kanonen werden aus Metall gefertigt. Manche sind aus einem Stück gegossen und andere werden von festgeschweißten Metallbändern zusammengehalten. Sie sind entweder am Boden befestigt oder auf Holzgestellen. Kanonen nutzen Schwarzpulver[link28], um ihre Geschosse mit großer Kraft zu verschießen. Eine Kanone hat einen Fehlzündungswert von 1 (6 m). Kanonen haben Härte[link20] 10 und 70 Trefferpunkte. Kanonenkugeln kosten jeweils 30 GM und wiegen 25 Pfund.


Katapult: Katapulte sind Steine verschießende Belagerungsgeräte[link22], deren Arme mittels Winden ausgerichtet und über verwundene Seile gespannt werden. Die Ladung befindet sich in einer tassenförmigen Halterung, welche nach oben und über die Waffe schwingt, wenn diese ausgelöst wird. Katapulte können eine Reihe verschiedener Munitionsarten verschießen (der aufgeführte Schaden ist für Steinprojektile, andere Arten von Munition werden weiter hinten in diesem Abschnitt genannt). Katapulte verschießen ihre Ladung indirekt.

Leicht: Diese Katapulte sind groß und oft mit Rädern ausgestattet. Der SG zum Ausrichten eines leichten Katapults ist 15. Leichte Katapulte haben Härte[link20] 5 und 50 Trefferpunkte. Die von ihnen verschossenen Steine kosten jeweils 10 GM und wiegen 50 Pfund.

Mittel: Dieses riesige Belagerungsgerät[link22] ist zu groß, um sie in einem Stück aufs Schlachtfeld zu transportieren. Sie muss daher zusammengesetzt werden. Der SG zum Ausrichten eines mittleren Katapults ist 20. Mittlere Katapulte haben Härte[link20] 5 und 100 Trefferpunkte. Die von ihnen verschossenen Steine kosten jeweils 15 GM und wiegen 75 Pfund.

Schwer: Dieses gigantische Belagerungsgerät[link22] ist zu groß, um sie in einem Stück aufs Schlachtfeld zu transportieren. Sie muss daher zusammengesetzt werden. Der SG zum Ausrichten eines schweren Katapults ist 25. Schwere Katapulte haben Härte[link20] 5 und 200 Trefferpunkte. Die von ihnen verschossenen Steine kosten jeweils 25 GM und wiegen 90 Pfund.


Springolf: Ein Springolf verwendet einen Schleudermechanismus, mit dem eine schaufelartige Vorrichtung in die Höhe geschossen wird. In dieser Schaufel liegen mehrere Pfeile oder schwarzpulverangetriebene Raketen, welche in einem Bogen verschossen werden und in einem Explosionsbereich niederrennen. Diese Schleudern sind indirekt feuernde Waffen, welche einen Bereich betreffen, in dessen Zentrum das anvisierte Feld liegt.

Pfeilspringolf: Dieser Springolf verschießt eine Gruppe von Pfeilen, welche auf das anvisierte Feld und in einem Explosionsradius von 4,50 m um dieses Feld herum niederregnen. Eine Ladung Pfeilmunition kostet 20 GM und wiegt 10 Pfund.

Raketenspringolf: Dieser hochexplosive Springolf verschießt eine Gruppe von schwarzpulverangetriebenen Raketen, welche auf das anvisierte Feld und in einem Explosionsradius von 4,50 m um dieses Feld herum niederregnen. Sollte es bei einem Raketenspringolf zu einer Fehlzündung[link24] kommen, explodiert er und fügt seinen Schaden jedem in einem Explosionsradius von 6 m zu. Die Explosion zerstört den Raketenspringolf. Eine Ladung Raketenmunition kostet 500 GM und wiegt 30 Pfund.


Teufelsmaulkanone: Diese massiven Kanonen werden normalerweise in mehreren Teilen angefertigt. Die Mündung ähnelt zuweilen dem Kopf eines Teufels[link29], Dämonen[link30] oder anderen Unholden. Wie normale Kanonen verschießen sie ihre Projektile mit hoher Kraft. Eine Teufelsmaulkanone hat einen Fehlzündungswert von 1 (9 m), Härte[link20] 10 und 140 Trefferpunkte. Die Kanonenkugeln einer Teufelsmaulkanone kosten jeweils 45 GM und wiegen 30 Pfund.


Tribock: Triböcke ähneln Katapulten[link16]. Die Ladung wird in einem Korb, einer Tasse oder einer Schleuder am Ende eines langen Hebels platziert. Dieser Hebel hat ein Gegengewicht nahe der Drehachse. Die Mannschaft oder Tiere[link31] ziehen dabei häufig an den am Hebel befestigten Seilen. Die Hebelwirkung ermöglicht es einem Tribock, massive Geschosse zu verfeuern, welche sich abhängig von der Größe des Tribocks über eine Reihe von Feldern rund um das anvisierte Feld verteilen. Triböcke sind zu massig, um sie auf Rädern oder Fahrzeugen transportieren zu können. Sie müssen auf dem Schlachtfeld zusammengebaut werden. Triböcke haben eine Mindestreichweite von 45 m, unter welcher sie nicht funktionieren.

Leicht: Diese großen Belagerungsgeräte[link22] schleudern in der Regel große Steine indirekt auf ein Zielfeld (SG zum Ausrichten 15). Die Munition eines leichten Tribocks verstreut sich beim Einschlag und fügt Kreaturen und Gegenständen im Zielfeld vollen Schaden und halben Schaden allen Kreaturen und Gegenständen innerhalb von 1,50 m Entfernung zum Zielfeld zu (Kreaturen können mittels eines Reflexwurfes[link26] gegen SG 15 den Schaden halbieren). Leichte Triböcke haben Härte[link20] 5 und 50 Trefferpunkte. Eine Ladung Steine kostet 15 GM und wiegt 60 Pfund.

Mittel: Diese riesigen Belagerungsgeräte[link22] schleudern in der Regel große Steine indirekt auf ein Zielfeld (SG zum Ausrichten 20). Die Munition eines mittleren Tribocks verstreut sich beim Einschlag und fügt Kreaturen und Gegenständen im Zielfeld vollen Schaden und halben Schaden allen Kreaturen und Gegenständen innerhalb von 4,50 m Entfernung zum Zielfeld zu (Kreaturen können mittels eines Reflexwurfes[link26] gegen SG 20 den Schaden halbieren). Mittlere Triböcke haben Härte[link20] 5 und 100 Trefferpunkte. Eine Ladung Steine kostet 30 GM und wiegt 110 Pfund.

Schwer: Diese gigantischen Belagerungsgeräte[link22] schleudern in der Regel große Steine indirekt auf ein Zielfeld (SG zum Ausrichten 25). Die Munition eines schweren Tribocks verstreut sich beim Einschlag und fügt Kreaturen und Gegenständen im Zielfeld vollen Schaden und halben Schaden allen Kreaturen und Gegenständen innerhalb von 9 m Entfernung zum Zielfeld zu (Kreaturen können mittels eines Reflexwurfes[link26] gegen SG 25 den Schaden halbieren). Schwere Triböcke haben Härte[link20] 5 und 200 Trefferpunkte. Eine Ladung Steine kostet 30 GM und wiegt 120 Pfund.




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Pathfinder Roleplaying Game Core Rulebook © 2009, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary © 2009, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary 2 © 2010, Paizo Publishing, LLC; Authors Wolfgang Baur, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Graeme Davis, Crystal Frasier, Joshua J. Frost, Tim Hitchcock, Brandon Hodge, James Jacobs, Steve Kenson, Hal MacLean, Martin Mason, Rob McCreary, Erik Mona, Jason Nelson, Patrick Renie, Sean K Reynolds, F. Wesley Schneider, Owen K.C. Stephens, James L. Sutter, Russ Taylor, and Greg A. Vaughan, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary 3 © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Jason Bulmahn, Adam Daigle, James Jacobs, Michael Kenway, Rob McCreary, Patrick Renie, Chris Sims, F. Wesley Schneider, James L. Sutter, and Russ Taylor, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game GameMastery Guide © 2010, Paizo Publishing, LLC; Author: Cam Banks, Wolfgang Buar, Jason Bulmahn, Jim Butler, Eric Cagle, Graeme Davis, Adam Daigle, Joshua J. Frost, James Jacobs, Kenneth Hite, Steven Kenson, Robin Laws, Tito Leati, Rob McCreary, Hal Maclean, Colin McComb, Jason Nelson, David Noonan, Richard Pett, Rich Redman, Sean K reynolds, F. Wesley Schneider, Amber Scorr, Doug Seacat, Mike Selinker, Lisa Stevens, James L. Sutter, Russ Taylor, Penny Williams, Skip Williams, Teeuwynn Woodruff.


Pathfinder Roleplaying Game Advanced Player''s Guide. © 2010, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn


Pathfinder Roleplaying Game Advanced Race Guide © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Jim Groves, Tim Hitchcock, Hal MacLean, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Owen K.C. Stephens, Todd Stewart, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game NPC Codex © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Alex Greenshields, Rob McCreary, Mark Moreland, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Magic © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jason Bulmahn, Tim Hitchcock, Colin McComb, Rob McCreary, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Sean K Reynolds, Owen K.C. Stephens, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Campaign © 2013, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Ryan Costello, Adam Daigle, Matt Goetz, Tim Hitchcock, James Jacobs, Ryan Macklin, Colin McComb, Jason Nelson, Richard Pett, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, F. Wesley Schneider, James L. Sutter, Russ Taylor, and Stephen Townshend.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Combat © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Brian J. Cortijo, Jim Groves, Tim Hitchcock, Richard A. Hunt, Colin McComb, Jason Nelson, Tom Phillips, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Equipment © 2012 Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Ross Byers, Brian J. Cortijo, Ryan Costello, Mike Ferguson, Matt Goetz, Jim Groves, Tracy Hurley, Matt James, Jonathan H. Keith, Michael Kenway, Hal MacLean, Jason Nelson, Tork Shaw, Owen KC Stephens, and Russ Taylor.


Anger of Angels © 2003, Sean K Reynolds.


Book of Fiends © 2003, Green Ronin Publishing; Authors: Aaron Loeb, Erik Mona, Chris Pramas, Robert J. Schwalb.


The Book of Hallowed Might © 2002, Monte J. Cook.


Monte Cook''s Arcana Unearthed. © 2003, Monte J. Cook.


Path of the Magi © 2002 Citizen Games/Troll Lord Games; Authors: Mike McArtor, W. Jason Peck, Jeff Quick, and Sean K Reynolds.


Skreyn''s Register: The Bonds of Magic. © 2002, Sean K Reynolds.


The Book of Experimental Might © 2008, Monte J. Cook. All rights reserved.


Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors: Scott Greene, with Clark Peterson, Erica Balsley, Kevin Baase, Casey Christofferson, Lance Hawvermale, Travis Hawvermale, Patrick Lawinger, and Bill Webb; Based on original content from TSR.


Kobold Quarterly Issue 7, © 2008, Open Design LLC, www.koboldquarterly.com; Authors: John Baichtal, Wolfgang Baur, Ross Byers, Matthew Cicci, John Flemming, Jeremy Jones, Derek Kagemann, Phillip Larwood, Richard Pett, and Stan!


The Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Adherer from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Guy Shearer.


Amphisbaena from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Angel Monadic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Angel Movanic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Animal Lord from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games,Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Ascomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Atomie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Aurumvorax from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Axe Beak from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Baphomet from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Bat Mobat from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Peterson and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Beetle Slicer from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Blindheim from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Basidirond from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Brownie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Bunyip from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Dermot Jackson.


Carbuncle from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Caryatid Column from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Cave Fisher from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Crypt Thing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Crystal Ooze from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Daemon Ceustodaemon (Guardian Daemon) from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Derghodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Hydrodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Piscodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Dark Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Rik Shepard.


Dark Stalker from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Death Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley.


Decapus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Demodand Shaggy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Slimy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Tarry from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demon Nabasu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dire Corby from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jeff Wyndham.


Disenchanter from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Dragon Faerie from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Brian Jaeger and Gary Gygax.


Dragon Horse from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dracolisk from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dust Digger from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Flail Snail from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Tilbrook.


Flumph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian McDowell and Douglas Naismith.


Froghemoth from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Foo Creature from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Forlarren from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone.


Genie Marid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Slug from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Wood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Wizards of the Coast.


Gloomwing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Grippli from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nereid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Gryph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Peter Brown.


Hangman Tree from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Hippocampus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Gary Gygax.


Huecuva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Underworld Oracle.


Ice Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Iron Cobra from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Philip Masters.


Jackalwere from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Jubilex from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kamadan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Nick Louth.


Kech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kelpie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Korred from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Leprechaun from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Magma ooze from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Marid from the Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Mihstu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Mite from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone and Mark Barnes.


Mongrelman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nabasu Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Necrophidius from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Simon Tillbrook.


Nereid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Pech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Phycomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Poltergeist from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lewis Pulsipher.


Quickling from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Quickwood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Rot Grub from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Russet Mold from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Sandman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Scarecrow from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Shadow Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Neville White.


Skulk from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Slime Mold from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Slithering Tracker from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Soul Eater from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by David Cook.


Spriggan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Roger Moore and Gary Gygax.


Tenebrous Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Tentamort from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Mike Roberts.


Tick Giant & Dragon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Troll Ice from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Russell Cole.


Troll Rock from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Vegepygmy from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wolf-In-Sheep''s-Clothing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wood Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Patrick Lawinger.


Yellow Musk Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yellow Musk Zombie from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yeti from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Zombie Juju from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.

Häufig gestellte Fragen zur OGL

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