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Während viele Magier[link1] sich ausschließlich auf das Erschaffen und Wirken von Zaubern konzentrieren, gibt es auch einige die damit experimentieren, alchemistische und mechanische Gerätschaften zu verschmelzen:

Belagerungsmagier (Archetyp)

Der Belagerungsmagier verbindet seine arkane Meisterschaft mit seiner übernatürlichen Verbindung zu Belagerungsgeräten.

Belagerungsingenieur: Mit Beginn der 1. Stufe erhält der Belagerungsmagier das Bonustalent Belagerungsingenieur[link2], selbst wenn er die Voraussetzungen nicht erfüllen sollte. Dieses Klassenmerkmal ersetzt Schriftrolle anfertigen[link3].

Bund mit Belagerungsgerät (ÜF[link4]): Mit Beginn der 1. Stufe kann ein Belagerungsmagier mit einer Standard-Aktion eine Verbindung mit einem Belagerungsgerät[link5] innerhalb von 9 m eingehen, zu dem er außerdem eine Sichtlinie haben muss. Er kann diese Verbindung nutzen, um das Belagerungsgeräte[link5] aus der Ferne auszurichten und abzufeuern, solange er sich nicht weiter als 9 m von ihm entfernt. Zum Nachladen ist aber immer noch eine Bedienungsmannschaft[link6] erforderlich. Mit Beginn der 10. Stufe kann der Belagerungsmagier die Belagerungsgeräte[link5] rein mit der Kraft dieser Verbindung nachladen, ausrichten und abfeuern, wobei alle Aktionen den üblichen Zeitaufwand besitzen. Dieses Klassenmerkmal ersetzt Arkane Verbindung[link7]. Der Belagerungsmagier kann diese Verbindung mit einer Freien Aktion beenden. Ein Belagerungsmagier kann eine solche Verbindung täglich für eine Anzahl in Höhe seines IN-Modifikators[link8] (Minimum 1) eingehen. Er kann immer nur eine Verbindung zu einem Belagerungsgerät[link5] unterhalten.

Belagerungsgerät verstärken (ÜF[link4]): Mit einer Schnellen Aktion kann ein Belagerungsmagier einen seiner Zauber opfern, um den nächsten Angriff mit dem Belagerungsgerät[link5], mit dem er einen Bund eingegangen ist, zu stärken. Dieser Angriff muss bis zum Ende dieses Zuges erfolgen. Das Belagerungsgerät[link5] erhält einen Bonus auf seine Angriffs-[link9] oder Zielwürfe in Höhe des Grades des geopferten Zaubers sowie einen Bonus auf seine Schadenswürfe in Höhe des Dreifachen des Zaubergrades. Dieses Klassenmerkmal ersetzt zwar Zaubertricks[link10], der Belagerungsmagier erlangt aber dennoch die Zaubertricks Magie entdecken[link11] und Magie lesen[link12] und schreibt sie in seinem Zauberbuch[link13] nieder. Er kann diese Zauber dann als Zauber des 1. Grades wirken.

Belagerungsschule: Die fremdartigen Rituale, die zum Stärken aller Arten von Belagerungsgeräten erforderlich sind, fordern einen Grad an Hingabe und Durchhaltewillen, welcher die Zeit eines Magiers[link1] zum Entdecken anderer arkaner Geheimnisse begrenzt. Mit Beginn der 1. Stufe wendet der Belagerungsmagier sich von drei Schulen der Magie ab. Diese verbotenen Schulen können später nicht mehr geändert werden. Ein Belagerungsmagier, der Zauber einer verbotenen Schule vorbereitet, muss pro Zauber zwei Zauberplätze des entsprechenden Zaubergrades verwenden. Ferner erleidet der Belagerungsmagier einen Malus von -4 auf alle Fertigkeitswürfe[link14] zur Erschaffung magischer Gegenstände[link15], für welche ein Zauber einer seiner verbotenen Schulen erforderlich ist. Dieses Klassenmerkmal ersetzt Arkane Schule[link16].


Sprengmagier (Archetyp)

Für viele Magier[link1] stellen die Experimente der Alchemisten[link17] eine reine Zeitverschwendung dar, die überdies sogar gefährlich oder beängstigend sind. Einige wenige Magier[link1] widmen sich allerdings dem Geheimnis der Erschaffung von alchemistischen Bomben und verbinden diese mit ihrer bereits beachtlichen Macht.

Bombe (ÜF[link4]): Mit Beginn der 1. Stufe erlangt ein Sprengmagier eine Fähigkeit, welche nahezu mit dem Klassenmerkmal Bombe[link18] des Alchemisten[link17] identisch ist. Im Gegensatz zum Alchemisten[link17] wählt der Sprengmagier auf der 1. Stufe eine Energie von der folgenden Liste: Elektrizität, Feuer, Kälte oder Säure. Er kann Bomben dieser Energieart werfen, sie aber nicht mittels Entdeckungen modifizieren. Diese Fähigkeit ist kumulativ mit dem Klassenmerkmal Bombe[link18] des Alchemisten[link17], um die Höhe des Bombenschadens zu bestimmen. Ein Sprengmagier, welcher Stufen als Alchemist[link17] besitzt, erhält jedoch nicht die Alchemistenversion dieses Klassenmerkmales, ebenso erhält ein Alchemist[link17], der Stufen als Sprengmagier erlangt, nicht diese Version des Klassenmerkmales Bombe; es wird immer nur die zuerst vorhandene Version angewandt. Dieses Klassenmerkmal ersetzt Arkane Verbindung[link7].

Zauberexplosionsbombe (ÜF[link4]): Mit Beginn der 1. Stufe kann ein Sprengmagier mit einer Schnellen Aktion einen seiner Zauber opfern, um die nächste Bombe[link18] zu verstärken, die er während seines Zuges wirft. In diesem Fall erhält er einen Bonus auf den Angriffswurf[link9] mit dieser Bombe[link18] in Höhe des Grades des geopferten Zaubers und einen Bonus auf den Schaden in doppelter Höhe des Zaubergrades. Er muss die Bombe[link18] bis zum Ende desselben Zuges werfen. Dieses Klassenmerkmal ersetzt zwar Zaubertricks[link10], der Sprengmagier erlangt aber dennoch die Zaubertricks Magie entdecken[link11] und Magie lesen[link12] und schreibt sie in seinem Zauberbuch[link13] nieder. Er kann diese Zauber dann als Zauber des 1. Grades wirken.

Schule der Bombe: Die Erschaffung und Nutzung von Bomben ist derart kräftezehrend und intellektuell anspruchsvoll, dass ein Sprengmagier sich von vier Schulen der Magie abwendet. Diese verbotenen Schulen werden auf der 1. Stufe ausgewählt und können später nicht mehr geändert werden. Ein Sprengmagier, der Zauber einer verbotenen Schule vorbereitet, muss pro Zauber zwei Zauberplätze des entsprechenden Zaubergrades verwenden. Ferner erleidet der Sprengmagier einen Malus von -4 auf alle Fertigkeitswürfe[link14] zur Erschaffung magischer Gegenstände[link15], für welche ein Zauber einer seiner verbotenen Schulen erforderlich ist. Dieses Klassenmerkmal ersetzt Arkane Schule[link16].


Zauberschütze (Archetyp)

Nur wenige bestreiten den verführerischen Reiz, den das Befehligen arkaner und okkulter Kräfte ausübt. Es gibt aber auch Magier[link1], welche von den natürlichen Geheimnissen des Schwarzpulvers besessen sind. Sie kombinieren diese neue Technologie mit ihren beachtlichen arkanen Fähigkeiten und verwandeln so Feuerwaffen in mächtige Foki.

Arkane Feuerwaffe (ÜF[link4]): Der Zauberschütze erhält das Talent Umgang mit Exotischen Waffen (Feuerwaffen)[link19] und ein bis zwei seiner Feuerwaffen können Arkane Feuerwaffen sein. Diese Arkanen Feuerwaffensind in den Händen anderer gewöhnliche einhändige oder zweihändige Feuerwaffen, ganz so wie vorher, ehe der Zauberschütze sie mit Magie aufgeladen hat. In den Händen eines Zauberschützen verschießen sie jedoch Geschosse und wirken Magie. Mit Beginn der 1. Stufe entscheidet sich der Zauberschütze, ob er eine oder zwei Arkane Feuerwaffen haben möchte. Sollte er sich entscheiden, stets nur eine Arkane Feuerwaffe besitzen zu wollen, erhalten Zauber, welche mit der Arkanen Feuerwaffe verschossen werden und die einen Angriffswurf[link9] erfordern, einen Kritischen Schadensmultiplikator von x3.


Ein Zauberschütze kann jeden Berührungsangriffs-, Kegel-, Linien- oder Strahlzauber durch seine Arkane Feuerwaffewirken. Dabei wird ein eventuell vorhandener Verbesserungsbonus der Feuerwaffe als Bonus auf den Angriffswurf[link9] des Zaubers oder den SG gegen den Zauber addiert. Diese Methode ist aber nicht ganzungefährlich: Sollte einer der Zauberangriffswürfe eine natürliche 1 (eine Fehlzündung[link20]) ergeben oder bei einem Rettungswurf[link21] gegen einen solchen Zauber von einem Ziel eine natürliche 20 erzielt werden (eine Überladung) erhält die Arkane Feuerwaffe den Zustand Beschädigt[link22]. Sollte sie bereits beschädigt sein, explodiert die Feuerwaffe. Wenn eine Feuerwaffe explodiert, gibt es eine Energieexplosion; sollte der Zauber der Unterart Elektrizität, Feuer, Kälte, Säure oder Schall angehört haben, verursacht die Explosion[link23] den entsprechenden Energieschaden, sollte ein Zauber mehreren Unterarten[link24] angehören, würfle die Schadensart zufällig aus. Das Zentrum der Explosion[link23] befindet sich in einer Ecke der Angriffsfläche des Zauberschützen nach Wahl des Zauberschützen. Die Explosion[link23] verursacht 1W6 Punkte Energieschaden pro Grad des gewirkten Zaubers. Alle Kreaturen innerhalb der Explosion[link23], außer dem Zauberschützen, können einen Reflexwurf[link21] ablegen, um den Schaden zu halbieren. Der SG des Reflexwurfes[link21] ist 10 + Grad des verschossenen Zaubers.


Ein Zauberschütze kann seine Arkanen Feuerwaffen zu Beginn jedes Tages einstimmen. Diese Einstimmung hält an, bis der Zauberschütze sich auf eine neue Feuerwaffe einstimmt, selbst wenn eine Waffe, auf die er sich eingestimmt hat, zerstört werden sollte. Dieses Klassenmerkmal ersetzt Arkane Verbindung[link7].

Büchsenmacher: Der Zauberschütze erhält das Talent Büchsenmacher[link25] und eine ramponierte Feuerwaffe identisch der Feuerwaffe, welche ein Schütze[link26] mit Beginn der 1. Stufe erhält. Selbst wenn er sich entscheidet, sich auf zwei Feuerwaffen gleichzeitig einstimmen zu können, beginnt er mit nur einer Feuerwaffe. Wie ein Schütze kann ein Zauberschütze das Talent Büchsenmacher[link25] einsetzen, um seine beschädigte Waffe zu reparieren. Dieses Klassenmerkmal ersetzt Schriftrolle anfertigen[link27].

Zauberkugeln (ÜF[link4]): Ein Zauberschütze ist begabt darin, Zauberenergie in die Angriffe seiner Arkanen Feuerwaffe zu übertragen. Er kann mit einer Schnellen Aktion einen Zauber opfern und die Energie in einen Waffenbonus in Höhe des Zaubergrades auf einen Lauf seiner Feuerwaffe übertragen. Mit diesem Waffenbonus kann der Zauberschütze seiner Feuerwaffe jede der folgenden Eigenschaften verleihen: Verbesserungsbonus (Maximum +5), Aufflammen[link28], Blitz[link29], Blitzinferno[link30], Blutung[link31], Distanz[link32], Eis[link33], Eisinferno[link34], Flammeninferno[link35], Geisterhafte Berührung[link36], Gnade[link37], Schutz[link38], Suchen[link39], Tanzen[link40] und Zauberspeicher[link41].


Eine Arkane Feuerwaffe erlangt keine Vorteile daraus, falls derselbe Lauf mehrfach mit derselben besonderen Waffeneigenschaft belegt sein sollte. Der Effekt der Fähigkeit Zauberkugeln hält für eine Zahl von Minuten in Höhe des Grades des geopferten Zaubers an oder bis diese Fähigkeit erneut genutzt wird, um dem Lauf eine andere Verbesserung zu verleihen. Dieses Klassenmerkmal ersetzt Zaubertricks[link10], der Zauberschütze erlangt aber den noch die Zaubertricks Magie entdecken[link11] und Magie lesen[link12]und schreibt sie in seinem Zauberbuch[link13] nieder. Er kann diese Zauber dann als Zauber des 1. Grades wirken.

Schule der Feuerwaffe: Die Anstrengungen zur Einstimmung Arkaner Feuerwaffen und ihre Pflege sind so zeitaufwändig und umfangreich, dass ein Zauberschütze sich von vier Schulen der Magie abwendet. Diese verbotenen Schulen werden auf der 1. Stufe ausgewählt und können später nicht mehr geändert werden. Ein Zauberschütze, der Zauber einer verbotenen Schule vorbereitet, muss pro Zauber zwei Zauberplätze des entsprechenden Zaubergrades verwenden. Ferner erleidet der Zauberschütze einen Malus von -4 auf alle Fertigkeitswürfe[link14] zur Erschaffung magischer Gegenstände, für welche ein Zauber einer seiner verbotenen Schulen erforderlich ist. Dieses Klassenmerkmal ersetzt Arkane Schule[link16].




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Pathfinder Roleplaying Game Reference Document © 2011, Paizo Publishing, LLC; Author: Paizo Publishing, LLC.


Pathfinder Roleplaying Game Core Rulebook © 2009, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary © 2009, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary 2 © 2010, Paizo Publishing, LLC; Authors Wolfgang Baur, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Graeme Davis, Crystal Frasier, Joshua J. Frost, Tim Hitchcock, Brandon Hodge, James Jacobs, Steve Kenson, Hal MacLean, Martin Mason, Rob McCreary, Erik Mona, Jason Nelson, Patrick Renie, Sean K Reynolds, F. Wesley Schneider, Owen K.C. Stephens, James L. Sutter, Russ Taylor, and Greg A. Vaughan, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary 3 © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Jason Bulmahn, Adam Daigle, James Jacobs, Michael Kenway, Rob McCreary, Patrick Renie, Chris Sims, F. Wesley Schneider, James L. Sutter, and Russ Taylor, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game GameMastery Guide © 2010, Paizo Publishing, LLC; Author: Cam Banks, Wolfgang Buar, Jason Bulmahn, Jim Butler, Eric Cagle, Graeme Davis, Adam Daigle, Joshua J. Frost, James Jacobs, Kenneth Hite, Steven Kenson, Robin Laws, Tito Leati, Rob McCreary, Hal Maclean, Colin McComb, Jason Nelson, David Noonan, Richard Pett, Rich Redman, Sean K reynolds, F. Wesley Schneider, Amber Scorr, Doug Seacat, Mike Selinker, Lisa Stevens, James L. Sutter, Russ Taylor, Penny Williams, Skip Williams, Teeuwynn Woodruff.


Pathfinder Roleplaying Game Advanced Player''s Guide. © 2010, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn


Pathfinder Roleplaying Game Advanced Race Guide © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Jim Groves, Tim Hitchcock, Hal MacLean, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Owen K.C. Stephens, Todd Stewart, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game NPC Codex © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Alex Greenshields, Rob McCreary, Mark Moreland, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Magic © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jason Bulmahn, Tim Hitchcock, Colin McComb, Rob McCreary, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Sean K Reynolds, Owen K.C. Stephens, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Campaign © 2013, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Ryan Costello, Adam Daigle, Matt Goetz, Tim Hitchcock, James Jacobs, Ryan Macklin, Colin McComb, Jason Nelson, Richard Pett, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, F. Wesley Schneider, James L. Sutter, Russ Taylor, and Stephen Townshend.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Combat © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Brian J. Cortijo, Jim Groves, Tim Hitchcock, Richard A. Hunt, Colin McComb, Jason Nelson, Tom Phillips, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Equipment © 2012 Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Ross Byers, Brian J. Cortijo, Ryan Costello, Mike Ferguson, Matt Goetz, Jim Groves, Tracy Hurley, Matt James, Jonathan H. Keith, Michael Kenway, Hal MacLean, Jason Nelson, Tork Shaw, Owen KC Stephens, and Russ Taylor.


Anger of Angels © 2003, Sean K Reynolds.


Book of Fiends © 2003, Green Ronin Publishing; Authors: Aaron Loeb, Erik Mona, Chris Pramas, Robert J. Schwalb.


The Book of Hallowed Might © 2002, Monte J. Cook.


Monte Cook''s Arcana Unearthed. © 2003, Monte J. Cook.


Path of the Magi © 2002 Citizen Games/Troll Lord Games; Authors: Mike McArtor, W. Jason Peck, Jeff Quick, and Sean K Reynolds.


Skreyn''s Register: The Bonds of Magic. © 2002, Sean K Reynolds.


The Book of Experimental Might © 2008, Monte J. Cook. All rights reserved.


Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors: Scott Greene, with Clark Peterson, Erica Balsley, Kevin Baase, Casey Christofferson, Lance Hawvermale, Travis Hawvermale, Patrick Lawinger, and Bill Webb; Based on original content from TSR.


Kobold Quarterly Issue 7, © 2008, Open Design LLC, www.koboldquarterly.com; Authors: John Baichtal, Wolfgang Baur, Ross Byers, Matthew Cicci, John Flemming, Jeremy Jones, Derek Kagemann, Phillip Larwood, Richard Pett, and Stan!


The Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Adherer from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Guy Shearer.


Amphisbaena from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Angel Monadic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Angel Movanic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Animal Lord from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games,Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Ascomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Atomie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Aurumvorax from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Axe Beak from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Baphomet from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Bat Mobat from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Peterson and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Beetle Slicer from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Blindheim from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Basidirond from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Brownie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Bunyip from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Dermot Jackson.


Carbuncle from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Caryatid Column from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Cave Fisher from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Crypt Thing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Crystal Ooze from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Daemon Ceustodaemon (Guardian Daemon) from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Derghodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Hydrodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Piscodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Dark Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Rik Shepard.


Dark Stalker from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Death Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley.


Decapus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Demodand Shaggy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Slimy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Tarry from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demon Nabasu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dire Corby from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jeff Wyndham.


Disenchanter from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Dragon Faerie from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Brian Jaeger and Gary Gygax.


Dragon Horse from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dracolisk from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dust Digger from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Flail Snail from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Tilbrook.


Flumph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian McDowell and Douglas Naismith.


Froghemoth from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Foo Creature from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Forlarren from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone.


Genie Marid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Slug from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Wood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Wizards of the Coast.


Gloomwing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Grippli from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nereid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Gryph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Peter Brown.


Hangman Tree from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Hippocampus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Gary Gygax.


Huecuva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Underworld Oracle.


Ice Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Iron Cobra from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Philip Masters.


Jackalwere from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Jubilex from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kamadan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Nick Louth.


Kech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kelpie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Korred from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Leprechaun from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Magma ooze from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Marid from the Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Mihstu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Mite from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone and Mark Barnes.


Mongrelman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nabasu Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Necrophidius from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Simon Tillbrook.


Nereid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Pech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Phycomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Poltergeist from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lewis Pulsipher.


Quickling from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Quickwood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Rot Grub from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Russet Mold from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Sandman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Scarecrow from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Shadow Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Neville White.


Skulk from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Slime Mold from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Slithering Tracker from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Soul Eater from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by David Cook.


Spriggan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Roger Moore and Gary Gygax.


Tenebrous Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Tentamort from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Mike Roberts.


Tick Giant & Dragon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Troll Ice from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Russell Cole.


Troll Rock from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Vegepygmy from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wolf-In-Sheep''s-Clothing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wood Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Patrick Lawinger.


Yellow Musk Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yellow Musk Zombie from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yeti from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Zombie Juju from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.

Häufig gestellte Fragen zur OGL

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