Volksmerkmale (Talente und Fertigkeiten)

Volksmerkmale der Kategorie Talente und Fertigkeiten verleihen in der Regel Boni auf bestimmte Fertigkeiten oder gewähren Bonustalente.

Standardvolksmerkmale
Begnadeter Linguist (2 VP): Voraussetzungen: Merkmal Standardsprachen oder Linguist; Vorteil: Angehörige dieses Volkes erhalten einen Volksbonus von +4 auf Fertigkeitswürfe[link1] für Sprachenkunde[link2]. Wenn sie einen Fertigkeitspunkt in Sprachenkunde[link2] investieren, erlernen sie jedes Mal eine zusätzliche Sprache.

Behände Landung (2 VP): Voraussetzungen: Das Volk besitzt einen Volksbonus von mindestens +2 auf Geschicklichkeit[link3]; Vorteil: Angehörige dieses Volkes landen stets auf den Füßen, selbst wenn sie tödlichen Fallschaden[link4] erleiden sollten. Ferner erhalten sie einen Bonus von +1 auf ihre KMV[link5] gegen Zu-Fall-bringen[link6].

Betörender Lügner (2 VP): Voraussetzungen: Keine; Vorteil: Angehörige dieses Volkes erhalten einen Volksbonus von +4 auf Fertigkeitswürfe[link1] für Bluffen[link7], um ihr Gegenüber davon zu überzeugen, dass sie die Wahrheit sagen, wenn sie in Wirklichkeit lügen.

Eingelebt (1 VP): Voraussetzungen: Keine; Vorteil: Angehörige dieses Volkes erhalten einen Volksbonus von +1 auf Fertigkeitswürfe[link1] für Bluffen[link7], Verkleiden[link8] und Wissen (Lokales)[link9].

Emissär (1 VP): Voraussetzungen: Keine; Vorteil: Angehörige dieses Volkes können einmal am Tag bei einem Fertigkeitswurf[link1] für Bluffen[link7] oder Diplomatie[link10] zwei Mal würfeln und das bessere Ergebnis wählen.

Fertigkeitsbonus (2 VP): Voraussetzungen: Keine; Vorteil: Wähle eine Fertigkeit aus. Angehörige dieses Volkes erhalten einen Volksbonus von +2 auf Fertigkeitswürfe[link1] für diese Fertigkeit. Alternativ kannst du zwei in Verbindung stehende Fertigkeiten auswählen; Angehörige dieses Volkes erhalten einen Volksbonus von +1 auf diese Fertigkeiten bei der Charaktererschaffung. Speziell: Dieses Merkmal kann bis zu drei Mal ausgewählt werden. Jedes Mal müssen entweder eine andere Fertigkeit (+2 Bonus auf Würfe) oder zwei unterschiedliche Fertigkeiten (+1 auf eine Fertigkeit nach Wahl des Charakters) ausgewählt werden.

Fertigkeitstraining (1 VP): Voraussetzungen: Keine; Vorteil: Wähle bis zu zwei Fertigkeiten aus. Diese Fertigkeiten sind für Angehörige dieses Volkes immer Klassenfertigkeiten.

Finsterlandschleicher (5 VP): Voraussetzungen: Einheimischer[link11] der Finsterlande; Vorteil: Angehörige dieses Volkes erhalten einen Volksbonus von +2 auf Fertigkeitswürfe[link1] für Handwerk (Alchemie)[link12], Heimlichkeit[link13] und Wahrnehmung[link14]. Der Bonus auf Fertigkeitswürfe[link1] für Heimlichkeit[link13] steigt auf +4 in unterirdischem Gelände.

Frühere Leben (4 VP): Voraussetzungen: Keine; Vorteil: Angehörige dieses Volkes können sich teilweise an frühere Leben erinnern; sie erhalten zwei Wissensfertigkeiten[link9] ihrer Wahl als Klassenfertigkeiten. Ferner erhalten sie einen Volksbonus von +2 auf diese beiden Fertigkeiten.

Geschult (4 VP): Voraussetzungen: Keine; Vorteil: Angehörige dieses Volkes erhalten auf der 1. Stufe einen zusätzlichen Fertigkeitsrang und einen weiteren Fertigkeitsrank mit jeder weiteren Stufe.

Gier (1 VP): Voraussetzungen: Keine; Vorteil: Angehörige dieses Volkes erhalten einen Bonus von +2 auf Fertigkeitswürfe[link1] für Schätzen[link15], um den Wert nicht magischer Gegenstände[link16] zu bestimmen, welche Edelmetalle oder Edelsteine enthalten.

Handwerker (1 VP): Voraussetzungen: Keine; Vorteil: Angehörige dieses Volkes erhalten einen Volksbonus von +2 auf alle Fertigkeitswürfe[link1] für Beruf[link17] oder Handwerk[link12], um Gegenstände aus Metall oder Stein zu erschaffen.

Hinterhältig (5 VP): Voraussetzungen: Keine; Vorteil: Angehörige dieses Volkes erhalten einen Volksbonus von +4 auf Fertigkeitswürfe[link1] für Heimlichkeit[link13].

Jäger (1 VP): Voraussetzungen: Keine; Vorteil: Heimlichkeit[link13] und Wahrnehmung[link14] sind für Angehörige dieses Volkes immer Klassenfertigkeiten.

Konzentriertes Lernen (4 VP): Voraussetzungen: Keine; Vorteil: Auf der 1., 8. und 16. Stufe erhalten Angehörige dieses Volkes Fertigkeitsfokus[link18] in einer Fertigkeit ihrer Wahl als Bonustalent.

Leutselig (1 VP):Voraussetzungen: Das Volk besitzt einen Volksbonus von mindestens +2 auf Charisma[link19]; Vorteil: Wenn Angehörige dieses Volkes mittels Diplomatie[link10] ein anderes Wesen für sich einnehmen, erhält diese Kreatur für die nächsten 24 Stunden einen Malus von -2 auf alle Versuche, charismabasierenden Fertigkeitswürfen des Angehörigen dieses Volkes zu widerstehen.

Lumpensammler (2 VP): Voraussetzungen: Nein; Vorteil: Angehörige dieses Volkes erhalten einen Volksbonus von +2 auf Fertigkeitswürfe[link1] für Schätzen[link15] und Wahrnehmung[link14], um versteckte Gegenstände zu finden (Fallen[link20] und Geheimtüren inbegriffen), um zu bestimmen, ob Nahrung verdorben ist, und um einen Trank[link21] am Geschmack zu erkennen.

Meisterbastler (2 VP): Voraussetzungen: Keine; Vorteil: Angehörige dieses Volkes erhalten einen Volksbonus von +1 auf Fertigkeitswürfe[link1] für Mechanismus ausschalten[link22] und Wissen (Baukunst)[link9]. Sie sind ferner geübt im Umgang mit allen Waffen, die sie selbst herstellen.

Neugier (4 VP): Voraussetzungen: Keine; Vorteil: Angehörige dieses Volkes sind von natürlicher Neugier erfüllt. Sie erhalten einen Bonus von +4 auf Fertigkeitswürfe[link1] für Diplomatie[link10] zum Sammeln von Informationen. Wissen (Geschichte)[link9] und Wissen (Lokales)[link9] sind für sie stets Klassenfertigkeiten. Sollten sie eine Klasse[link23] auswählen, welche eine dieser Wissensfertigkeiten[link9] als Klassenfertigkeit aufführt, erhalten sie stattdessen einen Volksbonus von +2 auf diese Fertigkeiten.

Schleichender Jäger (2 VP): Voraussetzungen: Keine; Vorteil: Angehörige dieses Volkes reduzieren den Malus für Heimlichkeit[link13] in der Bewegung um 5 und können Fertigkeitswürfe[link1] für Heimlichkeit[link13] im Rennen[link24] mit einem Malus von -20 ablegen (der obige Malus von -5 ist in diesem Wert bereits enthalten).

Silberne Zunge (3 VP): Voraussetzungen: Keine; Vorteil: Angehörige dieses Volkes erhalten einen Volksbonus von +2 auf Fertigkeitswürfe[link1] für Bluffen[link7] und Diplomatie[link10]. Wenn sie Diplomatie[link10] nutzen, um die Einstellung einer Kreatur zu verändern, können sie diese statt um zwei Stufen um bis zu drei Stufen verändern.

Sprachbegabt (2 VP): Voraussetzungen: Merkmal Standardsprachen oder Linguist; Vorteil: Angehörige dieses Volkes erhalten einen Volksbonus von +1 auf Fertigkeitswürfe[link1] für Bluffen[link7] und Diplomatie[link10]. Wenn sie einen Fertigkeitspunkt in Sprachenkunde[link2] investieren, erlernen sie jedes Mal eine zusätzliche Sprache.

Stadtverbunden (1 VP): Voraussetzungen: Keine; Vorteil: Angehörige dieses Volkes erhalten einen Volksbonus von +2 auf Fertigkeitswürfe[link1] für Diplomatie[link10] zum Sammeln von Informationen und auf Motiv erkennen[link25], um einen raschen Eindruck über eine soziale Situation zu erlangen.

Statisches Bonustalent (2 VP): Voraussetzungen: Keine; Vorteil: Wähle ein Talent ohne Voraussetzungen aus. Alle Angehörige dieses Volkes erhalten dieses Talent als Bonustalent auf der 1. Stufe.

Steingespür (1 VP): Voraussetzungen: Keine; Vorteil: Angehörige dieses Volkes erhalten einen Volksbonus von +2 auf Fertigkeitswürfe[link1] für Wahrnehmung[link14], um ungewöhnliche Steinarbeiten zu bemerken, z.B. Fallen[link20] und versteckte Türen in Steinwänden und -böden. Sie erhalten einen Fertigkeitswurf[link1] zum Bemerken solcher Merkmale, wenn sie sie innerhalb von 3 m passieren, egal ob sie aktiv danach suchen oder nicht.

Tarnung (1 VP): Voraussetzungen: Keine; Vorteil: Wähle eines der Bevorzugten Gelände des Waldläufers[link26] aus. Angehörige dieses Volkes erhalten einen Volksbonus von +4 auf Fertigkeitswürfe[link1] für Heimlichkeit[link13] in dieser Art von Gelände.

Umgänglich (1 VP): Voraussetzungen: Keine; Vorteil: Wenn Angehörige dieses Volkes versuchen, die Einstellung einer Kreatur mittels Diplomatie[link10] zu verändern und dabei um 5 oder mehr scheitern, können sie einen zweiten Versuch wagen, selbst wenn noch keine 24 Stunden verstrichen sind.

Variables Bonustalent (4 VP): Voraussetzungen: Keine; Vorteil: Angehörige dieser Volkes wählen auf der 1. Stufe ein zusätzliches Talent.

Verborgener Reiter (6 VP): Voraussetzungen: Keine; Vorteil: Angehörige dieses Volkes erhalten einen Volksbonus von +4 auf Fertigkeitswürfe[link1] für Heimlichkeit[link13] und Reiter.

Wasserverbunden (4 VP): Voraussetzungen: Keine; Vorteil: Angehörige dieses Volkes erhalten einen Volksbonus von +4 auf Fertigkeitswürfe[link1] für Schwimmen[link27] und können beim Schwimmen[link27] stets 10 nehmen[link28]. Zudem können sie Aqual als Bonussprache wählen.

Verbesserte Volksmerkmale
Behände Angriffe (2 VP): Voraussetzungen: Keine; Vorteil: Angehörige dieses Volkes erhalten das Bonustalent Waffenfinesse[link29].

Blitzreaktion (2 VP): Voraussetzungen: Keine; Vorteil: Angehörige dieses Volkes erhalten das Bonustalent Verbesserte Initiative[link30].


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Pathfinder Roleplaying Game Core Rulebook © 2009, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary © 2009, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary 2 © 2010, Paizo Publishing, LLC; Authors Wolfgang Baur, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Graeme Davis, Crystal Frasier, Joshua J. Frost, Tim Hitchcock, Brandon Hodge, James Jacobs, Steve Kenson, Hal MacLean, Martin Mason, Rob McCreary, Erik Mona, Jason Nelson, Patrick Renie, Sean K Reynolds, F. Wesley Schneider, Owen K.C. Stephens, James L. Sutter, Russ Taylor, and Greg A. Vaughan, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary 3 © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Jason Bulmahn, Adam Daigle, James Jacobs, Michael Kenway, Rob McCreary, Patrick Renie, Chris Sims, F. Wesley Schneider, James L. Sutter, and Russ Taylor, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game GameMastery Guide © 2010, Paizo Publishing, LLC; Author: Cam Banks, Wolfgang Buar, Jason Bulmahn, Jim Butler, Eric Cagle, Graeme Davis, Adam Daigle, Joshua J. Frost, James Jacobs, Kenneth Hite, Steven Kenson, Robin Laws, Tito Leati, Rob McCreary, Hal Maclean, Colin McComb, Jason Nelson, David Noonan, Richard Pett, Rich Redman, Sean K reynolds, F. Wesley Schneider, Amber Scorr, Doug Seacat, Mike Selinker, Lisa Stevens, James L. Sutter, Russ Taylor, Penny Williams, Skip Williams, Teeuwynn Woodruff.


Pathfinder Roleplaying Game Advanced Player''s Guide. © 2010, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn


Pathfinder Roleplaying Game Advanced Race Guide © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Jim Groves, Tim Hitchcock, Hal MacLean, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Owen K.C. Stephens, Todd Stewart, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game NPC Codex © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Alex Greenshields, Rob McCreary, Mark Moreland, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Magic © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jason Bulmahn, Tim Hitchcock, Colin McComb, Rob McCreary, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Sean K Reynolds, Owen K.C. Stephens, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Campaign © 2013, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Ryan Costello, Adam Daigle, Matt Goetz, Tim Hitchcock, James Jacobs, Ryan Macklin, Colin McComb, Jason Nelson, Richard Pett, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, F. Wesley Schneider, James L. Sutter, Russ Taylor, and Stephen Townshend.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Combat © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Brian J. Cortijo, Jim Groves, Tim Hitchcock, Richard A. Hunt, Colin McComb, Jason Nelson, Tom Phillips, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Equipment © 2012 Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Ross Byers, Brian J. Cortijo, Ryan Costello, Mike Ferguson, Matt Goetz, Jim Groves, Tracy Hurley, Matt James, Jonathan H. Keith, Michael Kenway, Hal MacLean, Jason Nelson, Tork Shaw, Owen KC Stephens, and Russ Taylor.


Anger of Angels © 2003, Sean K Reynolds.


Book of Fiends © 2003, Green Ronin Publishing; Authors: Aaron Loeb, Erik Mona, Chris Pramas, Robert J. Schwalb.


The Book of Hallowed Might © 2002, Monte J. Cook.


Monte Cook''s Arcana Unearthed. © 2003, Monte J. Cook.


Path of the Magi © 2002 Citizen Games/Troll Lord Games; Authors: Mike McArtor, W. Jason Peck, Jeff Quick, and Sean K Reynolds.


Skreyn''s Register: The Bonds of Magic. © 2002, Sean K Reynolds.


The Book of Experimental Might © 2008, Monte J. Cook. All rights reserved.


Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors: Scott Greene, with Clark Peterson, Erica Balsley, Kevin Baase, Casey Christofferson, Lance Hawvermale, Travis Hawvermale, Patrick Lawinger, and Bill Webb; Based on original content from TSR.


Kobold Quarterly Issue 7, © 2008, Open Design LLC, www.koboldquarterly.com; Authors: John Baichtal, Wolfgang Baur, Ross Byers, Matthew Cicci, John Flemming, Jeremy Jones, Derek Kagemann, Phillip Larwood, Richard Pett, and Stan!


The Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Adherer from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Guy Shearer.


Amphisbaena from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Angel Monadic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Angel Movanic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Animal Lord from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games,Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Ascomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Atomie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Aurumvorax from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Axe Beak from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Baphomet from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Bat Mobat from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Peterson and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Beetle Slicer from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Blindheim from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Basidirond from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Brownie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Bunyip from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Dermot Jackson.


Carbuncle from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Caryatid Column from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Cave Fisher from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Crypt Thing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Crystal Ooze from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Daemon Ceustodaemon (Guardian Daemon) from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Derghodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Hydrodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Piscodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Dark Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Rik Shepard.


Dark Stalker from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Death Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley.


Decapus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Demodand Shaggy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Slimy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Tarry from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demon Nabasu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dire Corby from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jeff Wyndham.


Disenchanter from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Dragon Faerie from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Brian Jaeger and Gary Gygax.


Dragon Horse from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dracolisk from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dust Digger from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Flail Snail from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Tilbrook.


Flumph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian McDowell and Douglas Naismith.


Froghemoth from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Foo Creature from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Forlarren from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone.


Genie Marid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Slug from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Wood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Wizards of the Coast.


Gloomwing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Grippli from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nereid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Gryph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Peter Brown.


Hangman Tree from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Hippocampus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Gary Gygax.


Huecuva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Underworld Oracle.


Ice Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Iron Cobra from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Philip Masters.


Jackalwere from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Jubilex from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kamadan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Nick Louth.


Kech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kelpie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Korred from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Leprechaun from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Magma ooze from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Marid from the Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Mihstu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Mite from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone and Mark Barnes.


Mongrelman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nabasu Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Necrophidius from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Simon Tillbrook.


Nereid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Pech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Phycomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Poltergeist from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lewis Pulsipher.


Quickling from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Quickwood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Rot Grub from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Russet Mold from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Sandman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Scarecrow from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Shadow Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Neville White.


Skulk from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Slime Mold from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Slithering Tracker from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Soul Eater from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by David Cook.


Spriggan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Roger Moore and Gary Gygax.


Tenebrous Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Tentamort from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Mike Roberts.


Tick Giant & Dragon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Troll Ice from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Russell Cole.


Troll Rock from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Vegepygmy from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wolf-In-Sheep''s-Clothing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wood Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Patrick Lawinger.


Yellow Musk Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yellow Musk Zombie from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yeti from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Zombie Juju from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.

Häufig gestellte Fragen zur OGL

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