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Nagaji

Die Nagajis sind ein Volk schlangenhafter Humanoider[link2] mit geschuppter Haut, welches die dramatische Erscheinung wahrer Nagas[link3] nachahmt. Wie Schlangen haben sie gespaltete Zungen und lidlose Augen, woraus ein starrer Blick resultiert, den die meisten anderen Völker als beunruhigend empfinden. Äußerlich sind sie ansonsten humanoid, was Fragen über ihren Ursprung aufwirft. Viele glauben, dass die wahrenNagas[link3] die Nagajis als Dienervolk gezüchtet hätten, sei es durch Kreuzungen, Magie oder beides. Nagajis verehren Nagas[link3] als lebende Götter. Sie rufen bei anderen Humanoiden oft Ehrfurcht und Angst hervor aufgrund ihrer rätselhaften Abkunft, aber auch durch ihre Gabe für den Umgang mit Schwert und Magie.

Volksmerkmale der Nagajis


Alternative Volksregeln


Alternative Volksmerkmale

Die folgenden Volksmerkmale können anstelle der existierenden Nagaji-Volksmerkmale ausgewählt werden. Sprich dies vorher mit deinem SL ab.

Hypnotischer Blick (ZF[link13]): Der Blick eines Nagaji ist derart intensiv, dass er andere zum Innehalten bringen kann. Ein Nagaji kann einmal pro Tag versuchen, ein Ziel zu hypnotisieren (wie der Zauber Hypnose[link14], Zauberstufe[link15] gleich TW des Nagaji). Der SG des Rettungswurfes gegen diesen Effekt ist 11 + CH-Modifikator[link16] des Nagaji. Der Effekt hält nur 1 Runde lang an. Dieses Volksmerkmal ersetzt Schlangengespür[link17].


Optionen zur Bevorzugten Klassen

Die folgenden Optionen stehen allen Nagajis mit den aufgeführten bevorzugten Klassen zur Verfügung. Sofern nicht anders aufgeführt, findet der Bonus jedes Mal Anwendung, wenn du eine Stufe in deiner bevorzugten Klasse aufsteigst und diese Option wählst.

Alchemist: Addiere +1 auf Fertigkeitswürfe[link10] für Handwerk (Alchemie)[link18], um Gift[link9] herzustellen und +1/3 auf den SG der Rettungswürfe[link8] für Gifte[link9], welche der Alchemist[link19] herstellt.

Kämpfer: Addiere +1 auf die KMV[link20] des Kämpfers gegen Kampfmanöver[link21] für Ringkampf[link22] und Zu-Fall-bringen[link23].

Mönch: Addiere +1/4 Punkte auf den Ki-Vorrat[link24] des Mönchs[link25].

Paktmagier: Addiere +1 TP zu den Trefferpunkten des Eidolons[link26] des Paktmagiers[link27].


Volksarchetypen


Nagaji können den folgenden Volksarchetypen wählen:

Naga-Anbeter (Druide[link1])

Der Naga-Anbeter folgt dem uralten Glauben und nimmt an den Ritualen einer druidischen Sekte teil, die daran glaubt, durch völlige Hingabe gegenüber den Nagas[link3] und Nagagöttern ihre Nagajigestalt hinter lassen zu können. Indem der Naga-Anbeter als Herold der Nagagottheiten auftritt, wird er mit der Gabe belohnt, seine ultimative spirituelle Gestalt zu erlangen und zu einer wahren Naga[link3] zu werden. Ein Naga-Anbeter besitzt die folgenden Klassenmerkmale:

Bund des Anbeters (AF[link7]): Ein Naga-Anbeter besitzt eine spirituelle Verbindung zu den Schlangengottheiten der Nagas[link3]. Mit der 1. Stufe und jeder weiteren Druidenstufe fügt er seiner Liste an Druidenzaubern einen der folgenden Zauber hinzu:
0 – Ausbluten[link28], Benommenheit[link29], Kältestrahl[link30], Magierhand[link31], Öffnen/Schließen[link32], Säurespritzer[link33];
1. – Göttliche Gunst[link34], Stilles Trugbild[link35], Magierrüstung[link36], Magisches Geschoss[link37], Person bezaubern[link38], Schild[link39], Schild des Glaubens[link40], Rascher Rückzug[link41], Schwächestrahl[link42], Zielsicherer Schlag[link43];
2. – Gedanken wahrnehmen[link44], Säurepfeil[link45], Sengender Strahl[link46], Spiegelbilder[link47], Unsichtbares sehen[link48], Unsichtbarkeit[link49];
3. – Blitz[link50], Einflüsterung[link51], Feuerball[link52], Magie bannen[link53], Standort vortäuschen[link54];
4. – Göttliche Macht[link55], Mächtige Unsichtbarkeit[link49].
Dieses Klassenmerkmal ersetzt Spontanes Zaubern[link56].

Erleuchtung des Anbeters (AF[link7]): Mit der 4. Stufe erhält ein Naga-Anbeter einen Bonus von +4 auf Rettungswürfe[link8] gegen die zauberähnlichen Fähigkeiten[link13], übernatürlichen Fähigkeiten[link57] und das Gift[link9] der Nagas[link3]. Dieses Klassenmerkmal ersetzt Lockruf der Natur widerstehen[link58].

Nagagestalt (ÜF[link57]): Mit der 6. Stufe kann der Naga-Anbeter seine Fähigkeit Tiergestalt[link59] (welche er mit der 4. Stufe erhält) nutzen, um die Gestalt einer wahren Nagas[link3] anzunehmen. Dies funktioniert ähnlich wie der Zauber Gestaltwandel[link60] mit folgenden Ausnahmen. Die wahre Nagagestalt des Druiden[link1] ist einzigartig und repräsentiert seine persönliche Evolution. Der Körper des Nagaji verwandelt sich dabei in den einer langen Schlange, behält aber den Kopf des Nagaji. Der Naga-Anbeter verliert seine Gliedmaßen und wächst zudem um eine Größenkategorie; dies verleiht ihm einen Größenbonus von +4 auf Stärke[link61] und Konstitution[link62] sowie einen Verbesserungsbonus von +2 auf seinen natürlichen Rüstungsbonus, er erleidet aber einen Malus von -2 auf seine Geschicklichkeit[link63]. Er erhält einen Verbesserungsbonus von +3 m auf seine Bewegungsrate (an Land) und einen Bissangriff, welcher 1W6 Schadenspunkte verursacht. Er kann verbale Zauber in dieser Gestalt wirken, aber keine Zauber mit anderen Komponenten ohne Metamagie oder Talenten wie In Tiergestalt zaubern[link64]. Dies funktioniert ansonsten wie und ersetzt das Klassenmerkmal Tiergestalt[link59].

Verbesserte Gestalt (ÜF[link57]): Mit der 9 Stufe und dann mit jeder weiteren vierten Stufe kann ein Naga-Anbeter eine der folgenden Fähigkeiten zur Verbesserung seiner Nagagestalt auswählen. Diese Wahl kann später nicht mehr geändert werden und kommt bei seiner Nagagestalt stets zur Anwendung. Die Zauberstufe[link15] dieser Fähigkeiten entspricht seiner Druidenstufe. Sofern nicht anders aufgeführt, ist der SG 10 + ½ Druidenstufe + CH-Bonus[link16] des Druiden[link1]. Diese Fähigkeit ersetzt Immunität gegen Gifte[link65], Tausend Gesichter[link66] und Zeitloser Körper[link67].

Abgeschirmte Gedanken (AF[link7]): Der Druide[link1] erhält einen Volksbonus von +2 auf Rettungswürfe[link8] gegen Bezauberungseffekte[link68] und Immunität gegen jede Art von Gedankenlesen (z.B. Gedanken wahrnehmen[link44]).

Bezaubernder Blick (ZF[link13]): Der Druide[link1] erhält einen Blickangriff, welcher auf Kreaturen innerhalb von 9 m wie Person bezaubern[link38] wirkt.

Dunkelsicht (ÜF[link57]): Der Druide[link1] erhält Dunkelsicht[link69] 18 m.

Gedanken wahrnehmen (ÜF[link57]): Der Druide[link1] kann Gedanken wahrnehmen[link44] beliebig oft einsetzen.

Giftimmunität (AF[link7]): Der Druide[link1] wird gegen alle Gifte[link9] immun. Die Nagagestalt des Druiden[link1] muss über mindestens einen giftbasierenden natürlichen Angriff verfügen, damit er diese Fähigkeit auswählen kann.

Giftiger Biss (AF[link7]): Der Bissangriff der Nagagestalt wird giftig. Biss – Verwundung; Rettungswurf[link8] Zähigkeit, SG 10 + ½ Druidenstufe + KO-Modifikator[link16] des Druiden[link1]; Frequenz 1/Runde für 6 Runden; Effekt 1 KO-Schaden; Heilung 1 Rettungswurf[link8].

Giftiger Stachel (AF[link7]): Der Stachel des Druiden[link1] wird giftig. Die Nagagestalt muss über einen Schwanzstachel verfügen, damit er diese Fähigkeit auswählen kann. Stachel – Verwundung; Rettungswurf[link8] Zähigkeit, SG 10 + ½ Druidenstufe + KO-Modifikator[link16] des Druiden[link1]; Frequenz 1 Runde; Effekt Schlaf[link70] für 2W4 Minuten; Heilung 1 Rettungswurf[link8].

Gift spucken (AF[link7]): Die Nagagestalt kann ihr Gift[link9] bis zu 9 m weit spucken. Dies ist ein Berührungsangriff im Fernkampf mit einer Höchstreichweite von 9 m. Ein getroffener Gegner muss einen Rettungswurf[link8] ablegen, um nicht dem Effekt zum Opfer zu fallen (s.o.). Die Nagagestalt muss über die Fähigkeit Giftiger Biss verfügen, damit der Druide[link1] diese Fähigkeit auswählen kann.

Harte Schuppen (AF[link7]): Der Verbesserungsbonus des Druiden[link1] auf seine natürliche Rüstung steigt um +2. Der Druide[link1] kann diese Fähigkeit mehrfach auswählen, die Effekte sind kumulativ.

Schwimmen (AF[link7]): Die Nagagestalt erhält Bewegungsrate (Schwimmen[link71]) in Höhe ihrer Grundbewegungsrate.

Stachel (AF[link7]): Der Nagagestalt wächst ein Stachel am Ende ihres Schwanzes. Sie erhält einen natürlichen Stachelangriff, welcher 1W6 Punkte Stichwaffenschaden verursacht.

Wahrer Naga (ÜF[link57]): Mit der 20. Stufe verwandelt sich ein Naga-Anbeter in eine wahre Nagas[link3]. Ihre Tiergestalt[link59] wird zu ihrer natürlichen Gestalt, sie kann sich aber beliebig oft in ihre frühere Nagaji-Gestalt verwandeln. Ihre Kreaturenart[link72] wird dauerhaft zu Aberration[link73]. Dieses Klassenmerkmal ersetzt Tiergestalt[link59] (beliebig).


Neue Volksregeln

Die folgenden Optionen stehen Nagajin offen. Mit Genehmigung des SL können auch andere, passende Völker einige davon nutzen.


Talente der Nagaji

Nagajis haben Zugang zu folgendem Talent:

Gift spucken

Du hast die Technik der Nagaji-Krieger gemeistert, Gift in die Augen deines Gegners zu spucken.


Voraussetzungen: Nagaji.
Vorteil: Im Zuge einer Volle Aktion[link74] kannst du als Berührungsangriff im Fernkampf[link75] Gift[link9] bis zu 3 m weit spucken. Sollte dieser Angriff treffen, muss dem Ziel ein Zähigkeitswurf[link8] gelingen, um nicht für 1W6 Runden zu erblinden[link76]. Der SG des Rettungswurfes ist 10 + ½ TW + KO-Modifikator[link16] des Anwenders. Du kannst diese Fähigkeit einmal pro Tag einsetzen plus ein weiteres Mal am Tag für jeweils drei deiner TW.


Magische Gegenstände der Nagaji

Nagajis haben Zugang zu folgendem magischem Gegenstand:

nagaji-schuppenpolitur

Aura Durchschnittliche Hervorrufung[link77]; ZS 7
Ausrüstungsplatz Keiner; Preis 1.400 GM; Gewicht ½ Pfd.


BESCHREIBUNG


Diese kleine Tonurne enthält eine schillernde Paste, welche wie Zauberkräftfte verleihen funktioniert, aber nicht auf Klerikerzauber beschränkt ist. Jede Kreatur kann Zauber in das Gefäß wirken. Die Kreatur, welche die Paste im Zuge einer Standard-Aktion[link78] auf ihre Schuppen aufträgt, erlangt die Fähigkeit, die verliehenen Zauber zu wirken, sofern sie genug TW und die erforderlichen Attributswerte[link79] besitzt. Nur eine reptilische Kreatur (wie ein Drache[link80] oder ein Humanoider[link2] mit der Unterart Reptil[link4]) kann die Politur zum Wirken von Zaubern verwenden.


HERSTELLUNG


Voraussetzungen Wundersamen Gegenstand herstellen[link81], Zauberkräfte verleihen[link82] oder Gedächtniserweiterung[link83]; Kosten 700 GM




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Pathfinder Roleplaying Game Reference Document © 2011, Paizo Publishing, LLC; Author: Paizo Publishing, LLC.


Pathfinder Roleplaying Game Core Rulebook © 2009, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary © 2009, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary 2 © 2010, Paizo Publishing, LLC; Authors Wolfgang Baur, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Graeme Davis, Crystal Frasier, Joshua J. Frost, Tim Hitchcock, Brandon Hodge, James Jacobs, Steve Kenson, Hal MacLean, Martin Mason, Rob McCreary, Erik Mona, Jason Nelson, Patrick Renie, Sean K Reynolds, F. Wesley Schneider, Owen K.C. Stephens, James L. Sutter, Russ Taylor, and Greg A. Vaughan, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary 3 © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Jason Bulmahn, Adam Daigle, James Jacobs, Michael Kenway, Rob McCreary, Patrick Renie, Chris Sims, F. Wesley Schneider, James L. Sutter, and Russ Taylor, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game GameMastery Guide © 2010, Paizo Publishing, LLC; Author: Cam Banks, Wolfgang Buar, Jason Bulmahn, Jim Butler, Eric Cagle, Graeme Davis, Adam Daigle, Joshua J. Frost, James Jacobs, Kenneth Hite, Steven Kenson, Robin Laws, Tito Leati, Rob McCreary, Hal Maclean, Colin McComb, Jason Nelson, David Noonan, Richard Pett, Rich Redman, Sean K reynolds, F. Wesley Schneider, Amber Scorr, Doug Seacat, Mike Selinker, Lisa Stevens, James L. Sutter, Russ Taylor, Penny Williams, Skip Williams, Teeuwynn Woodruff.


Pathfinder Roleplaying Game Advanced Player''s Guide. © 2010, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn


Pathfinder Roleplaying Game Advanced Race Guide © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Jim Groves, Tim Hitchcock, Hal MacLean, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Owen K.C. Stephens, Todd Stewart, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game NPC Codex © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Alex Greenshields, Rob McCreary, Mark Moreland, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Magic © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jason Bulmahn, Tim Hitchcock, Colin McComb, Rob McCreary, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Sean K Reynolds, Owen K.C. Stephens, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Campaign © 2013, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Ryan Costello, Adam Daigle, Matt Goetz, Tim Hitchcock, James Jacobs, Ryan Macklin, Colin McComb, Jason Nelson, Richard Pett, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, F. Wesley Schneider, James L. Sutter, Russ Taylor, and Stephen Townshend.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Combat © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Brian J. Cortijo, Jim Groves, Tim Hitchcock, Richard A. Hunt, Colin McComb, Jason Nelson, Tom Phillips, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Equipment © 2012 Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Ross Byers, Brian J. Cortijo, Ryan Costello, Mike Ferguson, Matt Goetz, Jim Groves, Tracy Hurley, Matt James, Jonathan H. Keith, Michael Kenway, Hal MacLean, Jason Nelson, Tork Shaw, Owen KC Stephens, and Russ Taylor.


Anger of Angels © 2003, Sean K Reynolds.


Book of Fiends © 2003, Green Ronin Publishing; Authors: Aaron Loeb, Erik Mona, Chris Pramas, Robert J. Schwalb.


The Book of Hallowed Might © 2002, Monte J. Cook.


Monte Cook''s Arcana Unearthed. © 2003, Monte J. Cook.


Path of the Magi © 2002 Citizen Games/Troll Lord Games; Authors: Mike McArtor, W. Jason Peck, Jeff Quick, and Sean K Reynolds.


Skreyn''s Register: The Bonds of Magic. © 2002, Sean K Reynolds.


The Book of Experimental Might © 2008, Monte J. Cook. All rights reserved.


Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors: Scott Greene, with Clark Peterson, Erica Balsley, Kevin Baase, Casey Christofferson, Lance Hawvermale, Travis Hawvermale, Patrick Lawinger, and Bill Webb; Based on original content from TSR.


Kobold Quarterly Issue 7, © 2008, Open Design LLC, www.koboldquarterly.com; Authors: John Baichtal, Wolfgang Baur, Ross Byers, Matthew Cicci, John Flemming, Jeremy Jones, Derek Kagemann, Phillip Larwood, Richard Pett, and Stan!


The Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Adherer from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Guy Shearer.


Amphisbaena from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Angel Monadic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Angel Movanic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Animal Lord from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games,Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Ascomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Atomie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Aurumvorax from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Axe Beak from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Baphomet from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Bat Mobat from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Peterson and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Beetle Slicer from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Blindheim from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Basidirond from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Brownie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Bunyip from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Dermot Jackson.


Carbuncle from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Caryatid Column from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Cave Fisher from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Crypt Thing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Crystal Ooze from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Daemon Ceustodaemon (Guardian Daemon) from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Derghodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Hydrodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Piscodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Dark Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Rik Shepard.


Dark Stalker from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Death Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley.


Decapus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Demodand Shaggy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Slimy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Tarry from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demon Nabasu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dire Corby from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jeff Wyndham.


Disenchanter from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Dragon Faerie from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Brian Jaeger and Gary Gygax.


Dragon Horse from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dracolisk from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dust Digger from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Flail Snail from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Tilbrook.


Flumph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian McDowell and Douglas Naismith.


Froghemoth from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Foo Creature from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Forlarren from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone.


Genie Marid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Slug from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Wood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Wizards of the Coast.


Gloomwing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Grippli from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nereid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Gryph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Peter Brown.


Hangman Tree from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Hippocampus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Gary Gygax.


Huecuva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Underworld Oracle.


Ice Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Iron Cobra from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Philip Masters.


Jackalwere from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Jubilex from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kamadan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Nick Louth.


Kech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kelpie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Korred from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Leprechaun from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Magma ooze from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Marid from the Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Mihstu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Mite from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone and Mark Barnes.


Mongrelman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nabasu Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Necrophidius from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Simon Tillbrook.


Nereid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Pech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Phycomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Poltergeist from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lewis Pulsipher.


Quickling from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Quickwood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Rot Grub from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Russet Mold from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Sandman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Scarecrow from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Shadow Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Neville White.


Skulk from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Slime Mold from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Slithering Tracker from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Soul Eater from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by David Cook.


Spriggan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Roger Moore and Gary Gygax.


Tenebrous Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Tentamort from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Mike Roberts.


Tick Giant & Dragon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Troll Ice from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Russell Cole.


Troll Rock from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Vegepygmy from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wolf-In-Sheep''s-Clothing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wood Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Patrick Lawinger.


Yellow Musk Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yellow Musk Zombie from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yeti from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Zombie Juju from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.

Häufig gestellte Fragen zur OGL

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