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Die Vielseitigkeit eines Barden macht ihn in jedem Kampf zu einer Gefahr. Ein kampforientierter Barde ist nicht mehr ganz der Hansdampf-in-allen-Gassen, unterstützt sein kämpferisches Können aber immer noch mit sozialen Fähigkeiten und einer kräftigen Dosis arkanen Talents. Im Folgenden präsentieren wir mehrere Optionen für kämpfende Barden:

Archäologe (Archetyp)

Dieser Archäologe ist kein trockener Bücherwurm, sondern ein Forscher im Felde. Archäologen geben ihren Bardenauftritt[link1] im Austausch gegen ein paar Schurkentricks auf. Dieser Archetyp ist auch für schurkische Charaktere passend, die sich mehr auf Gelehrsamkeit konzentrieren, als darauf, ihre Gegner von hinten abzustechen.

Bardenauftritt: Archäologen erhalten nicht das Klassenmerkmal Bardenauftritt[link1] und die mit ihm verbundenen Arten von Auftritt.

Archäologenglück (AF[link2]): Das Glück ist mit dem Archäologen. Mit einer Schnellen Aktion kann ein Archäologe die Gunst des Schicksals nutzen, um einen Glücksbonus von +1 auf seine Angriffs-[link3], Waffenschadens-, Rettungs-[link4] und Fertigkeitswürfe[link5] zu erhalten. Er kann diese Fähigkeit täglich für eine Anzahl von Runden in Höhe seines CH-Modifikators[link6] +4 einsetzen. Das Aufrechterhalten des Bonus ist eine Freie Aktion. Er endet jedoch augenblicklich, wenn der Archäologe getötet[link7], betäubt[link8], bewusstlos[link9] geschlagen oder anderweitig davon abgehalten wird, den Bonus mit einer Freien Aktion aufrechtzuerhalten. Archäologenglück wird wie Bardenauftritt[link1] behandelt hinsichtlich Talenten, Fähigkeiten, Effekten usw., die sich auf Bardenauftritte auswirken. Wie Bardenauftritt[link1] kann das Archäologenglück nicht aufrechterhalten werden, wenn gleichzeitig andere Auftrittsfähigkeiten zum Einsatz kommen. Dieser Bonus steigt auf der 5. Stufe auf +2, auf der 11. Stufe auf +3 und auf der 17. Stufe auf +4.

Kluger Entdecker (AF[link2]): Mit Beginn der 2. Stufe erhält ein Archäologe einen Bonus in Höhe seiner ½ Stufe als Barde[link10] auf Fertigkeitswürfe[link5] für Mechanismus ausschalten[link11] und Wahrnehmung[link12]. Er kann komplizierte Mechanismen in der Hälfte der Zeit ausschalten (Minimum 1 Runde) und ein Schloss[link13] mit einer Standard-Aktion öffnen. Mit Beginn der 6. Stufe kann ein Archäologe auf Fertigkeitswürfe[link5] für Mechanismus ausschalten[link11] 10 nehmen[link14], selbst wenn er sich in Gefahr befindet oder abgelenkt wird. Ferner kann er magische Fallen[link15] entschärfen. Dieses Klassenmerkmal ersetzt Vielseitiger Auftritt.

Reflexbewegung (AF[link2]): Mit Beginn der 2. Stufe erhält der Archäologe Reflexbewegung, dieses Klassenmerkmal entspricht dem Klassenmerkmal des Schurken[link16] und ersetzt Bewandert.

Fallengespür (AF[link2]): Mit Beginn der 3. Stufe erhält ein Archäologe Fallengespür[link17] +1 wie das gleichnamige Klassenmerkmal des Schurken[link16]. Dieser Bonus steigt um zusätzlich +1 alle weiteren drei Stufen als Barde[link10] (bis zu einem Maximum von +6 auf der 18. Stufe).

Schurkentricks: Mit Beginn der 4. Stufe erhält ein Archäologe einen Schurkentrick[link18]. Er erhält je einen weiteren Schurkentrick alle weiteren vier Stufen als Barde[link10].

Entrinnen (AF[link2]): Mit Beginn der 6. Stufe erhält ein Archäologe Entrinnen[link19], dieses Klassenmerkmal entspricht dem gleichnamigen Klassenmerkmal des Schurken[link16].

Verbesserte Schurkentricks: Mit Beginn der 12. Stufe und dann alle weiteren vier Stufen kann ein Archäologe statt eines Schurkentricks einen Verbesserten Schurkentrick[link20] auswählen.


Tanzender Derwisch (Archetyp)

Nicht alle Barden[link10] inspirieren andere mit ihren kunstvollen Auftritten. Tanzende Derwische verfallen in eine beinahe mystische Trance, die es ihnen gestattet, ihre Körper über die gewöhnlichen Grenzen der Belastbarkeit zu treiben.

Umgang mit Waffen und Rüstungen: Tanzende Derwische sind geübt im Umgang mit dem Krummschwert[link21] und dem Kukri[link22]. Dieses Klassenmerkmal ersetzt Geübt mit dem Rapier[link23] und der Peitsche[link24].

Kriegstanz: Ein Tanzender Derwisch ist geübt in der Fertigkeit Auftreten[link25], insbesondere im Tanzen, um magische Effekte auf sich selbst zu wirken. Dieses funktioniert wie Bardenauftritt[link1], wobei der Tanzende Derwisch nur sich selbst zum Ziel machen kann und seinen eigenen Auftritt weder sehen, noch hören muss. Kriegstanz wird hinsichtlich Talenten, Fähigkeiten, Effekten und ähnlichem, die auf Bardenauftritt[link1] einwirken, wie Bardenauftritt[link1] behandelt. Kriegstanz profitiert nicht vom Talent Nachwirkende Darbietung[link26] oder anderen Fähigkeiten, welche einen Bardenauftritt[link1] auch über sein Ende hinaus Boni verleihen lassen. Die Vorteile des Kriegstanzes wirken nur, wenn der Barde[link10] Leichte oder keine Rüstung trägt. Wie Bardenauftritt[link1] kann er nicht gleichzeitig mit anderen Auftrittfähigkeiten aufrechterhalten werden.


Um einen Kriegstanz zu beginnen, ist eine Bewegungsaktion erforderlich, er kann nachfolgend aber dann jede Runde mit einer Freien Aktion aufrechterhalten werden. Sollte der Tanzende Derwisch auf einen anderen Effekt wechseln wollen, muss er seinen Kriegstanz beenden und einen neuen Auftritt mit einer Bewegungsaktion beginnen. Wie beim Barden[link10] endet der Auftritt eines Tanzenden Derwischs sofort, wenn er getötet[link7], betäubt[link8], gelähmt[link27], bewusstlos[link9] geschlagen oder anderweitig daran gehindert wird jede Runde eine Freie Aktion auszuführen. Mit Beginn der 10. Stufe kann ein Tanzender Derwisch einen Kriegstanz mit einer Schnellen Aktion beginnen anstatt mit einer Bewegungsaktion.


Tanzende Derwische erhalten die Auftritte Lied des Mutes[link28], Lied der Größe[link29] und Lied des Heldentums[link30] als Kriegstänze, erhalten aber ausschließlich selbst die Vorzüge darauf.


Schlagregen (ÜF[link31]) Mit Beginn der 6. Stufe kann ein Tanzender Derwisch seinen Kriegstanz nutzen, um schneller angreifen zu können. Im Rahmen eines Vollen Angriffs kann er einen zusätzlichen Angriff mit einer Waffe ausführen, als stünde er unter dem Zauber Hast[link32]. Dieses Klassenmerkmal ersetzt Einflüsterung[link33] und Massen-Einflüsterung[link34].

Kuss der Klinge (ÜF[link31]): Mit Beginn der 8. Stufe kann ein Tanzender Derwisch seinen Kriegstanz nutzen, um die Kritische Trefferchance seiner Waffe zu erhöhen. Alle Angriffe mit hergestellten Waffen werden behandelt, als besäße er das Talent Verbesserter Kritischer Treffer[link35]. Natürliche Waffen und Zauber sind hiervon nicht betroffen. Dieses Klassenmerkmal ersetzt Klagelied[link36].

Blatt im Wind (ÜF[link31]): Mit Beginn der 14. Stufe kann ein Tanzender Derwisch seinen Kriegstanz nutzen, um Angriffen mit überirdischer Eleganz auszuweichen und die Effekte seiner Verletzungen abzuschütteln. Im Gegensatz zu anderen Kriegstänzen erfordert Blatt im Wind eine Standard-Aktion pro Runde, um den Auftritt zu beginnen oder aufrechtzuerhalten. In jeder Runde, in der dieser Auftritt aufrechterhalten wird, erhält der Tanzende Derwisch einen Ausweichbonus[link37] von +6 auf seine Rüstungsklasse[link38] und Reflexwürfe[link4]. Sollte er verwundet werden, heilt er pro Runde 1 Trefferpunkt pro Stufe als Barde[link10]. Dieses Klassenmerkmal ersetzt Lied der Furcht[link39].


Leichtfüßigkeit (ÜF[link31]): Mit Beginn der 1. Stufe erhält ein Tanzender Derwisch, der seinen Kriegstanz aufführt, einen Verbesserungsbonus von +3 m auf seine Bewegungsrate an Land. Dieser Bonus steigt um zusätzliche +1,50 m alle weiteren vier Stufen als Barde[link10] (bis zu einem Maximum auf der 19. Stufe von +9 m). Dieses Klassenmerkmal ersetzt Bardenwissen und Gelehrter.

Vielseitiger Tanz (AF[link2]): Mit Beginn der 2. Stufe erhält ein Tanzender Derwisch einen Bonus in Höhe seiner ½ Stufe als Barde[link10] auf Fertigkeitswürfe[link5] für Auftreten (Tanz)[link25]. Er kann diesen Bonus anstelle seines Bonus auf Akrobatik[link40] für seine Fertigkeit Auftreten (Tanz)[link25] nutzen. Dieses Klassenmerkmal ersetzt Vielseitigen Auftritt.

Tanz des Zorns (ÜF[link31]): Mit Beginn der 12. Stufe kann ein Tanzender Derwisch mehr als einmal angreifen, wenn er sich während seines Kriegstanzes bewegt. Er kann einen Vollen Angriff mit einer Bewegung kombinieren und dabei seine Angriffe jederzeit während seiner Bewegung ausführen, muss sich aber zwischen den Angriffen mindestens 1,50 m weit bewegen. Diese Bewegung provoziert wie gewöhnlich Gelegenheitsangriffe[link41]. Dieses Klassenmerkmal ersetzt Erfrischender Auftritt.

Kampfzorn (ÜF[link31]): Mit Beginn der 20. Stufe kann der Tanzende Derwisch während seines Kriegstanzes eine Kaskade von Schlägen ausführen. Mit einer Vollen Aktion kann er eine Bewegungsaktion ausführen und einen einzelnen Angriff mit seinem höchsten Bonus gegen jedes Ziel innerhalb seiner Reichweite zu jedem Zeitpunkt seiner Bewegung durchführen (maximale Anzahl der Angriffe in Höhe der Charakterstufe des Tanzenden Derwischs). Diese Bewegung provoziert wie gewöhnlich Gelegenheitsangriffe[link41]. Dieses Klassenmerkmal ersetzt Tödliche Melodie.


Teufelskerl (Archetyp)

Teufelskerle sind so flink mit der Zunge wie mit der Klinge. Sie sind umwerfende Helden, welche ihre Verbündeten dazu inspirieren, sich ein Vorbild an ihrer Wortgewandtheit und ihrem akrobatischem Können zu nehmen. Teufelskerle neigen oft zu Komödie, Tanz, Redekunst und Gesang.

Behände (AF[link2]): Ein Teufelskerl addiert seine ½ Stufe als Barde[link10] (Minimum 1) auf Fertigkeitswürfe[link5] für Akrobatik[link40], Entfesselungskunst[link42] und Bluffen[link43]. Dieses Klassenmerkmal ersetzt Bardenwissen[link44].

Bardenauftritt: Ein Teufelskerl erhält die folgende Art des Bardenauftritts[link1]:

Heldentat (ÜF[link31]): Ein Teufelskerl kann mit seinem Auftritt selbst bei den tollpatschigsten Verbündeten Eleganz hervorrufen. Der Teufelskerl und alle Verbündeten, die ihn sehen können, erhalten einen Moralbonus von +1 auf ihre Reflexwürfe[link4] und einen Kompetenzbonus von +2 auf ihre auf Geschicklichkeit[link45] basierenden Fertigkeitswürfe[link5]. Verbündete, die sich während ihres Zuges mindestens 3 m weit bewegen, erhalten zudem bis zum Beginn ihres nächsten Zuges einn Ausweichbonus[link37] von +1 auf ihre RK[link38]. Mit Beginn der 5. Stufe und dann alle weiteren sechs Stufen als Barde[link10] steigen die Boni auf den Reflexwurf[link4] und die RK[link38] um zusätzlich +1 (bis zu einem Maximum von +4 auf der 17. Stufe). Der Bonus auf die Fertigkeitswürfe[link5] steigt dahingegen um +2 (bis zu einem Maximum von +8 auf der 17. Stufe). Dies ist eine geistesbeeinflussende Fähigkeit mit visuellen Komponenten. Dieses Klassenmerkmal ersetzt Lied des Mutes[link28].


Gewiefter Gegner (AF[link2]): Mit Beginn der 2. Stufe kann der Teufelskerl sich eine Art von Kampfmanöver[link46] aussuchen; er erhält einen Bonus von +2 auf seinen KMB[link47] und seine KMV[link48] hinsichtlich dieses Kampfmanövers. Mit Beginn der 6. Stufe und dann alle weiteren vier Stufen als Barde[link10] wählt der Teufelskerl ein anderes Kampfmanöver[link46] aus, bei dem er denselben Bonus von +2 erhält. Der Teufelskerl kann kein Kampfmanöver[link46] zweimal auswählen. Dieses Klassenmerkmal ersetzt Vielseitiger Auftritt[link49].

Unerschrocken (AF[link2]): Mit Beginn der 2. Stufe erhält ein Teufelskerl einem Moralbonus von +1 auf seine Rettungswürfe[link4] gegen geistesbeeinflussende Effekte, darunter auch alle Furchteffekte. Dieser Bonus steigt alle weiteren vier Stufen als Barde[link10] um zusätzlich +1 (bis zu einem Maximum von +5 auf der 18. Stufe). Dieses Klassenmerkmal ersetzt Bewandert[link50].

Gaunerglück (AF[link2]): Mit Beginn der 5. Stufe kann der Teufelskerl einmal täglich einen Fertigkeitswurf[link5] zweimal würfeln und das bessere Ergebnis auswählen. Er kann diese Fähigkeit ein weiteres Mal pro Tag alle weiteren drei Stufen als Barde[link10] einsetzen (bis zu einem Maximum von sechsmal pro Tag auf der 20. Stufe). Dieses Klassenmerkmal ersetzt Gelehrter[link51].




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Pathfinder Roleplaying Game Bestiary © 2009, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary 2 © 2010, Paizo Publishing, LLC; Authors Wolfgang Baur, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Graeme Davis, Crystal Frasier, Joshua J. Frost, Tim Hitchcock, Brandon Hodge, James Jacobs, Steve Kenson, Hal MacLean, Martin Mason, Rob McCreary, Erik Mona, Jason Nelson, Patrick Renie, Sean K Reynolds, F. Wesley Schneider, Owen K.C. Stephens, James L. Sutter, Russ Taylor, and Greg A. Vaughan, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary 3 © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Jason Bulmahn, Adam Daigle, James Jacobs, Michael Kenway, Rob McCreary, Patrick Renie, Chris Sims, F. Wesley Schneider, James L. Sutter, and Russ Taylor, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game GameMastery Guide © 2010, Paizo Publishing, LLC; Author: Cam Banks, Wolfgang Buar, Jason Bulmahn, Jim Butler, Eric Cagle, Graeme Davis, Adam Daigle, Joshua J. Frost, James Jacobs, Kenneth Hite, Steven Kenson, Robin Laws, Tito Leati, Rob McCreary, Hal Maclean, Colin McComb, Jason Nelson, David Noonan, Richard Pett, Rich Redman, Sean K reynolds, F. Wesley Schneider, Amber Scorr, Doug Seacat, Mike Selinker, Lisa Stevens, James L. Sutter, Russ Taylor, Penny Williams, Skip Williams, Teeuwynn Woodruff.


Pathfinder Roleplaying Game Advanced Player''s Guide. © 2010, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn


Pathfinder Roleplaying Game Advanced Race Guide © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Jim Groves, Tim Hitchcock, Hal MacLean, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Owen K.C. Stephens, Todd Stewart, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game NPC Codex © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Alex Greenshields, Rob McCreary, Mark Moreland, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Magic © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jason Bulmahn, Tim Hitchcock, Colin McComb, Rob McCreary, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Sean K Reynolds, Owen K.C. Stephens, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Campaign © 2013, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Ryan Costello, Adam Daigle, Matt Goetz, Tim Hitchcock, James Jacobs, Ryan Macklin, Colin McComb, Jason Nelson, Richard Pett, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, F. Wesley Schneider, James L. Sutter, Russ Taylor, and Stephen Townshend.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Combat © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Brian J. Cortijo, Jim Groves, Tim Hitchcock, Richard A. Hunt, Colin McComb, Jason Nelson, Tom Phillips, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Equipment © 2012 Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Ross Byers, Brian J. Cortijo, Ryan Costello, Mike Ferguson, Matt Goetz, Jim Groves, Tracy Hurley, Matt James, Jonathan H. Keith, Michael Kenway, Hal MacLean, Jason Nelson, Tork Shaw, Owen KC Stephens, and Russ Taylor.


Anger of Angels © 2003, Sean K Reynolds.


Book of Fiends © 2003, Green Ronin Publishing; Authors: Aaron Loeb, Erik Mona, Chris Pramas, Robert J. Schwalb.


The Book of Hallowed Might © 2002, Monte J. Cook.


Monte Cook''s Arcana Unearthed. © 2003, Monte J. Cook.


Path of the Magi © 2002 Citizen Games/Troll Lord Games; Authors: Mike McArtor, W. Jason Peck, Jeff Quick, and Sean K Reynolds.


Skreyn''s Register: The Bonds of Magic. © 2002, Sean K Reynolds.


The Book of Experimental Might © 2008, Monte J. Cook. All rights reserved.


Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors: Scott Greene, with Clark Peterson, Erica Balsley, Kevin Baase, Casey Christofferson, Lance Hawvermale, Travis Hawvermale, Patrick Lawinger, and Bill Webb; Based on original content from TSR.


Kobold Quarterly Issue 7, © 2008, Open Design LLC, www.koboldquarterly.com; Authors: John Baichtal, Wolfgang Baur, Ross Byers, Matthew Cicci, John Flemming, Jeremy Jones, Derek Kagemann, Phillip Larwood, Richard Pett, and Stan!


The Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Adherer from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Guy Shearer.


Amphisbaena from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Angel Monadic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Angel Movanic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Animal Lord from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games,Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Ascomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Atomie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Aurumvorax from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Axe Beak from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Baphomet from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Bat Mobat from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Peterson and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Beetle Slicer from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Blindheim from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Basidirond from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Brownie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Bunyip from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Dermot Jackson.


Carbuncle from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Caryatid Column from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Cave Fisher from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Crypt Thing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Crystal Ooze from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Daemon Ceustodaemon (Guardian Daemon) from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Derghodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Hydrodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Piscodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Dark Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Rik Shepard.


Dark Stalker from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Death Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley.


Decapus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Demodand Shaggy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Slimy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Tarry from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demon Nabasu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dire Corby from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jeff Wyndham.


Disenchanter from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Dragon Faerie from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Brian Jaeger and Gary Gygax.


Dragon Horse from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dracolisk from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dust Digger from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Flail Snail from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Tilbrook.


Flumph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian McDowell and Douglas Naismith.


Froghemoth from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Foo Creature from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Forlarren from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone.


Genie Marid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Slug from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Wood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Wizards of the Coast.


Gloomwing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Grippli from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nereid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Gryph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Peter Brown.


Hangman Tree from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Hippocampus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Gary Gygax.


Huecuva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Underworld Oracle.


Ice Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Iron Cobra from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Philip Masters.


Jackalwere from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Jubilex from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kamadan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Nick Louth.


Kech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kelpie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Korred from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Leprechaun from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Magma ooze from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Marid from the Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Mihstu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Mite from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone and Mark Barnes.


Mongrelman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nabasu Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Necrophidius from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Simon Tillbrook.


Nereid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Pech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Phycomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Poltergeist from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lewis Pulsipher.


Quickling from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Quickwood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Rot Grub from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Russet Mold from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Sandman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Scarecrow from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Shadow Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Neville White.


Skulk from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Slime Mold from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Slithering Tracker from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Soul Eater from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by David Cook.


Spriggan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Roger Moore and Gary Gygax.


Tenebrous Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Tentamort from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Mike Roberts.


Tick Giant & Dragon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Troll Ice from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Russell Cole.


Troll Rock from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Vegepygmy from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wolf-In-Sheep''s-Clothing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wood Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Patrick Lawinger.


Yellow Musk Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yellow Musk Zombie from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yeti from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Zombie Juju from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.

Häufig gestellte Fragen zur OGL

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