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Freiheitsernter (Prestigeklasse)


Wahrscheinlich ist keine Gruppe häufiger daran beteiligt, die Saat der Freiheit im von Teufeln heimgesuchten Lande auszubringen, als das Freiheitsnetzwerk. Und keine Angehörigen des Netzwerkes riskieren mehr als die entschlossenen Freiheitsernter. Ihre Mission ist es, Sklaven von den vielen Plantagen der infernalen Nation zu befreien und in Sicherheit in benachbarte Länder zu eskortieren. Diese Elitefreiheitskämpfer gehen ihrem Handwerk im ganzen Land nach. Um ihr Tun vor unfreundlichen Ohren verborgen zu halten, bedienen sie sich Begriffen aus der Landwirtschaft: Sie bezeichnen ihre geheimen Verstecke als „Scheunen“, von ihnen eskortierte Sklaven als „Ernte“ und die geheimen Wege, welche sie nehmen, als „Reihen“. Die Anführer des Freiheitsnetzwerks wünschen keinen großen Kontakt zwischen einzelnen Erntern, damit die Behörden der Organisation nicht auf die Spur kommen können. Dennoch treffen sich die Ernter oft heimlich, um die sichersten Routen zu besprechen und wie man Gruppen von Sklaven am besten organisiert, um dadurch die Wahrscheinlichkeit einer Gefangennahme zu verringern.
Fast alle Freiheitsernter sind Halblingschurken. Einige besonders zelotische Angehörige der Organisation sind Schurken/Inquisitoren, dazu gibt es einige fähige Jäger (Schurken/Waldläufer). Vigilanten eignen sich bestens als Freiheitsernter. Nichthalblinge werden in der Regel nur aufgenommen, nachdem sie der Sklavenbefreiungsbewegung die Treue und ihre generelle Freundlichkeit gegenüber Halblingen bewiesen haben. Doch sobald sie sich der Sache angeschlossen haben, sind sie für die Organisation von hohem Wert, da man ihnen nicht automatisch mit Misstrauen begegnet.
Ein Teil der Pflichten eines Freiheitsernter besteht darin, eine glaubwürdige und beständige Tarnidentität aufzubauen. Ernter treten oft als reisende Händler oder Kesselflicker auf. Diese Berufe verschaffen ihnen die benötigte Reisefreiheit und zudem eine Begründung gegenüber Patrouillen, warum sie auf der Straße unterwegs sind. Andere Ernter schließen sich Söldner- oder Abenteurergruppen an und nutzen ihre Organisations- und Überlebenskünste, um ihren Begleitern zu helfen. Im Gegenzug stehen ihnen dann zusätzliche Muskeln zu Verfügung, sollte eine Sklavenbefreiungsaktion einmal nicht wirklich nach Plan verlaufen.
Trefferwürfel: W8

Voraussetzungen

Um Stufe in dieser Prestigeklasse wählen zu können, muss ein Charakter die folgenden Voraussetzungen erfüllen:
Gesinnung: Chaotisch gut
Talente: Zwei beliebige Gemeinschaftstalente (siehe PF EXP)
Fertigkeiten: Heimlichkeit[link1] 5 Ränge, Überlebenskunst[link2] 5
Ränge, Verkleiden[link3] 5 Ränge, Wissen (Lokales)[link4] 5 Ränge Speziell: Hinterhältiger Angriff[link5] +2W6 oder 2 Vigilantentricks[link6]

Klassenfertigkeiten

Die Klassenfertigkeiten eines Freiheitsernters sind: Akrobatik[link7] (GE), Bluffen[link8] (CH), Diplomatie[link9] (CH), Einschüchtern[link10] (CH), Entfesselungskunst[link11] (GE), Fingerfertigkeit[link12] (GE), Heilkunde[link13] (WE), Heimlichkeit[link1] (GE), Motiv erkennen[link14] (WE), Überlebenskunst[link2] (WE), Verkleiden[link3] (CH), Wahrnehmung[link15] (WE), Wissen (Geographie; IN), Wissen (Lokales; IN)
Fertigkeitspunkte pro Stufe: IN-Modifikator + 6

Freiheitsernter (GbE)

Stufe GAB REF WIL ZÄH Speziell
1. +0 +1 +0 +0 Freiheitsernte, Schnelle Aussaat +3 m
2. +1 +1 +1 +1 Erntehüter, Gemeinschaftstalent, Vogelscheuche +1
3. +2 +2 +1 +1 Hinterhältiger Angriff +1W6
4. +3 +2 +1 +1 Vogelscheuche +2
5. +3 +3 +2 +2 1. Lieblingsscheune
6. +4 +3 +2 +2 Gemeinschaftstalent, Hinterhältiger Angriff +2W6, Schnelle Aussaat +6 m, Vogelscheuche +3
7. +5 +4 +2 +2 2. Lieblingsscheune
8. +6 +4 +3 +3 Vogelscheuche +4
9. +6 +5 +3 +3 3. Lieblingsscheune, Hinterhältiger Angriff +3W6
10. +7 +5 +3 +3 Gemeinschaftstalent, Vogelscheuche +5

Klassenmerkmale

Ein Freiheitsernter erlangt im Rahmen seiner Stufenprogression die folgenden Klassenmerkmale:

Freiheitsernte (AF): Ein Freiheitsernter kann als Standard-Aktion bis zu 3 + CH-Modifikator Verbündete zum Teil seiner Freiheitsernte bestimmen. Diese dürfen sich nicht weiter als 9 m von ihm entfernen, um in den Genuss seiner anderen Klassenmerkmale zu kommen. Dabei ist es unerheblich ob die Quelle dieser auf die „Ernte“ einwirkenden Fähigkeiten Stufen als Freiheitsernter sind oder sie z.B. dem Archetyp des Freiheitsgärtners[link16] oder -sammlers[link17] entwachsen. Sollten sie diese Reichweite verlassen, muss der Freiheitssammler[link17] sie erneut zum Teil seiner Ernte bestimmen. Mit der 7. Stufe steigt diese Reichweite auf 18 m.

Schnelle Aussaat (AF): Hinsichtlich seiner Überlandbewegungsrate bei langen Reisen und der Fortbewegung außerhalb von Kämpfen erhält der Freiheitsernter einen Bonus von +3 m auf seine Bewegungsrate am Boden (dies wirkt sich nicht im Kampf aus). Angehörige seiner Freiheitsernte können die Überlandbewegungsrate des Ernter oder ihre eigene verwenden, sofern diese besser ist. Mit der 6. Stufe steigt der Bonus auf +6 m.

Erntehüter (AF): Mit der 2. Stufe widmet sich ein Freiheitsernter der Sicherheit und dem Erfolg seiner Begleiter. Wenn er die Handlung Jemand anderem helfen für ein Mitglied seiner Freiheitsernte nutzt, verleiht er einen Bonus von +3 statt +2. Stufen in dieser Prestigeklasse sind mit Vigilantenstufen hinsichtlich der Fähigkeit Erntewächter[link18] kumulativ.

Gemeinschaftstalent: Mit der 2. Stufe erhält ein Freiheitsernter ein Bonustalent. Er muss dieses aus der Liste der Gemeinschaftstalente auswählen und dessen Voraussetzungen erfüllen. Er erhält ein weiteres Gemeinschaftstalent mit der 6. Stufe und der 10. Stufe.

Vogelscheuche (AF): Mit der 2. Stufe erhält ein Freiheitsernter einen Moralbonus von +1 auf Angriffs- und Schadenswürfe gegen Kreaturen, welche Angehörige seiner Freiheitsernte mit Gelegenheitsangriffen bedrohen. Mit jeder weiteren geraden Stufe als Freiheitsernte steigen diese Boni um +1 (Maximum +5 mit der 10. Stufe).

Hinterhältiger Angriff: Mit der 3. Stufe erlangt ein Freiheitsernter das Schurkenmerkmal Hinterhältiger Angriff. Der zusätzliche Schaden beträgt +1W6 und steigt alle drei Stufen um jeweils +1W6. Dieses Klassenmerkmal ist kumulativ mit Hinterhältigem Schaden aus anderen Quellen.

Lieblingsscheune (AF): Mit der 5. Stufe erlangt ein Freiheitsernter Vertrautheit mit den verlässlichen Kontaktleuten in einer bestimmten Gemeinschaft. Innerhalb dieser Gemeinschaft erhält er einen Bonus von +2 auf Initiativewürfe und Fertigkeitswürfe für Heimlichkeit[link1], Überlebenskunst[link2], Wahrnehmung[link15] und Wissen (Lokales)[link4]. Die Mitglieder seiner Freiheitsernte erhalten entsprechende Boni in Höhe des halben Bonus des Ernters. Ein Freiheitsernter, der durch seine bevorzugte Gemeinschaft reist, hinterlässt keine Spuren und kann nicht mittels Spurenlesen gefunden werden. Er kann aber auf Wunsch eine Fährte hinterlassen. Sofern ein Freiheitsernter nicht in unmittelbarer Gefahr ist (z.B. wenn sich Verfolger dicht auf seinen Fersen befinden), kann er innerhalb seiner erwählten Gemeinschaft stets einen sicheren Platz für sich und die Mitglieder seiner Ernte zum Ausruhen finden. Dort werden er und seine Begleiter bewirtet, eingekleidet und medizinisch versorgt (als würde sich jemand mit Heilkunde[link13] +10 um sie kümmern). Mit der 7. Stufe und der 9. Stufe kann der Freiheitsernter jeweils eine weitere Gemeinschaft auswählen, in der er diese Boni erhält. Wenn er eine neue Gemeinschaft auswählt, steigen seine Boni auf Initiative- und Fertigkeitswürfe in seinen anderen Gemeinschaften um +2. Eine Gemeinschaft ist bezüglich dieses Klassenmerkmals jede Ortschaft mit 100 oder mehr Einwohnern; außenliegende Gehöfte, Felder und Häuser werden ihr ebenfalls zugerechnet.

Freiheitsbegriffe

Das Freiheitsnetzwerk verwendet landwirtschaftliche Umschreibungen als Kennwörter, sodass sie ihre Aktivitäten ohne Angst vor Spionage besprechen können. Korrekt genutzt können Agenten des Netzwerkes so ganze Sklavenaufstände oder -fluchten organisieren und zugleich nach außen hin wie zwei Bauern klingen, welche ihre Notizen zum Ernteertrag vergleichen oder über steigende Betriebskosten klagen. Die folgenden Beispiele umfassen natürlich nicht das ganze Vokabular der Gruppe:
Abgrasen: Einen Ort überwachen, an dem Sklaven gehalten werden.
Bauer: Jemand, der Sklaven zwischen zwei Verstecken eskortiert.
Bauer, Der: Der Anführer des Freiheitsnetzwerkes.
Bewässern: Einen Sklavenhändler oder einen Sklavenhalter töten.
Ernte: Eine Gruppe Sklaven, die in die Freiheit geführt werden. Hiermit kann auch eine Gruppe von Verbündeten bezeichnet werden, die der Agent des Netzwerkes als seine Begleiter identifiziert. Der Archetyp des Freiheitsernters und die folgenden Archetyp verleihen jenen Boni und Vorteile, die er seiner „Ernte“ zugeordnet hat.
Ernter: Ein Sklavenbefreier, welcher Sklaven in die Freiheit führt.
Erntemond: Die beste Reisezeit; nämlich bei Nacht. Beschreibt auch die Nacht, in der ein Sklave seine Reise in die Freiheit antritt.
Hof: Ein Ort, an dem Sklaven gegen ihren Willen festgehalten werden, z.B. das Anwesen eines Adligen.
Knecht: Jemand, der sich um einen sicheren Unterschlupf kümmert.
Reihe: Ein Pfad von einem Geheimversteck zum nächsten.
Rupfen: Einen Sklaven befreien.
Sähen: Sklaven eine „Reihe“ entlangführen.
Scheune: Ein geheimes Versteck (zum Beispiel ein Haus, ein Laden oder eine tatsächliche Scheune), in dem Sklaven tagsüber versteckt werden.


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System Reference Document Copyright 2000, Wizards of the Coast, Inc.; Authors Jonathan Tweet, Monte Cook, Skip Williams, based on material by E. Gary Gygax and Dave Arneson.


Pathfinder Roleplaying Game Reference Document © 2011, Paizo Publishing, LLC; Author: Paizo Publishing, LLC.


Pathfinder Roleplaying Game Core Rulebook © 2009, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary © 2009, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary 2 © 2010, Paizo Publishing, LLC; Authors Wolfgang Baur, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Graeme Davis, Crystal Frasier, Joshua J. Frost, Tim Hitchcock, Brandon Hodge, James Jacobs, Steve Kenson, Hal MacLean, Martin Mason, Rob McCreary, Erik Mona, Jason Nelson, Patrick Renie, Sean K Reynolds, F. Wesley Schneider, Owen K.C. Stephens, James L. Sutter, Russ Taylor, and Greg A. Vaughan, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game Bestiary 3 © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Jason Bulmahn, Adam Daigle, James Jacobs, Michael Kenway, Rob McCreary, Patrick Renie, Chris Sims, F. Wesley Schneider, James L. Sutter, and Russ Taylor, based on material by Jonathan Tweet, Monte Cook, and Skip Williams.


Pathfinder Roleplaying Game GameMastery Guide © 2010, Paizo Publishing, LLC; Author: Cam Banks, Wolfgang Buar, Jason Bulmahn, Jim Butler, Eric Cagle, Graeme Davis, Adam Daigle, Joshua J. Frost, James Jacobs, Kenneth Hite, Steven Kenson, Robin Laws, Tito Leati, Rob McCreary, Hal Maclean, Colin McComb, Jason Nelson, David Noonan, Richard Pett, Rich Redman, Sean K reynolds, F. Wesley Schneider, Amber Scorr, Doug Seacat, Mike Selinker, Lisa Stevens, James L. Sutter, Russ Taylor, Penny Williams, Skip Williams, Teeuwynn Woodruff.


Pathfinder Roleplaying Game Advanced Player''s Guide. © 2010, Paizo Publishing, LLC; Author: Jason Bulmahn


Pathfinder Roleplaying Game Advanced Race Guide © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Jim Groves, Tim Hitchcock, Hal MacLean, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Owen K.C. Stephens, Todd Stewart, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game NPC Codex © 2012, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Jason Bulmahn, Adam Daigle, Alex Greenshields, Rob McCreary, Mark Moreland, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Magic © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jason Bulmahn, Tim Hitchcock, Colin McComb, Rob McCreary, Jason Nelson, Stephen Radney-MacFarland, Sean K Reynolds, Owen K.C. Stephens, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Campaign © 2013, Paizo Publishing, LLC; Authors: Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Ryan Costello, Adam Daigle, Matt Goetz, Tim Hitchcock, James Jacobs, Ryan Macklin, Colin McComb, Jason Nelson, Richard Pett, Stephen Radney-MacFarland, Patrick Renie, Sean K Reynolds, F. Wesley Schneider, James L. Sutter, Russ Taylor, and Stephen Townshend.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Combat © 2011, Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Jason Bulmahn, Brian J. Cortijo, Jim Groves, Tim Hitchcock, Richard A. Hunt, Colin McComb, Jason Nelson, Tom Phillips, Patrick Renie, Sean K Reynolds, and Russ Taylor.


Pathfinder Roleplaying Game Ultimate Equipment © 2012 Paizo Publishing, LLC; Authors: Dennis Baker, Jesse Benner, Benjamin Bruck, Ross Byers, Brian J. Cortijo, Ryan Costello, Mike Ferguson, Matt Goetz, Jim Groves, Tracy Hurley, Matt James, Jonathan H. Keith, Michael Kenway, Hal MacLean, Jason Nelson, Tork Shaw, Owen KC Stephens, and Russ Taylor.


Anger of Angels © 2003, Sean K Reynolds.


Book of Fiends © 2003, Green Ronin Publishing; Authors: Aaron Loeb, Erik Mona, Chris Pramas, Robert J. Schwalb.


The Book of Hallowed Might © 2002, Monte J. Cook.


Monte Cook''s Arcana Unearthed. © 2003, Monte J. Cook.


Path of the Magi © 2002 Citizen Games/Troll Lord Games; Authors: Mike McArtor, W. Jason Peck, Jeff Quick, and Sean K Reynolds.


Skreyn''s Register: The Bonds of Magic. © 2002, Sean K Reynolds.


The Book of Experimental Might © 2008, Monte J. Cook. All rights reserved.


Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors: Scott Greene, with Clark Peterson, Erica Balsley, Kevin Baase, Casey Christofferson, Lance Hawvermale, Travis Hawvermale, Patrick Lawinger, and Bill Webb; Based on original content from TSR.


Kobold Quarterly Issue 7, © 2008, Open Design LLC, www.koboldquarterly.com; Authors: John Baichtal, Wolfgang Baur, Ross Byers, Matthew Cicci, John Flemming, Jeremy Jones, Derek Kagemann, Phillip Larwood, Richard Pett, and Stan!


The Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Adherer from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Guy Shearer.


Amphisbaena from the Tome of Horrors Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Angel Monadic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Angel Movanic Deva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Animal Lord from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games,Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Ascomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Atomie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Aurumvorax from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Axe Beak from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Baphomet from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Bat Mobat from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Peterson and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Beetle Slicer from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Blindheim from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Basidirond from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Brownie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Bunyip from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Dermot Jackson.


Carbuncle from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Caryatid Column from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Cave Fisher from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Crypt Thing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Crystal Ooze from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Daemon Ceustodaemon (Guardian Daemon) from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Derghodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Hydrodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Daemon Piscodaemon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Dark Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Rik Shepard.


Dark Stalker from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Death Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley.


Decapus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jean Wells.


Demodand Shaggy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Slimy from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demodand Tarry from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Demon Nabasu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dire Corby from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Jeff Wyndham.


Disenchanter from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Dragon Faerie from the Tome of Horrors, Revised**, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Brian Jaeger and Gary Gygax.


Dragon Horse from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dracolisk from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Dust Digger from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Flail Snail from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Tilbrook.


Flumph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian McDowell and Douglas Naismith.


Froghemoth from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Foo Creature from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Forlarren from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone.


Genie Marid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Slug from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Giant Wood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Wizards of the Coast.


Gloomwing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Grippli from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nereid from the Tome of Horrors Complete © 2011, Necromancer Games, Inc., published and distributed by Frog God Games; Author: Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Gryph from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Peter Brown.


Hangman Tree from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Hippocampus from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Gary Gygax.


Huecuva from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Underworld Oracle.


Ice Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Iron Cobra from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Philip Masters.


Jackalwere from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Jubilex from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kamadan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Nick Louth.


Kech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Kelpie from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lawrence Schick.


Korred from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Leprechaun from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Magma ooze from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Marid from the Tome of Horrors III © 2005, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Mihstu from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by E. Gary Gygax.


Mite from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Ian Livingstone and Mark Barnes.


Mongrelman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Nabasu Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Necrophidius from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Simon Tillbrook.


Nereid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Pech from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Phycomid from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Poltergeist from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Lewis Pulsipher.


Quickling from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Quickwood from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Rot Grub from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Clark Peterson, based on original material by Gary Gygax.


Russet Mold from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Sandman from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Scarecrow from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author: Scott Greene, based on original material by Roger Musson.


Shadow Demon from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Neville White.


Skulk from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Simon Muth.


Slime Mold from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Slithering Tracker from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Soul Eater from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by David Cook.


Spriggan from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene and Erica Balsley, based on original material by Roger Moore and Gary Gygax.


Tenebrous Worm from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Tentamort from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Mike Roberts.


Tick Giant & Dragon from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Troll Ice from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Russell Cole.


Troll Rock from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene.


Vegepygmy from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wolf-In-Sheep''s-Clothing from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Wood Golem from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Authors Scott Greene and Patrick Lawinger.


Yellow Musk Creeper from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yellow Musk Zombie from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Albie Fiore.


Yeti from the Tome of Horrors © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.


Zombie Juju from the Tome of Horrors, Revised, © 2002, Necromancer Games, Inc.; Author Scott Greene, based on original material by Gary Gygax.

Häufig gestellte Fragen zur OGL

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